Familiesplid - mig og min mors mand {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Må lige af med lidt galle fra min hverdag.
Vi er en familie på fire mennesker eller det vil sige de er tre - og så er der mig.
Familien består af min mor, hendes mand og så deres søn - og så er der jo så mig, der er fra et tidligere forhold.
Jeg ved slet ikke hvor jeg skal starte, så nu starter jeg et sted og så må vi se, om der er nogen der kan forstå det:
For 7 år siden, fandt min mor en ny mand, efter at have været gået fra min far i nogen år. Vi havde det super perfekt, mig og min mor, og det ødelagde bare en del at der nu kom en ny ind i hendes liv. Men han virkede til at være flink og efter et stykke tid (også pga. mobning i skolen) flyttede vi fra min barndomsby og så til en anden by. Jeg er på det tidspunkt 11 år. Men jeg har det ikke godt med ham - og det har jeg aldrig haft. Han virkede kun flink, da han kom hos os i starten.
Efter et års tid, får de så sammen en søn og jeg er langt fra glad for det og ønsker egentlig bare at den unge skal dø, for at sige det ligeud. Og hele mit liv bliver bare værre og værre. Venner forsvinder, venner kommer og de forsvinder igen. Jeg har aldrig haft én bestemt jeg kunne støtte mig til og jeg er faldet så mange gange og har banket hovedet i jorden utallige gange pga. den omvæltning det har været at flytte og skifte skole, ny mand, nyt barn og så videre. ´
Her efter ca. 7 år, har det ikke forandet sig en disse. Det er de samme grumme kommentare jeg får fra ham - og det er faktisk blevet værre. Jeg fik en kæreste, som jeg egentlig flyttede hjem til i 2007 og da han fik lejlighed her i 2009, flyttede jeg også med der. Men vores forhold gik lidt i ged og jeg valgte at flytte hjem igen, da vi ikke rigtig kunne se grund til at være sammen længere. Imens jeg har boet hos ham, har der ikke været krige herhjemme. Men nu da jeg igen er flyttet hjem som 18-årig, får jeg konstant lort i hovedet. Og det er ikke rart. Hvis jeg gør noget, så får jeg afvide, at jeg intet liv har, hvis jeg ikke gør det, får jeg den samme kommentar. Jeg skal selv ordne mit vasketøj - han nægter at røre ved det og er totalt barnlig, hvis noget af mit lige kommer til at lægge imellem deres. Jaja, jeg kan godt ordne mit vasketøj selv, men at han går sådan amok over at der ligger en strømpe af mine i deres kurv er virkelig verdens undergang for ham og han starter en krig.
Idag, stod jeg ret sent op, fordi jeg er kommet ind i en super dårlig rytme, hvor jeg går alt for sent i seng og sover ofte om eftermiddagen (vintertidens skyld). Jeg stod op og der var ingen hjemme .. satte mig ind i stuen for at vågne lidt op og så lidt fjernsyn. De kom hjem og så begyndte krigen ellers og det skal siges, at dette foregår næsten hver evig eneste dag:
"Ej, er pisungen hjemme?!", men kan hører ham sukke ude i køkkenet. Jeg så godt at vaskemaskinen var stoppet, da jeg stod op, men så har jeg heller ikke tænkt mere over det. Og så begynder han ellers med, at jeg faktisk godt kunne have støvsuget og jeg kunne godt have hængt vasketøjet op, men næh nej, jeg er da så lud doven og som om at jeg gider lave noget og den får HELE armen. Det rammer virkelig hårdt i smasken på mig - og jeg har taget mig selv i at været ved at smække ham en på lampen fordi jeg vil forsvare mig. Jeg kan ikke forsvare mig ved at gøre gengæld, for det er forkert af mig og jeg spurgte ham igen, om hvad hans problem var .. intet svar - konfliktsky. Han skred senere på aftenen og da han igen kommer hjem flipper han ud og siger, at min mor kan være pisse ligeglad med hvad der er galt og hun skal jo bare holde mig oppe, så jeg ikke falder og skider i bukserne. Jeg gik hjemmefra .. jeg har ikke brug for at være på sådan et sted, med sådan en nar. Jeg føler, at jeg er problemet. Så snart jeg ikke er der, er der ikke en skid galt, men så snart jeg viser mig, er helvede løs.
Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre mere. Han bliver ved med at prøve at presse mig ud i at finde en kæreste og skride hjemmefra. Jeg skal også bare fedte ud og finde et arbejde så jeg kan få noget andet at bo i - han kører terror på den mindste fejl han kan finde på mig. Efter at min daværende kæreste og jeg gik fra hinanden, begyndte han at kører i, at han jo nok blev træt af mig, fordi jeg ikke laver noget. Jeg gør alt for at hjælpe til, men det er forkert. Hvis jeg holder mig hjemme en aften, er det forkert. Hvis jeg går en tur med en veninde, skal jeg bare få mig et liv. Han tror at han er smart, når han spørger mig om jeg har fået 'noget' og kan egentlig slet ikke se hvad mit sexliv rager ham. Hvis han havde været normal oven i bolden, kunne det være at jeg ikke snerrede af ham og svarede ordenligt, men det kan jeg ikke, for så snart jeg prøver at sige noget, er det også forkert.
Jeg vil ikke gå til kommunen eller lign. for den sags skyld, for jeg er bange for at det kommer til at gå ud over min mor hvis jeg siger at der er krige der hjemme. Psykolog hjælper heller ikke en skid, for jeg er sikker på, at de har fat i den forkerte person - for det er ikke mig, der har et problem med et andet menneske, men tvært imod ham.
Det skal også siges, at han drikker..
Vi har ofte siddet og snakket om, hvad hans problem kan være, men vi kan slet ikke finde en forklaring. Vi har snakket om, om det kan være noget jalouxi?
Men jeg magter det ikke mere og jeg kan ikke klare at se min mor være ked af det, fordi at hendes mand skal håne hendes datter på den måde. Hvis hun blander sig, bliver det bare værre og så kommer det til at gå ud over hende også - Han slår ikke!
apr 2008
Følger: 49 Følgere: 75 Heste: 3 Emner: 44 Svar: 2.478
synes godt nok kk ha er noget værd, tror helt klart han lider af jalousi:)
håber da godt nok du og din mor får det bedre og din lillebror også for den sags skyld
kender godt selv det med at ens stedfar er en idiot og ens mor ikk aner hva hun skal gøre så kan sagtens forstå hvordan det må tage på dig at få smidt sådanne kommentarer i hovedet
jul 2007
Følger: 64 Følgere: 123 Heste: 6 Emner: 315 Svar: 2.342
Min lillebror aner intet om hvad der foregår. Vi holder ham helst udenfor. Jeg elsker ham over alt på jorden nu, så det har ændret sig fra da han blev født.
jan 2009
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 42
Mors nye kæreste kan ALDRIG overtage din rigtige fars plads. Han forsøger at "købe" barnet i starten med smiger, dyre gaver, lempelige regler osv. Desværre modtages disse venligheder ikke altid lige godt: "hvorfor er han flink mod mig - han er da ikke min far?"... det er en meget negativ spiral der hurtgit går nedad. Som "pap-forælder" kan man aldrig overtage den rigtige forælders plads. Hvor end man gerne vil.
Jeg tror måske han i starten troede han kunne blive din "nye far" - men det lykkedes kun 1 ud af 999999 gange... Det han føler nu er afmagt - "jeg er god ved hende, hvorfor fanden elsker og respektere hun mig ikke??"
Tager man barnet i hånden, tager man moderen om hjertet.. men... man skal aldrig forsøge at gøre barnet til sit eget..
Ta' tyren ved hornene og sig til ham: "jeg ved godt du ikke er min far, men jeg holder af dig alligevel... Jeg er god ved dig, hvis du er god ved mig... Jeg respektere dig, hvis du respektere mig som det jeg er: Din kærestes datter.. Ta' mig ved hånden og du tager min mor om hjertet.."
Det var mine råd - og husk - som jeg altid siger til min søn når han er trist over hvordan tingene er hos mor og "pap-papa": "Det er IKKE din skyld - uanset hvad er du et godt barn - Det er IKKE din skyld!!!" husk det frem for alt..
