{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.147 visninger | Oprettet:

Feature artikel om ungdommen {{forumTopicSubject}}

I må meget gerne læse den og give noget feedback smiley
Den jeg skal aflevere er selvfølgelig i spalter smiley

Midt i et vadested
Feature om ungdommen nu til dags.

Mit i alt støvet

De gamle plader. De har stået ved min side i næsten hele mit liv. Bill Haley, Jimi Hendrix og Elvis Presley var mine følgesvende. Det sidste stykke tid er pladespilleren godt nok blevet lidt støvet, men engang imellem hiver jeg den frem og begynder at danse til mine gamle minder. Nogle mener at old fashion Rock n’ Roll ikke høre til i dette århundrede, og at de høre hjemme i 60’erne og 70’erne. Men jeg mener nu, at de er kommet for at blive. I reolerne står alle pladerne i stakkevis, sammen med alle mine mange bøger, og det glæder min mor.

Fritid
Noget der også optager mig meget i min fritid, er alle mine dyr, specielt min chinchilla fylder min hverdag meget, eller min ”hvernat” meget, eftersom det er et natdyr, og kræver meget opmærksomhed før det kan slappe af, og tie stille, den er ikke så vild med mine plader. Når jeg sætter en på, springer den ind i sit lille hus og kigger fornærmet ud ad vinduesåbningen.

Værelsesindretning
Jeg tror ikke, at mit værelse er et typisk teenage-værelse af i dag. Det har jeg selvfølgelig ikke nogen helt præcis viden om, men hvis jeg sammenligner det med mine venners værelser, er det alligevel lidt anderledes. Mit værelse består af hele øverste etage af vores lille byhus. Oprindelig delte jeg etagen med mine tre ældre søskende, men efterhånden som de flyttede hjemmefra, overtog jeg mere og mere af pladsen, dog med den regel, at når de er hjemme på besøg, skal der altid være en plads, hvor de kan sove. Derfor står der en seng i hvert hjørne af det store loftrum. Jeg har arvet flere møbler fra min søster, så nu ligner mit værelse mere eller mindre et hyggeligt loppemarked.

Støv på hjernen
Jeg kan godt lide gamle ting, og sværmer lidt for den tid da mine forældre var unge. Min mor er nok lidt af en gammel hippie, og det synes jeg sjovt.
Ungdommen nu om stunder er som tidligere nok tilhængere af forskellige ungdomsbevægelser, nogle er oppe på beatet og helt fremme i skoene. Andre er mere afslappede og sværmer for tidligere tiders ungdomskulturer, nogle er blomsterbørn, som deres forældres generation, mens andre er besættere. Jeg fortrækker selv at vende blikket tilbage i tiden, da jeg godt kan lide den musik, de spillede i 60’erne og 70’erne, og jeg synes at blomsterbørnskulturen er meget spændende, - det er bare knæhøj karse. Den afslappede påklædning, som man gik i dengang, og den brede form for forståelse man viste hinanden, er bred ymer.

Teenageproblemer
Os det holder af blomsterbørns- kulturen er lidt mere afslappet i forhold til almindelige teenage- problemer og tanker som f.eks. : Er jeg nu høj nok? Bruger jeg den rigtige sminke? Er jeg mon underudviklet? Går jeg i det rigtige tøj? Det kan godt være at vi som påtagede blomsterbørn også går meget op i vores påklædning, da vi forsøger at få det til at se tilfældigt ud; - men det gør det alligevel på mange måder nemmere.. Selvom jeg godt kan lide at tænke tilbage på mine forældres ungdom, bruger jeg alligevel meget tid foran min computer, nogle gange er jeg mere sammen med mine venner i cyberspace end i virkeligheden. Det kan godt være at det lyder en anelse skræmmende, men på den anden side kan jeg nå ud til rigtig mange venner, nogle af dem bor langt væk, måske endda udlandet. Vi er altid online da vores mobil telefoner altid er tændt.

Knus og godt nytår!
Astrid

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Feature artikel om ungdommen
Kommentér på:
Feature artikel om ungdommen

Annonce