{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.364 visninger | Oprettet:

Kattehegn! {{forumTopicSubject}}

Hej!
Vi har en stor terrasse derhjemme, som kattene kommer ud på. (der er hegn rundt med en kant øverst, der er bukket ind så de ik kan komme ud)
MEN!! Igår skete min værste frygt, vores Batman var kommet ud på en eller anden måde:( Heldigvis fandt vi ham -en oplevelse rigere!!
Men nu vil jeg have terrassen overdækket, så det ikke sker igen! Havde fået anbefalet noget kattehegn fra Maxizoo i hillerød, men de ombygger og har ikke noget på lager.. Så købte vi noget i den butik i Gentofte og det er ikke det der ligner firkantet, så det må vi returnere...
Det skal være "løst" altså ikke sådan noget stål hegn-agtigt..
Nogle ideer? Vi skal bruge til ca 6x5 meter!
(har også skrevet på kattegalleri)

På forhånd tak:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattehegn!
  • #1   19. maj 2010
    Hvorfor holde en kat indespærret? De er dyr, de klatre glædeligt så som du nævner skal der også loft på hvis de skal holdes inde, men ser ingen idé i det overhovedet, det er direkte imod deres natur.

• #2   19. maj 2010 haha, ja ok...
    det var så ikke det jeg spurgte om.... For det første er det en kæmpe terrasse med naturligt miljø for dem, for det andet er det langhårs katte, og nej, det er ikke rart for dem at gå ude og blive totalt filtret så knuder m.v niver i deres pels. For det tredie, så jeg min gamle kat blive kørt ned, så nej, mine katte kommer -aldrig- til at gå frit i naturen.
    Desuden synes jeg at det er dybt uforsvarligt at have katte rendende frit, tænk hvis de bliver kørt ned, ligger i vejkanten og lider?? Eller de sidder fast i noget, eller bliver overfaldet af en evt løs hund??
    Det ville jeg aldrig byde mine katte...

Kommentarer som ovenstående frabedes...
    Venligst kun svar hvis du har noget at sige om kattehegn:)

• #3   19. maj 2010
    Katte bliver kørt over, ja... Jeg bor lige ud til en landevej, så jeg har mistet adskillige katte på den konto men sådan er det.
    Har holdt en kat i armene fordi der kom en bil, den ville ikke holdes, satte klørene i mig, sprang ud på vejen og blev kørt ned, sådan er det.
    Killinger bliver kørt ned ind til de lære at vejen er farlig, de der finder ud af det overlever.

Survival of the fittest. Forstår ikke hvordan man kan spære en kat ind og nægte den at jagte mus, rende rundt og gemme sig i kornet, klatre i træer mm. Det er rovdyr og det er ikke ment til de skal spærres inde.

• #4   19. maj 2010 Hvis du havde en anelse forstand på katte, så vil du også vide hvor meget der kan gøres for en indekat...

Men gider ik engang kommentere dit indlæg krikken...

Venligst stop med at skrive her, du lukker noget ud, der ikke har med dette indlæg at gøre.

• #5   19. maj 2010 Krikken, jeg synes, du skal respektere, at trådstarter ikke ØNSKER den slags kommentarer
    Jeg bruger selv bøjeligt hegn i grøn farve.. Jeg købte vores i jem og fix smiley Det er super godt til katte smiley

• #6   19. maj 2010 hvad med hønsenet?

• #7   19. maj 2010 Du kan evt søge på min kat Aske på kattegalleri, så kan du se vores hegn

• #8   19. maj 2010 Enig med Krikken! smiley

• #9   19. maj 2010 kan man ikke sætte stødhegn op ligesom til høns 4-5 små tråde fra 10 cm højde op til 1 m?
    ellers plejer steder som harald nyborg og xl-byg at have diverse slags galvaniseret hegns ruller på lager.

• #10   19. maj 2010 Det er jo ikke den slags kommentarer, trådstarter ønsker eller kan bruge.
    Hun ønsker råd om hegntype, ikke om hun skal holde katten inde eller ej
    Hvorfor må det ikke være op til den enkelte?
    Det er jo heller ikke naturligt at holde hesten i en box eller på en fold.

• #11   19. maj 2010
    Jeg blev et øjeblik forarget, det sker sjældent, når det sker kan jeg beklageligvis ikke holde kæft men så det godt trådstarter kan over se det smiley

• #12   19. maj 2010 Frydenhoej*R.I.P Rival* C
    Tak:) Vil prøve at køre ud og kigge på det så! -Men det er ikke det der "jordbærhegn" vel? For det har vi på terrassen nedenunder, men det fungerer slet ikke nemlig.. det er for tyndt.
    Vil lige kigge/søge på Aske:)

* Wicki Hansen - Brunika
    Tak, men hønsenettet er for besværligt (vi har det på siderne) Så skal vi flette dem sammen fordi de kun bliver solgt i for smalle baner. Men Tak:)

• #13   19. maj 2010 Må jeg spørge hvorfor jeres heste står i en stald? Det er et dyr som skal leve frit i naturen. Fatter ikke i hegner den ind på en fold, den skal da have lov til at spise græsset på den anden side.!

