{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd til at sove?
  • #1   13. dec 2009 Desværre, bøvler selv med samme problem. Men har fået noget anbefalet, der dog heller ikke rigtig hjælper på mig, men måske på dig:
    - Varm kakao. Det er afslappende.
    - God Nat Te. Ja, det er der faktisk noget, der hedder. Det er bl.a. med kamille.
    - Baldrian tabletter. Disse har jeg haft størst succes med. Det er et naturprodukt, der kan virke både afslappende og søvndyssende.
    - Hovedpinepille. Dette har jeg dog ikke forsøgt, da jeg ikke mener, man skal spise dem, hvis man ikke har smerter.
    - Te med rom. Alkoholen kan hjælpe med til at være søvndyssende.

    Hvad med massage? Kan du få nogle til at give dig det? Det skulle også være afslappende.


  • #2   13. dec 2009 Hvis det er et meget stort problem for dig, synes jeg at du skal gå til din læge.
    Ellers er der et par ting som måske kan hjælpe:
    Skær ned på dit sukkerindtag (nu ved jeg jo selvfølgelig ikke hvordan det er nu) - og spis/drik ikke sukkerholdige ting efter aftensmaden.
    Drik ikke kaffe eller sort om aftenen. Drik evt. aftenthe/ urtethe.
    Hvis du ryger, så prøv så vidt muligt at undgå at ryge inden du går i seng.
    Som nævnt kan baldrian måske hjælpe - de kan fåes i håndkøb på apoteket.
    Jeg har gode erfaringer med at lytte til et eller andet - det får mig til at slappe af. På DR´s hjemmeside og andre steder, kan man podcaste bøger..
    Hvis du er gået i seng, og ikke kan sove, så stå op igen. Lad være med at vende og dreje dig og kigge på uret hele tiden - det får din underbevidsthed til at forbinde sengen med søvnløshed.
    Desuden er det en god idé, ikke at foretage sig andet i sengen end at sove, så din underbevisthed forbinder sengen med søvn, og ikke andre aktiviteter (såsom fjernsyn osv.)..
    Håber det kunne hjælpe lidt! smiley


  • #3   13. dec 2009 ** drik ikke kaffe eller sort the, skulle der selvfølgelig stå - ikke bare "sort"! smiley


  • #4   13. dec 2009 hvad går dine spekulationer ud på?

  • #5   13. dec 2009 Jeg spiser ikke slik om aftenen, drikker ikke kaffe og bryder mig ikke om te. Jeg ligger i min seng fra kl 21 og prøver at sove. Jeg kan bare ikke finde ro, overhovedet!

  • #6   13. dec 2009 prøv at åbne vinduet en halv time før du går i seng har du en fjer hoved pude røst den godt og grundig så den fylder så meget som muglig luk vinduet når du skal til at sove og lig dig ned på siden dynen godt om ørene og tænk sov sov eller et helt vildt godt sted virker på mig

  • #7   13. dec 2009 Det kunne være jeg skulle prøve. Tak, for jeres råd smiley

    Jeg håber virkelig det kommer til at hjælpe!


  • #8   13. dec 2009 prøv at skrive dine spekulationer ned på et papir så kan man nogle gange ligge dem fra sig ellers gå til læge

  • #9   13. dec 2009 Jeg ved godt, hvad de er, for det er det samme emne hver evig eneste aften.

    Hvis jeg går til lægen, hvad kan de så gøre for mig?


  • #11   13. dec 2009 Hvis det er meget slemt kan din læge hjælpe dig med noget beroligende i en periode. Det kan være medicin mod "tanke-mylder", eller det kan være en eller anden form for sovepiller. Man kan få nogle milde sovepiller, som fremhæver et naturligt stof i hjernen, som skulle være ganske gode. Jeg kan ikke lige umiddelbart huske hvad de hedder, men de er meget mildere end "rigtige" sovepiller - som er noget krasbørstigt stads..

  • #12   13. dec 2009 Dine spekulationer er det nogen du kan løse, eller er det bare altmuligt du går og tænker over?
    Hvis du ligger og ikke kan sov, så tænd for tvet, eller læs i en bog, så du ikke skal ligge og tænke over altmuligt. Hvis jeg bare ligger og tænker "sov sov sov" så kan jeg overhovedet ikke og jeg bliver bare irriteret på mig selv over at jeg ikke kan.. Prøv at tænke på noget der gør dig glad, nogle drømme, nogle gode oplevelser eller noget andet der ikke får dig til at tænke på noget "bekymrende". Varmt mælk hjælper også..
    Det hjælper i hvert falde for mig smiley


  • #13   13. dec 2009 Jeg har haft samme problem.
    Hvis det er noget vedvarende, synes jeg du skal tage til psykolog.
    Faktisk kan det hjælpe rigtig meget. Ikke fordi man nødvendigvis skal have et problem, men jeg gik til psykolog pga søvnløshed.
    Han snakkede med mig om årsagerne til det, og havde nogle gode øvelser der hjalp på mig smiley

    Ellers så prøv at lade tankerne flyve forbi. Jeg elsker egentlig at gøre det. Bare slappe af og "opservere" dine tanker, det er spændende smiley


  • #14   13. dec 2009 Man kan købe sådan noget i The body shop som hedder "Deep Sleep" som man kan spraye på hovedpuden så man slapper af.
    Det kan også være svært at sove hvis man sidder meget foran fjernsynet, computeren eller smser meget lige inden man skal sove.

