632 visninger
|
Oprettet:
Bidrytters forsøg på at ride bidøst. {{forumTopicSubject}}
Jeg søger gerne ris og ros til min første gang som bidløs
http://www.hestegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=173621
/JK
jul 2004
Følger: 98 Følgere: 94 Heste: 5 Emner: 146 Svar: 1.187
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.149
Men hvis man må komme med lidt kritik, så ser det ud til at du styrer meget o cordeo'en. Og pointen med at ride med denne, er jo netop at man rider "uden hænder", og altså styrer med ben, sæde osv. Cordeo'en er bare en "nødbremse".
Det er i øvrigt ret svært at få stopsignalet til at virke, hvis der er konstant tryk på halsen/bringen, for så skal der jo pludselig trækkes ret godt til for at lave et større tryk.
-og for god ordens skyld: jeg er bidrytter, men har lavet samme forsøg en dag, blot for lige at bevise (både for mig selv og andre) at hesten og jeg såmænd sagtens kan styre, stoppe osv uden brug af bidet. Var ikke så snu at optage det, men det skulle man måske gøre en dag.
-men som sagt synes jeg da det ser helt fornuftigt ud:o)
jun 2006
Følger: 119 Følgere: 141 Heste: 4 Emner: 555 Svar: 3.489
Ja, jeg ville og besvise jeg da sagtens kunne. Det er bare meget sværere end det ser ud til
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.149
De første omgange jeg red, gjorde jeg stort set som du gør noget af tiden: "hiver" i den manglende tøjle hehe.
Og det er jo ikke fordi jeg normalt ville hive sådan for at få kræet til at dreje, men nok fordi tøjlen IKKE er der, så mangler man den.
Når først man slapper af, så er det ikke så svært endda:o)
feb 2007
Følger: 182 Følgere: 279 Heste: 2 Emner: 196 Svar: 1.723
men super at du forsøger
Bidrytters forsøg på at ride bidøst.