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.699
- for at sige det ud, jeg HADER stedfædre, og jeg taler bare med min mor om, og til sidst var det at min mor selv fik nok af ham og rejset væk i 2 uger med mig(ingen skole, YES! :D) fordi hun ikke gad det mere. Han gav hans unger ALT, men jeg fik bare lort, og jeg måtte ikke dit og dat. "din mor har sagt du ikke må spise hvidt brød" tænk dig om, hun sagde INGEN i huset måtte spise hvidt brød fordi vi holder os sunde, og du har været en tumpe at gøre dig selv fed og usund(har intet imod fede eller lidt usunde mennesker, men han var tværimod alt for usund!)
- kan du ikke flytte hjem til en veninde el. lignende? eller så snak med din mor og find en løsning eller sig til ham, hvad det er han gør om han aldrig selv kan se og høre det?!
jan 2009
apr 2008
hvor har du egentlig været henne på det sidste? ;D synes ikk jeg har set ret meget til dig
apr 2008
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.980
Men at du ønsker at den halv lille bror skulle dø?? Hvad bilder du dig ind? Han kan ikke gør for at de har valgt at lave ham?? Om du så er jaloux eller ej, så er det virkelig noget pis at tænke sådan, du burde heller ikke kun være sur på din stedfar, men også på din mor, det er hende der tillader at det foregår...
Din stedfar finder dig jo som en konstant reminder om din mors tidligere mand, og det er utroligt barnligt at han lader det gå ud over dig på den måde.. Det er da virkelig noget pis...
Dengang min far var sådan overfor mig, flyttede eg hjemmefra på en uge.. havde arbejde, fandt en billig lejlighed og væk var jeg. jeg snakkede ikke med ham, efter en episode, hvor han kaldte mig dum hele køreturen ind på arbejde, fordi jeg ikke kunne forudsige et snervejr, som selv metrologerne ikke have forudset...
Senere i den uge, hvor jeg flyttede sagde han så undskyld, og han vidste godt han var gået langt over stregen, men der havde jeg allerede skrevet under på en lejekontrakt...
Mit råd: Find et arbejde og flyt.. Og sig til din mor, at hvis hun ikke vil hjælpe dig med at løse det problem dig og din stedfar har, så er hun ikke rigitg mor for dig, det er hårdt, men det er livet engang imellem..
Tag en snak med ham og din mor, og få det hele på bordet, uden råben og skrigen, det må ikke bliver skænderi, i skal snakker civilceret til hinanden, for aå har du dit på det rene, og han kan aldrig komme med noget pis mere, fordi DU har prøvet at rede trådene ud, du som kun er 18 år, har prøvet at løse problemet på en fredelig og voksen måde...
jan 2009
Kort sagt: Nyder hvad end livet smider efter mig :))
jul 2007
Jeg er glad for at du har skrevet, da det vender mit syn lidt men ..
Det værste, ved min mors mand, er at han aldrig har vist sig "glad" for mig. Jeg har faktisk bare været en ting, som fulgte med i købet, i hans øjne.
Jeg kan ikke tage tyren ved hornene .. det har jeg allerede prøvet. Har prøvet at ignorere hans "syge person" og sagt til mig selv, at jeg skal leve med ham og respektere ham, men det kan jeg ikke, når han bare pisser mig langt op og ned af ryggen gang på gang.
Da min mor lå på sygehuset og skulle føde hans barn, var det fint nok at jeg var der og vi havde det sjovt og så videre, men så snart, at hun kom hjem (og før det) var/er det et helvede. Vi kan gå op og ned af hinanden en hel dag uden at sige et ord, men så snart min mor træder ind, er helvede løs og jeg skal have 'en på tæven'.
apr 2008
jan 2009
jan 2009
Kom af sted... stå selv... bestem selv.. gør som det passer dig og lær derved
apr 2005
Nu er du jo også et specielt følsomt menneske, der virkelig har empati for andre mennesker, samt du er et voksent menneske, der opfører sig voksent
Det er ekstremt sjældent man finder mænd som dig, der er på den måde.. De fleste mænd i nye forhold, har rigtig svært ved at acceptere de tidligere børn, da det minder dem om damen tidligere forhold.. *Maj ægge lide dem børn du har med anden mand, jeg spise børn, kun mine unge er god nok, jeg føre min gener videre ug ug* - jeps sandt desværre
PS er ikke selv skilmisse barn, men nu til dags er der så mange omkring en, hvor familier bliver ført på sammen på kryds og tværs, så man lærer alligevel en del, bare ved at betragte og sammenligne...
apr 2008
apr 2005
Og dejligt at hører det med lillebroderen, det skulle du have skrevet før he he... Så undskylder jeg hermed det lille udbrud omkring dette
jan 2009
WWWIIIIIIII
jul 2007
Du kan sige, hvad du vil om, at jeg ville have, at min lillebror faktisk døde.. Det er mange år siden nu og sådan er det bare og det ønskede jeg inderligt! Det kan jeg ligesom ikke lave om på nu, vel? Og det har sgu ændret sig meget!
