{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
885 visninger | Oprettet:

Alkohol ! (; {{forumTopicSubject}}

Ved godt at der nok er lavet andre emne om emnet alkohol, men jeg skal nu bruge det til noget skole projekt noget og for min egen vidne

Her er der nogle spørgsmål jeg gerne ville have jer til at svare på:

Hvornår begyndte i at drikke alkohol?
Måtte i godt for jeres forældre ? Hvis ja hvorfor, hvis nej hvorfor ikke??
Hvis i bare gjorde det uden at måtte ? Hvorfor det ?
Måtte i godt tage til fester med en hel masse andre unge eller hvad?
Hvad er jeres personlige grænse for hvornår i synes at man skal begynde at drikke alkohol?
Hvorfor ?

Er det okay at drikke i en tidlig alder?
Hvorfor, hvorfor ikke?

Synes i det er okay at drikke når man er sammen med ens forældre og ikke drikke sig pisse fuld i en ung alder ?

Er det okay at begynde og feste i en tidlig alder med alkohol ? (;

Skriv alt hvad i ville skrive tager gerne mere med ! Kan bare ikke komme på flere spørgsmål !

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alkohol ! (;
  • #1   20. jun 2010 Jeg drikker lidt en gang i mellem til fester, men det er ikke det store.
    Min personlige grænse for mig selv er at jeg skal vide hvor jeg er, hvad jeg hedder, og hvor jeg bor. Jeg vil ikke ende op med at ligge et sted og vågne nøgen = voldtaget.
    Jeg må godt tage til fester, men mine forældre skal vide hvor den er. Derudover henter min far mig gerne også selvom klokken er 4 om morgnen.
    Jeg synes at mange piger begynder at drikke for tidligt! Jeg har selv oplevet en pige til en fest som ikke var mere end 11-12 år som ikke vidste hvor hun var, hvad hun hed osv. Hun var stang fuld og stavrede bare rundt, kunne nemt have blevet voldtaget.

• #2   20. jun 2010 Begyndte at drikke alkohol da jeg var 15-16 år - altså gå til fest og drikke mig fuld. Havde drukket en breezer i ny og næ før det dog. Mine forældre har altid haft det fint med det, men nu har jeg heller aldrig været typen der gik til fest hver weekend.

Deres eneste betingelse har været at de vidste hvor jeg var og at jeg ringede til dem når jeg skulle hjem. Så hentede de uanset hvor og hvornår. At drikke sammen med sine forældre synes jeg er fint nok, et glas vin til maden osv er en god introduktion, men det der med at drikke sig fuld for første gang sammen med sine forældre, ja det har jeg aldrig været den store fan af...

Synes ikke at man kan sætte en aldersgrænse på hvornår det er ok at drikke. Men når man drikker for at have det sjovt og ikke kun for at blive fuld - og man drikker fordi man har lyst og ikke fordi alle andre gør det! Dog bliver jeg lidt forarget når man læser om unge på 11-12 år der drikker sig fulde!

• #3   20. jun 2010 Hvornår begyndte i at drikke alkohol?
    Da jeg var 15-16 år smiley

Ja.. de sagde jeg selv måtte styre det og de stolede på at jeg kunne finde ud af det.... og de har aldrig haft grund til at tro andet smiley

Ja smiley

Hvad er jeres personlige grænse for hvornår i synes at man skal begynde at drikke alkohol?
    Jeg synes 14 år er det yngste... synes det er klogest hvis man er 15

Hvorfor ?
    Jeg synes bare man er for ung når man er 14....det kommer hurtigt til at gå ud på at drikke mest og være mest fuld - kaste mest op og ja...det ender bare ofte med at man laver noget man IKKE har lyst til.,....
    selvfølgelig kan 15-årige opfører sig ligedan - taler af erfaring ;P haha... men på en måde er man bare lidt ældre og ja smiley

Hvorfor, hvorfor ikke?
    læs mit svar ovenfor smiley

Synes i det er okay at drikke når man er sammen med ens forældre og ikke drikke sig pisse fuld i en ung alder ?
    Ja hvis man har lyst til det smiley

Er det okay at begynde og feste i en tidlig alder med alkohol ? (;

det kommer jo an på hvad tidlig alder er... som sagt synes jeg 15 år.. men det kommer ogs an på hvilke fester det er .... når vi f.eks. holder rytterfester ser jeg intet galt i at pigerne på 14 år drikker...for det er trygge omgivelser og der kommer ik en eller anden dum fyr ;P heh...

