{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
607 visninger | Oprettet:

Debat: Indbrud? {{forumTopicSubject}}

Ja, fik desværre en besked i nat om, at der igen har været indbrud på vores vej.. Det er jo aldrig sjovt, at fremmede mennesker går ind i ens hus og tager ens ting med og denne gang, var det alligevel tæt på - igen. Det var nemlig vores ene genbo. Det skræmmer mig lidt, for det kunne ligeså godt have været vores hus. Snakker heldigvis med sønnen derover, så han skrev til mig klokken lort i nat, efter at det var sket. Tyven var stukket af og var kørt ind i nogen store beton-blomsterkummer længere oppe af vores vej, samt ind i et hus. Blev lidt rystet da jeg læste beskeden i morges, for vi har intet hørt - ikke en lyd, har der været.

I den anledning vil jeg lige hører, om I har nogen gode idéer til, hvordan man kan "forbygge", at det måske er vores tur næste gang. Kan det være rigtigt, at man næsten skal sove, med et bat ved sin side - eller sine dyrebareste ting under hovedpuden? Er der andre, der har prøvet at vågne med en fremmede i huset - hvad gjorde I?
Lad mig endelig hører jeres meninger og gode idéer.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Debat: Indbrud?
  • #1   6. maj 2010 Vi har også lige været ude for, at folk er gået amok ude ved hos - tyvene er heldigvis fanget.

Men vi gjorde først og fremmest det, at ALLE naboer passede på hinandens huse - og man ringede om hvornår man ikke var hjemme.

& så satte vi lås på til stalden.. :s - min underviser fik nemlig blandt andet stjålet udstyr for ca 500.000 :s

Heldigvis er tyvene fundet - og tingene. smiley

• #2   6. maj 2010 Jeg har det samme problem, vores nabo og genbo har haft indbrud flere gange nu, og vi bor alså midt ude på bøh landet, hvor der er 15 huse i "byen", så jeg kender godt den frygt du har, vi overvejer at sætte en alarm op, men fra at tænke på det, til det bliver gjordt der er lang vej.

Og tyvende er ikke funder endnu, og politiet er på bar bund.

• #3   6. maj 2010 Line - vi bor også ude på landet, og har altid tænkt at folk ikke kunne finde os - de kunne de så. :S

• #4   6. maj 2010 Præcis, det er rigtig skræmmende at de kan finde helt her ud.
    Fatter ikke folk kan få sig selv til at bryde ind, og stjæle fra folk.

• #5   6. maj 2010 Vi har to "kæmpe dyr" gående inde i huset.

(link fjernet)

Så håber de skræmmer tyvene væk inden de kommer ind.
    Man kan jo desværre aldrig vide sig sikker. Men de to gir mig ihvertfald tryghed nok. Er overbevist om de ville kæmpe for deres liv, hvis det pludselig kom en fremmede ind i huset.

Men er virkelig ubehagelig at få det så tæt på.

• #6   6. maj 2010 Vi bor så i et "villakvarter", på en mere eller mindre lukket vej. Så de skal være kloge nok til at kunne komme væk, når de begynder.. Det er derfor at det har undret mig, at de tør på vores vej. For der er kun én vej tilbage og der skal man hen og vende. Vi plejer at være gode til at holde øje med hinandens huse. Vi har ikke så meget kontakt til hinaden, men der bliver da kigget efter, når der kommer fremmede biler.
    Synes bare, at det er underligt, at vi ikke har hørt noget.. Hjulspind eller ligende.

• #7   6. maj 2010 Pernille V
    Vi har også haft snakket om, at anskaffe en hund, men min mor og hendes mand kan ikke blive enige.. Så det er de desværre gået bort fra igen.

• #8   6. maj 2010 Tror bare ikke man kan gøre så meget. For tyvene virkeder sgu ligeglade, vil de ind gør de det bare.

• #10   6. maj 2010 jeg har engang haft indrud i mit hus men var heldigvis ik hjemme, men weekenden inden havde der været 10 indbrud på vores vej længere oppe, men det tænkte vi ik lige over. så da vi kom hjem fra camping var alt i huset åbent vinduer døre alt simpelthen.):

efter indbrudet havde vi fået en alarm op hvor der både er nat alarm.

så hvis ik du har alarm opppe vil jeg nok råde dig til det det gør ik så tyvene ik kommer hen til jer men de kan ihvertfald ik komme ind i jeres hus..

• #11   6. maj 2010 Man kan jo overveje: overvågning, alarmsystem i huset, så der kommer en kolonorm høj hyletone når nogen bryder ind smiley
    Lys udenfor som tænder ved hjælp af en censor. Eller få en vagthund smiley

• #12   6. maj 2010 forkert kun at anskaffe sig en hund, som vagthund smiley Men ja en stor hund er effektiv, så sjæler de ofte kun bilen i indkørslen (er sket for os før)
    Men ellers elektronisk alarm. hvis du har sådan en, og naboen ikke har, så vælger de din nabo istedet. da det så er nemmere der.

Ud over det, så skal dine døre være låst med nøgle, så man ikke bare kan smadre en rude, eller bore et hul og så vippe håndtaget. der skal sidde en lås til nøgle.
    Her snakker vi alle dørene vinduerne er der lavet et særligt låse system til, vi skal have installeret her ved lejlighed, for ja ellers kan man bore et hul i karmen og åbne vinduet.

Når man nu har sikret alt dette, så husk at have styr på inbo forsikringen, så er uheldet ude, at man kan få erstattet sine ting. det blir aldrig det samme, men jo vigtigt at have med.

pisse ærgeligt for jeres genbo, håber tyven kom til skade da han kørte galt.

• #13   6. maj 2010 Vi har lampe med sensor i vores gård samt to labrador hunde - hvoraf den ene IKKE bryder sig om fremmede (jeg ville ikke gå ind, hvis jeg ikke kendte hende).
    Desuden har min far alarm på sit værksted og lager (mekaniker).
    Vi har haft indbrud to gange. Det ene på min fars kontor - selvom der var alarm - og aldrig lægger penge der, lige pånær DEN dag. Tyven var gået 1 1/2 km over marker (nyfaldet sne vidnede om vejen han var gået) + andre tegn på at det HELT sikkert er en bekendt, som gjorde det. Den anden gang var i huset. Derudover har vi haft indbrudsforsøg en gang, hvor min farmor (nabo) tog dem i det (de var ved at brække ind) - ved et tilfælde, da hun skulle op og kigge til min hoppe og nyfødte syge føl.

• #14   6. maj 2010 tina C
    Vi ville heller ikke kun anskaffe hund, som vagthund smiley Men også som familiehund.

Dem, der havde indbrud i nat, fangede ham og havde vidst smækket ham en - og så var han ellers stukket af. Han havde ikke fået fat i andet end noget øl, så vidt jeg har kunne forstå på sønnen, men alligevel.. Det kunne jo ligeså godt have været fjernsyn, computere eller sågar nøglerne til deres MC'ere smiley

• #15   6. maj 2010 (link fjernet)
    Så fandt jeg da lige artiklen smiley Desværre er der byttet rundt på de to husnumre. 109 er, hvor der var indbrud og 55 er, hvor der blev smadret rude ved sammenstødet.

Kommentér på:
Debat: Indbrud?

Annonce