{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.235 visninger | Oprettet:

Demo/protest mod dyremishand!! IMORGEN {{forumTopicSubject}}

Jeg regner selvfølgelig med i alle dukker op, ikke? ;D

Kopieret fra mail sendt af Linda Ellemand Nielsen fra Anima:

KAMPAGNEDAG FOR ET PELSFRIT BY MALENE BIRGER - KOM OG VÆR MED!

Fredag d. 12. februar slår isdronningen Malene Birger endnu engang dørene op for
sit rædselskabinet af et modeshow. Malene Birger er uden sammenligning, den
danske designer som mest hårdnakket har valgt at bruge ægte pels på trods af
utallige henvendelser fra dyrevenner og dokumentation på, hvilken dyremishandling
der ligger til grund for hendes produkter.

Malene Birger har i løbet af de sidste 4 år utallige burræves lidelser på
samvitigheden - ræve der er avlet i et bur på 1m2 og dræbt med strøm.

KOM TIL PROTEST MOD MALENE BIRGER
Anima arrangerer igen i år en fredelig protest foran Malene Birgers modeshow, hvor vi
vil uddele flyers til gæsterne, vise store billeder af pelsdyrs liv og forsøge at skabe
opmærksomhed for at få historien ud i medierne.

Til det får vi brug for din hjælp! Vi vil gerne vise, at vi er rigtig mange, der bekymrer os
om pelsdyrenes miserable liv - så hvis du er en af dem, så kom med til vores protest.

Dato: 12. februar
Mødested: Nordhavn St
Tid: 18.15

Herfra går vi til samlet Malene Birgers modeshow - det tager ca 20 minutter at gå derud.
Dørene åbnes kl 19.00 og modeshowet begynder kl 20.00. Alt i alt regner vi med at være
tilbage på nordhavn kl 20.30.

TILMELD DIG HER:
Hvis du har lyst til at være med skal du sende en mail til Anima på info@anima.dk - skriv
"Malene Birger protest" som emne. Skriv dit navn og et telefonnummer, så vi kan kontakte
dig i tilfælde af ændringer på dagen.

Tag gerne en ven med!

Vi glæder os til at se dig!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Demo/protest mod dyremishand!! IMORGEN
  • #1   11. feb 2010 tag varmt tøj på for det bliver køgeligt i morgen

• #2   11. feb 2010 Åh nej xD
    Men tak Jeanette smiley

Kommer du ikke og deltager med den lille i barnevogn? ;D

• #3   11. feb 2010 tror ikke at jeg kan få mast en barnevogn distræt ind hos malene birger hehe.. den kunne nok være god hvis man pyntede den op hehe

• #4   11. feb 2010 Hahaha xD
    Vi skal jo ikke ind? smiley :D

• #5   11. feb 2010 nåerh okay hehe... men tror desværre ikke jeg får tid til det i morgen. måske en somemrdag hvor det er nemmere at manorer rundt med en barnevogn hehe

• #6   11. feb 2010 Ha ha. God tur siger jeg bare! Men husk at sælge jeres trenser, sadler og læderstøvler osv. For er det ikke dyr måske? Synes det er vanvittigt at folk TROR at alle dyr lider inden de bliver slagtet. De har tydeligvis ikke noget tilhørsforhold til det i dagligdagen.

Og det var MIN mening!

• #7   11. feb 2010 Ja okay (:

• #8   11. feb 2010 ANIKKA:
    Og jeg synes det er latterligt folk kan være så godtroende, og tro at dyrene har det godt.
    Og jeg har hverken sadel, trense, læderstøvler eller andet af læder/pels smiley

• #9   11. feb 2010 Synes bare det er forfærdeligt at tage alle over en kam fordi der er nogen der har lavet en forfærdelig udsendelse. Selvfølgelig viser de ikke alt det gode de har set de forskellige steder, for så er der jo ingen der vil se det og synes det er lige så forfærdeligt som de selv synes! ... jeg ved da godt at nogle dyr ikke lever optimalt, men nu er sådan at min bedre halvdel er landmand og jeg nyder da at få en af vores egne kalve i boksen, eller en af min svogers gris... for jeg ved hvor de kommer fra og jeg ved de har haft gode forhold. Og så smager det heeelt anerledes end det kød der findes i butikker. Men det er en anden sag.

Desuden synes jeg at hvis det ligefrem er fordi man synes at det er synd for dyrene, så kan jeg ikke forstå man spiser fisk alligevel, for de bliver sgu da fanget på en krog! Det er måske ikke synd at den lider på vej op mod overfladen???
    Nu var dette emne ikke oprettet som en diskution omkring det, så jeg er okay med at du ikke svarer smiley

• #10   11. feb 2010 ANIKKA:

Jeg svarer altid, så længe folk har ordentlige argumenter smiley

Synes det er lidt sjovt du gik væk fra at diskutere pels?
    Diskuterer da gerne kød-etik med dig, men det hører måske til et andet sted istedet (:

Og ja, fisk er da ligeså meget dyr som alle andre.

• #11   11. feb 2010 TASCHINA:

NICE! smiley :D
    Jamen det er jeg ret sikker på ja (:

• #12   11. feb 2010 Ja okay pels kom vi fra smiley Det var nu ikke for at snakke udenom, men mener bare at i et sådant program som f.eks. det de viste med mink og ræve... - ja jeg synes da også det var synd for dem der havde åbne sår osv. Men i bund og grund ved vi jo ikke om de rent faktisk har været holdt øje med eller har været under behandling. Ud over det, så ved vi heller ikke hvor længe de har haft disse sår.

Og det er det jeg mener: selvfølgelig viser de kun alt det dårlige, for det er det hele deres organisation arbejder ud fra. Tænk hvis de viste noget positivt, så kunne de jo ikke få folk med på vognen længere. Jeg synes bare de gør det værre end det er og mener ikke de har grund til at blande sig i det, når de pels"farmere" er under opsyn i forvejen. Så er det jo opsynsfolkene de skal tage en snak med, hvis de ikke mener de gør deres arbejde smiley

• #13   11. feb 2010 ANIKKA:

Nej du har ret i, at de ikke viser nogle af de få farme, hvor minkene og rævene har det nogenlunde godt, men der er intet sted hvor de bliver dræbt humant. Og så kan man jo også vende den og sige "Er det iorden at dræbe for pyntens skyld?"
    Men det er altså MEGET FÅ steder, hvor minkene har det nogenlunde.

• #14   11. feb 2010 Der er faktisk rigtig mange dyr der bliver brugt helt- folk ved det bare ikke. F.eks. bliver høns lavet til minkfoder og mink bliver lavet til noget også. Kan ikke lige huske hvad.... Meget affald bliver også brugt i hundefoder. Skal vi så også aflive vores hund, fordi den ikke må spise kød? Den er da trods alt ikke vegetar fra naturens side smiley

• #15   11. feb 2010 Prøv Taschina smiley

Annika:
    Sjovt, for jeg har altid hørt det modsatte smiley
    Har du beviser for hvad du siger?
    Og der er da stor forskel på hunden som er det naturligt, og så os. Desuden kan man faktisk få vegansk foder til hunde og katte smiley Men IGEN bevæger du dig væk fra pels-diskussionen ..

• #16   12. feb 2010 Nej jeg bevæger mig da ikke væk fra pelsdiskutionen smiley Jeg skriver jo NETOP at det ikke kun er pelsen, men faktisk hele dyret de bruger. Dermed sagt, at avlen af dem da ikke er "spild".
    Nej jeg har ikke ligefrem beviser, men nu befinder jeg mig som sagt i Landbruget. Desuden er det heller ikke noget jeg som sådan tænker på til hverdag- jeg spiser jo som sagt kød, har en enkelt jakke med ganske lidt kaninpels i og den er faktisk flot (synes jeg) smiley
    De store pelsfrakker er ikke lige mig, men det er mest fordi jeg synes de er grimme. Jeg er ikke lige typen der begynder at regne ud hvor mange mink eller ræve der hænger i den...

Noget heeelt andet er, at de dyr der f.eks. produceres i de lande hvor de billige pelse kommer fra. Da skal jeg ikke kunne sige hvordan de bruger resten af dyret... men køber man en billig pels, så er man jo mere eller mindre sikker på det dyr har levet under kummerlige forhold.
    At købe en dyr pels, synes jeg faktisk er iorden så længe den er fra Danmark.

• #17   12. feb 2010
    Jeg skal til Valravn koncert, så det duer ikke smiley

• #19   12. feb 2010 Enig med Annika smiley
    Dyr har det godt, inden de bliver slagtet, det sørger dyrlæger, myndigheder og naboer da for smiley

Der er ingen som tjekker private dyreejere :S

• #20   12. feb 2010 Bidløs vegetar:
    JEG kan bevise, at mink lever så optimalt her i landet som de kan! Optagelserne fra Anima er gamle (hvorfor? Der mangler gyllerander ALLE steder og de blev påbudt inden 2007/8!) Den dårlige ræv der var, fandt de på en farm, som ikke har haft ræve i flere år!

Så vidt jeg ved, er rævehold blevet forbudt her i landet, med tiden og det er til gengæld fair! Men minkene BLIVER drabt humant, har selv været med til det.. Det kan kun betale sig for farmerne på den humane måde, tro mig smiley

• #21   12. feb 2010 Deschain: JO de bliver brugt: (link fjernet)

Hvad tror i læbestifter og fine parfumer kommer fra? smiley

Tjek linket.. smiley Hun blev lige så positivt overrasket som jeg, over at se en minkfarm!

• #22   12. feb 2010
    Bare en indskydelse... Så vidt jeg ved bliver mink gasset og da de egentligt er svømmedyr, kan de jo holde vejret under vand og dermed kan de også holde vejret mens vi bliver gasset og det er derfor ikke human da de ikke bliver dræbt på stedet så?

• #23   12. feb 2010 De holder da ikke vejret, når de ikke ved de kommer i vand vel??
    Det er en syg tanke :S
    Har set det og de dør MED det samme smiley

• #24   12. feb 2010 Minkene bliver brugt til kød- og benmel. Bl.a.!!!