• #4   20. jun 2010 Fuldstændig enig med Patricia B ;D

• #5   20. jun 2010 Hvornår begyndte i at drikke alkohol?
    - I sommerferien mellem 8. og 9. - der var jeg 14 år

Måtte i godt for jeres forældre ?
    - Jeg havde ikke spurgt, for vidste, at jeg ikke måtte. Jeg fik "officielt" lov til at drikke to genstande pr. fest fra jeg blev 15 (dvs. næsten et helt år efter).

Hvis i bare gjorde det uden at måtte? Hvorfor?
    - Altså, jeg vidste, jeg ikke ville få lov smiley .. og, "alle de andre måtte", for jeg var cirka et år yngre end de andre i min klasse. Nogen kunne allerede selv købe alkohol dengang. Og jaa, jeg var med til festerne, så ville gerne smiley

- Ja, det måtte jeg gerne. Fra da jeg spurgte om lov første gang, da jeg var 14. Yes, strandfesterne i Espergærde, wuhuuuw :b

- Hvad er jeres personlige grænse for hvornår i synes at man skal begynde at drikke alkohol?
    Det kommer så absolut an på personen. Kan vedkommende styre det? Eller ryger der en halv flaske vodka hver fredag og lørdag aften fra man er 13-14 år? Det er ikke okay! Synes det er okay med "svag alkohol" (breezers, somersby osv) fra sådan cirka 8. klasse. MEN absolut ikke i overdrevne mængder. Alkohol er jo ikke sundt for kroppen, og slet ikke, når man er færdigudviklet.

- Se ovenfor smiley

Synes i det er okay at drikke når man er sammen med ens forældre og ikke drikke sig pisse fuld i en ung alder?
    - "Ung alder" er jo ret bredt. Jeg går ikke ind for, at det er forældrene der, lærer børnene at drikke. Jeg ved godt, at nogen synes, det så starter i trygge rammer osv., men der er blevet lavet nogle undersøgelser, der viser, at hvis man først er blevet introduceret for det som noget "ufarligt" sammen med forældrene, har man større tendens til at gå amok med det, så snart man selv skal styre det. Hellere prøve sig langsomt frem med en portion sund fornuft - hvis man ikke ved, hvordan man reagerer på det, starter man jo ikke straks med at drikke sig i hegnet.

• #6   20. jun 2010 wow, har det på præcis samme måde som dig Patricia smiley

• #7   20. jun 2010 - "Alle de andre måtte": skal ikke forstås som gruppepres smiley
    De første fester jeg var til, drak jeg ikke, og det blev fuldt ud accepteret blandt mine venner. Men da alle de andre - uden undtagelse - drak forskellige former for alkohol, tjaa, så syntes det bare at være en naturlig forlængelse af det at feste på det tidspunkt smiley

• #8   20. jun 2010 Og så skal det også lige nævnes, at jo, der var da nogen der blev stang bacardi til de der fester, men de havde det jo ikke sjovt. Det mest almindelige var 23 breezers, eller lignende smiley

• #9   20. jun 2010 Wow, det går godt!
    Selvfølgelig ikke 23, men 2-3!! ;D

• #10   20. jun 2010 Jeg begyndte at drikke alkohol da jeg lige var fyldt 14.
    Jeg måtte godt lidt, men mine forældre bestemte hvor mange genstande jeg måtte få med, og det var mellem 1-4 genstande.
    Nogle af de andre var ikke begrænsede og havde meget mere med, så når man selv havde drukket sit, så smagte man jo ofte af de andre og fik lidt mere end man skulle.
    Jeg måtte godt tage til fester, hvis mine forælre kendte dem der holdte og vidste at der var styr på det. I dag er jeg 16, snart 17 og jeg må tage til de fester jeg vil, men når det er hos nogle de ikke kender vil de gerne have jeg fortæller alt.
    Jeg synes man hvertfald skal være over konfirmationsalderen og gerne ældre, da kroppen ikke er færdigudviklet endnu, og derfor skader alkohol mere. Nogle gange synes jeg selv jeg begyndte at drikke lidt for tidligt, nåede at blive så fuld at jeg brækkede mig flere gange inden jeg var 15.