Og ang. dit råd, så har vi prøvet, op til utallige gange at føre en ordenlig samtale med ham om hvad problemet var, men uden held. Han har altid en dum undskyldning for, hvad der er galt med mig. Ang. arbejde, så er det svært at finde det, som ufaglært og med skole ved siden af.
dec 2008
apr 2005
apr 2008
så har jeg da noget jeg skal lave senere idag ;D
dec 2008
senere idag?! det er jo nat... xD
jul 2007
Undskyldning accpeteret - dog vil jeg også lige undskylde for overstående indlæg fra mig ^^
jan 2009
Hellere et smugle snavs end et rent helvede!
apr 2005
Har også undskyldt det udbrud omkring din lillebror
Men, hvis du har prøvet dette, så er der er ikke andet at gøre, end at gå på kommunen og så kan de hjælpe dig
Men du kan jo også få udenboende SU under særlige omstændigeheder, hvor du ikke er afhængig af dine forældres indkomst...
jul 2007
Min mor gemte mig jo ikke væk og sagde "Ej, hov .. jeg har sgu også lige en 11-årig datter, som skal med"?
apr 2008
og imorgen er jeg ude ved mormor og morfar ;D
apr 2005
He he så fik vi da vidst undskyldninger nok til resten af året he he
dec 2008
jul 2007
Har overvejet den med SU'en, men jeg slutter med at gå i skole her til maj .. og hvad gør jeg så? Så står jeg uden penge tid at bo nogen steder
Jeg har ikke så gode veninder, at jeg kan bo hos dem, desværre .. ellers var jeg garanteret flyttet for længst - eller slet ikke flyttet hjem.
jul 2007
Hvis den med far, var til mig, så vil jeg sige, at han bor på Fyn og da jeg bor på Lolland.. Jeg går jo i skole på Lolland og vil gerne have færdiggjort den før jeg flytter til andre dele af DK.
jan 2009
Man behøver så sandelig ikke være "nede med de unge" - man ska bare respektere dem... men... bare fordi man råber højest er det ikke = man har ret...
Det er sq synd og skam han ikke kan se, hvilken herlig sted-datter han går glip af, bare fordi han brænder inde med alt den negative energi...
Børn er sq en gave - uanset hvem deres mor eller far er!! Det er HAM der har problemet - ikke dig... og tro mig - en dag når han bliver rigtig rigtig rigtig gammel, så gammel så han sidder alene og kan komme til at TÆNKE - for TÆNKE - det gør han ikke nu - så vil han HUSKE!!
jan 2009
apr 2005
Det er det der hulemand syndrom der melder sig... Det er lige lidt ligesom, hvis der kommer en ny gorilla han ind i flokken og han blive den nye leder, så kan de risikere at han dræber alle ungerne fra det gamle kuld... Det er ånssvagt, men det er kan desværre nogen gange tager overhånd på den måde, altså ikke at han vil dræbe dig, men at han føler modvilge overfor dig.. Det bevidner bare om, hvor lidt voksen han er...
jul 2007
Han giver bare mig skylden for alt .. Hans mor har desværre lige fået konstateret lungecancer og det tror jeg, er med til at sætte det endnu højere. Er sikker på, at han også forbinder mig med det, på en mystisk måde.