Tak for opbakningen Carina smiley Det er ufatteligt så stor en misforståelse der er på området. Men det er da lidt mærkeligt at det altid er dem som ikke har en skid med landbruget at gøre, der altid himler op over dyrenes velfærd... og de siger VI ikke har forstand på det?

• #25   12. feb 2010 CARINA M:

Undskyld men det der kan jeg altså kun grine af!
    Kalder du det et bevis på, at pelsningen foregår humant?!
    Ja okay, tillykke du har fundet et sted hvor de tør stå frem, og hvor pelsningen foregår uden blod.
    Det er MEGET få steder der er sådan.
    Hvilket han jo faktisk næsten selv indrømmer:

CITAT FRA ARTIKEL
    Han har været pelsdyravler i knapt 25 år og var i september den eneste pelsdyravler i regionen, der holdt åbnet landbrug. 400 besøgende benyttede sig af tilbudet.
    CITAT SLUT

CITAT FRA ARTIKE´L
    I dag er der cirka 1900 avlere tilbage i Danmark
    CITAT SLUT

Okay, godt så! Der er cirka 1900 avlere i DK, og i hele den region hvor han er, var der KUN EN der turde stå frem. Hvad siger det ikke lige?!

Nu har jeg vist interesse og åbenhed for jeres kilder, så synes jeg lige i skulle kigge disse ting igennem:

http://www.ettlivsomgris.se/
    En video der viser hvordan grisene i Sverige har det. Husk på at Sverige har langt mere fokus på dyrevelfærd end DK.

http://vegoland.dk/?q=taxonomy/term/38
    Åbent landbrug 2008. Altså kun de gårde o.l. som mente de havde noget så godt at de turde stille sig frem. Skulle de nok ikke have gjort.

http://vegoland.dk/?q=node/36
    Kyllingers liv.

http://vegoland.dk/?q=node/37
    Har man set HELE denne film spiser man ikke kød igen medmindre man virkelig har en mærkelig tankegang.

Landbrugsdyr lever IKKE godt.

• #26   12. feb 2010 Måske har NOGLE dyr det ikke lige så godt som andre, men forbyder vi pelsproduktionen i DK, hvad sker der så? Så flytter man da bare produktionene til andre lande... og får dyrene det bedre af det? NEJ!

• #27   12. feb 2010 Forbød man pelsavl i Danmark, ville der nok være en del der ville indse hvor forkert det er x)
    Ergo ville flere stoppe med at gå med pels.
    Så selvom avlen flyttes til udlandet vil forbruget falde en del, så jo det ville gøre godt x)
    Og teknisk set kan du ikke vide at dyrene bliver behandlet værre i udlandet.

• #28   12. feb 2010 Jo for de flytter da bare produktionen uden for EU- så er der billige pelse! Ja og arbejdskraften er billigere... og de vil tjene så meget på det, at de ikke gider bøvle med at bruge resten af dyret.

Men det tror jeg vi kan diskuterer altid uden at blive enige smiley

• #29   12. feb 2010 Det gør man i mange tilfælde alligevel ikke her smiley

• #30   12. feb 2010 Turde stå frem?? Måske de er forhindrede eller andet, har du tænkt over det??
    Hvor er kilderne fra?
    Det foregår sådan ALLE steder, der må slet ikke være blod! Det kan jo ikke komme af pelsen igen!
    Du kan ikke stoppe folk i at gå med pels, fordi det bliver forbudt her i landet!

Jeg er træt af folk som skærer alle over en kam! Jeg kan lige så godt sige at alle rideskoler plager deres dyr! smiley

Spørg en hvilken som helst landmand, og du ville få lov til at se dyrene! Tror du virkelig ikke at folk kan holde dyr, i DK? Sverige er langt fra som i DK, da DK ER foran hvad angår dyrehold!

Hvorfor skal folk som dig, gå og lave skræmmebilleder?? smiley

• #31   12. feb 2010 Jeg har ikke "fundet" et sted de står frem, for jeg gik ind AF mig selv, og kan komme der når jeg vil! Jeg ville da anmelde dyremishandling, hvis det fandtes, men tro mig, det sker da de færreste steder!

• #32   12. feb 2010 Den bidløse vegetar: Jeg er ligeglad med din mening, men jeg er imod at folk råber agt i gevær, over ting som ikke foregår, og når der i den grad bliver overdrevet, som de f.eks. gør i Anima!

Så grin du bare, jeg taler sandt smiley Studerer på Dalum som jordbrugsteknolog, og tro mig, jeg har set MANGE dyr, og har ALDRIG set et lide unødigt! smiley
    Vi bor trods alt i et højteknologisk land.. smiley

• #33   12. feb 2010 CARINA M:

Forhindret? Alle sammen, næppe!
    Hvilke kilder?

Det jeg skrev om at du har fundet et sted, hvor der ikke er kæmpe blodbad er en sjældenhed, var en fejl. Hvad jeg mente var, at du har fundet et sted, hvor journalisten ikke har set noget.
    Men minkene bliver stadig dræbt ved enten at blive gasset (Hvilket de i mange tilfælde ikke dør ordentligt af!) eller bliver spiddet fra røven og op i hovedet. Netop for at undgå blodet.
    Jeg synes du lige skal tage og se på billederne igen:
    http://vegoland.dk/?q=taxonomy/term/38
    Se på de sidste par billeder. Kan du se den lille røde klump der ligger. Værsgo der har du din mink, som er ååh så godt behandlet.

• #34   12. feb 2010 Hvorfor vil du have at ALLE har åbent?? Det er da ikke fordi de har noget at skjule! Nogle er bedre at vise frem end andre.. Sådan er det da med alt smiley Du finder da heller ikke en lille lokal gammel rideskole og viser frem, når den skal forestille at vise hvordan rideskoler i DK ser ud, vel?

Ja, de bliver gasset, og lider dermed IKKE! Det er den aller mest humane måde at gøre det på, for dyrs og menneskers skyld! Hvordan skulle det ellers foregå?
    Spidet? Tror du at de mennesker på farmene, som dagligt skal slå flere tusinde mink ihjel, har kræfter nok til at spidde dem alle? Ej, hvor for du den idé fra? :S

Hvilke billeder? Jeg ser KØER :S
    Skal du gå i gymnasiet? Så lærer du dine kilder, de her er igen, fra ANIMA, som viser enormt mange skræmmebilleder, som langt fra viser virkeligheden!

Sig mig, om du har set en gård med dyr før? jeg ville vise alle de gårde frem, af dem jeg kender, uden at advare landmanden først, og så kunne DU se, hvordan der virkeligt ser ud! smiley

De billeder jeg kan se, skræmmer mig ikke, for de viser hvad der sker med en minimal brøkdel af de danske dyr! smiley

• #35   12. feb 2010 De ko-billeder er da for platte smiley
    For det første er køerne ikke udhungrede (de får alt de kan spise) og for det andet, er deres yvere langt fra spændte og smertefulde, det er da netop derfor de bliver malket mindst 2 gange om dagen smiley

• #36   12. feb 2010 CARINA M:

Jeg siger ikke at ALLE SKAL have åbent, men det er for dumt at tro at de ALLE ANDRE har lukket, fordi den ene har åbent. Det handler IKKE om at representere, men om at vise hvordan der ser ud på netop det sted. Derfor så jo, en lille rideskole kunne sagtens have åbent, for så kan man se forskellen på små rideskoler og store og fine.

Du læser ikke rigtig hvad folk skriver vel?
    Hvad med det KRIKKEN skrev:
    Bare en indskydelse... Så vidt jeg ved bliver mink gasset og da de egentligt er svømmedyr, kan de jo holde vejret under vand og dermed kan de også holde vejret mens vi bliver gasset og det er derfor ikke human da de ikke bliver dræbt på stedet så?

lige den har jeg faktisk ikke hørt, men det er helt rigtigt at mange af minkene ikke bliver dræbt af gassen.

Uuuh hvor er det dog flot at du kan "disse" hvad jeg finder frem, uden at kunne kigge det ordentligt igennem!
    KIG de næstsidste billeder!
    Så ser du dette:
    http://vegoland.dk/?q=node/277

Ja jeg har set masser af gårde med dyr smiley
    1. Jeg bor på i en landsby med masser af økologiske grise, får osv.
    2. En del af min familie er landmænd og har gårde.
    3. Jeg har skam været på både dyreskuer og besøg på gårde med skolen og den slags, og nej det var ikke et kønt syn!

• #37   12. feb 2010 Citat fra et af grisebillederne du linker til: Smågrisene var tydeligvis skræmte over de besøgende...

Enhver der rent faktisk har været en grisestald og bare sat sig lidt ind i det- ved sgu da at de kan kende forskel på mennesker og farer tilbage så snart der sker noget nyt!

Et citat mere: Mange af søerne havde store åbne skuldersår....

Ja vidst er der grise med skuldersår- men hvis en landmand sender en sådan gris til slagtning, hvilket jeg synes skulle gøres. Ja så får han sgu en bøde!!!! Og det gør chaufføren også... er det så landmandens skyld at den stadig må blive i stalden?

Og et mere: Grisene går i overfyldte båse, og derfor opstår der mange interne hierarkiske konflikter. Da grisene kan ikke komme væk fra hinanden under disse kampe, udvikler de sig ofte til voldsomme kampe som kan have fatale konsekvenser for grisene. Grisene var derfor fyldt med bidsår og rifter.

Ja vidst bider de hinanden, men det gør de fordi der er hul i forvejen... grise bider når det lugter af blod og så er det sgu lige meget hvor meget plads de har!!! Desuden ses der på et af billederne med denne tekst en flok grise der ligger og slapper af meget tæt... hvis man nu kigger ordentlig efter, så kan de faktisk vælge at lægge sig et andet sted. Denne boks er ikke lukket!!!

Endnu et: Udmagrede og udtærede med smertefuldt spændte yvere - mange malkekøer lider under det industrialiserede landbrug.

