7. mar 2007 Følger: 21 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 508 Svar: 4.079
Er så pisse træt af det :'( {{forumTopicSubject}}
Jeg er så pisse træt af at jeg har 2 heste som jeg ikke kan komme nogen steder med. Jeg har ingen trailer og min mand vil ikke bruge en masse penge på hverken at leje eller købe en trailer.
Er så pisse frusteret over at jeg ikke kan få redet mine heste ordentlig....overvjer at sælge dem begge og aldrig mere have med heste at gøre, men det er squ svært når heste har været en stor del af mit liv i 28 år.
Jeg har ingen ridebane herhjemme heller så kan kun ride i naturen. Jeg kan ikke stille op til stævner da det også kræver en trailer at kunne komme afsted samt kunne komme ud på en bane eller ridehus og øve programmer.
Er der andre der har det som mig eller har stået i sammen situation??? hvad gør I når i har lyst til at sælge hele "lortet" og glemme alt om at der findes heste.
sep 2008
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 151 Svar: 3.194
Du ønsker dig brændende en trailer, - mon ikke det kan lade sig gøre!
jul 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 193 Svar: 2.714
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
jun 2007
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 10 Svar: 306
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 508 Svar: 4.079
Man er 2 parter der skal blive enige om tingene og rent økonomisk så er en trailer en stor udskrivning.
Nicoline: Det kan ikke bare glemmes.
sep 2008
Ja mine forældre har da også fællesøkonomi, det betyder ikke at de kun kan købe ting de begge to er vilde efter.
Man må da gå på kompromis, og hvis ikke du har et ord at skulle have sagt, og jeres ægteskab går i smadder bare fordi du vil have en trailer, ja sååå!
okt 2005
Følger: 4 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 3.551
jun 2007
sep 2008
nov 2008
Men på den anden side set, så er det mig der tjener mest, så det er vel fair at jeg får nogle goder Min kæreste ved godt at det et dumt at komme imellem mig og min hest haha så han har aldrig sagt en lyd, når jeg købet noget til hesten. Desuden, som han så pænt siger "jeg ved hesten gør dig glad, så den koster den tid og penge den koster". Så ja
Du kunne vel forklare ham at du er et gladere mennesker, når du har hestene? Det burde han da forstå
mar 2007
Min mand har med en tidligere partner været MEGET uheldig økonomisk og man skal kende hans situiation før man kan "stemple" ham.
Når man har fælles økonomi er der ikke noget der hedder dine og mine penge...det er vores penge.
Men egentlig så spurgte jeg bare om hvad i andre har gjort hvis i var/er i samme situation som mig og den eneste der har svaret reelt på det er *BBBTM*.
Gør mig ondt at høre at der heller ikke i dit tilfæld heller ikke er en fornuftig løsning. Øv hvor er det hele dog besværligt.
jun 2009
Følger: 69 Følgere: 72 Heste: 7 Emner: 277 Svar: 1.697
De har FÆLLES konto. så det er ikke manden der skal gi hende en.
mar 2007
okt 2005
Følger: 4 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 3.551
mar 2007
nomineret i fotokonkurrence, igen. Fedt. *
så nemt og lige til er det altså ikke når man har fælles økonomi. med fælles økonomi er man også fælles om feks hus, bil og andre udgifter i forbindelse med det. Man kan ikke BARE skille økonomien ad da hele ens tilværelse er bygget op omkring et budget.
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.338
Og så kan i måske blive enige om at han også får en ting han har ønsket sig.. Så i begge to får noget.
Syntes det er lidt ledt af ham at sige at det er ægteskab eller trailer. Han må da også lige sætte sig ind i din situation.
Men tænk på hvor meget du vil savne hestene hvis du solgte dem.. Det er trods alt bedre end ingenting at kunne ride lidt i skoven.
Har i ikke plads til at lave en ridebane der hjemme?? Evt bare et jordbane på et stykke af folden.
jun 2007
mar 2007
Krisitna M: det har været diskuteret MANGE gange - tro mig. og der er ingen løsning. den med at hvis jeg får en trailer så får han noget han ønsker sig.....den går squ ikke. hvis man ikke har råde til en trailer har man jo slet ikke råd til trailer + feks motorcykel.
nov 2008
Vi har gjort det sådan at vi betaler de fælles ting sammen. Altså vi har en fælles konto, hvor vi hver især sætter et fast beløb over hver mdr. Dvs lejlighed, lån, forsikring, mad og den slags bliver betalt over vores fælles konto.Og den der tjener mest betaler så lidt ekstra til fælleskontoen.
