Problemer med hesten :s {{forumTopicSubject}}
Håber virkelig i vil læse det, og bagefter besvare.
Jake som jeg rider fra ejer, anskaffede jeg mig min helt egen sadel til først i Februar( Isabell Werth Dressur m. cair). Den passede ham fint, og han gik godt med den hele ugen bortset fra han løb ret meget i galloppen og kunne ikke bøjes på venstre volte. Men det problem har vi haft en del gange, og jeg mente bare det var mig der red for meget på højre volte og brugte for meget udvendige tøjle på venstre volte.
Jeg tog så på ferie i 7, hvor der var 2 nye oppe at prøve Jake(med hans egen kombi sadel) som overhovedet ikke kunne styre ham, og han rendte bare med dem. Det resulterede så i at om Mandagen og Tirsdagen lavede han sindsyge mange bukkespring. Jeg mente det måske kunne være den nye sadel( Han er en UTROLIG følsom hest, der er 10000 år om at vende sig til nye ting), og var i tvivl om jeg skulle ha den(havde ikke betalt sælger endnu).
Når, om Torsdagen frygtede jeg jo så ridningen på ham
(For hvem gider ride en hest der laver bukspring 24/7??) . Men UTROLIG nok gik han som en drøm, og lavede INGENTING. Fredagen sprang han også bare perfekt, og vi slog vores rekord i højdespring
Om Lørdagen satte jeg mig så op og var munter og glad for var glad for alt det bukkeri var holdt op. MEN NÆÆÆH NEJ! Han startede med at bukkede og jeg hoppede af og prøve at mærke ham diverse steder.
Han ømmede sig så 10 cm. væk fra hvor sadlen lå, men når vi trykkede på det ømme punkt lavede han ingen antrak til det gjorde ondt.
Jeg satte mig så op igen, og han gjorde INGENTING! Vi red ligeså fint og han var en engel. 2 timer senere hoppede jeg så op igen på ham UDEN nogle bukketure?
Hmmmm...
De sidste 2 uger har så stået på bukketure hvor jeg har sat mig op på ham :l .
Her i Fredags, Lørdag og Søndag fik jeg så et "råd" om at det måske kunne være gjordkrampe. For han er jo meget følsom!
Jeg gik så rundt med ham i 15-20 min. og lidt efter lidt spændede gjorden 1 hul, 2 huller osv. Og da jeg satte mig op bukkede han ikke Heller ikke i traven, men i galoppen ):
Så jeg står her med et problem ? Jeg aneeeeer ikke hvad der er galt med hesten. For den er meget følsom og nervøs(mere end i kan drømme om), sammentidig ung(5 år), og fræk. Den fælder også meget, og er ret sommerkuldret.
Så det har gået sådan op og ned af bakke imens han havde de bukke ture. Uge 8 gik han både godt og dårligt. uge 10 FANTASTISK! også de seneste uger har han bare bukket når man har sat sig op, men sammentidig gået ned og suget på bider. Han bruger også sin bagpart optimalt.
feb 2008
Følger: 212 Følgere: 201 Heste: 5 Emner: 710 Svar: 3.897
nov 2006
Følger: 90 Følgere: 91 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 157
Få evt. fat i en gjord med elastik, hvis du ikke har sådan en i forvejen.
Derudover skal man virkelige sørge for at ride godt frem når den begynder at bukke, for det kan jo også være at du bare har en fræk hest!
Pøjpøj med det!
- Over and out Henriette & Line
maj 2008
Følger: 44 Følgere: 43 Heste: 10 Emner: 105 Svar: 810
hoppen er xtremt følsom, tåler ikke forandringer godt, skal håndteres roligt, må ikke skældes ud ( heller ikke verbalt ), skal rides i sytråd nærmest ..
hun startede også med at bukke de første 15 -- 30 min af ridningen..
det tog ca 4 mdr med longering inde ride arbejde og nænsom håndtering, nu gør hun det yderst sjældent..
ved ikke om det er noget du måske ku bruge til noget, det med at longere hyppen inden ridning..
derudover tror jeg hesten ville ha det bedst med kun EN rytter.. virker til at han bliver frustreret oven i sit hoved når der sker nye ting ( ny sadel ny rytter ) ..
held og lykke med ham
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 21 Heste: 5 Emner: 9 Svar: 794
Hvad siger ejeren til hans opførsel?
feb 2008
Følger: 212 Følgere: 201 Heste: 5 Emner: 710 Svar: 3.897
Super god ide det med massøren Skal helt klart prøves!
Problemer med hesten :s