{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
641 visninger | Oprettet:

sveder {{forumTopicSubject}}

okay måske lidt klamt men altså hjælp smiley

Når jeg træner (rider dressur) sveder jeg så meget det render af mig. ligemeget hvilket vejr det er. Det vildt synes jeg for ser jegf andre ride er der bare ingen af dem der så meget som ser ud til at have sved på panden.
Det lidt træls, at man efter ridning skal gå og være helt svedt til og blive kold i stalden og syg osv.

Jeg er selv i go form, da jeg både spinner, bokser og løber.

hvad kan det være? noget der kan gøres ved det? andre der har det sådan også?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sveder
  • #1   8. feb 2010 jeg svedre konstant det ikke bare når jeg rider men hele tiden.

• #2   8. feb 2010 man kan gå til lægen og få sprøjtet sådan noget ind så man ikke sveder smiley

• #3   8. feb 2010 Jeg sveder også meget til diverse træningstimer til spinning osv, men det jo klart når man presses så meget.

men under ridning?

Sveder ikke sådan normalt hvis jeg ikke laver noget.
    Kan man evt få nogle trøjer eller lign. specielt til det når man rider?

• #4   8. feb 2010 Gå til lægen smiley Der er helt sikkert noget der kan hjælpe smiley Ikke for at skræmme dig, men så en udsendelse med en kvinde der svedte rigtig rigtig meget (måtte skifte bluse 5 gange om dagen) og hun fik botox indsprøjtninger i armhulerne og det hjalp hende utroligt meget.. Det er sikkert andre alternativer, men snak med din læge smiley

• #5   8. feb 2010 Kan så lidt som testosteron virkelig have så stor effekt? Er det også det der gør at kvinder i overgangsaldren sveder voldsomt til tideR?

• #6   8. feb 2010 altså læge er total udelukket, det jo kun når jeg dyrker sport smiley bare meget jeg sveder i forhold til andre. der ikke noget når jeg ikke dyrker sport.
    Så slemt er det heller ikke.

• #7   8. feb 2010 Hehe smiley SÅ må du bare finde en effektiv deo smiley

• #8   8. feb 2010 deo hjælper på lugt ikke så man ikke sveder ? smiley

Kan man ikke få noget tøj eller noget der ligesom med underlag transportere det væk så man ikke er helt våd?

• #9   8. feb 2010 det også meget min hårbund og min ryg der er værst.
    men det da dejlig og se det ikke kun er mig (:

• #10   8. feb 2010 At du sveder meget betyder at din krop er god til at afkøle sig selv så du kan arbejde hårdere/længer.

Det er meget individuelt hvor meget man sveder, men som aktiv sportsudøver er det positivt. Sørg for godt med væske smiley

• #11   8. feb 2010 Jeg sveder selv meget, hovedet og ryggen. Bruger ikke lyse ridebukser mere efter at en jeg red kursus ved synes vi havde lavet nok da hun kunne se en pæn våd stribe fra ryggen og ned bag på bukserne x)

Jeg sagde at hun ikke skulle tage sig af det, og vi fortsatte smiley

Her i kulden bruger jeg svedtransporterende undertøj, en t-shirt og så en fleecetrøje. Lag-på-lag. Jeg har gerne en vest og en vinterjakke på når jeg varmer op, og efterhånden som jeg får varmen, så tager jeg tøj af. Når vi skridter af kommer overtøjet hurtigt på igen så jeg ikke bliver nedkølet og derved forkølet.

Har en tør bluse med som jeg skifter til efter jeg har sadlet af, for at jeg ikke skal gå rundt i vådt tøj.

• #12   8. feb 2010 Og ja, det er skrækkeligt at lugte så meget af gnu at man kan lugte sig selv - men sådan er det nu engang, så det er ikke kun på skituren at den indre gnu titter frem X)

• #13   8. feb 2010 Jeg ved ikke om der bliver lavet noget specielt til at ride, men ved at du kan købe svedtransporterende tøj, ex skiundertøj, det har ofte den virkning, da man godt kan svede meget når man står på ski, måske det var en idé når det er koldt??

• #14   8. feb 2010 køb noget godt svedtransporterende undertøj.
    Jeg rider selv med skiundertøj lige pt. Det er helt tyndt, men leder sveden væk fra kroppen, især på ryggen kan jeg mærke det, og ja så en bomuldst t-shirt ud over, en striksweater og en vatteret vest (men tror nu fleece er bedre hvis du sveder så meget, da det også leder fugt væk)

• #15   8. feb 2010 Har nøjagtig det samme problem, bliver mega svedig, og så bliver jeg kold, men har fundet en løsning smiley

Det bedste du kan gøre er at købe gode undertrøjer der transpotere sveden væk fra huden.. Jeg har altid undertrøje på, og så har jeg, lige i den her tid, termo undertøj på med lange ærmer, så en t-shirt udenpå, og så en sweatshirt uden på dette smiley

Når jeg skridter for har jeg en jakke på, den smider jeg så, og tager den på igen når jeg har skridtet af i 5 min, så det værste varme er væk og inden man når at blive kold smiley

Og så er det bare i bad når man kommer hjem, så man ikke bliver kold, når man har taget alt tøjet af smiley

• #16   8. feb 2010 det godt være det er træls, men det er sundt at svede

• #17   8. feb 2010 det meget sundt, og det jo os godt min krop kan komme så let af med varme. Bare surt når man så ligger syg efter

• #18   8. feb 2010 ja det kan jeg godt forstå(; men ellers så bare sørg for dine tæer, din hals og ører er varme

• Lone A
    Lone A Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 215
    #19   8. feb 2010 tit er det dem der er i bedst form der sveder mest. Jeg kan ikke huske hvorfor

• #20   23. feb 2010 Ang. det der botox så er det vidst en god løsning, HVIS det ikke er fordi det koster omkring 7000 kr. pr. halvår smiley

Kommentér på:
sveder

Annonce