Katte som aldrig har været ude og jage, ved ikke hvad det er. Hvis du lukker en gammel kat ud, som hele livet har levet som indekat, så vil den måske jagte musen, men sjældent dræbe og spise den. Blot lade den ligge og lide indtil den dør, for den ved ikke hvad den skal gøre. At dræbe og spise et andet dyr, lærer katten i prægningsperioden (4-8 uger).
    En kat kan lave et helt fint og godt liv som beskyttet indekat, evt. med indhegnet terasse eller have, hvis den blot bliver stimuleret dagligt. den ved ikke hvad den går glip af, for den har aldrig lært det.

"Katte bliver kørt over, ja... Jeg bor lige ud til en landevej, så jeg har mistet adskillige katte på den konto men sådan er det."

Ville du have samme holdning til det, hvis det var en hund eller din hest som "BARE blev kørt ned, -lær at lev med det". Det var da en DEJLIG holdning til levende væsener. Kan godt tyde, at katten ikke er så høj en prioritet hos dig.! Men faktisk er det et levende væsen, som fortjener mindst ligeså meget kærlighed som hunde, heste osv. Hvad ville du sige til at hunde løb frit i naturen? Det er ikke så naturligt for dig måske, men det er det faktisk for den. Hunden bliver luftet, og det kan man ikke helt gøre på samme måde for en kat. Katten er selvstændig, men kan den komme ud og få luft, så er det jo fint.

• #14   19. maj 2010 (link fjernet)
    her er et billede af det

• #15   19. maj 2010 (link fjernet)

• #16   19. maj 2010 Krikken- står din hest på stald? Er der hegn om dens fold? Spiser du kød eller bruger andre produkter, som kommer fra dyr?

Sikke noget fis at det er synd at gehne dem inde!
    Jeg ville også forslå et elhegn øverts oppe- lidt som ved løverne i zoo.

• #17   19. maj 2010 vi har opgivet at lave hegn til vores 2 katte da ligegyldigt hvad vi gør finder den ene ud af hvordan man kan komme igennem, så vores får sele på når de er ude, og det er de meget tilfredse med..

• #18   19. maj 2010 TAK! Camilla.. Det kunne jeg ikke have afsluttet bedre:)

Ok, frydenhoej.. skulle lige til at spørge hvilken kat det var, der dukkede lige 21 "aske'r" op:)
    Er det stift eller løst? (ved det godt, underligt spørgsmål hehe)

• #19   19. maj 2010 Det er stift, men bøjeligt smiley Det har holdt til vægten af sne i vinters, men trænger til en ny opdatering
    Hvis stødhegn hvor meget stød anbefaler i så?

• #20   19. maj 2010 Hehe ja okay, det er noget med 21 Aske'r smiley

• #21   19. maj 2010 Må sige jeg er enig med krikken.
    Katte er et frit dyr.
    Men kommer self. an på folk.
    alle har sin egen mening.
    Jeg er mest til uden dørs katte, så de ka, leve som de er skabt til.
    Men self. min mening smiley

• #22   19. maj 2010 Jeg har set der er opdrættere der har et lille stødhegn i toppen, så det ikek behøver at være overdækket..

Selve hegnet er bare noget alm hegn med ikke alt for store masker smiley

Jeg ville heller ikke turde lukke mine katte ud i det fri smiley

• #23   19. maj 2010 Men det er ikke det, emnet handler om... Vil folk ikke nok respektere det?

• #24   19. maj 2010 Men i kan. evt. lave et voliere, det hjælper ikke bare at lave en begrænset højde, en kat kan jo "kravle/klatre" op af hegnet alligevel.
    Så i skal også tænke på noget tag.

• #25   19. maj 2010 ALle dyr er skabt til at leve frit. Men sådan ser det bare ikke ud vel? Verden har ændret sig, og i dag mener jeg ikke det er forsvaligt at lade sine dyr rende frit mellem hjulene på bilerne. Ind i folks haver som bliver tosset over de er der, så de lige får en spand vand med på vejen. Fulde mennesker som synes det er sjovt at torturere katte med at hælde diverse ud over den, f.eks. øl, som den så slilkker af sig og bliver forgiftet og som minimum skide fuld. Jeg synes ikke det er fair at byde en kat sådan et liv. Desuden, skal en kat LÆRE at være en kat, den har selvfølgelig nogle basale instinkter, men langt det meste LÆRER den i prægningsperioden af dens mor, søskende og mennesker. Derfor ANER den ikke hvad den går glip af, og lever et langt, uvidende og lykkeligt liv uden.