Desværre tror hele familien, både min mors og hans, et eller andet sted, at det er min egen skyld. Jeg kunne bare have været "artig" fra starten. Men det er svært, når man ikke bliver respekteret - overhovedet. Jeg var ked af det i starten, som jeg stadig er, men dengang var jeg mere bange for at vise det og viste det ved, om natten at græde og flippe helt ud ved at ligge og sparke på væggen.
apr 2005
Du kunne ikke være mere artig i starten.. HAN skulle have været mere artig i starten, DU har ikke valgt at din mor skulle være kæreste med ham, DU har ikke valgt at han skulle flytte ind osv... Han kan jo ikke forvente at flytte ind og skulle bestemme alt... Sådan fungere det jo bare ikke.. Der er så mange der mener at børnene skal accptere, nej de skal ej, de er børn, det er de voksne der skal have forståelse!!
jul 2007
apr 2005
Men forældrende tænker ALT for lidt over, hvad de selv ville finde sig i.. Tænk hvis det var dem , der skulle pakke deres ting hver uge/weekend for at bo lidt hos den ene og den anden.. Hvor der er forsekllige regler hver sted om hvordan man gør forskellige ting..
Tænk hvis DU fandt en mand til din mor, som hun skulle bo sammen med, der levde regler og ville bestemme, det ville hun bare ikke lige acceptere med det samme
jul 2007
Jeg er selv enig.. Jeg forstår heller ikke hvorfor at hun er hos ham. Haan har op til flere gange givet udtryk for, at han virkelig heller ikke gider min lillebror. For; "Nu har jeg ligesom haft ham fra 7.00 til 15.00 - så kan du godt tage ham resten af dagen" .. Sådan stiller man da ikke et barn op?
apr 2005
Eller trukket nogle linjer op, så alle kunne finde et fælles standpunkt, så alle var klar over, hvad der er acceptabelt og hvad der ikke er..
Hun elsker ham jo sikkert, men synes bare det er sært at hun ikke er mere involveret, hvis min kæreste snakkede på den måde om min familie, så fik han edderrøvme nogle ting at vide, og at sådan ligger landet, og hvis man ikke kan lide dette, så måtte man jo finde et andet sted at være...
jul 2007
Jeg har også skældt hende ud i et skænderi med ham, fordi at hun skulle fatte, at det her var forkert og at det ikke kunne være rigtigt, at det skulle blive ved på den måde.
apr 2005
Det med at ramme hinanden, det er svært og kan kun bruges i nogle bestemte situationer...
Har ramt min far en gang virkelig hårdt, men han fortjente det også, og det gav ham noget at tænke over..
Ellers har vi altid diskuteret meget og skændes og det kommer man aldrig rigitg nogle vejne med.. Men vi bliver også mega hidsige og så falder vi ned igen. Det har taget laaaaaaaaang tid før min far har indset at det faktisk kan betale sig at tage en stille og rolig snak, og man får mange flere følelser på plads og udtrykt når man snakker, istedetfor at råbe hinanden ind hovedet.. Det fandt jeg ud af som 16 årige, hvor han først fandt ud af det da jeg blev 24, ak ja...
apr 2005
Men ønker dig mange gange held og lykke og håber inderligt du finder ud af noget
jan 2009
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Heste: 1 Emner: 10 Svar: 354
De kan måske hjælpe dig med at finde en lille bolig, så du kan komme ud og nyde dit liv i stedet for at blive boende i det "fængsel" du er i nu,
Hvis dit forhold til din mor er sådan, at du kan tale med hende - det synes jeg ikke jeg kunne se så meget om - så fortæl evt. at du gerne vil tale med en fra kommunen. Alle har en sagsbehandler - du ringer bare eller går derhen og beder om en samtale...så finder de ud af, hvem du skal tale med. Og så tag den derfra...
Jeg ønsker dig held og lykke og håber du - trods alt - får en rigtig glædelig jul.
mar 2005
Følger: 43 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 1.984 Svar: 10.046
Jeg synes folk skal passe på med at skælde og smælde den nye far ud, når vi ikke kender hele historien. Og især starten af historien, kunne jo tyde på at <bNOW</b> ikke på noget tidspunkt har gjort et ærligt forsøg på at acceptere den nye mand i hendes mors liv.
Det er altså umuligt for en person at gennemtvinge et godt forhold til en der bare ikke ønsker det.
Og der er vel grænser for hvad der kan forventes af en person.
Samtidigt så vil jeg altså ikke mene at der er noget galt i at en voksen forventer at et barn der vælger at flytte hjem igen, tiltrods for at forældrene ikke længere kan holdes økonimisk ansvarlige, hjælper til med de huslige pligter. Jeg mener, hvor lang tid tager det lige at tømme en opvaskemaskine? Eller hænge tøjet ud at tørre?