Enhver som har sat sig ind i malkekvægs cyklus VED at de fedes op når de er drægtige, hvorefter de når de har fået kalv, malker af deres krop! Det vil sige, at den bliver mindre og mindre fed indtil den igen løbes med en tyr. De bliver langt fra magre og den ko på billedet ser okay ud. Man ved jo ikke om den er på sit sidste med denne omgang malkning! Desuden er der MEGA stor forskel på køernes yver ligesom hos os mennesker. Men nu har de jo IGEN gjort billedet så utydeligt så de kan skræmme flest mulige med det de skriver.

Et mere: Størstedelen af det danske malkekvæg kommer ikke på græs, men går inden hele året rundt. Her ligger en ko med yverbetændelse direkte på det våde betongulv.

De køer der går inde døgnet rundt, får græs i deres mad, for det skal de. De går i løsdrift og det er der regler for hvor meget plads osv. de skal have. Og det aller vigtigste!!!! Denne ko har IKKE yverbetændelse!!!!!!! Mælken løber bare ud af den ene pat, fordi den har lagt mælk ned. Højst sandsynligt fordi det er ved at være malketid... og havde den haft yverbetændelse, så ville man IGEN- hvis man havde sat sig bare en lille smule ind i tingene- vide at en ko med yverbetændelse har 1: et rødt bånd omkring et af benene alt afhængig af hvilken pat den er gal med! 2: ja yverbetændelse er ikke tyndt! Men så tykt at det laver propper...

Jeg fatter simpelhen ikke at i kan være så blødsødne at tro på alt det... det er jo det rene hjernevask!

• #38   12. feb 2010 OKay, så prøv at læs, at jeg rent faktisk HAR svaret på den! :S
    Hvad dælen vil du så sige de bliver dræbt af? Når de ikke lander i vand, holder de da heller ikke vejret, så den påstand er helt ude i hampen!

Nårh det billede smiley Ja det har jeg da set, og sådan så det ud, dengang man pelsede med hånden! Hvad er der galt i det?? Den er stendød og har været det længe! Det har intet med dyreplageri at gøre!

Prøv lige at tænke på dette: Der er absolut ingen ØKONOMI i at lade dyr lide, hverken i pels, kød eller nogen anden branche, derfor er det kun dovenskab, der er skyld i plageri!

Så vælger du da netop kun at fokusere på det skidte, hva'? Er dyrskuet med heste måske bedre? :S

• #39   12. feb 2010 Er fuldstændig enig, Annika smiley De folk der har taget de billeder, har jo ingen som helst forstand på, hvad de ser og hvad de udtaler sig om!

• #40   12. feb 2010 ANIKKA:

Jeg har på den ene side lyst til at smide en masse tilbage til dig, men da det er et emne oprettet med fokus på den demostration jeg netop er kommet hjem fra, er alt det du har skrevet der ret irrelevant.

CARINA M:
    Hvor? (:

"Dengang" ? Ej kom igen. Billederne er fra 2008, og sådan der foregår det jo stadig mange steder.

Dovenskab, hmm i sådanne tilfælde er det nok mere stress. Og netop fordi man skal skynde sig med at få dræbt flere dyr, har man ikke tid til at koncentrere sig om dyrenes velfærd ..

I mine øjne er hele kød/pels industrien skidt x)

Og altså dyreskuer er jo bedre, fordi der er LANGT mere opsyn på hvordan dyrene har det osv. men synes også man sagtens kan støde på "øv" tilfælde ..

• #41   12. feb 2010 Den bidløse vegetar! - Goodbye my angel .. !
    du er da velkommen til at skrive en PB til mig smiley

En anden ting... jeg håber virkelig ikke du opfører dig som de tumper der lige har gjort sig til grin hos Anders Lund Madsen. Men tjaaa. De er jo unge, og uvidende og blødsødne, så der kan man jo virkelig se hvilken målgruppe Anima når ud til! Wauw...

• #42   12. feb 2010 undskyld men lå også flad af grin over Anders Lund Madsen hehe især fodi han virkelig faldt af vognen i interwivet, og lige så snart der kom p*rn* på skærme blev anima glemt

• #43   12. feb 2010 Nej Anikka, DU er velkommen til at skrive en PB til mig smiley

Og de "tumper" hos Anders Lund Madsen kender jeg sådan set og de er hverken uvidende eller blødsødende. Forstår faktisk ikke hvorfor du synes de gjorde sig sådan til grin?

Jeanette:
    Nu blev jeg forvirret over om du synes dem fra Anima eller Anders Madsen var det du grinte over? x)

• #44   12. feb 2010 hele situationen, synes det var en meget morsom optræden fordi anders ikke helt virkede som om han anede hvem de var og hvad de snakkede om og fordi de tog ham så seriøs, når han var helt tabt

• #45   12. feb 2010 Ja okay x)

• #46   12. feb 2010 også fordi han sluttede det af med da de skulle have tøjet på igen at stædfaste at de da havde sagt det de skulle... de sgade jo ikke noget da de lå på gulvet

• #47   12. feb 2010 Nej præcist, synes også det var lidt plat, for de fik ikke rigtig sagt så meget i showet x)

• #48   12. feb 2010 nej,, men hvis man vil have et budskab ud til befolkningen skal man nok valge et andet show for Anders snakker bare løs og finder morsommke ting i sætningerne at hænge sig i. hvilket jo kan være meget morsomt for seerne men budskabet kommer ikke frem

• #49   12. feb 2010 Nej det er rigtigt (:

• #50   13. feb 2010 Den bidløse..: Dengang? De er da endnu ældre, mange af dem i hvert fald, og nej, du kan jo ikke sige at det foregår sådan mange steder, når du ikke ved det! Du ved KUN det du får at vide fra ANIMA!
    HVorfor tror du at der ikke er meget om mishandling og forsømmelse i medierne? Fordi det ikke sker! For så snart der er det mindste i virkeligheden, kommer det også i medierne, det kan du da være sikker på!
    Du svarede ikke på det med økonomien.. smiley For så enkelt er det, DET HÆNGER SAMMEN!
    Dovenskab, stress, det ligemeget, det er bare forkert! smiley Men så er det jo personlige problemer, og det er de færreste landmænd, som lader det gå ud over deres dyr!
    Du kan ikke med din gode vilje have dyr i stalden som lider eller mistrives! Det går ud over væksten og ædelysten, og det er der da ingen som har en interesse i!

Du kan komme igen, når du ved mere har har efaring fra andet end Anima, som er utroligt snæversynede og meget negative i forhold til alt! Hvis det stod til dem, var hele verden vel vegetarer og ALLE dyr var frie.. ::) Helt ærligt, så er vi tilbage på stenalder niveau smiley

• #51   13. feb 2010 Jeg ville ellers gerne have set det Annika, men jeg havde travlt med julefrokosten og bøf med løg ;D

• #52   13. feb 2010 For det første var det jo hende Anina fra Anima, som fik sit Femina!!! Genialt. Ja og så fik de jo forresten ikke sagt noget... udover at det var DSB´s skyld at de var kommet 5 min. for sent til deres demonstration dagen inden smiley Så budskaber kom der ikke noget af, hvilket de burde have vidst når de besøger en mand som Anders!

Det eneste budskab de sendte til mig, var at de er en stakkels flok pelsede unge menneser, hvor "pelsede" betyder pelset for fornuft! Ganske enkelt.

• #53   13. feb 2010 CARINA M:

Det var dig der skrev dengang?
    Hvad ved du helt præcist om hvad jeg ved? INTET SOM HELST! SÅ LAD VÆR AT UDTALE DIG OM DET!!
    Jeg HAR selv set gårde, og jeg VED hvornår de billeder o.l. til Operation X er taget, og hvordan den er lavet, så jeg VED hvordan det foregår.

Om det gavner dem eller ej kan du teknisk set udtale dig ligeså lidt om som mig! Hvadenten det gavner dem eller ej, så gør de det! For det mener de ihvertfald det gavner.

"Gode vilje" siger du man ikke kan have, hvis man har dyr der mistrives. Hmm tænk lige igennem hvad du skriver ikke?
    Tror du selv på at mennesker der lever af at dræbe har nogen "god vilje" og tænker på hvordan dyrene har det. Nej!
    ENKELTE gør, men det er godt nok ikke mange.

Stenalderniveau:
    Du skal vidst høre bedre efter i historie timerne smiley
    Stenalderen: Tiden hvor mennesket jagede for at oveleve. De jagede dyrene for at få kødet, som gav dem næring og mættede, og for at få skindet, som de brugte til at holde varmen.
    Kød, pels og læderbrug hører til i stenalderen! For dengang var det en nødvendighed for at overleve. Det er det ikke længere!

• #54   13. feb 2010 Så tag det dog roligt! Jeg ved så meget, at du INGEN erfaring har, ikke med de udtalelser smiley Okay, så du arbejder i TV2? smiley

Jeg ved bestemt mere om det end dig, har trods alt en uddannelse, og er omgivet er kloge mennesker og kender masser af landmænd.. HAr faktisk fortalt om dig, og de sukker bare smiley
    Hvad mener du? Der er da ingen som MED DERES GODE VILJE har dyr som lider??Det er da sandt!!
    JO! For igen, der er et stort økonomisk perspektiv! De dræber da kun fordi der er et marked!! ::)

Det kan du først udtale dig om når du når omkring tusinde gårde som du har besøgt.. ;o)

Nå, hvis ikke det er nødvendigt, hvad f... skal vi så bruge dyr til overhovedet?? smiley Så du rider i kunstsadel, med kunststøvler og bruger kun bomuld?? Haha... Fedt smiley

• #55   13. feb 2010 CARINA M:

Den eneste der bør falde ned (tage det roligt) her er vidst dig. Jeg er ganske afslappet.

Nej det ved du INTET om. Nej jeg arbejder ikke for TV2, men det har jeg da godt nok heller ikke påstået!

Hahahahah!!!!
    Jeg er da fuldstændig ligeglad med at folk sukker over "mig"! Mig i gåseøjne, for det er da godt nok ikke mig de sukker over, men den du fremstiller mig værende som.
    Og hvorfor har du et behov for at fortælle mig, hvor mange der støtter dig? Det viser da tydeligvis, at det da vidst er dig som er så usikker i din sag at du har behøv for lige at påpege du er omgivet af "kloge" mennesker der er enige med dig.
    Jeg ved da også at der heldigvis er rigtig mange fornuftige mennesker, som ikke støtter den form for grotesk behandling af andre skabninger, men jeg har intet behov for at fortælle dig det, for jeg ved det selv.

