{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
839 visninger | Oprettet:

Er hg humørforladt?? {{forumTopicSubject}}

Nu skriver jeg i min profil tekst:
_____________________
STÆVNER KRÆVER DU GIDER:
- stresse over at skulle træne bestemte øvelser inden, men at hesten ikke gider lige den dag
- bruge aftenen før på at gøre krikken og udstyret klar
- droppe festerne eller bare helt droppe søvn
- stå tidligt op
- bruge timer på at få en møgplet væk som regnen alligevel ville tage dagen efter
- tvinge dit hest til noget den ikke gider (sorry people men ligemeget hvad i siger så gider en hest ikke stævner - det er en HEST)
- bruge 5 min på banen og flere timer på at vente
- i bedste fald tage hjem med en roset som med GARANTI kostede en brøkdel af tilmeldingen + kørsel
- køre hjem igen og gøre hesten klar til natten
- endelig tage hjem, bad og til sidst falde udmattet om

Hmm kæft du bruger da din tid fornuftigt hva? xp
Og NEJ jeg er ikke grøn af misundelse på dig, hvis du skulle være i tvivl, haha
____________________

Så har modtaget læssevis af beskeder fra stævneryttere som er pisse fornærmede og føler sig ramt??

Helt ærligt... det er MIN mening

Hvorfor ik bare se det som en joke? Eller tænke: "kæft hun er da virkelig doven"?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er hg humørforladt??
  • #1   31. jan 2010 hahah jeg synes det godt skrevet ;D

  • #3   31. jan 2010 men mig og sprunkler er snart også de eneste med en god humor herinde xD

    haha ejj smiley


  • #4   31. jan 2010 Jeg synes det er godt =D

  • #5   31. jan 2010 Jeg synes også det er fedt smiley

  • #6   31. jan 2010 jeg sys det er super fedt skrevet! smiley hahah er dog selv stævnerytter da jeg elsker konkurancer og jeg er da godt klar over at min hest ik sys det er det fedeste men altså jeg gør noget for hende og hun gør noget for mig ;D

  • #7   31. jan 2010 haha... jeg er stævnerytter.. og sidder her og griner og tænker.

    <b>jamen det er jo rigtigt</b>


  • #8   31. jan 2010 jeg gider det godt smiley

    hvis jeg nu tvinger min hest til stævner, så tvinger jeg den da alligevel til overhovedet at bære mig, for det gider den sgu da ligeså lidt som at tage til stævne smiley

    jeg tror ikke på at en hest ikke gider til stævne, men jeg tror heller ikke man tvinger den - jeg har ihvertfald en hest som godvilligt træder op i traileren hver gang :o) og det har han gjort siden han var helt lille smiley

    Men jeg ville da se det som en joke smiley vi tager jo alle vores valg ;D


  • #9   31. jan 2010 Tja, mig selv ville bare have sprunget det over og tænkt når ja ..
    Men kan da et eller andet sted godt forstå folk, fordi du skriver det som om du ikke aner en skid om noget og bare prøver på at nedgøre, fordi 'du har ret' ..

    Men hvis du kan ydtre din mening, har de vel også lov at ydtre deres?


  • #10   31. jan 2010 selvom jeg rider stævner kan jeg da godt se det sjove i det...
    det er vigtigt mega arbejde at skulle afsted med sin hest...
    men godt skrevet,.. man burde kunne se en smule humor i det


  • #11   31. jan 2010 næh..

    men det irrtere mig at jeg ikke kan finde ud af, hvor jeg kan lave en annonce med tilbydning af undervisning i dressur og evt tilridning.

    hmm.. tænke tænke..


