{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
400 visninger | Oprettet:

Ingen mælk ! {{forumTopicSubject}}

Hej alle !

Jeg har en hoppe, som skal fole om 5 uger, hun har termin d. 25 maj.. men hendes yver er slet ikke stort.. kun lige ude ved dievorterne... jeg forstår det ikke helt?
men er der nogen heste som begynder at producere mælk senere end andre..?

Hun er rigtig tyk, og er blevet scannet flere gange, så jeg ved med 100% sikkerhed at hun er drægtig..

Jeg prøvede at mærke på hendes yver idag, og hun var slet ikke irriteret, det plejer de at være... Hun er sur på de andre heste, og bliver irriteret når man rør hende på maven...

men er lidt nervøs fordi hun ikke er begyndt at producere mælk endnu... hvad hvis nu hun "glemmer" at pruducere mælk? hvad gør man så?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ingen mælk !
  • #1   21. apr 2010 Tror bestemt ikke du skal være bekymret!
    Da jeg ventede på Herbie sidste år, havde jeg en dag en veninde på besøg, og fik hende lige til at holde Feline men jeg kiggede ned for at se om hun havde vokspropper, eller om hendes yver var spændt med der var ikke noget at se.
    - Næste morgen da vi gik ud for at fodre, stod Herbie der.

Så der er nogen hopper som er bedre til at skjule det, end andre.
    Og det at producere mælk er jo en del af det at være ifol, så tror ikke en en hest kan "glemme" at producere mælk.

Held og lykke, når den lille kommer.
    Håber jeg kunne hjælpe en smule smiley

• #3   21. apr 2010 Ville slet ikke være bekymret endnu. Det kan være ret forskelligt hvornår hopper rigtig begynder at sætte mælk.

Min 3'er pony havde mælk et par mdr i forvejen, og det er egentlig heller ikke positivt.

Min mors hoppe fik først mælk i løbet af de sidste par uger op til fødslen.

• #4   21. apr 2010 der er bestemt ingen grund til nervøsitet... Royal fik sidste år d. 9 maj et stort hingsteføl, d. 6 maj var der INGEN yver overhovedet, 8 maj var det spændt men ikke stor, d. 10 maj, dagen efter foling, var det gigantisk.. Hun gik endda over tid,... så det skal nok komme... har en teori om at hoppen "bare" brugte mere energi på føllet...

Kommentér på:
Ingen mælk !

Annonce