2.074 visninger
|
Oprettet:
Chinchilla - Godbidder... Hjælp. :D {{forumTopicSubject}}
Heey.
Har i nogle gode anbefalinger vedr Chinchilla godbidder.
Og gode pleje tips?
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
sep 2007
Følger: 89 Følgere: 89 Heste: 4 Emner: 609 Svar: 2.988
Har utrolig meget læggende til mine chinchillaer
Rosiner er de også vilde med, men kan ikke tåle for mange, så får de dårlig mave..
Desværre skal alt væk nu, inkl bur, da begge mine skal aflives i morgen Eller ringer i hvertfald til dyrlægen i morgen..
Hunnen er syg, eller hun har fået en byld, og er blevet meget meget tynd på få dage, og hannen kan ikke leve uden hende, de er meget afhængige af hinanden.. (Han er også blind på det ene øje..)
Men okay, begge har en høj alder. (Hun=5 år, Han=8 år)
Men stadig en svær beslutning..
sep 2007
Følger: 89 Følgere: 89 Heste: 4 Emner: 609 Svar: 2.988
De skal have adgang til sand i hvertfald en time om dagen.
Special sand til chinchillaer self
Og have træ de kan gnave af. (Mine elsker eks grantræer - de har altid fået noget af mit juletræ...)
okt 2004
Følger: 97 Følgere: 110 Heste: 3 Emner: 163 Svar: 6.007
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
Chinchillaer kan ikke tåle høj varme. De må derfor aldrig stå i direkte sol. De kan heller ikke tåle træk. Så de skal stå indenfor i skyggen.
Brug foderpiller til chinchillaerne. Jeg bruger selv vitakraft, men er forskelligt hvad folk bedst kan lide.
Køb et så stort bur som du har plads til. Mine 2 chinchillaer går i et bur der er 50 x 100 x 170 cm. Mit bur: (link fjernet)
Chinchillaer er nataktive. Så med mindre du sover meget tungt skal de ikke stå i soveværelset Det vil også sige at chinchillaerne skal have nogenlunde ro til at sove det meste af dagen. Mine sover ca. fra kl 10 til kl 19.
Chinchilla - Godbidder... Hjælp. :D