{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
579 visninger | Oprettet:

Opgave, svin :) {{forumTopicSubject}}

Er under uddannelsen som Landmand og skal snart lave projekt opgave (:
- Har valgt at skrive om svin, da det er det jeg har været ude og arbejde med, så det er det jeg ved mest om (:
Jeg skal lave en promblem stilling.
Kunne godt tænke mig hvis der var nogle der havde nogle forslag til hvilket problem stilling jeg kunne skrive om, har lidt svært ved og komme igang da jeg ikke har så mange gode ider smiley Altså man kunne jo f.eks skrive om hvordan man kan komme op på 35 grise pr. års so eller noget andet noget (: Håber i kan hjælpe (:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opgave, svin :)
  • #2   17. jan 2010 Jo, men jeg skal jo bare finde ud af hvad man kan gøre for at de ikke har det sådan, det er lidt svært (:

• #4   17. jan 2010 - Hjælp gerne, der må være nogle der har forslag (;

• #5   17. jan 2010 Hvad med at skrive om halebid eller trynepufning ? ..
    Det skrev jeg om i en opgave, hvor jeg trak et overemne om uønskede adfærd ved svin.
    - Nåede så dog aldrig at fremlægge det, da jeg skulle op til køreprøve, men brugte noget af det til en anden fremlæggelse hvor jeg fik 12 :b ..

• #6   17. jan 2010 • Rõsîn •
    Det lyder til du ved noget om det, har du ikke nogen forslag til hvilken problem stilling jeg kunne tage op ? smiley
    Hvad kunne folk godt tænke sig der blev lavet anderledes? smiley

• #7   17. jan 2010 Det bare det hvad man så kan gøre for at de ikke trynepuffer, eller at de ikke bider hinanden i halen ? smiley

• #10   17. jan 2010 • Rõsîn • :

Man må jo ikke tage svin ud af stalden og tage dem ind igen. Så er det alt for stor risiko for smitte. Der er jo en grund til at man hver gang man går ind i en svine stald, skal have noget andet tøj på smiley ..

Trynepufning kan bla. stoppes ved at de får halm eller eller ophængte genstande som fx grene, reb eller gummislanger.
    Det kan medvirke til at tilfredsstille undersøgelsestrangen og motivationen for at søge efter føde og på den måde nedsætte trangen til at puffe og sutte på de andre grise.

Og hale bid er jo bla. et tegn på at grisene er stressede og grunden til at de bliver stressede skyldes fejl i deres nærmiljø.
    Fejlene kan bla. Være træk, manglende beskæftigelsesmatriale og fodringsfejl. Så det er det man skal ind og have kigget på og rettet smiley ..

• #11   17. jan 2010 Undskyld hvis jeg har ikke har forstået jeres svar rigtig smiley ..

• #12   17. jan 2010 - Altså jo man kan jo sagtens skrive det og grisene ville sikkert nyde det, men er sikker på at ingen vil benytte sig af det, da det kræver plads og er besværligt (:
    - Hvis man vil have at dyrene skal have mulighed for at gå på græs, så bliver man jo bare økolog (:

• #13   17. jan 2010 » Kristina'Rubin | LSDCM

- For mig siger det bare sig selv at de skal have mere halm og legetøj smiley
    E det en problem stilling ?
    - Landmændene er vel ligeglade? - De vil jo bare tjene penge (:
    Det er jo også et lovkrav at de skal have legetøj i stierne og halm hver dag (:
    - Kan sagtens se du har fat i noget, ved bare ikke helt hvordan jeg skal skrive om det (:
    Er super glad for at i kommer med forslag, så må jeg lige ha' fat i min lærer for og hører om man f.eks kan skrive om halebid og trynepufning (:

Har også tænkt på at man kunne finde en måde hvorpå at færre små grise bliver lagt ihjel, har bare inden anelse om hvordan man skulle gøre det (:

Kom endelig med flere gode ting smiley

• #14   17. jan 2010 Du har ret i at det siger sig selv :b ..

Ude ved os har vi to forskellige slags tingting søerne er i, når de er i farestalden.
    Den ene er med lige stænger på siderne og den anden er med lodrette stænger (lige som et vandfald xD) som næsten ned til jorden (svært at forklare), men i den med de lodrette stænger er det meget meget sjældens at små grisene bliver lagt eller klemt i hjel, fordi de har nemmer ved at komme væk smiley ..

• #15   17. jan 2010 Smart, det med de lodrette stænger (:

Kommentér på:
Opgave, svin :)

Annonce