  • #12   31. jan 2010 haha nice med folk som kan se det sjove i det smiley

  • #14   31. jan 2010 Det er ikke ment som et angreb på nogen måde... men bare en korrekt ytring om hvad stævner jo er:
    Du bruger jo lang tid og mange penge på det... så er det jo ens eget valg om man gider eller ikke smiley

    Janni H
    haha lidt ude af kontekst men jaja xp


  • #15   31. jan 2010 den er da meget sød hehe... dog kunne den sidste linie måske være lidt unødvendig hårdt slående. men resten er da meget sødt

  • #16   31. jan 2010 Det er da meget sjovt skrevet smiley
    Dog kan jeg godt forstå at der er nogle der rakker dig ned, det er jo næsten ligesom bid vs bidløs krigen x)
    Men bare stævne vs ikke stævne xp

    Jeg elsker at tage til stævner, og synes det er godt for hesten at komme forskellige steder hen, og opleve en masse ting smiley
    Og så er det nu meget dejligt engang imellem at få en dommers syn på ens ridning smiley


  • #17   31. jan 2010 Fimse+Prut xD [Klassisk&HMS] .
    haha tvilver på at dommerne ville kunne lide MIN ridning xp

    men ja desværre skal jeg også snart til at starte nogle... fordi Chiara skal ud og opleve noget - så må man jo bide i det sure æble en gang imellem


  • #18   31. jan 2010 Tvivler meget stærkt på jeg bruger mere tid og flere penge på min hest end du gør på din bare fordi jeg rider stævner?


  • #19   31. jan 2010 jeg søger ikke hehe..
    jeg tilbyder smiley


  • #21   31. jan 2010 Tja, det er jo ærgeligt at reglerne er sådan at man ikke må ride uden bid, for så var jeg sgu også kommet uden bid, men der er jo de dumme regler xp

  • #22   31. jan 2010 . Shella . •Team Bal• .
    hehe - jo det tror jeg nu alligevel du gør
    Min hest står på døgnfold = intet boksleje og mit udstyr består af en grime eller et tov om halsen

    Men måske har du ret - for har fandeme betalt mange dyrlæge regninger på det sidste


  • #23   31. jan 2010 Det mest sjove er nu at det kommer fra en bidløs..

    kan godt lide den med at man skal stå i tiomer og vaske en plet som en smule regn lige kan klare.. hmm hvis regnen kan klare pletten så tager det nok ikke flere timer med sæbe smiley


  • #27   31. jan 2010 haha suz, intet af det du har skrevet passer, i hvert fald ikke når jeg tager til stævne (;

  • #28   31. jan 2010 ja må indrømme jeg nok også ville tage nogle stævner tæt på (som jeg kunne ride til) hvis jeg måtte starte i grime og uden sadel (da jeg stinker til ridning med sadel xp)

    *Christina *Laguco* *
    haha skræmmende? hvordan
    ej det ved jeg godt.. men det lød bedre kun at sige roset for ellers gav det ik rigtig nogen mening xp

    jeg behøver ingen dommers mening om hvorvidt jeg rider min hest korrekt


  • #29   31. jan 2010 Vil lige rette det mht. hesten IKKE gider gå stævner, for det er altså ikke helt korrekt smiley nogle heste elsker at komme i rampelyset og blive set. Min tidl. hest Walt Disney, var helt vild med stævner. Ligeså snart han blev flettet var han klar på at skulle vinde! Han rejste nakken, hvor han skulle stå og så travede han herfra og ind himlen smiley

  • #30   31. jan 2010 Ovenpå-manden!!
    MUCOLiL!
    haha jep bidløs... men derfor kunne jeg godt starte stævner nogle steder.. men man SKAL jo ikke starte stævner med sin hest for at nyde sin ridning smiley

    Deschain .
    hehe må se om jeg kan omformulere det så stævnerytterne ikke blive fornærmede

    Clara og Tamse. smiley .
    hehe ville passe med mig... synes fandeme jeg brugte mange penge og MEGET tid på stævner.. og på en eller anden måde så var Chiara altid dækket af møgpletter før et stævne??


  • #31   31. jan 2010 altså nu har jeg jo set hvor meget det der udstyr til bidløst horsanship øvelserne koster og wooow det er skisme dyrt. så tror faktisk ikke at det er billigere at ride uden udstyr end med mere...

  • #32   31. jan 2010 Nu er jeg selv stævnerytter, og kan bestemt se det sjove i det.

    Jeg er bare af den slags som måske tager det lidt for afslappet smiley
    Så nogle af punkterne ved mig, ville se sådan ud:

    - Tage hesten ud to dage til en uge før et stævne for at træne.

