{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
770 visninger | Oprettet:

SPØGELSER!!! {{forumTopicSubject}}

hej er der ik nogen der ligger inde med nogle gode spøgelses hisotrier? synes det kunne være spændene at høre om der er nogen der har oplevet noget uhyyyyyygeligt! ?!?! ::

jeg kan jo selv lægge ud: Min mors venindes børn havde længe ikke kunnet li´ at bevæge sig rundt i deres hus. (hun har to børn en dreng på min alder, og en pige der er nogle år yngre!) der skete også forskellige mærkelige ting i huset, og der var ligesom en mærkelig stemning i huset! hendes lille datter, havde da hun var mindre, hårdnakket påstået at hun altså sad og legede med en lille pige inde i deres kosteskab. det er der selvfølgelig ikke noget mærkeligt i, for børn har tit fantasivenenr, men er det nu fantasivenner...? Nå, men så efter et stykke tid besluttede min mors veninde sig for at få en så kaldt åndemaner til at kigge hendes hus igennem, men børnene og hendes mand måtte ikke vide noget! så hun havde en dag sørget for at de ikke var hjemme, og så kom denne "åndemaner" for at kigge på huset. han fandt i alt 5 eller 6 spøgelser (kan ik helt huske) forskellige steder i huset! et af dem var en lille pige i det kosteskab som min mors vendindes datter havde sidet og leget i !!! og et andet var en ung mand der ville give en besked til min mors venindes mand! beskrivelsen af ham (åndemaneren beskrev ånderne for hende), passede precis på en af deres gamle venner, som var omkommeti en bilulykke nogle måneder siden!!! min mors veninde havde selvfølgelig ikke drøftet ham med "åndemaneren"!

nå men det var en af mine historier! har i nogle gode på lager??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SPØGELSER!!!
  • #1   4. feb 2006 ... efter at åndemaneren havde fået manet alle ånderne væk, havde børnene aldrig mere problemer med at bevæge sig rundt, eller sove om natten! og hun har stadig ikke fortalt dem det!!!

• #2   4. feb 2006 nnej har ike nogle

• #3   4. feb 2006 ey hvor spookey,, har ikke lige nogle gode nogen:D

• #4   4. feb 2006 Prøvede selv da jeg var noget yngre at være alene hjemme sammen med et par tvillingepiger M og P jeg legede med. De boede to huse fra os og den dag havde vi bestemt os for at lege med Barbie-dukker. Så pigerne havde taget deres med over til mig og vi sad i stuen og gav M's dukke en blå balkjole på. Derefter går vi ind på mit værelse og henter mine dukker og da vi kommer tilbage er dukken med den blå kjole væk...
    Nå, men vi leder overalt, men da vi ikke kan finde den, løber M hjem efter en ny dukke. Da hun kommer hjem på sit værelse ligger dukken på hendes bord... Med den blå balkjole på som vi havde givet den på ovre hos mig...

Ingen har endnu kunnet forklare hvad der var foregået, men vi har heller ikke oplevet noget mystisk siden...

• #5   4. feb 2006 Det er ret fantastisk, folk der oplever sådanne ting.
    Det er mange, der ikke tror på det, jeg har heller ikke selv oplevet <i> noget som helst</i>, men for søren hvor ville der være mange, mange mennesker rundt omkring på jorden der spildte sin tid med "det ukendte", hvis det, som mange tror, slet ikke er her....
    Fortalte lige nu min mor om, hvad hun synes om 'ånden i glasset' (hun er ikke specielt overtroisk).
    Hun gloede rædselsslagent på mig og sagde, at det måtte jeg aldrig, aldrig gøre!
    Det var SÅ mange eksempler på folk, der var blevet syge i hovederne efter at have spillet det...
    Et eller andet sted er det vel logisk - det er nok mest de fjendtlige ånder, der stadig 'vandrer rundt' hernede på jorden, fordi der var noget i deres liv, de ikke fik gjort....

Det er sgu lidt uhyggeligt - men måske er det <i>dét,</i> der gør det så spændende.................................................

• #6   4. feb 2006 det er en min ven har fortalt mig

Der var engang for mange år siden der var en mand der boget i borgdalen (det er et hus) med sin kone kaolindeamalie man hvist ikke hvad han hed så han blev bare kalt for bogdalen manden, og de elsket hinanden meget høj. Så en dag blev kaolineamalie meget syg og hun døde på en torsdag, hun blev begravet på en høj, der nu hedder kaolineamalie højen og borgdalen kunne ikke leve uden sin elskede kaolineamalie, så han gik op på kaolineamalie højen og hengte sig selv. Så mange år sener synset trines far (der er nu kommet en rideskole ikke langt for borgdalen og der er trines far der ejer den) at det kunne være rat at få borgdalen med til østerlund (østerlund er det rideskolen hedder) så han fik 3 rase drenge og der skete ikke npget mandag, tirsdag, onsdag men så torsdag gik de til fruktospause og lage ders verktøj da de kom tilbage var det væk og vinduerne begønte at klapper og der var helt vindstille, så gik de hjem, næste dag sket der ikke någet det gjorde der heller ikke rasten at ugne så da de kom til torsdag skete det sammen og de begønte at trod at der var et eller andet, så tog de næste torsdag trines far men og der skete der heller ikke någet der kunne ikkke forstå det var fordi at borgdale manden havede respket for trines far. Nå man de fik sat borgdalen i stand, og et par dage efter (det var en torsdag) vågner trine og hindes far ved at alle hestnen løber udenfor nå det tenker trines far ikke over det var nok bare den af hestene der hvaded opnet den men låven var pent lukket og låsen var sat på, nå han bandt bare et tog omkring og bandt en masse kunder. næste dag vågen de ved det sammen at hestenen løber rundt udenfor og lågen står på hvid gap og trines far tenker at en af hestenen har bidt toget over, og toget lå ligså pent rullet sammen ved siden af. Nå men trines far bange bare nogle stærk kæder og statte en lås på. Næste dag vågner de ved det sammen at hestene løber rundt udenfor og låven er pent lukket og kæden ligger pent rullet sammen.
    Så er der ridelejer og torsdag aften ridder de ud på der heste med trine som føre og op på kaolineamalie højen og der har de hengt en dukke op som der skulle forstille borgdale manden.
    og ved et skud i der er affyter af den pistio og det skrabt lys vender alle hestene om og jore tilbage til østerlund. Nå så næster dag går de op på kaolinemamlie højen og kikker om det kune ha været en stykke plastik eller noget men der var ikke noget og dukken de havede hengt på i tret er væk. Og den dag i dag går trine ikke ud af rytterstugen torsdag

