765 visninger
|
Oprettet:
Jehovas Vidner - din mening {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Jeg er i gang med et projekt om minoritetsgrupper, nærmere betegnet Jehovas Vidner så jeg ville lige stille et par spørgsmål.
1: Hvad er det første du tænker, når jeg siger Jehovas Vidner (200% ærligt)?
2: Hvad er din personlige mening om Jehovas Vidner?
3: Er der noget som du syntes er vigtigt at nævne med hesyn til Jehovas Vidner?
Og til sidst; hvis nogen der læser dette her som er medlem af Jehovas Vidner, vil du så ikke sende en PB, så jeg kan stille dig nogle spørsmål om hvordan det er at være medlem?
dec 2008
Følger: 149 Følgere: 160 Heste: 17 Emner: 22 Svar: 416
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
1: Hvad er det første du tænker, når jeg siger Jehovas Vidner (200% ærligt)?
Forbandede, snævertsynede, ignorante ekstremister.
At de er ude i ekstremer. Fint nok man tror på noget, men at man vælger at dø pga. man ikke vil have blodtransfusion, lader sit barn dø pga. det, at man holder sine børn væk fra det sociale liv ved ikke at lade dem deltage i diverse timer i skolen eller social arrangementer, at man ikke lader dem udvikle sig som en hver anden teenager og lader dem udforske ting - som fx. det andet køn, eller at man behandler et forhenværende medlem som en forræder og ikke lader vedkomne se de personer som personen holder af - det forbliver mig uforståeligt og alt for langt ude til at det er noget jeg kan forstå.
Deres underlige synspunkter på diverse ting som fx. at man ikke må deltage i kristendomstimer og at børnene ikke må få en kæreste.
Og til sidst; hvis nogen der læser dette her som er medlem af Jehovas Vidner, vil du så ikke sende en PB, så jeg kan stille dig nogle spørsmål om hvordan det er at være medlem?
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.338
Min første tanke er nogle der kommer og banker på min dør og vil prøve at overbevise mig om at deres religion er det bedste i verden..
Jeg giv i skole med en.. Og han var faktisk rigtig flink. Men jeg kan på ingen måde sætte mig ind i deres tro.. Eller nogen tro for den sags skyld.
Jeg syntes det er vigtigt at huske at de tit bliver "tvunget" til at gøre ting de måske ikke vil. De kan blive udstøt hvis de ikke opføre sig som de ældre siger. Ja kort sagt så er de lige 200 år bagud
dec 2007
Følger: 150 Følgere: 174 Heste: 3 Emner: 55 Svar: 2.083
2: Hvad er din personlige mening om Jehovas Vidner? - Mega provokerende...
3: Er der noget som du syntes er vigtigt at nævne med hesyn til Jehovas Vidner? - De er alle vindues pudsere !! xD Ej, ved ikke ?
dec 2007
Følger: 150 Følgere: 174 Heste: 3 Emner: 55 Svar: 2.083
maj 2009
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 253
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.338
Men de skal ikke prøve at tvinge andre mennesker til at tro på det samme. Det kan altså godt blive for meget...
sep 2008
Følger: 260 Følgere: 281 Heste: 1 Emner: 402 Svar: 6.285
Kommer til at tænke på da jeg var i Hillerød og interviewe to af dem.
Jeg mener at de som personer er meget flinke, da de har en meget åben og fredsommelig tilgang til livet. Dog finder jeg deres meninger for gammeldags og en anelse "dumme".
I bør tage og møde nogen. Det er ikke nok bare at skrive en mail.
Kontakt nogen og tag ud og interwiev dem.
sep 2008
mar 2008
Følger: 46 Følgere: 41 Heste: 7 Emner: 56 Svar: 646
2 de må gerne være her for min skyld de skal bare lade vær med at stemme dør klokker
3 tja de har ret til at have deres tro meen tror folk ikke ved det hele om jehovas vidner og misforstår en del
maj 2009
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 253
Jeg vil meget gerne læse jeres artikel:) Vil su ikke lige sende en PB eller en mail med den (signeskovhenningsen@yahoo.dk)?
sep 2008
sep 2008
apr 2006
Følger: 180 Følgere: 209 Heste: 6 Emner: 573 Svar: 3.870
Tænker "To Verdener". Arrogante, familieorienterede, kedelige mennesker.
Jeg må sige nu er jeg meget ureligiøs og går egentlig slet ikke op i kristendommen osv. Men jeg synes alle de der lorte regler der er omkring mange religioner er FULDKOMMEN TIL GRIN! Ingen fødselsdage, ingen sex uden for ægteskab, ingen fester, ikke meget elktronik og alt den stramme diciplin der er omkring de mindste ting. Jeg hader det. Og det der med at mange går og ringer på døre må være total irriterende. Har aldrig oplevet det, men har hørt en masse. Oplever jeg det stiller jeg mig til at grine og lukke døren. Respektløs ja.. Men hvad respekt har Jehova & co lige til de unge i den religion. Idag er det jo normalt at se tv, spille computer, smse, have sex, feste, drikke, ryge, juleaften, fødselsdag, skændtes med forældre og svare igen. Unge har fået meget mere ret til meninger, og hvorfor skal de unge i Jehovas Vidner straffes fordi de har deres og går deres vej?
Jeg har gået i klasse med en af slagsen. Hun brugte en smule makeup, men var ellers meget kedelig i tøjet. Men til fester drak hun. Hun havde mobil, computer, tv, og holdte endda forfester. Jeg ved ikke meget om religionen og om der er flere grader af hvor religiøs man er. Har bare indtrykket af at det er enten eller..
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.304
Meget stram religion med mange forbud og regeler - måske en smule "gammeldags" i mine øjne.
Folk kan have præcis den religion de ønsker - så længe de ikke kommer og belærer mig om hvorfor deres religion er bedre end min (hvilket de aldrig har gjort) og de skal ikke prøve at ændre min overbevisning på nogle måder (hvilket heller ikke er sket). Jeg tror vi kan lære en del af dem (og alle andre religioner) så jeg er bestemt ikke lukket for at lytte på dem.
Religiøse mennesker - hvilket jeg har stor respekt for.
aug 2008
Følger: 77 Følgere: 73 Heste: 3 Emner: 98 Svar: 1.885
aug 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Heste: 3 Emner: 57 Svar: 646
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 15 Heste: 1 Emner: 142 Svar: 889
Folk dør for deres religion når de ikke kan få blod hvis de er i en livstruende fare
maj 2008
Følger: 132 Følgere: 130 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 108
- Folk der stemmer dørklokker, som prøver på at overvise os andre om deres trosretning er bedre end vores.
- Har haft en veninde der var det, hun var en smadder sød pige, dog måtte hun ikke deltage i ting hvor der kom drenge osv.
Jeg syntes det synd de trækker en tros retning ned over hovedet på deres børn.
- Nej
maj 2008
Følger: 16 Følgere: 43 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 78
det skal lige siges at man ikke selv bestemmer når man bliver konfirmeret om man vil være jehova eller ej . men det kan du jo læse om her
http://da.wikipedia.org/wiki/Jehovas_Vidner
på biblioteket kan du finde bøger skrevet af tidligere jehovas vidner under bøgerne (den virklige verden?)
maj 2008
Følger: 16 Følgere: 43 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 78
dec 2008
Følger: 39 Følgere: 40 Heste: 2 Emner: 81 Svar: 236
Jehovas Vidner - din mening