{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
347 visninger | Oprettet:

HJÆLP til dansk stil ! {{forumTopicSubject}}

heej KLOGE hg'er !
jeg er igang med dansk stil til imorgen!

jeg skal læse digtet, v v..
og så er der to spørgsmål der står i bunden (:
jeg er gået helt i stå!! HJÆÆÆÆLP smiley

digtet hedder "du skal plante et træ"

Du skal plante et træ.
Du skal gøre en gerning.
som lever, når du går i knæ,
en ting, som skal vare
og være til lykke og læ.

Du skal åbne dit jeg.
Du skal blive et enste trin
på en videre vej.
Du skal være et led i en lod,
som nåer ud over dig.

Du skal blomstre og dræ.
Dine frugter skal mætte
om så kun det simpleste kræ.
Du har del i en fremtid.
For den skal du plante et træ.

og her kommer spørgsmålene.

- hvordan forstår du digtet? (helst eksempler fra digtet)

- hvordan kunne du tænke dig at følge digtets opfordring?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP til dansk stil !
  • #1   17. jan 2010 ej elsker det med digte xD jeg kommer sådan til at tænke på det der land som jeg iik li ka huske hva hedder der li har haft jordskælv og i det hele taget bare fattige lande xD altså med at man ska plante et træ så de ka få læ også er man en del a deres fremtid og self. ska det blomstre så der er mere så de kan bruge det til mere smiley

og til det andet så ka man jo købe geder og sådan til fattige lande og det vil nok være sådan jeg ville gøre det ^^

håber det hjalp? xD

• #2   17. jan 2010 Min første tanke er, at man ligesom skal se ud over sig selv,og hjælpe sine medmennesker. Sådan noget i den retning smiley

• #3   17. jan 2010 Jeg mener at meningen med digtet er at der findes noget der er vigtigere end sig selv. At gøre en forskel som sætter aftryk når man en dag ikke er her mere. At lave noget, som folk i fremtiden vil have gavn af. Noget som kan inspirere eller bygges videre på. Det kunne være fint at efterlade sig noget som andre kunne have brug for, ikke for at man selv blev husket, men mere for at man så havde bidraget med noget positivt til fremtiden.

Når man er 15 eller 16 kan det godt virke som om det vigtigste i verden er at få de fede bukser eller den nye jakke, men hvis man tænker efter, hvor vigtigt er det så lige? Selvom man er ung, kan man stadig godt tænke ved at gøre andre glade og nogle gange gøre nogle ting som gør livet nemmere for andre mennesker, men uden selv at få noget. Det kan godt være bittesmå ting, men stadig ha en stor betydning. Nogle af dem der virkelig har efterladt sig et aftryk er f.eks. Alexander Fleming som opfandt penicillinen, uden den var mange døde af de sygdomme som i dag er fuldstændig ufarlige. Ham der opfandt hjulet har også gjort en kæmpe forskel. H.C Andersen der skrev de fantastiske eventyr, som både voksne og børn har meget stor glæde af. De der har fundet ud af hvordan man kunne udnytte sol og vindenergi. Men det er jo kæmpe store ting, det kan sagtens være små ting, som f.eks. at plante et træ, som der skrives om i digtet.

det er hvad jeg har skrevet intil videre.. er bare gået i stå smiley

• #4   17. jan 2010 Er det et digt? Jeg kender kun den tekst som en sang.

Men det du har skrevet lyder rigtig godt

• #5   17. jan 2010 en sang kan også sagtens tolkes som et digt (:
    mange tak ! (:
    det fylder bare næsten kun en halv side /;

• #6   17. jan 2010 Sofie:
    Jo mere du skriver og jo mere du kan uddybe og begrunde det du mener, så er det en let genvej til højere karaktere

Kommentér på:
HJÆLP til dansk stil !

Annonce