Du lyder i mine øre utaknemlig, og havde du valgt at komme herhjem, ville folk også blive irriteret over at du ikke deltog i de daglige pligter. For der er dælme ikke noget mere irriterende end at have en boende, som ikke af sig selv kan tage del i det. Det får en til at fremstå som utaknemlig.
Selvfølgelig skal han tale pænt til dig, men ud fra det du skriver, så læser jeg det lidt som om, at du endnu ikke helt har accepteret at du måske ikke har været nok for din mor. Hvis du har opført dig, som jeg tænker ud fra dit indlæg, ja så tror jeg også jeg ville opfatte dig som en "pisseunge". Jeg ville dog nok have valgt at tale med dig om det, for at gøre det klart hvilke regler der skal være for at du kan blive boende hjemme.
At begynde at sklle mundhugges af da det mest latterlige forslag jeg længe har hørt!
Og sidste kommentar. Du er 18 år. Du kunne jo vælge at tage ansvar for dit eget liv. Gør du ikke det, jamen, så mister du et eller andet sted retten til at brokke dig.
DU valgte selv at flytte tilbage igen. Det er der ingen der har tvunget dig til det. Og hvis du virkelig føler dig dårligt tilpas, så er der altså ingen der tvinger dig til at blive.
Jeg beklager, hvis jeg lyder hård, men det skyldes i høj grad at din historie bare ikke hænger sammen. Efterhånden som der bliver skrevet mere på den, opstår der modsigelser.
Og jeg skriver det jeg gør, fordi jeg så mange gange har oplevet så mange utaknemlige unge, der slet ikke er klar over hvor heldige de egentlig er!
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Heste: 1 Emner: 10 Svar: 354
Jeg kunne godt være enig med dig i alt hvad du skriver - dog skal du være opmærksom på at et barn på 11 befinder sig på et meget besværligt sted i livet, og sitautionen som hun oplever det er jo rigtig i hendes verden. Der er det kun op til de voksne at sørge for at en ændring i tilværelsen foregår på så blid en måde som muligt. Hvis ikke det lykkes, og det hele får en skæv start, er det dét spor man fortsætter ud af resten af tiden. Så skal der meget til at skifte tilbage til rette spor...
feb 2008
Følger: 38 Følgere: 40 Heste: 3 Emner: 105 Svar: 807
Jeg forstår fuldt ud NOW.
Min mors kæreste er præcis på samme måde!
Han var den sødeste fyr i starten og spurgte, om jeg ikke ville komme og overnatte hos ham, i stedet for at være alene, når min mor skulle ud at rejse. Min mor mødte ham, da jeg gik i 8. klasse.
Jeg valgte at sige ja og var meget positivt overrasket.
Han havde en søn på et år yngre end mig og vi fungerede fint sammen.
Efter et år vælger min mor og hendes kæreste at flytte sammen.
Jeg var på sprogskole de to første uger, hvor vi skulle bo der og da jeg kom hjem startede alle problemerne. Der blev gjort forskel på mig og hans søn - hele tiden!
Jeg skulle altid hjælpe med at gøre rent, tømme opvaskeren, osv. Han fik lov til at sove til kl 14 hver evig eneste dag i weekenderne og da var vi færdige. Han lavede ikke en dyt overhovedet.
Min mors kæreste så gennem fingre med det! Min mor selv har altid sagt til mig, at det er vigtigt, at man i en tidlig alder lærer de huslige pligter og jeg har altid hjulpet til og ikke brokket mig.
Ham og jeg har skændtes flere gange og han griner bare af en, hvis han ikke kan argumentere imod! Jeg var teenager og havde ikke brug for at blive grint af. Han tog ikke hensyn til, at børn i den alder måske var en smule oprørsk, men jeg har altid været den stille og søde pige, som aldrig nogensinde svarede nogen igen. Jeg har altid bare sagt ja og accepteret.