De penge vi så hver især har tilbage efter vi har indbetalt til fælleskontoen er så til eget forbrug. Så jeg blander mig ikke i hvis min kæreste køber en guitar og han blander sig ikke i hvis jeg køber en sadel for de er købt for egne penge. Der er dog en fælles aftale om at hvis den ene en mdr ikke kan betale en regning, så spæder den anden til.
Det fungerer for os
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
Vi har fået en superflot trailer, for ikke særlig mange penge Og fordelen ved at den er en lille trailer er at alle kan køre med den
sep 2007
Følger: 35 Følgere: 35 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 935
min begrundelse for mit svar er, at jeg pt. har et stk foldbums på 12 år, der for et år siden lavede en skade på den dybe bøjesene ved hæftningen, og aldrig bliver dressurhest igen, og kun er til hygge. Og mit nye unge håb døde af tarmslyng. Så pt lejer jeg hest på den rideklub hvor min hest stod opstaldet, rider fordi jeg kan lide dyrene og det fællesskab og samarbejde man har med dem.
dec 2006
Følger: 74 Følgere: 84 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.254
jul 2008
Følger: 168 Følgere: 157 Heste: 7 Emner: 154 Svar: 1.148
Har dog selv os ridebane, men før hen havde jeg hverken banen eller traileren. Også trænede jeg på den fladeste del af folden
Man kan hvad man vil!!
dec 2006
Der er vel ingen grund til at have to heste, når I er presset økonomisk
mar 2007
jun 2007
*STALD BAGGÅRDEN* © Een gang tinker - altid tinker *
du skrev jo ikke nogen steder før at i ikke havde pengene til en trailer. og i ikke havde råd til at skulle køre med den, så er det jo en hel anden sag
mar 2007
mar 2007
Janni AKA the kanyle-woman! .
"det vil aldrig holde i længden"...... ;o) vi har været gift i 11 år :o)
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.338
Altså den ka jo nok ikke bruges året rundt.. Men sådan er det jo når man ikke har ridehus.
mar 2007
jul 2008
Men ellers må man ligge det til side, man kan hver mdr. Også bare spare op!!
Nu er jeg heldigvis frit stillet, da min kæreste og jeg ikke ønsker fælles økomin. Og har sørget for at det er ham, som har købt hus også ejer vi hver vores bil! Det giver mere luft for os begge. Men måske har i sat jer for dyrt?
jun 2007
mar 2007
majken m: nej vi sidder ikke for dyrt...det er det værste af det. problemet ligger i min mands tidligere "uheld"som skrevet længere oppe. Han har af gode grunde et meget anspændt forhold til penge og det er deri alle vores problemer ligger. jeg er mere typen som lever livet her og nu for det er ikke sikkert vi har det i morgen så hvorfor bruge tid og energi på at gå og ærgre sig over det man ikke kan få/nå når man bare kan gøre det og så tage konsekvenserne bagefter. det skal nok løse sig i længden. Men desværre deler min mand og jeg ikke min holdning.
dec 2006
ja, men du kan da godt beholde en og så sælge den anden.
nov 2008
Følger: 80 Følgere: 73 Heste: 7 Emner: 320 Svar: 5.593
Gudskelov for mig så sidder jeg ikke i din situation længere, men har gjort. jeg havde heller ikke ridebane, men der brugte jeg stubmarker og så hestefolden som ridebane (: en primitiv ridebane, men den fungerede (: du kan hvis folden er stor nok tage og slå græsset helt ned og så bare ride på jord indtil økonomien er der til lidt sand (:
Håber det går i orden for dig så du ikke skal sælge dine heste (:
jul 2008
Har os svaret dig, hva jeg ville gøre din siuation!! Men mine heste betyder mere for mig end et stævne!!
dec 2006
hvis ingen vil ofre sig, så kommer man jo ikke videre lige foreløbig.
jun 2007
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.327
Jeg ved selv hvordan det er, ikke at have penge til de ting man ønsker sig (..Ja, jeg kunne ikke lige finde et bedre ord..), og hvordan det kan være svært at overskue hvordan man skal undvære det pågældende. Men så må man opveje tingene og føle efter om ens prioriteter er rigtige, og om det nu virkelig også er så nødvendigt med det man ikke har råd til. Hvis man så når frem til at det virkelig er en nødvendighed - så må man tage konsekvensen - hvilket i dit tilfælde nok tyder på at den eneste (?) løsning ville være at sælge hestene, hvis du når frem til at du ikke kan undvære en trailer.