    - bruge en time på at få hesten flot, og hvis jeg har mere tid, så får udstyret en tur, ellers må det vente til om morgenen, hvis jeg har tid.

    - Tager gerne i byen eller til fest, eller invitere til druk aftenen inden, det er jo hverken første eller sidste gang jeg kommer lidt bagstiv til stævne, så længe jeg ikke selv skal kører, men bare føre hesten og husker programmet. smiley

    - få så mange af pletterne væk som er muligt, Hallo de stævner jeg rider er jo ikke fise fornemme, så hvorfor gøre det vilde ud af det? og den er ikke lavet af plastik, man skal jo også kunne se den er levende? smiley

    Tja, måske har jeg et forkert syn på noget af det, men sådan er det.
    Stævnerytter ja, seriøs stævnerytter NEJ smiley


  • #33   31. jan 2010 bidløs ridning er på INGEN måde " en latterlig form for useriøs ridning " De elsker deres heste lige så højt som os med bid. Og de rider også lige så seriøst. Der er da også nogen bidryttere som "kun" rider i skoven og rider hygge ridning. AKA Bidløse er Mindst lige så gode som bidryttere


    - Hilsen hende der rider med bid xD heeh smiley


  • #34   31. jan 2010 *Christina *Laguco* *
    Jeg rider korrekt på Chiara?
    Min dyrlæge kiropraktor siger Chiara ingen spændiger har nogle steder og hendes muskulartur er næsten perfekt

    Louise Dahl
    hehe ja der er sikkert nogle heste som synes det er sjovt når først de er derude
    men fra naturens side vil hesten jo helst lave så lidt som muligt (spare på energien i tilfælde af rovdyr) - men hesten har jo godt af at komme ud og rører sig smiley


  • #35   31. jan 2010 derusover..
    så gider jeg godt alt det der stævneres smiley
    jeg elsker det og glæder mig hver gang..


  • #36   31. jan 2010 jeg kan godt se humoren i det (;
    synes måske bare den er lidt grov, den der med at hesten ikke gider til stævne, men det er nok fordi jeg selv har en anden personlig mening :b ej det er fint nok, folk glemmer bare at det er DIN mening, og at de godt selv må synes noget andet (;


  • #37   31. jan 2010 men jeg elsker selv stævner, og alt det forberedelse der hører med til det (;
    min hest går også frivilligt og roligt op i traileren hver gang, og jeg kan se hvordan han nyder at se noget andet end det han ser hver dag (;


  • #38   31. jan 2010 fæhesten anbefaler vejledning
    nu rider jeg med normal grime og træktov bundet sammen.. det er ikke ligefrem dyrt smiley

    Helle Andersen .
    haha NICE
    du kan lave din egen liste:
    sådan tager man til stævner uden slid og besvær xp

    TTH © Nutid og datid jeg elsker jer 4 for altid smiley ©
    godt sagt smiley


  • #39   31. jan 2010 ihh jeg føler mig ramt smiley jeg bruger timere på at fjerne en plet fra nosey. og bruger gerne lige så lang tid på at flette hende børste hende, klippe hendes hale til prøver at gøre hendes sokker helt hvide. ordne hendes udstyr også selvom hun ikke skal havde det, og hvis hun skal havde det på pudser og rengører jeg det både før og efter brug.
    Men vi er ikke stævne ekvipage hehe


  • #40   31. jan 2010 Chiara&Suz : Min leda står da også i løsdrift - billig i drift og den har intet udstyr, det eneste den har en en grime der hænger på lågen.

    Tjo, så har jeg athene som koster boksleje, men tvivler stadig på at jeg ud over boksleje bruger flere penge end dig, som du selv siger dine dyrelæge regninger..

    ..

    Men lige nogle små kommentare til dit ''digt''

    - Jeg stresser ikke over min hest skal kunne nogle bestemte øvelsere, fordi jeg vil kun stresse over det hvis den ikke kunne det, og hvis den ikke kunne det skulle den ikke gå en klasse hvor de øvelser indgik, derfra ingen stress.

    - Alt efter hvornår jeg skal køre vasker jeg om aften, hvis jeg skal køre sent vasker jeg først om morgen, det tager max. 30 min, fletter altid samme dag, det tager max. 15min ..
    max 45min. Det er ikke mere end hvad andre bruger på at odne i hverdagen.