Og det var min ven det fortalte den og det passer!!

• #8   4. feb 2006 i våres andre hus heroppe vill min lillesøster ikke sove på sit værelse og da min mor spurgte hvorfor svare min lillesøster "på grunn avhu damen" min mor tenker seglidt om og spør så "hvilken dame?" og min lillesøster svare "hu damen som står og stryker"

den første aften vi bodde i det hus her stod loftdøren og klapret selv om der ikke var trek min mor fik en fornemmelse af atder varen pige derinde, gik og åpnet døren og siden har der ikke været noget.

på Valle vidregående skole

1)5 personer har været i stallen hele dagen, bygget stalden er i er sammenhengene med fårestallen hvor vi må ind for at komme på høloftet, den dør mellem fårene og hestene har været åpen hele tiden da vi plutelig høre fodtrin fra høloftet og som om der er nogen der slæper noget over gulvet

2) min veninde var i stallen og mugede ud hos sin ene hest da hun ud aføjenkrogen ser en gjennomsiktig pige skikkelse gå forbi

3) min veninde ser etglimt afen person uden ansikt en aften hved vandkranen i stallen da vi slukker lyset

4) mig og min veninde tar os en natridetur slukker alt lys (også på høloftet) og da vi kommer tilbage er det tendt

5) en aften vi går fra stalden og har slukket lyset på høloftet ser vi omridset afen person som plutselig blir væk

6) har set en skikkelse som pluselig blir væk oppe i mortorsags værkstedet

7) jeg er den eneste som er på internatet og i min gang, rektor er taget hjem og det er vaktmesterne også. jeg høre at der er døre som smækker og nøgler som rasler..mange nøgler

8) branddøren er smækket i en morgen da jeg vågner og jeg er fortsat den eneste som er der.

har meget mere men orker ikke..der er en som harhengt seg på skolen, hoppet ned fra 3 etg og ned på en gammeldags ovn samt at en gammel rektor går igjen

desuten hader jeg min mormors kælder..jeg hadde min veninde med heroppe for vi skulle være dyrepassere mens min momor og bestefar var på ferie. efter en aften med meget dårlig vær skal min veninde på wc og jeg skal gå bort og slå på lyset i den anden ende af gangen. idet jeg skal til at slå lyset på står der en mand med jakke og hat lige forand mig og så er han væk!

• #10   4. feb 2006 Ej hvor er det spændene at læse hehe

i min venindes hus døde der en gang en. Også en aften da min veninde skulle i seng så hun der sad en hvid skilelse i hendes stol hun lage sig isin seng hun turde ikke kigge der hen, hun ville heller ikke sii det til sin mor eller far for de trode sikkert ikke på det.

• #12   4. feb 2006 hvor lyder det bare uhyggeligt malene! specielt det med kælderen!!!

Min lille foxterrier hanhund, er altså også nogle gange ret mærkelig! det er specielt når vi er oppe på første sal eller ude på trappen i huset, så kan han finde på at stå og kigge ind i et rum (ofte mit værelse) ogs å bare stå og stirre på et punkt uden at der er noget ud over en bogreol eller sådan. så efter et stykke tid, hvis man ikke forstyrre ham, begynder han lige så langsomt at logre med halen...spøgelser eller underlig vuf (eller måske begge del ;o)

noget andet meget mærkeligt er at jeg har et billede af mine døde høns stående på min hylde. (ved godt at det er underligt at have et billede af sine afdøde høns, men sådan er det) jeg stiller det jo altid lige ud når jeg har gjordt rent eller bare haft det nede af hylden, men så efter et stykke tid har det lige pludselig drejet sig. det drejer sig lige sa langsomt over mod et bestemt hjørne på mit værelse, og det gør det altid!

• #13   4. feb 2006 Jeg syntes godt nok det er sært! Meget sært. Jeg tror også på sådan noget, jeg syntes bare det er ret skræmmende

• #14   5. feb 2006 Det er vildt spændende at læse smiley

I den stald hvor Hilde står, har den tidligere ejer af gården hængt sig på hø-loftet. Vi bemærker ham ikke rigtigt, men flere piger har set svævende timg på loftet (fx den ene gang en kniv) og nogle gange kommer en gummistøvle (størrelse mand) ned gennem loftet. Der er ikke hul og ingeting når vi går op og kigger efter på loftet. Disse piger vidste på det tidpunkt ikke at manden havde hængt sig deroppe...
    Men ellers lægger vi ikke mærke til ham og hestene er trygge ved at være i stalden.

Kommentér på:
SPØGELSER!!!

Annonce