174 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

jeg er bare SÅ stolt over mine hester! jeg er bare SÅ stolt over mine hester!

heej ville bare lige dele min gode nyhed med jer andre:

Essentia har haft tryksår, altså hvided hår hvor sadlen ligger, og så gad hun bare slet ikk springe, og gad ikk rigtig gå ordenligt frem når hun var inde i en indhegning eller på ridebanen/ridehuset.. hun havde helt mistet lysten, sikkert fordi dedt gjrode mest ondt når vi rigtig arbejdede, men så fik en omgang masage.. og så har vi langsomt arbejdeet med at give hende lysten til at springe igen, jeg kan godt få hende til at springe når hun ikke er lukket inde, men når hun er lukket inde gider hun ikke gå godt nok frem og bliver sløv.. og så i mandags sprang hun en oxer på 80 cm og en lodret på 85 cm.. jeg er bare så stolt af hende! jeg måtte godt nok kæmpe med hende, men hun gjordee det..
sidst jeg sprang 80 inde i en indhegníng/ridehus var en gang sidst i november, og da vi var til stævne lige først i december ville hun ikke engang springe 70 cm..
Er så stolt af min lille pony smiley

og

Fleur har haltet i tidee om utide siden efteråret, og så fik jeg så en hestemassør til at masere hende.
Hun fortalte mig at fleur var hård som en sten i hendes muskler og at hun havde rigtig mange spændinger, så fik hun masage nogle gange og så fik jeg en måned til at ride hende i dressur og over cavalletis og longere 6 gange om ugen hvorefter hun så kpm tilbage, og jeg måtte kun skridte og trave..
Og det var fleur bestemt ikke glad for, og hun måtte jo heller ikk springe og det kunne hun ikke lide.. med så den sidste uge i den måned blev jeg syg og red hende ikke i en uge, så da jeg blev rask igen red jeg hende så igen, og så var hun halt igen.. altså var hele mit arbejde i den måned spildt.. så lod jeg hende stå til 2 dage efter da massøren kom igen.. men hun sagde at det havde hjulpet fleur rigtig meget at vi havde redet så meget dressur og at hun næsten ikk havde flere spændinger tilbage.. og så blev jeg jo glad.. hun sagde også at fleur havdee fået mere liv i øjnene og at hun havde taget på (fleur har været rigtig svær at fodre, og hun har været lidt tynd).. det var jo dejligt at høre.. så i søndags red jeg hende igen og vi galoperede for første gang i 3 måneder og først galoperede hun som på folden, altså hoved og hale højt og nærmest flyvende, men så bag efter kunne jeg lige så let ligge hende ind i en volte og ride fin dressur galop.. og i dag var jeg så ude og ridee hende igen.. og hun gik bare som en drøm i dag så jeg besluttede mig at springe hende lidt, så jeg red først rigtig godt dressur og arbejdede så lidt med bomme og så satte jeg 3 kryds-spring på 60 cm op som en bane og så satte jeg dem op som lodrette på 60 cm og vi har hellere ikk sprunget i 3 måneder så ville ikke springe højere.. men hun gik bare rigtig godt!! synes det var så flot klaret!!

Jeg er SÅ stolt smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  jeg er bare SÅ stolt over mine hester!
Kommentér på:
jeg er bare SÅ stolt over mine hester!

Annonce