{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
531 visninger | Oprettet:

nogen der kan hjælpe?? {{forumTopicSubject}}

har skrevet den her stil er der så nogen der vil hjælpe med a finde en en god over skrift??





Lena Kristensen, 13 år.
Lena har en familie på fire som består af en mor ,far og en lillebror.
I sin fritid rider hun.
Lena passer en fjordhest der hedder Felicia.
Hun bor i en lille by ca. 7 km uden for Ringe, hun går i 7 klasse på Tingagerskolen, som ligger i Ringe, så hun må , køre i bus hver morgen.
På hendes værelse hænger der heste plakater og nogle rosetter.


Jeg møder Lena ude ved hendes hest. Hun er ved at springe på Felicia, da hun er færdig med at springe, stiller jeg hende nogle spørgsmål.
Jeg spørger, Lena, om hvor meget hestene fylder i hendes liv?.” Hestene fylder utroligt meget for mig, de har gjort, at jeg tør sige min mening,
Jeg bruger det meste af min tid oppe ved hestene.”


”hvad rider du så mest ? ”
”jeg springer næsten kun, men man bliver nødt til at træne lidt dressur engang imellem, men når jeg er til stævner springer jeg kun.
Jeg har også redet 2 galop løb, i det første jeg red blev jeg nr. 4 og det andet blev jeg nr.2

Efter folkeskolen.
” Hvad vil du efter folkeskolen?”
”Jeg vil gerne på en efterskole oppe i Grinsted som hedder Grinsted landbrug og husholdnings skole, og så på heste linien.


Lena lukker Felicia ud og jeg opdager at den er barberet, så jeg spørg ”hvorfor er den barberet?”
” Det er fordi, at når hun bliver brugt til rimelig hård træning, kommer hun let til at svede”

”Skal du på ferie i sommerferien til næste år?”

Jeg skal måske på prærievogns ferie i Esbjerg, sammen med min familie ,og nogle af vores venner.
Jeg håber også meget på at komme op til Vilhelmsborg og ride DM / EM for fjordheste.

”Er det et stort ønske for dig at komme op og ride DM og Em”?
Ja det er nok min store drøm, at komme der op og ride.
Men ellers skal jeg bare være hjemme, og så skal jeg da selvfølgelig op til hestene.

Hvad vil du, når du bliver voksen?
Når jeg bliver voksen, vil jeg gerne være berider, eller bare noget med heste Jeg skal da selvfølgelig også have mine egne heste.
Men den helt store drøm er da helt klart at komme op og være professionel springrytter.
Siger Lena, mens hun griner lidt.

Har du altid redet?
Nej, da jeg gik i femte, gik jeg til fodbold i 2 år, jeg har også gået til gymnastik, indtil 6 klasse.
Jeg begyndte at ride i 5.


Hun viser mig, stedet hvor hun rider, og jeg kan se, at det minder en smule om en rideskole.
Så jeg spørger, om det er en lille rideskole?
Ja det er en slags rideskole, hende der ejer hestene, har nogle elever, der kommer og for undervisning 1-2 gange om ugen.

Rider du så andre steder en her?
Ja eller jeg skal ud og have spring undervisning hver torsdag i Svanninge – Millinge sammen med Christina, hende der ejer hestene.

Vi går og snakker lidt videre, og jeg spørg om hun skal konfirmeres til foråret?
Ja det skal jeg, jeg skal konfirmeres den 14 maj.
.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nogen der kan hjælpe??
Kommentér på:
nogen der kan hjælpe??

Annonce