{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
592 visninger | Oprettet:

Dum hundeejer {{forumTopicSubject}}

Årh vræl og suk. Det skære mig i hjertet at se dyr blive misforstået. I samme kvarter jeg bor med min hund, bor der en kvinde som har købt en hvalp. Det er vel omkring 13-15 uger nu og rigtig dejlig. Den ville som alle andre hvalpe gerne lege og hilse på andre hunde. Og jo det må den også gerne, men ejeren er dum som en dør, hun fatter ganske enkelt ikke hvad normal hunde og hvalpeadfærd er. Så hver gang hunden bruger sine poter, ved feks at hoppe på den anden hund, daffe lidt med poten osv, som alle hunde og hvalpe gør under leg, ja så får den et orndelig ryk og bliver trykket ned i jorden. Den må hellere ikke ligge sig i legestilling ( med portrne ned og bagdelen op ) for så siger hun at den dominiere. Hun er simpelthen så groteks dum at det er til at tude over. Hun skælder den hund ud hele tiden, hver gang den laver en bevægelse med poterne. Har aldrig set noget lignede. Jeg har sagt til hende at det er normalt og at det gør min hund også. Men nej, den må ikke lege med andre hunde, medmindre den står på alle 4, ellers får den et orndelig ryk og et FØJ.
Jeg kan simpelthen ikke holde ud at se på det. Har prøvet at forklare hende at det er leg. hendes hund er en hvalp der ville lege. Det fatter hun ikke. Så den får aldrig lov at lege, for hver gang den rækker porterne frem eller hopper i luften af glæde under leg, hiver hun til sig. Behøver jeg at sige at den ikke må lege løs uden snor, for så kan hun jo ikke flå den til sig.

Det der skære mig mest i hjertet er at se en hvalp udivse helt normalt sund hundeadfærd, og få skæld ud for den. Den stakkels hvalp forstår det ikke. Og det er nemt at forudse at denne her hund på et tidspunkt siger fra, for når ejeren ved SÅ lidt om hundeadfærd, hvad får den så ikke ellers skæld ud for ? når den blivr stor, og forsat bliver misforstået, ja så bliver det en problem hund, der enten siger fra, eller lukker af, og ender med at blive endnu en hund i den triste stastik over aflivede hunde.

Ejeren fatter simpelthen ingenting. Når jeg siger til hende at det er normalt at den hopper med porterne, siger hun at " den hund skal stå på 4 ben, ellers må den ikke lege ".

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dum hundeejer
Kommentér på:
Dum hundeejer

Annonce