    - Droppe festerne, eller ikke sove, næ hvorfor? Alle stævner starter ikke kl. lort om morgen, rider tit kl. 15 og derefter.

    - stå tidligt op, samme som overståene smiley

    - bruger ikke timer på at få en møgplet væk, det kan da max tage 10min med vand og sæbe.

    - Tvinge min hest til noget den ikke gider, det er vel lige meget om den rider til hver dag eller til stævner, den gider vel ride lige så meget som din.

    osv. osv. osv..



  • #41   31. jan 2010 * Okkels * på den Røde hest .
    haha ja problemet med mig er jo netop at jeg IKKE elsker stævnerne

    og så har folk spurgt mig hvorfor
    og den grundlæggende forklaring er nok at det simpelthen er for besværligt, tidkrævende og koster penge som jeg hellere ville bruge på noget andet

    det er jo et valg man tagef smiley


  • #42   31. jan 2010 fæhesten anbefaler vejledning
    hehe det kan min søster også bruge lang tid på - eller en halv time maks da hun er monster effektiv og kan gøre Chiara gudesmuk på ingen tid - lige meget hvor klam hun var da hun startede

    . Shella . •Team Bal• .
    som der står er det min mening... og regner da bestemt ikke med at folk deler den... eller ville det jo heller ikke være MIN men en fælles mening xp

    hehe ja længe leve anskaffelsen af et pas til krikken


  • #43   31. jan 2010 Chiara&Suz : Men skal man ikke sætte sig lidt ind i tigene inden man danner sig en mening smiley

  • #44   31. jan 2010 Det er rigtig nok. Men så lyder det også bare forkert, at konstaterer at heste generelt ikke kan lide at gå stævner.

  • #45   31. jan 2010 Chiara&Suz - Nu med 4 år yngre Chiara .
    Ja det det næste jeg skal have stablet på benene smiley
    Ikke så meget pjat der. Jeg syntes det er sjover at vinde over dem som virkelig går op i det smiley Især når det er fjollen mod de store smiley


  • #46   31. jan 2010 Hahah, godt skrevet ;)!

    Jeg elsker dog også stævner, men nogle gange tænker jeg også over, hvorfor at man gider bruge en hel dag for at komme ind på banen og ride 5 min. for dommeren? jeg tror at 'ikke heste mennesker' ville se det som komplet latterligt :D.

    Men jeg tager til stævner alligevel, sys' det er sjovt + så kan man vise hvad man kan&hvad man har lært sig selv og sin pony :).


  • #47   31. jan 2010 *Christina *Laguco* *
    hvornår nævte jeg biddet?
    Min kiropraktor er da røvligeglad med hvilket udstyr jeg rider med.. hun fortæller mig bare om Chiaras muskelspændiger og ømme steder?

    Mit idol (som står oppe på min gård) rider med bid og rider FANTASTISK - seriøst jeg sidder bare og savler når hun rider
    og tvivler da stært på at hendes heste fejler noget som helst

    Jeg mener ikke jeg kan ride DIN hest korrekt.. da det jo som sagt er din hest. Derved burde DU ride den korrekt, da du kender den bedst smiley
    Nu kan Chiara ikke fordrage biddet så for at ride hende korrekt så hun IKKE får spændinger og anspændthed rider jeg bla. bidløst - yderst simpelt


  • #48   31. jan 2010 Ved ikke rigtig om jeg kan se det sjove i det. Selvfølgelig er det din mening og den har du lov at have, men synes måske det er lidt plat skrevet.

    Er lidt enig med *Christina *Laguco* *.. Det er ikke alle steder man "kun" får en roset med hjem. Nogle steder får man også andre præmier, men for mig er det vigtigste at man har en ekstra oplevelse i bagagen. God eller dårlig. Er nok ret ligeglad med om jeg får en roset med hjem, hvis bare jeg selv er tilfreds i forhold til det jeg ved vi kan. Det synes jeg er en vigtig del af detSå er rosetten bare en dejlig bonus.

    Og synspunktet herpå kommer jo nok meget an på hvor man lægger vægten i sin træning. For dig er det, det bidløse og andre vil hellere ride dressur, spring eller military.
    Bare forskellige "sportsgrene."

