{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hestebolcher?
  • #1   24. dec 2005 dem der kommer med en opskrift får en udfordring....har 6...

• #2   24. dec 2005 225 g sirup
    200 g fuldkornshvedemel
    150 g valset havre
    rul kugler. Bages ved 180 grader i ca. 1 time
    bland ingredienserne samen og ælt det godt sammen. Når dejen er nem at forme kan du lave den til små kugler det er nemest hvis du dypper dem i hvedemel kuglerne skal være et par centimeter i diameter. Bag dem ved 180 grader i ca. 15 minutter, til de er sprøde og brune
    Alle ingredienserne blandes og æltes godt igennem, til dejen let lader sig forme. Bliver dejen for fast tilføres lidt vand. Form dem nu til en rulle på tykkelse med en kraftig finger og skær den i stykker på ca. 2 cm. Læg et stykke bagepapir på en plade fra ovnen og fordel stykkerne herpå. De kan godt ligge ret tæt på hinanden, da de hveken løber ud eller på anden måde ændrer form. Sæt pladen i en forvarmet ovn ved 180 grader i ca. 10 min., indtil de er hårde og lysebrune. Lad være med at give større mængder godbidder før 2 dage efter, de er blevet bagt.
    3-4 spsk havregryn
    Ælt det hele godt sammen og rul dejen til ca. 40 kugler. Skal bages i ovnen ved 150 grader i 1-2 timer
    3 dl havregryn
    Bland sukker, mel og havregryn og tilsæt efterhånden margarinen. Ælt blandingen godt sammen og rul kugler, der trykkes flade. Bag dem i 10-12 min. ved 175 grader.
    lidt pebermynteessens
    Bland ingredienserne sammen, og ælt dejen til den er god og fast. Tril dejen i små pølser, og skær dem i stykker, der ikke er for små. Bag dem ved 180 grader i 20-25 minutter. Lad dem stå i et par dage før du giver hesten dem, og lad den ikke få for mange.

1½ pære
    1 æble
    2 gulerødder
    1-2 skiver rugbrød
    Bland havregryn og vand i en skål. Riv æble, pære og gulerødder og bland det i en skål. Dejen røres, til alt er blandet godt sammen. Så formes dejen til små kugler og bages i 15-20 min. ved 200 grader.
    ½ dl havregryn
    ½ dl sukker
    evt. lidt hvidløg og lidt kamillete
    Først skal du smuldre rugbrødet og blande det med revne gulerødder, revne æbler, havregryn og sukker. Hvis dejen ikke vil hænge sammen, kan du hælde lidt vand i. Rul dejen til små kugler på størrelse med hoppebolde. Bages i ovnen ved 110 grader i ca. 3 timer.

• #3   24. dec 2005 Ups så forkerte.. Men det er godbider ;D

• #4   24. dec 2005 takker...

• #5   14. okt 2008 hvor længe kan de holde sig? smiley

• #6   15. maj 2009 det passer ikke med sirup der skal mer i i den første jeg tror det er ca. 250-260

• #7   15. maj 2009 det passer ikke med sirup der skal mer i i den første jeg tror det er ca. 250-260

Kommentér på:
hestebolcher?

Annonce