Det er okay at starte med at "smage" hos sine forældre, men det skal selvfølgelig ikke være en alt for tidlig alder. Men det er godt man får sin "debut" under opsyn.

sådan (;

• #11   20. jun 2010 Vil lige tilføje at jeg har haft mange veninder som har fået grænse på hvor meget de måtte drikke da de var yngre - og ikke en har overholdt det. Mine forældre har aldrig sat en grænse for mig - de var af den holdning at drak jeg for meget, ja så var det mig der havde tømmermændende dagen efter og så lærte jeg det til næste gang. Derudover måtte jeg være forberedt på at blive mobbet big time af dem, når jeg havde drukket for meget smiley Er dog kun sket meget sjældent smiley

Men drak aldrig særlig meget i gymnasiet, er begyndt at drikke mere nu hvor jeg læser på universitetet - og det er ikke for at blive fuld, men at sidde en flok venner til en fredagsbar, ja så ryger der nogle øl ned smiley Dog er det jo ikke på den måde at man drikker sig bevidstløs - har jeg aldrig gjort og kan ærlig talt ikke se det fede ved det...

• #12   20. jun 2010 Hvornår begyndte i at drikke alkohol? 14-15

Ja, det måtte jeg gerne. De sagde ikke noget til det osv.

Jeg måtte godt.

Ja, det måtte jeg gerne og må gerne.

Når man føler sig klar til at styrrer det. Men omkring 13-15 års aldren..
    Men man kan jo ikke sige hvornår vi syntes man SKAL begynde.. det er noget man bestemmer med sine forældre osv..

Hvorfor ?
    Fordi de fleste har styr på det der..

Hvis man kan styrrer det som sagt- smiley

Ja. smiley

Er det okay at begynde og feste i en tidlig alder med alkohol ?
    Nej. Altså syntes det er okay når man er 15-16.. Men før det skal man bare nyde sin ungdom. smiley

• #13   20. jun 2010 Hvornår begyndte i at drikke alkohol? 13 år

Nej.. måtte først når jeg var 16, men det blev accepteret da jeg var 14 alligevel..
    Alle mine venner gjorde det.

Fra jeg var 14 gjorde jeg hvad jeg ville..

ved mine børn vil jeg nok sige 14-15
    Hvorfor? Synes generelt folk drikker for meget og alkohol er jo ikke for børn.

Er det okay at drikke i en tidlig alder? Nej, det er jo meget usundt, men kommer jo også an på hvor tit og hvor meget.

Synes i det er okay at drikke når man er sammen med ens forældre og ikke drikke sig pisse fuld i en ung alder ? Synes det er forkert af forældrene at drikke med deres børn. de er dårligt forbillede.
    Min mor har aldrig drukket med mig og ´selvom jeg startede tidligt har jeg i mange år, kun drukket får gange om året - fik ligesom nok.
    De første par år jeg drak, er virkelig noget af det sjoveste jeg husker fra den alder. Nu synes jeg bare mere at det hører til når man er teenager at drikke meget.

• #14   20. jun 2010 Jeg er 15 og vil helt ærligt hellere have en cola. smiley

Jeg er så heller ikke det store festmenneske, men jeg har aldrig drukket noget alkohol...

• #15   20. jun 2010 Hvornår begyndte i at drikke alkohol? - Hmm da jeg var 12 begyndte jeg og smage på en masse smiley
    Måtte i godt for jeres forældre ? Hvis ja hvorfor, hvis nej hvorfor ikke?? Ved ikk surgte hende ik af xD
    Hvis i bare gjorde det uden at måtte ? Hvorfor det ? Skulle smage , og hvorfor ikk prøve når alle drikker?
    Måtte i godt tage til fester med en hel masse andre unge eller hvad? Ja da smiley
    Hvad er jeres personlige grænse for hvornår i synes at man skal begynde at drikke alkohol? når man er selv klar til at tage et ansvar over sig selv smiley

Er det okay at drikke i en tidlig alder? - det er det nok hvis man kan styre det .. ogh det kommer jo også and på hvad er tidligt alder for dig?

Kommentér på:
Alkohol ! (;

Annonce