POINTEN ER at fordi de mennesker skal tjene så mange penge som muligt er de naturligvis under et hårdt pres. Dette pres gør at de bliver stressede. Er de stressede vælger de naturligvis at fokusere på det der giver dem flest penge. Har de en gris der er syg, og en gris der er rask, vælger de jo at fodre og pleje den raske gris, frem for at bruge reccourser på den syge gris.
    Kan man rive skindet af en mink hurtigt, men smertefuldt for minken, så gør de hellere det end bruger lang tid på at bedøve den og være helt sikker på den døde roligt hvorefter de så tager skindet af den.
    At det så er helt grotesk at man river skindet af en anden skabning, er en anden sag.

1. Jeg rider ikke, og bruger derfor hverken sadel, ridestøvler o.l.
    DA jeg red, brugte jeg faktisk en stofsadel (Der var dog læderremme m.m. men den tilhørte ikke mig!), jeg brugte skiftevis høje gummiridestøvler og et par korte læder sikkerheds sko, men de sko i læder er købt da jeg ikke var klart over hvad jeg ved købet af skoene var skyld i.
    HVIS jeg en dag skal ud og købe udstyr m.m. til en hest så vil jeg da selvfølgelig vælge udstyr i kunstlæder og den slags, da det fungere nøjagtig ligeså godt, men ikke er skyld i uskyldige skabningers død.

Det morer mig forresten ret meget, at du ikke har kommenteret det med stenalderen smiley

• #56   13. feb 2010 Men så skriv lige lidt høfligt, ikke.. smiley Jeg hakker ikke ned på dig, så skal du heller ikke hakke på mig, vel smiley
    Nej, men du har påstået at du ved hvordan det blev lavet!
    De sukker over folk som dig, som generaliserer i den grad, og som er så snæversynede!
    Nej, det skriver jeg, fordi du ikke tror på mig.. smiley Ikke fordi jeg har behov, men fordi der er flere enige med mig, end med folk som dig smiley

Du har jo ikke hørt hvad jeg skrev! De lader INGEN dyr lide, fordi det ØKONOMISK ikke kan betale sig! Så hvis en gris er syg, bliver behandler men ikke bliver rask, AFLIVES den!
    Var alle ligeglade, ville det komme i tv, som jeg før har sagt! smiley

Altså, det lyder som om du har været hippie i dit tidligere liv smiley ALT på et dyr bliver brugt, dyret lider IKKE her i DK (unødigt) jeg tror at landbrugsdyr har det bedre end diverse kæledyr som bliver holdt forkert! De tjekkes bare ikke af myndigheder!!!

Ja så prøv du at finde noget HELT uden dyr, det er snart umuligt.. smiley Der vil altid være noget som er lavet af/testet med/ eller produceret med dyr!

Stenalder? Jeg skrev om alle dyr så bare skal lukkes ud, og dø naturligt (lidende af sygdom, kulde m.m.) smiley

Det morer mig, at jeg da kan give dig svar på tiltalde med hensyn til Økonomi, aflivningsmetoder og meget andet.. smiley For der er vidst ingen kommentarer omkring det smiley

Jeg mener at du selv vælger at du vil være vegetar og alt det der, men et eller andet sted straffer du kun dig selv ved at stole på Anima, for denne verden vil altid bestå af dyr som produceres til mennesker, sådan er livet nu engang smiley

• #57   13. feb 2010 Det er da helt vildt så alvidende du er! (Mærk ironi.)
    Der er faktisk heldigvis rigtig mange mennesker som er enige i, at dyrene bliver behandlet helt helt forkert.

Jo jeg læser hvad du skriver, og jeg besvarer det også, men du læser så åbenbart ikke hvad jeg skriver!

Men det bliver de ikke! Der er mange tilfælde, hvor dyr ligger længe og lider uden at der bliver taget hånd om det, FORDI LANDMÆNDENDE HAR FOR TRAVLT.

Fordi man ikke går ind for mishandling af andre skabninger, er man ikke nødvendigvis hippie ;o
    Vil du virkelig til at tage den diskussion igen?! ALT bliver ikke brugt!
    I langt de fleste tilfælde bliver koen brugt til bøffer ELLER læder. Det kræver for meget arbejde at lave begge dele. Gør det så er der rigtig meget der går til spilde.

Nej det er langt fra umuligt (:
    Der er da faktisk en del mennesker i DK som lever vegansk (Udnytter altså på ingen måde dyr), og de klarer sig da fint (:
    Det kan du jo spørge ind til hos en af dem herinde fra der kan jeg bl.a. nævne
    - Deschain
    - Anina
    - Mütze (Hun spiser vidst nok æg nu men bruger så vidt jeg ved ikke læder o.l.

Jeg selv PRØVER kun at undgå animalske ting og det er faktisk rigtig let.
    Skal jeg have et par nye sko, spørge rjeg bare efter dem i kunststof, og det samme med jakker o.l.
    Maden er jo nem nok, der spiser man bare erstatninger hvis man ikke lige kan overskue veganske opskrifter som ellers er rigtig lækre og ofte nemme.

Stenalder:
    Du skrev:
    "Hvis det stod til dem, var hele verden vel vegetarer og ALLE dyr var frie.. ::) Helt ærligt, så er vi tilbage på stenalder niveau :D"

Og jeg skriver så at du har misforstået noget, for det du beskriver er ikke stenalder niveau.
    Ej heller det du lige har skrevet.
    I stenalderen holdt man ikke dyr fanget, men jagede dem der var i naturen. Man havde vel ikke muligheden for at holde dem fanget.

Du er da ikke kommet noget nær, at give mig svar på tiltale!

Nej sådan er livet nu engang ikke ;o
    Eftersom kødindustrien faktisk er enormt skadelig for miljøet, kunne det sagtens tænkes at det en dag bliver ulovligt eller ihvertfald påkrævet et kæmpe reducering i forbruget af kød m.m.

• #58   13. feb 2010 JA, det sgu dejligt med noget ironi, ikk.. smiley
    Okay, landmænds arbejde er da netop at tage sig af deres dyr, det har de da ikke for travlt til smiley
    Ej, hvor dælen har du nu hørt det henne???? SELVFØLGELIG bliver alt på en ko brugt, prøv at give mig en ORDENTLIG kilde, som siger det modsatte??? Det er da netop for DYRT at smide kødet eller skindet ud?? Desuden for landmanden aller en hatfis for skindet på en ko, han får KUN for kødet, hverken for skind eller ben!
    Det kan da ikke betale sig at smide noget som helst af et dyr ud :S Det dårlige kød giver folk da til dyrene, via tørfoder m.m. smiley

Jeg behøver ikke vide hvordan de lever uden, det må de jo om smiley JEG ville bare syntes at der mangler noget smiley Og jeg ville da savne at gå ud i stalden og se de GLADE kalve rende rundt i halmen og lege med hinanden, og jeg ville ærge mig over alle de køer, som ellers FRIVILLIGT går ind og bliver malket, for at komme ud og få foder eller på græs smiley

Nej, det var da ikke at beskrive stenalderen smiley Det var at sige, at hvis det STOD til jer, så var alle dyr FRIE ligesom dengang smiley

Er jeg ikke? Så vil jeg gerne høre dit svar på økonomi spørgsmålet, spørgsmålet om mink holder vejret osv.;)

Så langt kommer vi ikke, ikke så længe EU lever og så længe DK's største eksportvare (og dermed intænktkilde) er landbrug!
    Desuden er man ved at udvilke mere CO2 venlige fodermidler til vores husdyr, og det når man langt med ( har skrevet en eksamensopgave om det) så det finder man nok ud af smiley

Jeg prøver jo ikke på at overbevise dig om at du skal spise kød eller noget som helst andet, men jeg prøver at sige dig, at du ikke må vide alt for meget om dagens husdyrholdning, efter hvad du har skrevet smiley
    Og igen, så skal du finde nogle ordentlige kilder at bassere din viden på, ellers når man ikke langt her i (skole)livet smiley

• #59   13. feb 2010 CARINA M:

Du bliver ved med at snakke om hvor godt dyrene har det, men hvordan vil du så bortforklare billederne jeg linkede til?
    Der ses da TYDELIGT at det er dyr med sår m.m.

Jeg skal prøve at finde nogle kilder til dig, men finder du så ORDENTLIGE kilder der siger det modsatte? smiley

Det er faktisk meget lettere at leve som veganer end man tror, og når du først har vænnet dig til det vil du ikke føle du mangler noget, men tværtimod være meget gladere og have god samvittighed over den gode gerning du gør for dyrene, dig selv og kloden.

Du snakker om at lukke dyr der er vant til landbrugsliv ud, og sådan var det jo ikke dengang.

Så skal det være noget ENORMT godt CO2 venligt foder, for der skal godt nok meget til (Jeg har skam også skrevet opgave om Kødindustriens indvirkning på miljøet).

Måske gør vi, måske gør vi ikke. Det kan ingen vide med sikkerhed.
    Men sandsynligvis og forhåbentlig bliver kødforbruget reduceret kraftigt.

Eftersom jeg faktisk ikke har skrevet kildeangivelse til noget af det jeg har skrevet, kan du ikke vide hvilke kilder jeg benytter mig af.
    Du derimod har henvist til en kilde, som på intet plan kan bruges, og det er da netop med den slags kilder man ikke kommer langt i skolelivet!

• #60   13. feb 2010 tak karina og annika for endelig at bidrage med nogle fornuftige ord...ærgeligt når uvidende folk skal belære andre om forhold der yderst sjældent har empirisk gyldighed.

