757 visninger
|
Oprettet:
Bid,pisk,spore?hvad er straf og hjælp? {{forumTopicSubject}}
Ja Jeg har altid trives bedst med bidløs uden sadél pisk eller spore.
'Men nu er jeg blevt dressur rytter og rider med bid og det er jo såment ike for at straffe eller hjælpe hesten det er jo bare for min ejen skyld er der mange der siger men JEG kan ikke ride drewssur bidløst
Og jeg rider koún en sjælen gang i mellem med spore og kun nogle gange med piosk og er bange for at jeg ikke bruger den til hjælp men mere til at fortælle at det er forkert det den gør
Men hvad jeg et eller sted altid har ment lidt så kan hesten ALDRIG gøre noget forkert for vi kan sku bare lade være med at ride på dem eller hvad?
HVad er jeres mening ?
aug 2006
Følger: 192 Følgere: 187 Heste: 7 Emner: 99 Svar: 1.600
Hvis du ikke kan "styre" hjælpemidlerne, så lad dem hellere ligge.
Spore, pisk mm. er hjælpemidler, så længe de bliver brugt korrekt..
okt 2006
Følger: 130 Følgere: 158 Heste: 4 Svar: 1.528
pisker du hesten rigtig hård og flere
hamre du sporene ind i siden på den
HJÆLPEMIDDEL:
Bruger pisken let som en ekstra hjælp hvis hesten ikke reagere.
Bruger sporene let som en ekstra hjælp, hvis hesten ikke reagere.
jun 2009
Følger: 62 Følgere: 80 Heste: 9 Emner: 88 Svar: 405
Men hgvad synes i er straf?
okt 2006
Følger: 130 Følgere: 158 Heste: 4 Svar: 1.528
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.280
jun 2009
Følger: 62 Følgere: 80 Heste: 9 Emner: 88 Svar: 405
feb 2007
Følger: 182 Følgere: 279 Heste: 2 Emner: 196 Svar: 1.725
spore er til for at forfine dine schenkler, men det hjælper jo intet hvis du bruger samme kraft som når du rider uden - total meningsløst
pisken kan være en god til i dressur, men KUN hvis man kan finde ud af det. Det skal være konsekvens hvad pisken bruges det - og pisken må lige som alle de andre hjælper selvfølgelig ALDRIG bruge til at påfører smerte eller ubehag
biddet er praktisk som sikkerhed men helt unødvendigt hvis man har trænet sin hest til bidløst
INGEN af disse hjælpere som du snakker om er nødvendige men de er hellere ikke straf medmindre de bruges forkert
Bid,pisk,spore?hvad er straf og hjælp?