Dog ville jeg vælge at se på andre ting først, og så slå trailerkøb helt ud af hovedet.
Jeg går næsten ud fra at du har hestene stående hjemme?
Er det virkelig fordi din interesse i sporten bygger på konkurrence? Eller mangler der bare noget (udefinerbart)?
Har du mulighed for at lave en ridebane hjemme? ..Det behøver jo ikke være fancy pancy..
Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om noget af det du mangler måske er omgangen med andre hestefolk, hvis du har dine heste hjemme. Jeg ved ihvertfald fra mig selv at "hest" bliver lidt kedeligere og lidt mere ensformigt, hvis jeg ikke har "arts-fæller" omkring mig jævnligt. Jeg ved godt at det her slet ikke besvarer direkte på dit spørgsmål, men hvis det handler om at du "mangler noget", så kunne en part eller en opstalder måske være en idé, en som du svinger godt med, og kan få en masse timer sammen med hestene til at gå med. På den måde kan du måske finde nye muligheder med dine heste..
Held og lykke herfra - jeg håber du finder en løsning, som passer til jeres muligheder..
mar 2007
Janni: du læser åbentbart ikke hvad jeg skriver. det er ikke et spørgsmål om at jeg ikke "vil" pga min mand. jeg har forklaret hans situation længere oppe så gider ikke igen.
DACAPO: måske jeg kunne smide lidt sand på et stykke af græsfolden så hesten ikke glider. dete r ikke optimalt da denikke har de rigtige mål og jeg vil jo stadig ikke kunne "komme i byen" med dem, men det er vel bedre end ingenting.
mar 2009
Følger: 26 Følgere: 29 Heste: 6 Emner: 5 Svar: 349
dec 2006
mar 2007
det er netop det fællesskab der er når man er til undervisning/stævne som jeg savner. jeg elsker at have mine heste herhjemme men for satan hvor kan det også være kedeligt (ja undskyld men det kan det altså). Jeg hører jo ikke til i den unge afdeling så jeg kan ikke bare finde en rideveninde og ride sammen med....de fleste på min alder synes heste er nogle væmmelig og farlige dyr :o). så ja - det er helt klart også fællesskabt jeg søger/savner.
jeg er egentlig ligeglad med selve konkurrencen og har altid kun været hyggerytter....men der er forskel på at være hyggerytter som barn og så være det som voksen.
mar 2007
nov 2008
Følger: 80 Følgere: 73 Heste: 7 Emner: 320 Svar: 5.593
Den bane jeg har nu har heller ikke de rigtige mål men det er jo som du skriver jo bedre end ingenting og hvis du nu så kender nogen eller kan finde en herinde som du kan køre med til stævner? (:
jan 2006
Følger: 45 Følgere: 51 Heste: 2 Emner: 93 Svar: 2.746
I skal selvfølgelig stadig være enige og jeg kan godt se problemet. Ved godt hvad det kræver at have fællesøkonomi.
Jeg kan også sagtens forstå din frustration og der er ikke meget, der kan få en til bare at glemme det, når det virkelig går en på.
Er der slet ingen i nærheden der har ridebane?
Måske du kunne bruge et stykke af folden som ridebane. Det har jeg gjort, nogle af de steder jeg har stået. Det gør selvfølgelig ikke at man kan komme ud til stævne. Men en trailer koster omkring 400 kr at leje for en hel dag. Det er også mange penge, men det kommer selvfølgelig an på hvor tit man vil afsted.
jan 2008
Følger: 53 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 57 Svar: 432
- Når min hoppe vrinsker når jeg kommer og hun kommer i fuld galop når jeg henter hende fra marken. Eller når min vallak hviler sit hovede på min skulder og nusser mig på ryggen. - Det er lykke for mig og kommer på helt andre tanker. =O)
nov 2008
Hmm tror vi er forskellige. For jeg kan ikke forstå at man er i et forhold, hvor man ikke kan gøre som det paser en. Jeg har da ikke planer om at ændre mig eller begræne mig bare fordi min økonomi hænger samme med min kærestes.. Som sagt, vi er ikke gift, men vores økonomi er stadig meget dygtigt flettet sammen.
Men jeg ville da aldrig nægte min kæreste noget han ønsker sig og omvendt hvis vi har råd. Det da noget sært noget at nægte hinanden glæder..
Er så pisse træt af det :'(