• #61   13. feb 2010 Annikahar allerede fint forklaret dem smiley Så er der svin, men dem kan jeg ikke forsvare, det er ikke mit område smiley
    Det gør jeg! Med hensyn til brug af dyr, prøv danish Crown, DLB, eller andre hjemmesider smiley
    Nej, men hvad vil du så gøre med alle de dyr da? smiley
    Men ikke på en skole med lærer som er godt uddannede til netop det emne? smiley
    Det tvivler jeg heldigvis på smiley For der vil altid være folk som ikke kan lide nødder, fisk eller andet af det I
    spiser smiley Og altid nogle, som ikke vil undvære en dag uden kød smiley
    Nej, men sådan plejer I jo at gøre, ikk? smiley Det er bedre med svage kilder, end kilder som Anima, tro mig ;D

Jeg har skam fået overstået 10 skoleår, 4 gymnasieår og er nu igang med en videregående uddannelse, så tro mig, jeg har styr på det smiley

Mangler stadig svar, som jeg skrev i sidste besked smiley

• #62   13. feb 2010 CARINA M:

Danish Crown er en ligeså god kilde som Anima i såfald smiley Danish Crown er kun ude på at få solgt så mange lig som muligt, og der har været flere sager hvor de har fuppet folk.
    Jeg har aldrig hørt om sager hvor Anima rent faktisk HAR snydt, kan du finde nogen?

Jeg kan ikke rigtig finde rundt i det du skrive,r så vil du ikke lige skrive hvad du skriver som kommentar til hvad?

Fisk er også kød! Fisk er ligeså meget dyr som alle andre dyr.
    Og nej, for hvis man bliver vænnet til lig-fri kost fra fødslen af er der ikke noget der hedder "jeg kan ikke lide det, og vil have kød", for folk der aldrig har fået kød eller bare ikke har fået det længe, bliver faktisk rigtig ofte meget syge hvis de får det. Det siger vidst også lidt om, hvad det er for noget gift man vænner kroppen til som kødspiser ;o

Resten kan jeg ikke fine rede i.

Dit svar fik du længere oppe:

POINTEN ER at fordi de mennesker skal tjene så mange penge som muligt er de naturligvis under et hårdt pres. Dette pres gør at de bliver stressede. Er de stressede vælger de naturligvis at fokusere på det der giver dem flest penge. Har de en gris der er syg, og en gris der er rask, vælger de jo at fodre og pleje den raske gris, frem for at bruge reccourser på den syge gris.
    Kan man rive skindet af en mink hurtigt, men smertefuldt for minken, så gør de hellere det end bruger lang tid på at bedøve den og være helt sikker på den døde roligt hvorefter de så tager skindet af den.

• #63   14. feb 2010 Så gerne, Maria smiley
    Nogle må jo stå sammen, så alle kan høre noget sandhed i al den vrøvl smiley

• #64   14. feb 2010 Men de taler mere sandt end Anima, som skal sælge sig selv! For Danish Crown er da netop en virksomhed som skal sørge for god velfærd, før folk køber det, og det gør de skam! smiley
    NEmt.. smiley
    HAr du ikke hørt om sagen i Norge, hvor de SELV havde sårede mink med rundt på farme, og at man via DNA fandt ud af, at de mink slet ikke fandtes på de farme, de ellers var blevet optaget på??? smiley Det er altså lidt skidt må man nok sige smiley

Gift? arj, nu tager vi os lige sammen smiley Det er da det mest naturlige for kødspisere! Som du siger, jagtede man da netop dyr, allerede dengang mennesket lærte at gå rundt smiley Det er da ikke gift smiley Tja, smag og behag, kender da mange som ikke kan lide f.eks. kartofler, selvom de er vokset op med forældre som ikke har spist andet?? Det har ikke kun noget med vane at gøre smiley

Ja, men det var ikke et ordentligt svar på spm om økonomi smiley For den svarede jeg da netop tilbage på (DET KAN IKKE BETALE SIG AT HAVE SYGE DYR) og landmænd som ikke har andet arbejde end deres dyr, bliver da højest stresset over dyrene, men de bliver da stadig passet, ellers går landmanden da konkurs! smiley

Hvad så med at en mink "holder vejret"? Det er der vidst ikke nogen overbevisende forklaring på, vel? smiley

• #65   14. feb 2010 CARINA M:

Nej det gør de nemlig ikke! Anima arbejder hårdt for at dyrene bliver behandlet ordentligt. Ser du på deres hjemmeside er der jo intet voldsomt om at man bør afskaffe kødindustrien, men der vises billeder m.m. om at dyr der skal slagtes blive rbehandlet rigtig groft, og det vil Anima ikke have. At Anima så også går ind for vegetarisme er jo en anden sag, for det er ikke det eneste de gpr ind for. Var det det ville de ikke have så mange medlemmer som de har ;o

Nej den sag har jeg ikke hørt om?
    Men igen, jeg kender dem der har optaget de ting der, og det er ikke ting de har gjort ;o
    Der vil jo altid være teorier om, at der har været snyd, men de teorier skabes af folk som har dårlig samvittighed over den dyremishandling de delvist medvirker i og støtter ;o

Jo det var, for jeg holder fast i, at det selvfølgelig ikke er noget de tjener penge på, men ved at fokusere på de andre dyr taber de heller ingen.

Den med minke holder vejret har jeg ikke hørt, så den må du bede KRIKKEN forklare. Men jeg har hørt at de ikke bliver dræbt helt af gasningen ;o

• #66   14. feb 2010 JO de gør da! Prøv f.eks. at søge under Dansk kalv ;P
    Tja, hvor de så end for de billeder fra! Jeg tror ikke en dyt på det.. Selvfølgelig er der dårlige steder/personer, men Anima for det jo til at lyde som om det er sådan alle steder, ligeledes gør du jo!
    Medlemmer? Prøv og se om ikke størstedelen er naive byboer, eller generelt folk som ikke har set meget af landet i deres liv!! Eller folk som tror på Operation X.. smiley
    Jeg er sgu da medlem af dyrenes beskyttelse, og de er langt mere normale og retfærdige end Anima nogensinde har været eller vil blive!

"taber heller ingen" hvad mener du?

Hvis ikke de bliver dræbt af gasningen, hvad så? De bliver da ikke spiddet, det er der da ingen som har nogen fordel i!! Helt ærligt, det er da ude i hampen at påstå det smiley Gasning er klart den nemmeste måde at aflive dyr som mink på, da du ellers ikke kan håndtere en mink uden handsker, da de risikerer at bide! Så kan du jo ikke engang give dem en bedøvelse smiley Det vil tage alt for lang tid! Desuden er der da ingen som lider af gas! Det er en hurtig og smertefuld død! Minkene bliver fanget med handsker og lagt i de kasser, hvor de indånder gassen og dør.. Når der ikke er vand, holder de da heller ikke vejret, for de har jo ingen anelse om at der er gas inde i!
    Et lidt groft eksempel er jøderne, som heller ikke vidste at der kom gas ud, men troede de ventede på vand!

Anima finder da konstant på skrækforestillinger om dyrenes liv og død, og hvorfor? Tja, så kan det være at de intetanene byboer falder for billeder og tekst, så de kan få flere medlemmer og igen, flere penge! smiley

• #67   14. feb 2010 CARINA M:

Jeg har absolut ingen interesse i at sidde og kigge på hjemmesider om dyrelig.
    Har du et sted på en hjemmeside, hvor du mener der står noget relevant kan du linke, men jeg har absolut ikke tænkt mig at sidde og kigge selv.

"Hvor de så end for de billeder fra!"? Øh hvad? Hvis du mener hvorfra de får de billeder fra, så er det jo billeder Anima selv er ude og tage.
    Præcis ligesom billederne jeg linkede til fra Åbent hus.
    Men når der nu er åbent hus til sommer, så synes jeg du skulle tage et kig på de billeder jeg forhåbentlig får taget, for jeg regner med at tage ud og tage nogle billeder af de ting som godtroende folk som dig overser.
    Indtil da kan du tage et kig på billederne på hjemmesiden: www.taberplante.dk
    bl.a. disse:
    (link fjernet)

og læs også dette som kloge Lykke har skrevet =D
    (link fjernet)

Efter at have set de billeder håber jeg godt nok ikke du kan få dig selv til at sige mink-pels er iorden.

Gasning eller kvælning er de to mest brugte måder at dræbe dem på. Men mange af dyrene bliver kun lammet af gassen, og de bliver dermed faktisk pelset levende. Det dør de jo så af.
    Hvorfor mon de bider?!
    De bider fordi de i de bitte små bure udvikler en enormt stresset adfærd, og faktisk bliver nærmest "sindsyge", så når de endelig kommmer ud går de da amok. Se selv på billedet hvor de ikke har fået vand længe.

Og kødproducenterne finder konstant på undskyldninger for dyremishandling ;o

• #68   14. feb 2010 Hvilket link snakker du lige om?
    Så de har ingen grove billeder inde hos Anima? smiley
    Ja, de tager dem selv, men spørgsmålet er hvor de for dem fra.. De få steder der findes mishandling, bliver jo pludselig til alle steder hvor der holdes produktionsdyr, hallo? :S
    Men billederne fra åbent hus er jo enormt dårlige, og afspejler jo langt fra Dansk landbrug! Du har allerede fået forklaringerne på hvorfor ;p

Jamen så tag du ud og find nogle, for det må godtnok være småting! ::)
    Jeg er skam ikke godtroende, jeg er seriøs og ærlig smiley Det er modsat dig, som er negativ, i forhold til alt!

Uha, ja de ser godtnok skidte ud! Hallo? Det er jo ikke disneyfigurer og bliver det heller aldrig! Stereotype mink overlever alligevel ikke, fordi de bliver sorteret fra! Hvis de skal have mere plads, må man jo lave reglerne om, men hvad dælen skulle det lige hjælpe?? De mink har ingen anelse om hvordan det er at leve i naturen, og de er TRYGGE der hvor de er, hvorimod de færreste mink ville blive mere end 1 år i naturen (som de i øvrigt ellers ville ødelægge!)
    Døde mink? De findes også i naturen, hvor de kommer fra! De er enten sige eller måtte blive aflivet, det er da ikke værre en de stakkels Afrikanske børn som LIDER og IKKE må aflives :S

Fortæl mig, hvilken af billederne, en mink ser ked ud af det på? De farer da kun rundt fordi der kommer en masse nysgerrige mennesker, og de er daogså selv kun nysgerriige!
    Åh jo, det er i orden, bare de bliver holdt rigtigt, og jeg har stadig ikke set noget slemt smiley Og der mener jeg i VIRKELIGHEDEN, for jeg stoler ikke på Anima og deres groteske demonstrationer, m.m.

