605 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

hvilket kæledyr ...? hvilket kæledyr ...?

jeg flytter snart op til mit arbejde, og må gerne have et dyr med, men ved ikke liiige hvad jeg skal vælge smiley

har lidt tænkt på en hund, men dem på stedet har selv en stor han-hund, så hvis det blev en hund skal den være indenfor hele tiden... men synes også hunde kan koste rigtig rigtig mange penge! så det skal også være en billig race....

men ved ikke lige hvad jeg skulle vælge, så ville bare høre om i havde nogen ideer? smiley .

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvilket kæledyr ...?
  • #1   27. aug 2010 Ved en hund kommer det helt an på hvad du kan tilbyde den..

En "billig" race er ikke nødvendigvis den rigtige for dig hvis den skal have en masse motion..

Hvis du ikke har tiden til at motionere en hund og gå til trænning med den, så vil jeg foreslå 2 katte istedet for (2 da de så har hinanden og lege med når du ikke er hjemme)

• #2   27. aug 2010 hmm fisk??

hvis det ikke må være dyrt ska du overveje om det er noget du har råd til...

Jeg har to katte og på de sidste 3 måneder har de kostet mig omkring 7000 kr, alene i dyrlæge...

så overvej hvad du har råd til

• #3   27. aug 2010 Jeg har været rigtig glad for at have kanin i den periode, hvor jeg har boet i lejlighed.

De kan blive lige så tamme som katte (specielt hvis man vælger en kastreret han), de larmer ikke og trives fint indenfor smiley

Synes ikke man kan byde en hund at være indenfor hele tiden, ej heller en kat..

• #4   27. aug 2010 tamrotter smiley har selv 2 tøser, det er et sjovt og aktiv dyr

• #5   27. aug 2010 en kanin

• #6   27. aug 2010 synes du skal tage marsvin smiley

• #7   27. aug 2010 Jeg stemmer også for et marsvin :b De er så hyggelige, og så vil de gerne snakke med en ;D

• #8   27. aug 2010 * to, da de ikke må gå alene ..

• #9   27. aug 2010 marsvin eller en kanin smiley
    jeg har begge dele, det er skønne kæledyr!

• #10   27. aug 2010 en dværghamster!
    ved ikke om du kender dem, men de er så utroligt kære smiley min storebror har haft en engang.
    http://www.hobbydyrene.dk/Robo-sep05-1.jpg

• #11   27. aug 2010 Du skal da have et krybdyr eller en ilder :-))

• #12   27. aug 2010 En hund kræver rigtig meget hele tiden. Vi var forberedte på det, da vi anskaffede os vores, men det overraskede os faktisk lidt alligevel, hvor meget man skal være på med en hvalp/ unghund. Ikke at vi ikke magter det, for self gør vi det - vi har aldrig fortrudt det, men jeg mener bare, at man lige skal overveje det en ekstra gang.

Har man noget imod at stå ekstra tidligt op om morgenen for at lufte hund og i øvrigt 2 - 3 gange mere i løbet af dagen i alt slags vejr.

Jeg ville personligt vælge en mindre dyr evt. en kat. Katte er utrolig nemme! :o)

• #13   27. aug 2010 Katte er rigtig hyggelige og de kræver ikke at man er hos dem 24/7. smiley

• #15   27. aug 2010 Signe B - mine katte har det fint som indekatte, den ene er en racekat, så kun er solgt af opdrætter udelukkende til at være inde kat, hun har aldrig prøvet andet.

• #16   27. aug 2010 Vegan - jeg ved udemærket godt hvad et dyr kræver, da jeg har haft dyr hele mit liv, så det er ikke noget der skal tænkes igennem, da det er gjort. jeg ville bare høre hvilke dyr folk ville foreslå, da det kan blive temmelig kedeligt at bo selv. nu skal jeg jo heller ikke arbejde voldsomt meget, og har meget fri midt på dagen hvor jeg har masser tid.
    jeg har skam også fint råd til at holde dyr, gider bare ikke betale 10.000kr for en racehund, så med billig mener jeg ikke at den skal koste under 500, mener bare at jeg ikke gider gå ud og købe racedyr, da jeg ikke vil bruge dem til avl eller udstilling smiley ...

jeg vil helst ikke have kat da jeg ikke synes jeg kan tilbyde dem at være indenfor, ved godt hvis den ikke har prøvet andet er den vant til det, men det bare min holdning smiley ...

men mange tak for jeres foreslag ... smiley

• #18   30. aug 2010 Atli foto:
    Ja det er fint at de er det. Min mor har selv haft 4 indekatte, som dog har haft udgang til et meget stor udendørs voliere. Men jeg syns på ingen måde det er optimalt og jeg ville aldrig selv byde en kat det.
    Grunden til at vores katte blev indekatte var at en ond nabo hørte at vores kat havde fået killinger og han truede med at skyde dem, hvis de gik udenfor, så de blev til indekatte. Undtagen moderen som var vant til at gå ude.
    Men hvis man vil give en kat OPTIMALE forhold, skal man ikke holde en den udelukkende indenfor.

• #19   30. aug 2010 Og vores var også racekatte. Det var coulorpoints

• #20   30. aug 2010 Signe B - En klat der ikke ved hvad der er udefor, er indenfor lige så optimalt som udenfor.. Katte er født til at jage, hvilket den kan gøre via legetøjet og aktivering, hvis de er indnedørs skal man dog ikke have den alene..

• #21   30. aug 2010 Det er jeg ganske simpelt ikke enig i. Vores indekatte har altid stået i vinduer og skrabet på døre og opført sig som om de gerne ville ud. Og åbner man vinduet, så ville de også tage på udflugt uanset om du kalder dem indekatte eller ej.

Kommentér på:
hvilket kæledyr ...?

Annonce