• #26   19. maj 2010 Barfod - Man skal netop ikek tænke på tag hvis der er et lille stødhegn i toppen, det skal selvfølgelig ikek have samme strke som ved hestene..

• #27   19. maj 2010 Barløse, det er så også taget de skal have på nu. Hegnet er på, og nu vil de have taget på.

• #28   19. maj 2010 ok, prøver igen... Er LIGEGLAD med hvis I synes det er synd! smiley Det kunne faktisk ikke være mere ligeyldigt for mig? Venligst stop denne indekat/udekat diskussion.. (lissom bid/bidløs)
    Det eneste jeg bare vil vide er hvad andre har brugt som kattehegn... Så kan alle jeres andre katte gå ud og blive kørt ned eller hvad er nu sker... Så længe det ikke er MINE dyr...

Barløse Amatørfotograf er den eneste der på en pæn måde har skrevet sin mening og det er fair nok...
    Og til alle jer der har læst hvad indlægget handler om: Tak for råd/info:)

• #29   19. maj 2010 Mange tak smiley
    Vil sys det er synd hvis i sætter stød der. for så vil katten måske frygte at gå ud omkring hegnet, så sys i evt. ska overveje noget tag eller som en sagde at hegne noget af haven ind (:
    håber du finder en løsning smiley

• #30   19. maj 2010 Sille P - Øh, jeg syntes nu også jeg skrev ret pænt :S

• #31   19. maj 2010 jeg har sku os katte der ikke kommer ud og hvis hun en enkelt dag render ud går der maks en halv time så hyler hun og vil ind igen

om sommeren er hun ude med sele og snor og det nyder min dejlige birmamen hun er meget hellere inde og gider nærmest ikke være ude... vi bor på en gård med grusvej så her er der ikke nogen videre fare for hende men hun er og bliver en inde kat og jeg synes bestemt det er for dyr en kat at have gående fri

i har jio heller ikke jeres heste til flere hundrede tusinde gående frit bare fordi det gjorde de i naturen det er altså det samme

med hensyn til hegn vil jeg meget gerne følge med og se hva folk anbefaler smiley

• #32   19. maj 2010 Ja, indtil videre er der hegn rundt om haven (terrassen) Da vi ikke skal blive boende i mange år endnu, nøjes vi med at sætte hegn som "tag". Det lægger man ikke mærke til nemlig. Når vi finder et hus, bliver det hegn og nok med stød, men det tager vi til den tid:)

Men tak til alle, jeg skal rundt på hegnjagt idag:)

• #33   19. maj 2010 Held og lykke med hegnjagten ;D

• #34   19. maj 2010 lav en kattevoliere med hønse eller kyllinge tråd.

• #35   19. maj 2010 Tanja TD, sorry, overså dig:)

Line N, mine er også birmaer, og du har ret, ikke en race man lukker ud frit! smiley

Assi, hehe, det skal bare fungere som en overdækket terrasse. (altså hegn som tag)
    Vi skal heller ikke bruge stødhegn, men det er altså ganske almindeligt at lave kattehegn med stød.. (vi taler jo ikke om stød som i foldhegn, det er minimalt).

Lotte, lidt mudder i pelsen.. det har jeg skam heller intet imod, men føler mig ansvarlig over for mine dyr, og derfor kunne jeg aldrig byde dem at lukke dem ud.

Men hest er utrivelig., vi har bare hegnet hele terrassen ind, så de har hele området at løbe på:) manglede kun lige at putte "loft" på:).

• #36   19. maj 2010 du kan købe sådan noget voilierenet i forskellige byggemarkeder, bla jem og fix, harald nyborg osv. Vi skal selv til at lave en løbegård til vores to katte og vi køber det i noget der hedder miljø-foder. Mener vi skal give ca 600kr. for 25meter som er 1 meter i højsen. Volierenet ER en dyr løsning, men så får du altså også en ordentlig løbegård.

Hønsenet vil jeg klart IKKE anbefale det kan gå i stykker hvis kattene kravler i det, og det kan stikke hul på deres trædepuder :S

Som andre skriver, så kig inde på kattegalleri. Bare søg på løbegård i fotoalbuls, så komemr der en hel masse frem smiley

• #37   20. maj 2010 Tak stjerneponyerne, men det er ikke en løbegård vi skal lave, det er bare noget net vi skal bruge til at overdække med.. (der er hegn rundt om terrassen. og hvis vi køber det som du skriver, skal vi lave flere samlinger fordi terrassen er så stor, og det vil ligne noget juks:)
    Men igår købte vi helt alm kattehegn i maxi-zoo, og det blev faktisk rigtig pænt:) Så nu kan vores katte løbe ligeså frit de vil... På terrassen;)

Kommentér på:
Kattehegn!

Annonce