En dag for to-tre år siden sad min mor og jeg i køkkenet og diskuterede over en latterlig ting. Og så begynder min mors kæreste at sige til mig, at jeg skal snakke pænt til hende. Så siger jeg, at jeg da forventer, at det kommer begge veje fra. Så bliver han ved. Og jeg fortæller ham pænt, at jeg ikke synes han skal blande sig, når det altid har været sådan hjemme hos os, at ingen af os blander os i hinandens diskussioner (pga vores alle sammens dårlige forhold!). Og så bliver han arrig. Jeg løber ind på mit værelse, låser døren og begynder at pakke en taske, for jeg skal simpelthen bare væk derfra. (Ham og jeg taler aldrig sammen, når jeg er hjemme). Han smadrer døren ind til mit værelse, tager mig i armen , slæber mig gennem hele huset og smider mig - vitterligt smider mig ud af hoveddøren. Og så står jeg ude foran døren i små soveshorts, en lille top og ingen sko. Jeg har intet undertøj på og jeg er næsten lige stået op.
Hvordan skal man reagere?
Jeg forstår udmærket NOWs reaktion. Han kører psykisk på hende og det er svært at skulle holde modet oppe, når ens mor er ligeglad, ens veninder er der ikke altid og man har en stedfar, som er en kæmpe idiot.
Jeg håber du finder ud af noget andet. Jeg fik heldigvis en lejlighed efter to år. Det er længe at vente, men jeg var stort set heller aldrig hjemme.
Jeg håber du klarer dig fint.
Selvom jeg er flyttet kan jeg stadig ikke snakke med min mors kæreste. Jeg tilgiver ham aldrig nogensinde for det han gjorde.
Ja, det blev lidt langt og beklager, men det måtte bare ud!
jan 2009
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 38
Ja, undskyld, men det tænker jeg altså på xb
Psykopater er udvendigt søde og charmerende mod fremmede, småt bekendte etc., men indeni er de... dumme og dominante. Hvis ikke de kan få deres vilje på den gode måde, får de den på den dårlige måde. Typisk er det kun psykopaternes nærmeste som ser hvad de i virkeligheden er. Psykopater kan se sig sure på folk uden grund.
Psykopater er alt fra folk der er lidt lideglade med andre til sådan nogen som Jack the Ripper der myrder "for sjov".
Man kan vel sige psykopater er dem, der er utroligt ligeglade med andre og som er MEGET selviske.
Jeg tror virkelig ikke ham din papfar er det, men jeg kommer til at tænke på psykopater når jeg læser sådan noget der^^.
Men man kan jo have psykopatiske træk UDEN at være psykopat
jan 2009
Vi kender vel alle en kvinde som får tæsk af manden derhjemme men som ikke vil/tør/ønsker at forlade ham... sørgeligt at kærlighed spildes på den slags typer!!
jul 2007
Citere lige: "DU valgte selv at flytte tilbage igen. Det er der ingen der har tvunget dig til det. Og hvis du virkelig føler dig dårligt tilpas, så er der altså ingen der tvinger dig til at blive."
Hvor havde du tænkt dig at jeg skulle flytte hen med én dags varsel? På gaden? .. tror jeg ikke. Jeg kan godt se din pointe, men synes ikke at det er særlig fedt, hvis man skulle bo på gaden, fordi man ikke kunne finde et andet hjem og bo i på én dag. Der var min mor åbensindet og har altid sagt at jeg kunne komme hjemm hvor imod at hendes mand har ment det stik modsatte. Hvor ville DU have at jeg skulle tage hen? Jeg har/havde ingen veninder, som var flyttet hjemmefra og jeg var kun lige blevet 18.
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.398
han hakker på dig hele tiden, så bed han dog gøre det selv hvis det ikke er godt nok.
det føre ikke til et bedre venskab.
Nu har min far og jeg også en del uvenskaber, og det starter også for det meste hvis min bror eller mor er der, hvis vi er selv kan vi sagtens snakke osv.
og hvis jeg fx. står og tøre støv af eller noget, og han det minddste som brokker sig smider jeg alt hvad jeg har i hænderne, og skredet så kan han fandemer gøre det selv.
han har i det mindste fundet ud af hvis jeg ikke hjalp til der hjemme ville der være meget mere at lave.
jeg skal også selv ordne mit vaske tøj siger min far, fint, men jeg rør bare ikke noget af hans,.
jul 2007
^ og det med vasketøjet, har vi det også derhjemme. Han siger, som skrevet, at jeg skal ordne mit eget og at han ALDRIG vil røre det - og så gør jeg bare det samme.
Familiesplid - mig og min mors mand