5.144 visninger
|
Oprettet:
Hvad laver en socialpædagog? {{forumTopicSubject}}
Er her nogle socialpædagoger der kan forklare mig, hvad de laver i forhold til andre sundhedfaglige personer? Hvad er kendetegnet for arbejdet for en socialpædagog hvis man skal forklare det til en en anden faggruppe?
Håber nogen kan hjælpe:o)
aug 2007
Følger: 18 Følgere: 19 Heste: 4 Emner: 41 Svar: 156
Jeg ved godt, hvor de kan arbejde og med hvem. Er mere interesseret i hvad de så laver i forhold til de faggrupper de arbejder sammen med.
Hvilke metoder og fokusområder har de i deres arbejde?
mar 2007
Følger: 20 Følgere: 79 Heste: 4 Emner: 508 Svar: 4.077
mar 2007
Følger: 20 Følgere: 79 Heste: 4 Emner: 508 Svar: 4.077
www.spido.dk
aug 2007
Følger: 18 Følgere: 19 Heste: 4 Emner: 41 Svar: 156
feb 2007
Følger: 34 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 205 Svar: 2.420
jun 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Heste: 3 Emner: 8 Svar: 38
Jeg arbejder på en specialinstitution, hvor vi både er social-og sundhedsassistenter, socialpædagoger og pædagoger. Vi arbejder med autistiske udviklingshæmmede unge i alderen fra 20 til 40 år. De er alle fysiske mobile, men udviklings mæssig er de fra 9 mdr og op til 6 år i deres færdigheder, ingen af dem har sprog med bruger tegn til tale.
Vi arbejder udfra en filosofi der hedder Gentle teaching, som er meget med at støtte i udvikling, undgå konflikter ved at flytte fokus/aflede - samt relationer mellem mennesker.
Vores daglig arbejder bestå af personlige hygiejne(guide/støtte v bad, almen hygiejne og påklædning), støtte til ud af huset aktiviteter; svømning, gåtur, cykelturen, kreative opgaver og hygge. Sådan de så vidt muligt oplever et normalt aktiv liv trods deres handicap til at begå sig mellem andre er stort. Vi er også dem der giver masser af knuser og krammer, og bare generelt støtter vores beboere i ALT. Vi arbejder meget stukturet og ud fra faste rutiner, kommunikations redskabet vi bruger er piktogrammer, for at vores beboere kan gøre nogle til selvstændigt.
Håber det hjælper ellers må du gerne stille spørgsmål. Jeg er selv Social - og sundhedsassistent, men er super glad for det meget pædagogiske arbejder jeg har - og arbejder på at samle erfaring således at jeg kan blive pædagog på merit uddannelsen.
Hvad laver en socialpædagog?