Kvælning? Nix, så for de højest knækket nakken med et hurtigt bræk (Sådan er der mange mennesker som afliver f.eks. kattekillinger på) men der er sgu ikke en ansat som går rundt og kvæler hver enkelt, det tager da for lang tid og koster for mange kræfter.. Kom lige med et eksempel på et sted hvor de bruger den metode smiley

ALLE vilde dyr bider sgu da!! smiley Tager du en vild ræv, kanin, grævling, hvilket som helst dyr fra naturen, BIDER de.. ::) Det har ikke en skid med stress at gøre! Det er forsvar, fordi de ikke er VANT til det! Hamstere, kaniner og marsvin kan da iogså bide???

Ja flot, det er jo igen en farmers skyld.. Og hvem siger det har været længe??? Igen - beviser..

Hvilke undskyldninger har du lige hørt??

Igen, der er visse ting du undgår at svare på, regner med du ikke har noget.. smiley

• #69   14. feb 2010 Og mht. KRIKKEN, så sagde hun bare det hun havde hørt - igen dybt grotesk at bilde folk sådan noget ind, for hun har jio aldrig selv set det, ligesom dig smiley

• #70   14. feb 2010 CARINA M:

Det her link som u postede den 12. klokken 09.30
    (link fjernet)

Jo der er da masser af grove billeder hos Anima? Billeder der viser hvordan mange gårde ser ud.
    Nej det bliver ikke pludselig til ALLE steder, for Anima ved udmærket godt der er steder hvor dyrene bliver behandlet bedre (som økologiske gårde), men der er virkelig virkelig mange steder hvor de bliver behandlet skidt.
    Pointen i det jeg siger er, at hvis man kan finde frem til den slags billeder steder hvor de lukker folk ind, hvordan ser det så ikke ud der hvor de ikke vil have nogen ind?

Jeg er skam ikke negativ i forhold til alt, men jeg er absolut ikke modtagelige for dine argumenter, for det er totalt indbildning at dyrene har det godt.

Det var da godt nok den latterligste forklaring jeg har hørt længe!!
    Hvis man nu lod dig vokse op i et lille bitte bur, hvor du indimellem fik mad og vand, og intet i det rum havde. Påstår du så rent faktisk at du ville have det fantastisk, fordi du ikke havde prøvet andet?
    Det er da godt nok for langt ude.
    SELVFØLGELIG mærker minkene smerte og stress!

Det på billedet er jo ikke bare en død mink, men en død mink der bløder og tydeligvis er blevet bidt. Det sker jo fordi de lever i så bittesmå bure!
    På nettet kan du også læse dig frem til, at 20% af alle hunræve på et tidspunkt har dræbt deres egne unger pga unaturlige forhold på farmene (Nu er rævefarme heldigvis blevet ulovlige i DK).

Jeg kan da se på flere af billederne at dyrene ikke ser glade ud, men det virker ikke som om du har forståelse for den slags, så du vil jo ikke kunne se det.

At du ikke har set noget slemt er jo så enten fordi du ikke kigger eller fordi du kun har været ude på din perfekte landbohøjskole eller hvad det var du går på.

Du vil bare ikke indse at de dyr ikke har almindelig adfærd!
    Det er dyr som lever i små trådbure uden vand og mad, og må deles om sådan et lille trådbur, hvilket netop medfører at de på den smule plads de har løber forvirrede rundt og udvikler stereotyp adfærd, hvilket altså medfører at de bider hinanden og dræber deres unger.

• #71   14. feb 2010 Ja der er så, så hvad er forskellen på deres hjemmeside og andre, hvis du ikke vil se det??
    Så du mener økologi er vejen frem?
    Hvordan kan det så være at der er så meget hakkeri blandt økohøns, fordi de ikke må få næbet klippet, og så meget halebideri hos svin, som ikke må få klippet halen??
    Og MIN pointe er, at der i dagens Danmark er så meget kontrol med dyr, at det er minimalt med mishandling! Simpelthen fordi det bliver KPNTROLLERET!
    Ellers ville Anima have mange flere medlemmer ;p

Ikke vise frem?? Har du nogensinde spurgt en landmand om lov at se, og så fået AFSLAG?? :S
    Jeg er sgu ligeglad med om du tror på det, for du er allerede blevet "hjernevasket" smiley Andre skal bare ikke ende med at være lige negative, uden grund!

Jeg spørger igen: Hvad ville det hjælpe med mere plads?? Den er jo ikke død af bid, når den bløder fra munden smiley

Nej, for jeg er et MENNESKE! Der er sgu forskel! Hvordan kan det være vi har HUNDE som kæledyr i dag?? AVL.. De er AVLET til sådan et liv!
    De mærker da ikke smerte før der er en grund?? Helt ærligt.. Hvad så med de stakkels zoo dyr rundt omkring? smiley
    JA, det er RÆVE! Ræve er erklæret som ubrugbare som produktionsdyr! Jeg skrev også i en anden debat, at jeg havde skrevet under, hvis det KUN handlede om rævepels! Men mink er altså ikke som ræve!
    Jeg spørger dig så igen: Har du set en minkfarm før??

NU må du altså lige styre dig! IKKE FORSTÅELSE??? Gider du godt lade være med at få mig til at lyde som om jeg er mishandler?? JEG har modsat dig, set MEGET mere end du! Du er trods alt kun 14, så jeg har lige nogle års erfaring mere smiley
    Så hvis mig dog et billede hvor de IKKE ser glade ud???

Nej, jeg kigger, for jeg har arbejdet som dyrlæge (kørt med rundt) og tro mig, de dyr der havde det værst, var dem som var hos private!
    Den landbrugsskole har ikke noget med "perfekte" at gøre, men det betyder at jeg er omgivet af lærere som VED hvordan det hele hænger sammen, og jeg får min viden bl.a. derfra, og IKKE fra et korrupt "firma" som Anima!! For det er da for langt ude!

Så fortæl mig lige hvad "almindelig" adfærd er?
    De har da mad og vand, det var ET bur de fandt uden vand, og det har sikkert ikke stået på længe, det kan ske for ALLE! De kan få mad når det passer dem!

Hør nu her, jeg forsvarer sgu ikke minkfarme som sådan, men direkte mishandling er det langt fra! For så må al dyrehold da være mishandling! smiley

Jeg er ligeglad med, hvad du mener om det, det forkerte er bare at du er så naiv, så du for andre folk til at følge med.. Du kan jo bare se i denne debat, hvor mange der EGENTLIG holder med dig, og som VIRKELIG ved hvordan verden derude foregår! For hvis det du har set, kun er dårligt, så må det da være i dit område!

• #72   14. feb 2010 CARINA M:

Jeg mener vegetarisme er vejen frem ;o
    Ej, ja jeg mener at al anden form for kødprukdtion end økologisk burde afskaffes.
    Nu bor jeg tifældigvis i en landsby med økologiske grise, køer, får og geder, og har i 2½ år kommet på en gård hvor der var høns som levede økologisk (bortset fra foderet som ikke var øko), og jeg har faktisk aldrig set hverken halebideri eller høns der hakkede hinanden.
    Det har jeg derimod set fra gårde hvor dyrene blev holdt i små bure under elendige forhold.

Vi to har så et forskelligt syn på, hvad der er mishandling! ;o

Nej det har jeg ikke, for jeg har aldrig spurgt nogen så har hverken fået ja eller nej ;o
    Men med at vise frem mener jeg, at det er de steder som tør stå frem til dyreskuer, fjernsynsprogrammer m.m.
    Og selv der finder man problemer.

Nu husker jeg ikke lige at jeg har argumenteret for at dyrene skal have mere pladS?
    Jeg har skrevet de har for lidt plads, men jeg mener ikke løsningen er at give dem mere plads. Løsningen er at afskaffe mink-farme (Hovedsageligt fordi jeg mener det er forkert at dræbe dyr på så latterlige og meningsløse grundlag) fordi det er svært at lave forhold der kan betale sig for ejerne. Gode nok forhold ville være store områder, hvor de kunne løbe frit rundt i naturlige omgivelser.

Dyr mærker også smerte og følelser som mennesker, så nej der er ikke forskel!!!
    Vi har hunde som kæledyr fordi sådan er vores kultur bare. Egentlig burde man have grise som kæledyr, da de faktisk er meget klogere end hunde, men det har man ikke fordi kulturen er sådan. Ligesom de færreste tænker over, at en gris er ligeså klogt som et barn på 3 år, og grisen er det dyr der lignér os mest (Altså indvendigt).

Og det er forhåbentlig kun et spørgsmål om tid, før mink også bliver det.

Nej jeg har ikke været ude på en mink-farm (Men regner med at komme det til sommer), men jeg stoler fuldt ud på de billeder der er blevet taget af bl.a. Lykke.

Du ved ikke hvad jeg har set.
    Det handler ikke altid om alder. Jeg har set mere end du tror.
    Og du er i så fald selv "kun 20 år", og er ikke engang begyndt at leve rigtig endnu.

Billeder hvor de ikke ser glade ud, well nu har jeg faktisk ikke nogen uddanelse i mink (hvilket du heller ikke har), så jeg ved ikke med sikkerhed hvordan de ser ud når de er triste, men jeg ved at de ihvertfald ikke kan finde det rart at tilbringe hele livet i et trådbur.

(link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)

Almindelig adfærd ville være afslappede og rolige minke, som kunne løbe rundt og "lege" i det fri. Ikke adfærd der er mulig at se hos mink i den form for bure.
    En mink med den adfærd kan du se her:
    (link fjernet)

Der er jo ingen andre end dig der kommentere hvad jeg skriver, så nej jeg ser intet.
    Jeg skal da gerne få nogle fornuftige mennesker til at læse hvad du skriver, og derefter fortælle dig hvor mange der er enige med mig, men hvad skulle det dog gøre. Du lytter jo alligevel tydeligvis kun til dig selv og dine "kloge" lærere.