    Lidt som en "krig" mellem håndbold og fodbold. Det er begge boldspil, men hvilken er er mest rigtig...


  • #49   31. jan 2010 . Shella . •Team Bal• .
    jeg har været stævnerytter i mange år
    først med en masse diskvalifisioner og derefter næsten kun med placeringer
    det var under "vinder" perioden at jeg stoppede...

    Louise Dahl
    måske men det lyder sjovt synes jeg
    igen fordi mange virkelig overfotolker deres heste .. og igen fordi jeg ser noget intern humor i det xp

    Helle Andersen .
    haha jep stævner - hvis det endelig skal være - skal squ ses som sjov og ballade smiley

    ' Christina Dosenrode & Spotlight :D! '
    haha jep også min ven som lige pointede det ud for mig xp
    tvivler på dommerens positive kommentare til min ridnig, haha


  • #50   31. jan 2010 Gitte J
    uhh ville gerne have lige så meget lyst som dig til at få Chiara til at skinne
    men jeg giiiiiiider bare ikke.. striglning er virkelig kedeligt synes jeg... især fordi Chiara også bare står og keder sig

    Pernille
    se tidligere indlæg fra min her smiley
    jeg rider både spring, dressur og millitary... bare uden bid og så må man jo ik starte stævner


  • #51   31. jan 2010 Chiara&Suz - Nu med 4 år yngre Chiara .
    Havde jeg ikke set smiley
    Men stadig, her i stævnesammenhæng :b


  • #52   31. jan 2010 godt skrevet. smiley

  • #53   31. jan 2010 Chiara&Suz : Men så er det jo hvordan du har behandlet din hest, og hvordan du har trænet og ordnet til stævner.

    I dit ''digt'' generalisere du jo og skriver det er sådan alle stævne ryttere gør..

    Du kan da vide hvordan du selv har gjort, men ikke alle andre, de fleste jeg kender der rider stævner lige fra lc-m gør ikke sådan som du beskriver.


  • #54   31. jan 2010 Pernille: Nej det er ikke alle steder man kun får en roset med hjem, fordi til distriksstævner SKAL! man havde minimum start gibyr (til pågældene klasse selvfølgeligt) tilbage i pengepræmie ved placering smiley

  • #55   31. jan 2010 Pernille
    hehe i dette forum
    skriver: ja selvfølgelig får man ofte mere end en roset.. men det blev simpelthen for langt xp

    Sofie .
    spanks

    * Stald Zederkof *
    ihh det lyder da spændende
    akademisk dressur er virkelig fantastisk at se på!!

    . Shella . •Team Bal• .
    nu skrev jeg ALT det negative med stævner da jeg ville beskrive hvorfor JEG ikke gider dem
    Så kan folk jo enten være enige eller uenige... tage det til sig eller være ligeglade - det er deres valg

    mit digt?? haha squ da ikke noget digt


  • #56   31. jan 2010 Suz:
    tjae, jeg elsker alt ved stævnerne (; stemningen, forberedelserne, og så det at jeg får endnu en ny oplevelse med min dejlige hest! det kan man selvfølgelig også på mange andre måder, og disse elsker jeg ligeså meget smiley
    tja, det handler bare om valg, i grunden. det vigtigste er at man lytter til sin hest og tager valget "sammen" med den. hvis min dejlige Røde ikke ville i trailer, hadede at blive flettet, blev angst nye steder osv. så skulle han INGEN af delene (: men han står og slapper helt af når han bliver flettet, han går og står roligt i trailer, og han virker utrolig glad når vi er nye steder sammen.
    for mig er det vigtigst at både min hest og jeg er tilfredse, glade og godt tilpas med det vi laver sammen - uanset hvad det så er (:


  • #57   31. jan 2010 * Okkels * på den Røde hest .
    jeg elskede også engang stævner.. men nu synes jeg bare de er besværlige
    så hvorfor skulle jeg pines mig selv ved at starte?

    Fedt at andre gider - så kan jeg nemlig tage billelder af dem smiley


  • #58   31. jan 2010 Chiara&suz: så kan det være du skulle overveje at skrive JEG i stedet for DU i din tekst.


