Tandlæge. Piv - typisk ungt menneske {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg er åbenbart et typisk ungt menneske De går nemlig ikke til tandlæge, før det er for sent..
Jeg har simpelthen forfærdelig tandlægeskræk - og oveni det har jeg direkte angst for nåle (går i chok m.m.)
Og hvad vågner jeg så med i dag? Tandpine!!!
Øv!
Så jeg har været nødt til at ringe til tandlægen, og fik sandelig en tid 14.15, nu sidder jeg så og gør mig selv psykisk klar til at skulle til tandlæge.
Ved godt at jeg er dum, for vidste jeg havde et hul, men kunne ikke rigtig tage mig sammen til at gå til tandlæge, for havde jo ikke ondt Blev ved med at udskyde det..
Skal allerede være derinde 13.15 - for at få en beroligende pille.. Jubiii.. Hmf!
Heldigvis har jeg en god veninde, som tager med
Andre der har det som mig? (Altså tandlægeskræk/nåle angst - ikke tandpine :b)
jun 2009
Følger: 20 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 90 Svar: 505
tror ikke det er typrisk unge, vi er bare nogle der er så uheldige at vi bare ikke synes at tandlæger og nåle er det fedeste i verden
sep 2007
Følger: 89 Følgere: 89 Heste: 4 Emner: 609 Svar: 2.988
jun 2009
jun 2009
bare når jeg får indkaldelsen til tjek, bliver jeg bange, og koldsveder helt vildt. det kræver overtalelse og holden i hånd før at jeg møder op til det årlige tjek. min kæreste tager altid med, for han ved jeg godt bare kan finde på at blive væk hvis jeg tager afsted alene. han er heldigvis en god støtte.
ved ikke hvad det er der trikker det. men reagere stærkt når jeg lige kommer ind på klinikken. der lugter af tandlæge, lydene af bor og folk der ømmer sig. jeg får ofte panik anfald og kommer til at græde af bare angst. ikke en fed situation
sep 2007
Stald Bakkelund "Sarah J" !
Har faktisk aldrig haft en dårlig oplevelse ved tandlægen, så vidt jeg husker.. Har endda fået opereret en visdomstand ud sidste år.. Men da jeg var barn fik jeg taget mange blodprøver pga sygdom, og der blev jeg holdt mod min vilje, - og man er sikker på at det er der min angst for nåle er kommet..
Når jeg først er bedøvet, har jeg ikke noget imod tandlæger - så gør det jo ikke ondt mere
sep 2007
jun 2009
sep 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Heste: 6 Emner: 61 Svar: 515
Jeg får det direkte fysisk dårligt - ryster, koldsveder og er på randen af gråd hele tiden... Allerede dagen før et besøg begynder jeg at blive rastløs og bange.
Jeg plejede ikke have det sådan, men efter et uheldigt styrt på en hest, hvor jeg knækkede tre tænder, har jeg det rigtig skidt. Den ene, som var knækket oppe i roden, gik jeg med i flere dage før den blev ordnet - av! Kun en tand kunne reddes med rodbehandling de andre to måtte opereres ud, hvilket tog ca. tre timer og da jeg skulle syes, var der ikke så meget bedøvelse tilbage og han turde ikke give mig mere - av!
Seks måneder senere var det så til tyskland og få sat implantater i, hvilket også tog meget lang tid og gjorde meget ondt i flere dage efter.
Hver gang jeg er ved tandlægen synes jeg at jeg oplever det hele igen og jeg er så sindssygt bange, at jeg sidste gang tudbrølede i stolen selvom jeg kun skulle have lavet et lille bitte hul og fik super meget bedøvelse :(.
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 23 Heste: 1 Emner: 33 Svar: 273
sep 2007
Majbrit: Puha, det er da ellers noget af en oplevelse.. Jeg regner også med at jeg 'bare' skal have lappet et hul - men føj også, ikke om jeg har lyst..
Sille: Det er også der problemet ved mange lægger er jeg sikker på - altså pengene. Jeg lever også på SU, og har et arbejde ved siden af for at få det til at løbe rundt, så min pengepung/dankort er absolut heller ikke glad for at skulle afsted i dag,.. Egentlig har jeg ikke råd, men det er der jo ikke noget at gøre ved..
sep 2007
- Det håber jeg passer Altså det med overmund/undermund.. For jeg har smerter i højre overmund En kindtand..
Jeg skal have pillen først, for at få mig til at slappe af, inden de stikker med med bedøvelse
mar 2008
Følger: 75 Følgere: 79 Heste: 13 Emner: 24 Svar: 1.479
Nu har jeg haft bøjle så har ikke skræk for det længere. Men bliver bare irriteret fordi de lavede en hul på mig, og kunne godt mærke tanden ikke var så stabil. Så kom jeg op at slås med en hest, og nu er tanden løs, samt jeg har fået en anden løs tand. Aner ikke hvad jeg skal gøre ):
sep 2007
Det er da betryggende det med overmunden Nu må vi jo se..
Jamen jeg skriver da bare inde i dette indlæg, når jeg kommer tilbage fra tandlægen, så skal jeg nok skrive om pillen virkede
sep 2007
Har også lovet mig selv at tage til tandlæge, og få ordnet ALT i løbet af dette år Det har jeg lovet mig selv i dag, for vil ikke have ondt igen
feb 2009
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.374
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 23 Heste: 1 Emner: 33 Svar: 273
Tandlæge. Piv - typisk ungt menneske