• #73   14. feb 2010 Carina: Det er vist ikke hende, der er hjernevasket, men dig. Dig der vælger at lukke øjnene og tage "den lette vej" gennem livet.

Udnyttelse af dyr er ikke i orden om de lider eller ej. Det er ikke og bliver aldrig i orden at slå ihjel - længere er den simpelthen ikke !

• #74   15. feb 2010 Veo: Så I da vidst to, som aldrig har set andet, eller hørt, for den sags skyld.. Mennesket har altid udnyttet dyr, om det er i orden eller ej! Har du ikke selv hest, måske? Burde den så ikke også selv få lov at vælge, om det er dig den vil være hos?

• #75   15. feb 2010 Det kommer jo an på, hvad du anser for at være "problemer" og hvilke dyrskuer du lige mener!

Selv i naturlige omgivelser, findes der dyr som vil dræbe hinanden, plads eller ej! Du kan ikke afskaffe minkavl her, og hvis du gør, ja så kommer produktionen til udlandet, hvor de vil få det MEGET værre, kan jeg godt sige dig :S Og at få den stoppet i hele verden? Nej, det bliver det heller aldrig.. Og tro mig, det er jo ikke danskerne der køber mest pels, tværtimod så går størstedelen af skindene til Rusland!

Det er da heller ikke forskellen på følelser jeg mener! Det er hjernen, og det vi kalder for medlidenhed, som dyr ikke føler! Hvis mink i farmene lider, SKRIGER de, som hvis en hund piver, eller et hvilket som helst andet rovdyr! De har ikke det bedste liv, det kan vi sgu da godt blive enige om, men der er forskel på et liv i bur, eller et liv i smerte!

Det jo det som er problemet.. Du stoler blindt på folk! Du kan komme igen, når du selv har set en minkfarm!

Hvis du tror at jeg aldrig har været mod pels, så må du tro om igen!
    For det er ikke andet end to år siden at jeg første gang så en, hvor jeg blev overrasket over, hvor godt de dyr havde det (i forhold til, hvad man har set og hørt!!)

Jeg må da have mere erfaring, når nu jeg har SET et en farm, pelseri, har arbejdet som "dyrlæge", med landmænd og er vokset op med både hund, kat, hest og kalve!
    Jeg ved ikke hvor meget du har set nej, men jeg tvivler stærkt smiley Åh jo, jeg kan da sagtens være begyndt at leve mit liv, men det har da intet med sagen at gøre! ;o)

Tja, hvis du ikke har set dem i virkeligheden, har du nok svært ved at vurdere deres humør! Og nej, jeg har ikke en uddannelse, men har trods alt gået op og ned af dem i 2 mdr i træk, og jeg VED hvordan en mink ser ud, når den lider, og det gør den bl.a. af de sygdomme de kan få.. Men så får de antibiotika, ligesom os andre, og hjælper det ikke, aflives de (med sprøjte, som man afliver kæledyr!)

Tja, sådan ser mink ud, som har legetøj, og det er et lovkrav at de har det smiley Og de bruger det! Leger? Ja, de leger vel ikke mere end andre dyr, de er aldrig alene og får altid halm at putte i! Men jeg synes tværtimod, at have dem som kæledyr, er synd :S Jeg ved ikke om jeg hellere ville have en line på, og have et "stort" bur!
    Måske fordi der sådan et sted, ikke er mange som har forstand på det smiley
    Og jo, der er andre her som er af samme mening, selvom vi er på et "hestegalleri" smiley

Så kan jeg kun sige det samme om dig: du lytter selv kun til Anima, og DINE "kloge" venner! Mine lærer har da i det mindste en uddannelse, og så nemt er det altså heller ikke at blive landmand!

Kom igen om nogle år, når du er blevet færdig med folkeskolen, og er startet på en uddannelse, hvor DU er omgivet af uddannede folk.. For dem fra Anima er da tydeligvis IKKE uddannet, og var de, havde de måske noget andet at tage sig til!

• #76   15. feb 2010 CARINA M:

I naturlige omgivelser har dyrene det langt bedre end under de forhold de lever under nu.
    Tag dette som eksempel:
    I Danmark bliver der indimellem myrdet mennesker. Folk der har problemer m.m. dræber andre.
    Hvis man lukkede nogle mennesker inde sammen i et lille bitte rum, hvor de i perioder ikke kunne få vand, så er det et naturligt at folk bliver irritable og skændes hvilket kan og vil føre til slåskampe hvilket nok vil føre til død.

Jeg har vidst ikke påstået de bliver udsat for konstant smerte vel?!
    De lider jo! For de har det jo elendigt, det er da let at se, men de ligger jo ikke og skriger hele tiden for det er jo mere en psykisk end fysisk smerte!

At du aldrig har været imod pels? Så du har været for pels i to år?

At der findes steder hvor dyrene ikke viser tydelige tegn på smerte (Har du beviser?) betyder forresten ikke at det er iorden, at dræbe dem og pels dem.

Jo jeg HAR set mink, men har ikke set en mink farm.
    Jeg har set glade og livlige mink, og jeg kan TYDELIGT se forskel på dem og så på dem på farmene.

HVOR præcist ser du at de har legetøj i de bure jeg sender link til? Der er intet legetøj, så vil du påstå at det er et tilfælde at lige netop den farm ikke har legetøj? NÆPPE.

Folk der arbejder for Anima viser da NETOP hvor inteligente de er, ved netop at bruge deres tid på at kæmpe for dyrevelfærd!
    Det viser langt højere inteligens end dine kloge venner der mener at dyremishandling er iorden.

Når alt dette er sagt vil jeg slutte mig til VEO og sige:

Udnyttelse af dyr er ikke i orden om de lider eller ej. Det er ikke og bliver aldrig i orden at slå ihjel - længere er den simpelthen ikke !

• #77   15. feb 2010 Selvfølgelig vil de da det! Det er jeg ikke uenig i!
    Mennesker er stadig ikke som dyr, og omvendt, du kan altså ikke helt sammenligne det!
    Lider er da det samme som at have smerte, ikke? Og når du siger de alid lider, har de også altid smerter!
    Igen, de kender ikke til andet, og man avler de som "væver" fra, så stereotopierne forsvinder helt!

Jeg siger det lige igen:Jeg er ikke FOR pels, men jeg har ikke noget imod de danske MINKfarme, så længe dyrene ikke lider "overlast" som det hedder sig, og det gør de ikke, fordi jeg har SET dem, og For DET har jeg.. Men, igen så længe det kun er mink, har jeg ikke noget imod det, fordi de mink jeg har set, har det godt.. smiley
    Du kan stadig ikke sige du kan se forskel, når du aldrig har været på en minkfarm, og set ALLE minkene!

LEGETØJ: Er enten HYLDER, som på de billeder du har linket til, eller plastrør! Og halm skal du også have, ligesom grise ;p

De kæmper blot for DERES overbevisning om, at dyr lider! De tager da overhovedet ikke hensyn til menneskene, og nogle tilfælde DYRENE.. Og dermed mener jeg, at de åbenbart ikke kender ret meget til f.eks. køer, når de tror at en ko er udhungrene, bare fordi den er tynd! DET er ikke at sætte sig ind i stoffet det er at GÆTTE!

Nu må du IGEN lige tage dig sammen!! INGEN af mine venner går ind for dyremishandling!!! DU skal ikke skære alle over en kam! Der er stor forskel på mishandling og på hold!
    Jeg siger det igen; Hvis der virkelig er så mange dyr som bliver MISHANDLET så skulle det sgu nok komme frem i tv, det ved du da!!

Det er så jeres holdning.. Men så burde I jo slet ikke holde dyr, vel da? smiley I UDNYTTER da også dyr, ved at have dem "spærret" inde?? smiley

• #78   15. feb 2010 CARINA M:

Men hvordan vil du bortforklare de billeder?
    Det vil jeg meget gerne høre, for hvis du mener at der er så mange steder hvor dyrene har det godt, hvordan vil du så forklare at der ligger døde mink, og mink med vandanlæg der ikke virker? Det er da ikke gode forhold!

Hvor præcist skulle der tages hensyn til menneskene?

Ja selvfølgelig er der forskel på mishandling og på hold, men når hold fører til penge så fører det ofte også til mishandling!

Jeg har faktisk ikke dyr ;D
    Men jeg har da haft et par gennem tiden, og regner vel på et eller andet plan at have dyr igen. Når jeg holder dyr, så holder jeg ikke dyr. Jeg ser dyr som ligesindede, og de skal derfor have så gode forhold som overhovedet muligt. De skal have det bedre end hvis de var i naturen. Det har de også haft, men selvfølgelig også taget i betragtning af at det jo er dyr der er avlet til kæledyrsbrug, og ikke indfanget i naturen.

• #79   16. feb 2010 Hvad er det for nogle billeder du snakker om nu?
    Når nu man har så mange dyr, er der da altid nogle som vil dø! Det er ligemeget hvilke dyr! Det ved alle da smiley
    vandanlæg der ikke virker? Tja, det kan også ske for alle, man bruger trods alt vand, til at skylle gylden væk med, så der kan hurtigt opstå problemer! Men INGEN gør det da med vilje, da det da også kan ses på minkene, hvis den mangler vand!! Så må man vande dem "i hånden"!

Du skal lige skifte "ofte" ud med, "i sjældne tilfælde" for som jeg har skrevet så mange andre gange, så KAN det ikke betale sig at mishandle sine dyr!! Forestil dig, at du ikke opdrager din hest ordentligt (eller fodrer den), så vil den da falde meget i værdi! Det gælder hvert dyr, så derfor gælder det om at have så mange tilpasse dyr som overhovedet muligt!