    Ellers synes jeg du skal få snakket med en du stoler på med alt det du går og tænker på. Eller også gå til Psygolog.


  • #15   13. dec 2009 Sørg for at stå tidligt op, så din krop ikke vænner sig til at gå sent i seng og sent op. Det kan være du har forstyrret din "søvn-cyklus".
    Jeg plejer altid at tage den med ro, hvis jeg ikke kan sove. Jeg tænker på noget andet. Det er bedst at tænke på noget rart.
    Hvis det ikke hjælper, og jeg bliver bekymret for, at jeg bliver for træt næste dag, tænker jeg: "Fuck det! Jeg kan sove når jeg bliver gammel!"

    Og det med dine spekulationer skal du se i øjnene og løse så snart du kan. Du bliver nødt til at acceptere dem.

    Signe:)


  • #16   13. dec 2009 Mine spekulationer er min hest. Jeg har dårlig samvittighed over, at jeg ikke har tid til ham og han ikke laver noget. Så det er svært at løse det problem, når der ikke er flere timer i døgnet.

    Jeg står op kl 7 hver dag, men falder først i søvn omkring kl 2.
    Det mærkelige er, at hvis min kæreste er der, så kan jeg sagtens sove. Så falder jeg i søvn med det samme af bar udmattelse. Så det er lidt mærkeligt må jeg sige smiley



  • #17   13. dec 2009 Jeg synes du skal vælge en psykolog frem for lægen, hvis du har råd til det smiley For en læge pumper dig bare fuld af sovemedicin/nervepiller og det synes jeg ikke er en knald god idé hvis det kan undgåes.

    Jeg falder bedst i søvn hvis jeg drikker varm cacao og læser i en bog.
    Ellers gav min mor mig engang et fremragende råd. Hvis man ikke kan sove, så stå op. Og lav et eller andet. Se lidt tv eller hvad du kan finde på og efter ½ time eller hva du nu synes så gå i seng igen. For man falder aldrig i søvn når man ligger og spekulerer på at man ikke kan sove, så hellere gå op og lave lidt i stedet.

    Og den med kæresten kender jeg godt. Man bliver hurtigt som et gammelt ægtepar som ikke kan undvære hinanden om natten smiley

    Ellers må du bare acceptere at du ikke sover så meget i en periode. Når det ikke er i lang lang tid af gangen tager man ikke skade af det.
    Og måske prøve at sove på andre tidspunkter af døgnet hvis du har tid til det. Din krop er ligeglad med om du sover 2 timer til middag og 5 om natten eller om du sover 7 timer en nat.


  • #18   13. dec 2009 det er lidt svvært at hjælpe hvis man ikek ved hvad du spekulere på..

    FOr hvis det er økonomien, så tag et snak med banken
    Er det en du er forelsket i, så gør noget ved det
    Er det en test/eksamen, så forbered dig så meget du kan, så du ikke har nogne grund til at skull spekulere over det


  • #19   13. dec 2009 Tanja: Som jeg skrev længere oppe, så er det min hest, der er grund til mine spekulationer. Den er der desværre ikke så meget at gøre ved.

    Jeg har nu fået noget søvndyssende naturmedicin af min mor, som vist skulle hjælpe lidt. Så jeg prøver at tage det et par aftener og hvis det hjælper, så må jeg kontakte lægen og håbe på en henvisning til psykolog, da jeg desværre ikke har råd til det, før hesten er solgt smiley


  • #21   13. dec 2009 Deschain: Jeg går jo i seng kl 21, som jeg skrev, for at prøve at falde tidligt i søvn. Men, jeg kan stadig ikke sove uanset hvornår jeg går i seng! Så det er lidt svært.

  • #22   13. dec 2009 Kan se i din profil den er udlånt..

    Du kan vælge at låne den til et andet sted, hvis du ikke er tryg ved hvor den er nu, eller hvis økonomien er til det, så få den hjem, hvor du ved hvor den er


  • #23   13. dec 2009
    Kør dig selv træt :). Jeg sover lidt men det er fordi jeg går for sent i seng og står for tidligt op men når jeg så endelig rammer hovedpuden så kan jeg satmer også sove de næste 15 timer hvis det skulle være.

    Ellers så få fat i en der kan løse problemerne, psykolog fx.
    Er det selvskab du savner, så tag katten med i seng (;


  • #24   13. dec 2009 Tanja: Nej, hvis du læser ordentligt, så kan du se, at den ikke er udlånt, men at jeg gerne vil have den solgt eller udlånt!!!

    Hm, jeg har desværre ingen kat, men overvejer virkelig at skaffe mig en smiley


  • #25   13. dec 2009 hør meget svag musik , jeg kan ikk sove hvis der er alt for stille når jeg skal i seng .


Kommentér på:
Gode råd til at sove?

Annonce