{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Link til kørsel med trailer
  • #2   4. nov 2009 her http://www.fdm.dk/lov-ret/trailer-campingvogn/saa-meget-maa-du-koere-med

Der er en side mere hvor du taster tallene for bil og trailer ind, men det er nede lige nu

• #3   4. nov 2009 Tiladelsen er intet problem den kører manden med(han hat trailerkort + tilladelse til transport af hest via kursus på AMU).. det er nemlig kun fordi at min bil skal på værksted og jeg skal til behandling med vores pony..så ville lige regne på om jeg kunne bruge den anden bil..

Jeg regne siden er nemlig nede for tiden):

• #4   4. nov 2009 Rolig nu....

Der er 2 regler man skal forholde sig til hvis traileren har en tilladt totalvægt på over 750kg. Der er forskel på reglerne alt efter hvornår du har taget kørekort. Hvis du har taget dit kørekort FØR maj 2009 gælder følgende regler:

Regel 1: Din bil må ikke være godkendt til at trække mere end bilens egen vægt + 50 kg. Dvs på registreingsattesten må anhængertrækket ikke være godkendt til mere en din bils egenvægt + 50kg.

Min bil vejer 1350kg, så +50 giver det 1400kg. På registreingsattesten stod der 1500kg, så jeg måtte ikke køre med en trailer uden trailerkort. Jeg har vejet anhængertrækket ned til 1400kg, så regel 1 er overholdt.

Regel 2: vogntogets samlede vægt må ikke overstige 3500kg. Her skal du tage din bils tilladte totalvægt og lægge sammen med det som anhængertrækket er godkendt til. Dette må ikkke give mere end 3500kg.

Min bils tilladte totalvægt er 1975kg + de 1400kg fra anhængertrækket = 3375kg, så den regel er overholdt.

Det man skal være opmærksom på er hvad traileren selv vejer og hvor meget man læsser i den. Typisk vejer en trailer 800kg og en hest en 500kg, det er 1300kg, så er der 100kg tilbage til udstyr...

Hvis man har taget kørekort efter maj 2009 er det andre og strengere regler...

• #5   4. nov 2009
    Gælder det os 4X4 på gule plader?

• #6   4. nov 2009 Ja, men vær opmærksom på at den jo er noget tungere end en almindelig bil, og derfro også må trække mere hvorfor trailerkortet er nødvendigt.

• #7   4. nov 2009
    okay..takker for hjælpen..må hellere jage med min mekaniker så min egen bil bliver færdig..den kan jeg kører med.

• #8   4. nov 2009 det var så lidt

Kommentér på:
Link til kørsel med trailer

Annonce