{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
715 visninger | Oprettet:

Rebgrime - bidløs? Fint nok? {{forumTopicSubject}}

Hej..
Jeg har redet bidløs engang men gik så over til bid igen, og nu vil jeg til at kombinere det.

Jeg tænkte på om dette sæt var godt nok til at starte op på igen http://www.shop4horses.dk/shop/saet-rebgrime-og-209p.html ?

Jeg ved godt at man ikke behøves rebgrime osv. for at ride bidløs, men det er noget jeg selv gerne vil have..

Mange tak for hjælpen på forhånd..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rebgrime - bidløs? Fint nok?
  • #1   27. apr 2010 det er godt nok lidt dyrt

• #2   27. apr 2010 Det er da sikkert ganske udemærket. Men må indrømme at jeg nægter at betale så meget for den slags.

Jeg lavede 3 stk rebgrimer i går. Det kostede mig ca 70 kr i indkøb af reb (og kan gøres billigere, alt efter hvilken type reb man bruger)

• #3   27. apr 2010 Michelle W

Jeg har prøvet at lave det og det har jeg simpelthen ikke tålmodighed til.

• #4   27. apr 2010 tålmodighed? Det tager ca 10 min. Og har man ikke prøvet det før, findes der et hav af "opskrifter" på nettet;o)

Men en rebgrime kan osse købes til ca 45 kr -så det skal være et ret godt trækketov, for at være de resterende 435kr værd

• #5   27. apr 2010 Find dem brugt, bla. herinde. - Det er det billigste.
    Dog synes jeg det er synd at ride 50/50.
    En hest har brug for rutine, og der er meget stor forskel på om der er bid i munden eller ej.
    Vi kan jo også godt blive enige om, at det er meget mere rart for hesten at blive redet uden bid og med bid. - Selvfølgelig hvis du kan bruge en rebgrime ordenligt. Så bliver dressur med bid, bare sur træning - hvilket jo ikke er meningen. Bestem dig, enten eller. Din tvivl skal ikke gå ud over hesten.

• #6   27. apr 2010 Michelle W

Jeg kan ikke finde ud af det, jeg har prøvet det, og det gik bare slet ikke.. Jeg har fundet en masse opskrifter til det, men jeg kan ikke gøre det, så kan det godt være at du tænker at jeg er totalt dum, men det kan jeg ikke..

Men tak (:

• #7   27. apr 2010 Isa -hvor i alverden har du den idé fra? Masser af heste trives ganske glimrende med at blive redet delvist bidløst. Og self kan heste lære signalerne både med og uden bid. SÅ kompliceret er det altså heller ikke.

Og hvorfor skulle dressur blive surt, fordi det foregår med bid. Hvis ellers man kan finde ud af at ride med bid, uden at flå kræet i hovedet, så er bid altså ikke hverken værre eller bedre end bidløst.
    Bidløse trenser kan misbruges på lige fod med bid. Så begge dele er et spørgsmål om at bruge hvad end man nu bruger, på en ordentlig måde.

• #8   27. apr 2010 Vil nu også mene man sagtens kan kombinere træningen, så man både rider med og uden bid. Det behøver jo absolut ikke være surt for hesten at ride med bid. Jeg rider selv med begge dele da jeg gerne vil starte stævner.

• #9   27. apr 2010 isa&katrine smiley

Jeg har igen ridebane og rider kun i skoven stortset.. (Nogle gange på folden).. Derfor kombinerer jeg det bla. Jeg synes ikke der er noget galt i at ride med bid, hvis man gør det ordentligt. JEg er slet ikke i tvivl om hvad jeg vil.. Jeg vil begge dele.. Det går ikke udover hesten..

Synes din holdning er rigtig dum..

• #10   27. apr 2010 Rebgrime er egentlig kun til meget korte hyggeture smiley

Jeg vil foreslå dig en sidepull !!:D geniale !!:D

• #11   27. apr 2010 den ser fin nok ud, bare ikke køb dem for billige heller. for de kan nærmest skære hvis det er det der nylon der er nogle i smiley

• #12   27. apr 2010 jeg rider 50/50 smiley Og en hackarmore er super god..

• #13   27. apr 2010 Sættet er i sig selv fint nok, men find noget der er billigere. Du skal jo også lige finde ud af, om det er noget for dig og hesten.

• #14   27. apr 2010 christine *nu med heste i baghaven ; )* .
    Det ved jeg det er for vi har redet bidløst før, men bare med almindelig grime og det synes jeg ikke er godt..

• #16   27. apr 2010 Maja Bak - Toleo ir Veleo .
    Okay hehe mange tak ;D

• #17   27. apr 2010 Det er min holdning, og jeg tror og synes at det er synd for hesten at den både skal ride med og uden. det er op til jer selv, men jeg ville aldrig byde min hest det..

Og tja, jeg synes også din holdning er rigtig dum (o:

• #18   27. apr 2010 Isa & Katrine -men HVORFOR er det synd at ride med begge dele? Hvad er det der er synd?

Hesten lærer jo ganske enkelt to sæt signaler (hvoraf de fleste alligevel er ens -faktisk er det jo kun stop og drej der er forskelligt ved bidløs kontra bid-ridning).