Tror du ikke at en landmand vil have så gode muligheder for sine dyr som muligt?? Det er KUN pga faldende løn, at de bliver nødt til at have flere dyr! Hvad gør man så? Så må man bygge ud, i nogle tilfælde (Burhøns, som jeg altså ikke forsvarer!!) må man proppe flere ind, på mindre plads!
    INGEN landmænd ville overleve her i landet, kun med 10 køer.. :S Så skal man tage til Schweiz, hvor indbyggerne stort set kun køber indenlands kød og mælk, og derved kan holde antal dyr nede per gård!
    smiley

• #80   16. feb 2010 CARINA M:

Jeg snakker om billederne fra mink-farmen?
    Det er da absolut ikke ens-betydende med at dyrene vil dø bare fordi man har så mange!
    Man bør ikke have flere dyr end man kan passe!

Men de har jo intet vand! Så de bliver ikke engang vandet "med hånden".

Dyret falder kun i værdi hvis pelsen ikke er pæn nok, og det er den jo selvom dyrene ikke har det godt. At pelsen kunne været meget flottere er jo en anden sag.

Ja du har da ret i at det er fordi de skal have penge, men det forsvarer jo ikke forholdende?

• #81   16. feb 2010 Er det ikke sådan på en arbejdsplads? Hvis der nu går omkring 1000 msk på arbejde, så er chancen for at en dør, da også større, end hvis der kun arbejder 10!
    Og som jeg skrev før, KRÆVER økonomien simpelthen at man har så mange dyr!
    Dør der måske aldrig heste? joo.. Om du passer dem godt, eller ej!

Det ser du jo så ikke! Du ser kun på 1 billede, at de ikke har.. Det betyder ikke at de ikke bliver vandet med hånden! det betyder enten at de snart får, eller at manden arbejder på det, hvis han altså er blevet gjort opmærksom på det!
    Mink bliver trods alt fordret 2 gange om dagen, med HÅNDEN, og landmanden kan derved holde øje med hvert dyr, og se hvis der er noget galt!
    Ja, men det gælder da stadig om at få de flotteste pelse! En minkfarmer for trods alt et diplom og ekstra penge, for at have en høj kvalitet! Man kan gøre meget med foder og pleje, men det kræver da noget velfærd, før dyret for en rigtig flot pels! smiley

De forhold, som kun findes blandt ekstremt stressede landmænd (psykisk syge, problemer i privaten eller andet) er selvfølgelig ikke i orden, men nu er det langt fra alle, som har det så slemt!
    Når en landmand hver eneste dag, går og passer sine dyr, er der altså ikke mange mennesker med hjerte, som er ligeglade med sår, lidelser, m.m...
    Nu når der SKAL være mink, så længe der er et marked, skal de vel være hos de mennesker, som kan finde ud af at passe dem, og få det bedste ud af avlen/dyreholdet.. smiley

• #82   16. feb 2010 CARINA M:

Ja selvfølgelig er sandsynligheden større, men er miljøet fint og forholdende gode så burde de jo dø af alderdom, men så langt når de jo ikke før de får revet pelsen af ..

Han burde jo ikke gres opmærksom på det!
    Det er levende skabninger! De skal passes ordentligt, og det bør han kunne når han nu har påtaget sig det job og ansvar.

Nu skrev du selv tidligere at de ikke har tid til at alive hver eneste en med hånden, så hvad får dig dog til at tro at de har tid til at kigge ind til hver mink hver gang der fodres? Så ville de jo aldrig blive færdige.
    Maden smides og så videre til næste bur.
    Blev der kigget til dyrene ville der jo ikke være så mange syge og døde.

Det er muligt de gør det, men det ændrer ikke på fakta! Og fakta er at dyrene har det skidt og ikke har ordentlige forhold.
    Og IGEN!
    "Udnyttelse af dyr er ikke i orden om de lider eller ej. Det er ikke og bliver aldrig i orden at slå ihjel - længere er den simpelthen ikke !"

Pointen er at selvom der NOGLE steder er acceptable forhold så gælder ovenstående sætning stadig!

Og der SKAL ikke være mink-farme ;o
    Folk skal bare oplyses om at det er forkert, så bliver det forhåbentlig også snart forbudt.

• #83   16. feb 2010 Er forholdende da ikke fine for mennesker? Der vil altid dø mink, om du har 5 eller om du har 1000, forskellen er, at chancerne for døde dyr er større, jo flere dyr (det giver da mening). Hvor mange mennesker tror du, dør af alderdom? Og heste?? Ja, alle burde, men langt fra alle gør smiley
    De lever da længere, end mange andre dyr, og i naturen bliver mink da heller ikke gamle!!
    Ja, men når der er så mange, og folk selv ser det, kan de da ligesågodt sige det! Selvfølgelig bør han selv se det, men du ved jo ingenting om omstænighederne inden besøget!

Ja, fordi der findes en PELSSÆSON! Dér har man travlt, de har jo ikke travlt hver eneste dag, og dér TAGER de sig tid til at kigge til HVER ENKELT! De pelser jo ikke mink hver eneste dag, men kun en gang om året!!
    Men der er jo heller ikke mange syge og døde! Det er jo det der er forskellen!
    Og desuden kan en avler TYDELIGT lugte, hvis der er en død eller en såret mink et sted, og der bliver da taget hånd om den!

Fakta, skal du lige undersøge bedre.. For det passer jo ikke smiley

Ja, det er jo et holdningspørgsmål, selvfølgelig!

Jo der SKAL, så længe der er et marked, er der mink!
    Tja, det jo det I prøver på, men det hjælper ikke meget smiley

• #84   16. feb 2010 CARINA:

Nej det er også rigtigt. Forkert formuleret af mig, det var ikke hvad jeg mente ;o

Selvfølgelig bør man påpege det, hvis man ser det! INGEN tvivl om det.
    MEN ejerne bør íkke have flere end de kan passe når de absolut vil dive sådan et foretagende.

Ej nu må du stoppe!
    Man kan da ikke kun være "god" ved dem uden for pelssæsonen!!
    Det ville være det samme, som hvis din mor gennem din barndom sagde at hun altså ikke havde tid til at give dig mad eller lege med dig, for i de måneder har hun altså vigtigt arbejde. Så der må du lige klare dig selv. Selv det ekesempel er dårligt, for et barn ville trods alt kunne klare sig selv nogenlunde, men mink har ingen mulighed overhovedet for selv at skaffe vand eller mad!

Det ses jo tydeligt på billederne at det gør der ikke! Dyrene ligger der jo ikke fordi ejeren lige syntes det var sjovt at lægge dem frem, vel ;o

Jo det gør ;o

Det hjælper skam meget ;o
    For hver person der tager beslutningen at stoppe med pels har indflydelse på rigtig mange.
    Jeg har ikke selv stoppet nogle af mine venner i at gå med pels, for det gør mine venner ikke (Så ville de næppe være venner), men jeg har som vegetar faktisk oplyst rigtig mange om kødindustrien og der hmm 5-6 personer der er blevet helt vegetarer og størstedelen af dem jeg kender har skåret ned på deres kødforbrug.

• #85   17. feb 2010 Tja, hvis det gælder sådan noget, skal man vidst ikke have mere end 100, for jo flere dyr der er, desto sværre bliver det!
    Ja, selvfølgelig skal man kunne holde øje med alle, men hvis man ikke kan have flere, kan man heller ikke tjene penge på dem, og man skal anskaffe sig et ekstra arbejde.. Og det gør det jo ikke mere overskueligt.. ;p Igen, vi kender ikke baggrunden for billederne, og vi hari kke hørt HANS historie..

Jeg har da heller ikke sagt at de "kun er gode" ved dyrene uden for sæsonnen! Det er bare for at fortælle dig, at de ikke har travlt HELE året.. For selvfølgelig bliver de da også passet i minksæsonnen! F.eks. har man mange steder blevet nødt til at vande minkene med hånden, fordi meget har været frosset til, med den hårde kulde! Så ser du hver enkelt, FIRE gange om dagen.. smiley De har jo altid en ansat til at passe de dyr, som ikke skal pelses, og derved vil der altid være en hos de levende!

Hvad mener du med at de ligger? Ja, hvis de er døde af sygdom, skal de jo ikke ligge for tæt på alle de raske! Hvorfor de ligger der, ved jeg da ikke, måske er han bare dårlig til at ligge dem væk, måske har han netop lagt dem frem for at de besøgende kan se en mink tæt på?? Ved det ikke!

Det er jo lige det der er problemet.. Du oplyser dem om en industri, du ikke har megen forstand på (hvis du nu havde noget viden, udover det du selv har set, og Anima, var det noget andet!) Hvis du boede på Fyn, havde jeg gerne vidst nogle steder frem (uden at have ændret noget eller flyttet dyr!) for min mor har Bed and Breakfast, hvor mange turister (også danske) kommer ud og ser dyrene, hvordan de virkeligt har det, og selv se, hvor glade de er! Et slags "altid åbent landbrug", for de har intet at skjule!
    Man kan være vegetar af flere grunde, men de folk du har omvendt stoler vel bare på dig ;p For ærlig talt kender jeg ikke en eneste vegetar, og jeg har trods alt gået på to skoler, to gymnasier og går som jordbrugsteknologstuderende (tror jeg har mødt en enkelt engang)! Så der er lang vej endnu! ;D

• #86   17. feb 2010 Åh nej Annika.. Jeg gider ikke debatere med dem..;P Det er liiige lovligt langt ude smiley

• #87   17. feb 2010 smiley

• #88   17. feb 2010 Nå, nok om denne debat, måske fortsætter den, når jeg kommer hjem! ;P

Jeg tager i hvert fald på skiferie! smiley

• #89   17. feb 2010 God tur smiley

• #90   18. feb 2010 CARINA M:

Kan man ikke overskue at have så mange dyr, så må man da for hulen finde sig et andet arbejde!

At du ikke har mødt en eneste vegetar siger jo ikke andet, end at du ikke færdes i kredse hvor man ikke går ind for mord af dyr x)

Men jeg vil gerne diskutere mere med dig, men jeg er netop kommet hjem fra to meget lange åg hårde dage, og orker simpelthen ikke at skrive mere.

Jeg ved egentlig heller ikke hvor meget mere der skal skrives, men ..

Kommentér på:
Demo/protest mod dyremishand!! IMORGEN

Annonce