{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chinchilla - Godbidder... Hjælp. :D
  • #2   5. apr 2010 Mine elsker rosiner. Men de må ikke få så mange. Mine får 1-3 rosiner hver per dag. Mine gider ikke æde tørret banan.

• #3   5. apr 2010 Mine får de godbidder/stænger man kan købe i forretningen til dyr (eks petworld) Ellers elsker de brændenælde (som også er sundt)
    Har utrolig meget læggende til mine chinchillaer smiley
    Rosiner er de også vilde med, men kan ikke tåle for mange, så får de dårlig mave..

Desværre skal alt væk nu, inkl bur, da begge mine skal aflives i morgen smiley Eller ringer i hvertfald til dyrlægen i morgen..
    Hunnen er syg, eller hun har fået en byld, og er blevet meget meget tynd på få dage, og hannen kan ikke leve uden hende, de er meget afhængige af hinanden.. (Han er også blind på det ene øje..)
    Men okay, begge har en høj alder. (Hun=5 år, Han=8 år)
    Men stadig en svær beslutning..
    smiley

• #4   5. apr 2010 Pleje tips:
    De skal have adgang til sand i hvertfald en time om dagen.
    Special sand til chinchillaer self smiley

Og have træ de kan gnave af. (Mine elsker eks grantræer - de har altid fået noget af mit juletræ...)

• #5   5. apr 2010 Rosiner... mine var vilde med rosiner smiley

• #6   5. apr 2010 Pleje-tips:

Chinchillaer kan ikke tåle høj varme. De må derfor aldrig stå i direkte sol. De kan heller ikke tåle træk. Så de skal stå indenfor i skyggen.

Brug foderpiller til chinchillaerne. Jeg bruger selv vitakraft, men er forskelligt hvad folk bedst kan lide.

Køb et så stort bur som du har plads til. Mine 2 chinchillaer går i et bur der er 50 x 100 x 170 cm. Mit bur: (link fjernet)

Chinchillaer er nataktive. Så med mindre du sover meget tungt skal de ikke stå i soveværelset smiley Det vil også sige at chinchillaerne skal have nogenlunde ro til at sove det meste af dagen. Mine sover ca. fra kl 10 til kl 19.

Kommentér på:
Chinchilla - Godbidder... Hjælp. :D

Annonce