• #19   27. apr 2010 Jeg synes det er synd, fordi hesten godt kender den frihed det giver i munden ikke at have bid i. Den ved hvordan det føleles, og dermed bliver det at have en spændt mule med metal i munden, en dårlig oplevelse. Jeg mener ikke at nogle heste fortjener at få dårlige oplevelser med biddet, hvilket jeg tror og mener de gør når de kender en bedre side af sagen.
    Og uanset hvordan du bruger og ridder med et bid, så mener jeg aldrig det er rart for en hest at have en metal stang i munden.

• #20   27. apr 2010 Isa & Katrine -nåååh, så det er fordi alle os bidryttere er onde onde mennesker der lægger metal i munden på hesten...

Tror vidst bare jeg står af her. Det er en lidt for fanatisk tankegang for mig...

• #23   27. apr 2010 Jeg har overhovedet ikke sagt at alle bidryttere er onde d;
    Mine allerbedste rideveninder, som jeg ser flere gange ugentligt, rider med og elsker meget meget højt, rider med bid. Jeg ville bare aldrig selv gøre detmod min pony. Så må i da selv om hvad i gør med jeres. Synes bare det er vigtigt at man også ser sagen fra forskellige vinkler.

Og nej, jeg har ikke noget imod bidryttere (har også selv redet meget dressur), men har noget i mod folk der misbruger det.

Og ja, jeg er helt enig. En sidepull, bitless, hackamore og rebgrime kan misbruges ligeså nemt som et bid og en næserem kan, men jeg tror bare, at folk som går op i bidløst ridning og jordarbejde (såsom tillidstræning osv.) har forhåbentlig lidt hjerne med når de bruger fks. en hackamore. - Netop fordi man fokusere meget på hestens velfærd. - Ikke at bidryttere ikke fokusere på hestens velfærd, men bare at det er måske højere prioteret for mange hms mennesker.

Man altså denne her diskution er jo ligesom at diskutere religion. Jeg har min mening og tro, og i har jeres. Hvis heste der har det bedst, er ikke til at sige, da heste desværre ikke kan snakke. Men nu kender i min holdning, og jeg kender jeres smiley

• #24   27. apr 2010 Vil give Maja fuldstændig ret. Detsuden kan det aldrig blive synd hvis du har din grundridning i orden, da det så vil blive meget ens for hesten i sidste ende. Bortset fra, den har noget i munden.
    Lad os nu ikke blive alt for ektsreme

• #25   27. apr 2010 Og Maja, nu er det ikke signalerne jeg snakker om, for de fleste burde ride mest med benene, og ikke tøjlen. Det er mere det, at der skal ligge en metal stang i munden jeg ikke bryder mig om.. s;

• #26   27. apr 2010 Ja beklager, men hopper lige ind igen. Havde ellers bestemt mig for at lade være;o)

Isa -du skriver "jeg ville aldrig selv gør det mod min pony". I ordet MOD ligger jo osse at du mener det er synd for hesten (og altså at vi andre gør noget der er synd for vores heste). Om du så vil kalde det at være ond eller ej, er vel ligegyldigt. I hvert fald må du jo mene at det vi gør, er synd for vores heste.

Nu er heste så smart indrettet at de lever i nuet -de går ikke og tænker over hvordan verden var i går, eller hvordan den mon er i morgen. Så hesten vil altså ikke tænke "det var meget sjovere i går, hvor jeg ikke havde bid på" blot fordi man rider nogen dage med bid og nogen dage uden.

Og der findes skam masser af bid-ryttere der går lige så meget op i en let kommunikation mellem hest og rytter som (mange) bidløse ryttere gør.
    Der findes osse en masse bidløse ryttere der tror at alt er top, når nu de har valgt at ride bidløst, men som ikke sætter sig ind i (eller formår) at træne hesten for lette hjælpere, og dermed "lider" deres heste vel mere under pres fra f.eks. sidepull, end hestens som går med bid, men rides af en kyndig rytter.

Det ene er ikke bedre eller mere skånsomt end det andet -hvis begge dele altså anvendes korrekt.

• #27   27. apr 2010 Jaja, fint nok michelle.
    Som jeg også skrev ovenover, så er det en hel religion.
    Jeg står ved min holdning da det er hvad jeg synes er rigtigt, og så må du selv om hvordan du behandler din hest, og hvad du synes om hvordan jeg behandler min (o:

• #29   28. apr 2010 Min rebgrime kostede 60 kr i Agroland smiley

http://www.borjes-tingsryd.se/ er oiogså en god side at købe billigt udstyr i en god kvalitet (klik på e-handel og så danska kunder)

• #30   28. apr 2010 Pelle - Munkhøj - Petoch
    Okay.. Mange tak det vil jeg helt klart ønske, men kan du befale nogen sider hvor man kan købe en god rebgrime? Jeg har været i et par hesteudstyrs butikker, men uden held, har aldrig kunnet finde en rebgrime.. Men mange mange tak for hjælpen..

Jeg vil da helt klart satse på at ride bidløst mest, fordi jeg nu kun rider i skoven og træner overhoved ikke seriøs dressur eller springning smiley Det er kun hyggeridning hehe (:

• #31   28. apr 2010 Pelle - Munkhøj - Petoch
    Okay. Men mange tak ;D

Kommentér på:
Rebgrime - bidløs? Fint nok?

Annonce