  • #59   31. jan 2010 jeg forstår den ikke, men nu er jeg også meget fatsvag, og der skal meget til at jeg fatter noget somhelst overhovedet 8D
    -men fedt nok?;)


  • #60   31. jan 2010 min mening og minus-forståelse for hvorfor nogen gider starte stævner...

    altså snakker jeg om andre end mig selv da JEG ikke starter stævner?

    Må jeg spørge hvorfro DU finder det stødende og fornærmende? Det er jo min mening... såå...


  • #61   31. jan 2010 elisabeth landau | søger lyseblå ting.
    hehe tror ikke du er alene om ikke at fatte den
    men nu er det også mest min egne mening = interne joke xp


  • #62   31. jan 2010 Chiara&Suz - Nu med 4 år yngre Chiara .
    Ja især når det kun er små stævner. Tror jeg havde brugt mere tid på at gøre hesten klar hvis det havde været et vigtigt stævne og udstyret. Men byturen/festen ville jeg stadig kunne deltage i smiley


  • #63   31. jan 2010 Suz:
    tjae, så er det jo bedre for dig at overlade stævnerne til andre (;
    haha, god øvelse smiley


  • #64   31. jan 2010 Dommerens kommentar til bidløs?
    tja, altså hvis din Chiara kan gå i stabil holdning i rebgrime eller cordeo, og du red bedre end de andre til et stævne, så burde dommeren jo give karakterer efter det. Jeg synes det er helt vildt sejt at du kan ride hende sådan! smiley


  • #65   31. jan 2010 Helle Andersen .
    haha ville jeg ikke
    har prøvet at ride med tømremænd og neeej det tror jeg ik jeg gør igen xp

    * Okkels * på den Røde hest .
    jepjep.. stævner nejtak men fotografering: JAAAAAA!!


  • #66   31. jan 2010 ' Christina Dosenrode & Spotlight :D! '
    mange tak smiley
    hehe tror nu ik hun ville kunne gå stabilt i cordeo i fremridehus - det er hun for stor en kylling til... hun mangler stadig træning


  • #67   31. jan 2010 Suz:
    haha, du er sådan en lille fotofreak smiley ej, jeg er selv facineret af fotografering (:


  • #68   31. jan 2010 hehe ok, det er også noget andet ude end hjemme :D.



  • #69   31. jan 2010 * Okkels * på den Røde hest .
    haha jep og jeg er stolt af det!!!

    ' Christina Dosenrode & Spotlight :D! '
    ja desværre ellers kunne Chiara og jeg jo komme ud og lege pauseklove til ridestævner - fx ride program i cordeo


  • #70   31. jan 2010 Haha, kunne lige forestille mig at du så kunne ride ind på banen i klovnedragt og med rød næse ;)!

  • #71   31. jan 2010 ' Christina Dosenrode & Spotlight :D! '
    behøves ikke
    i dette vejr er min næse konstant rød xp


  • #72   31. jan 2010 Haha smiley

  • #73   31. jan 2010 Sofie:
    haha jep min mening betyder åbenbart meget xp
    tak


  • #74   1. feb 2010 Fordi jeg synes du modsiger dig selv, først siger du du ved noget om det fordi du selv har startet osv. så det er din opfattelse, men bagefter siger du det slet ikke omhandler dig fordi du ikke gider at starte stævner.
    Du kan jo ikke lave en mening om hvordan andre starter stæver kun hvordan du selv gør.
    Derved kan du ikke skrive DU men JEG da det er en mening baseret på din måde at ride stæver på og ikke andres.


  • #75   1. feb 2010 . Shella . •Team Bal• .
    jeg modsiger da ik mig selv?

    det handler om at jeg ikke forstår hvorfor FOLK gider starte stævner..

    så skrev du at jeg ikke vidste noget om stævner og så skrev jeg tilbage at jo det gjorde jeg, for jeg havde selv startet mange stævner..?

    Det er jo sandt hvad der står:
    -det koster penge
    -tager virkelig lang tid
    - osv

    men synes helt ærligt vi virkelig er kommet på afveje


Kommentér på:
Er hg humørforladt??

Annonce