{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
320 visninger | Oprettet:

Anbefal et kamera! {{forumTopicSubject}}

Hej alle.. smiley

Jeg elsker simpelthen at tage billeder, så nu har jeg besluttet mig for at jeg vil have et kamera smiley

Jeg har bare ikke så meget forstand på hvad der er godt og mindre godt, andet end jeg ved at mærkerne Nikon, Canon og Olympus er gode.
Hvad er bedst - med eller uden spejlrefleks? Hvad er forskellen?

Hvilket godt kamera kan jeg få til en overkommelig pris?

Mvh. Michelle smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefal et kamera!
  • #1   26. jun 2010 Helt klart spejlrefleks, hvis ikke det er et kamera du vil slæbe med i byen til at tage billeder ned, så er de lige store nok.

Jeg har selv et Nikon som jeg er glad for.. Synes nogle gange canon tager lidt 'flade' billeder, men det er meget smag og behag. du kan tage ned til en fotohandler og prøv at få de forskellige kameraer i hånden, men synes klart du skal overveje nikon eller canon, da de er noget bedre end olympus..

Men kvaliteten kommer også meget an på hvilket objektiv du køber, for de standard der er på er ikke lige de bedste.. Så du skal regne ca. 3-5000 oveni til ekstra objektiv.

• #2   26. jun 2010 Spejlrefleks er ubetinget bedst - hvilket mærke er komplet ligegyldigt - de er lige gode..

OG overkommelige penge er et VIDT begreb..

• #3   26. jun 2010 Sanne SKF - det handler blot om indstllinger på kameraet - og at kunne indstille det korrekt..

Om du har et Canon 500D - eller et tilsvarende Nikon er jo ligegyldigt - de kan det samme (især til fritidsbrug)

• #4   26. jun 2010 Sanne
    - Jeg vil mest bruge det til at tage nogle gode billeder af min hest, og andres heste til stævner osv - generelt mest til hestebilleder smiley
    Vil et standard-objektiv ikke være godt nok dér så? smiley

Meldgaard
    - Jeg regner med at ville skulle af med et sted mellem 2000-3000,- smiley

Ville der være noget i vejen for at købe et brugt kamera?

• #5   26. jun 2010 MKN - 2000 - 3000 - for et spejlrefleks - du ska regne med at bruge 5000 til at starte med - til hukommelses kort, taske og ekstra objektiv - std. objektiver zoomer langt fra nok til at tage billeder til stævner..

• #6   26. jun 2010 Mkn :
    Jeg kan varmt anbefale et Olympus :'D Du kan evt. kigge på mine hestes profiler (;

Sanne: Som Meldgaard siger, det har noget med indstillinger at gøre ! (;

• #7   26. jun 2010 For 3000 for du et Canon Eos 1000D - med 1 objektiv - det lille.. - og det kan du bruge til "alm billeder" - altså af din kat, eller hjemme i privaten

for at kunne zoomer tilstrækkeligt - ska du op og have minimum 200 i zoom.

• #8   26. jun 2010 Meldgaard
    - http://www.qxl.dk/pris/kamera-fotoudstyr/kamera/spejlreflekskamera/nikon-f50-slr/v/an598780032/
    Hvis du skulle bedømme dette kamera, hvad ville du så sige? Hvis jeg "bare" skal bruge det til at tage billeder af hesten?
    Jeg er slet ikke øvet eller noget smiley

• #9   26. jun 2010 Synes stadig du bør tage ned og prøve at have kameraerne i hånden..
    Ved godt det har noget med indstillingerne at gøre, men synes stadig Canon tager flade billeder i forhold til Nikon..

• #10   26. jun 2010 Sanne SKF - ikke hvis du indstiller det korrekt.. - det er ikke en debat - canon kan PRÆCIS det samme som nikon.. i tilsvarende model

• #11   26. jun 2010 MKN: Jeg ville synes at det i længden ville blive træls med et kamera uden skærm (;

• #12   26. jun 2010 Dog synes jeg at da min veninde havde et Nikon og jeg havde et Olympus i samme størrelse, at Olympus' en tog meget bedre billeder (; Nikon blev meget grumset ;s

• #13   26. jun 2010 MKN - jeg ville anbefale CAnon 1000D eller Nikon 3000D - det er de nye - og meget brugervenlige modeller

Det er ikke særlig dyre - og du kan nok få dem til 2000 brugt.. - de kan ALT det du har behov for som nybegynder - og mere til..

Det du har linket til har jeg ingen kendskab til - men Eos 1000D eller Nikon 3000 vil jeg klart anbefale

• #14   26. jun 2010 Maja - det er OSSE indstillinger - om det hedder canon, nikon sony eller olympus - tilsvarende modeller har samme iso følsomhed - og typisk kun 0,2 MPX der skiller - og det kan man ikke se forskel i..

• #15   27. jun 2010 Der er en del kameraer der ligner hinanden i selve "huset" og de kan fåes til en rimelig penge, men det er de ekstra objektiver der koster.

Jeg købte mit olympus med lille linse til 2800, men har siden brugt omkring 10.000 på objektiver (det er et år siden jeg fik dette kamera).
    Jeg var klar over denne "udgift" da jeg købte kameraet, men desværre er der mange der ikke lige tænker det stykke længere.

Heldigvis har jeg kunne købe nogle af mine objektiver af en god bekendt til en overkommelig pris.

Det objektiv jeg har kig på nu koster i den proffe udgave 52.000, men kan fåes i en "billig"-udgave til omkring 6000,-

Så fotografering er bestemt ingen billig hobby! :o)

• #16   27. jun 2010 Det du linker til synes jeg ser ud til at være en ret gammel model, og det vil jeg nok fraråde i lyset af at du godt kan få et nyt kamera for 3000. Prøv at kigge på Sonys.

Ofte sælger fotobutikker de lidt ældre modeller på tilbud. Jeg har fx. købt mit Sony A200 med standardobjektiv, taske og hukommelseskort for 3000 kr.

Det kan godt lade sig gøre at klare sig med standardobjektivet, men jeg vil klart anbefale dig at få et 18-200 mm. objektiv i stedet da du så kan zoome noget mere. Der er sådan et objektiv på tilbud i Expert for tiden til 1500 kr.

• #17   27. jun 2010 Og så kan du forresten ikke leve uden skærmen bagpå. smiley

• #18   27. jun 2010 jeg synes bestemt ikk canon tager flade billeder.
    jeg har selv et canon 350 D.
    og det er jeg utrolig glad for.

se evt. mine billeder i fotoalbumet ( evt. dem fra vilhemsborg )

Kommentér på:
Anbefal et kamera!

Annonce