{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.195 visninger | Oprettet:

Vil du passe på jorden og vores miljø? {{forumTopicSubject}}

Interesserer du dig for at passe på vores planet og ikke ødelægge miljøet?
Så er du vel for længst blevet vegetar ;o)

Vidste du at en vegetar udleder under halvt så mange drivhusgasser som en kødspiser?

Tør du se fakta i øjnene og læse denne artikel?
(link fjernet)

og denne:

(link fjernet)

og denne

http://vegetarkontakt.dk/?-gode-argumenter-for-at-spise-vegetarisk=12061

Kig også forbi www.hestegalleri.dk/grupper/vegetar
MELD DIG IND ALLEREDE IDAG! Der er plads til alle - Såvel vegetarer som dem som ønsker hjælp og gode råd til at blive det!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil du passe på jorden og vores miljø?
  • #1   13. okt 2009 ... nyder også min bøf smiley

• #3   13. okt 2009 sys nu altså os a bøf er dejligt (:

• #5   13. okt 2009 Hvad hvis jeg fortæller jer disse ting:

For de ressourcer det kræver at mætte en person med en bøf på 150 g, kunne man mætte 40-50 mennesker med et sundt vegetarisk måltid! Ikke så dårligt, når man tænker på at ca. 15 millioner dør af sult hvert år.
    Kilde "Diet for a small planet, Frances Moore Lape."

Og apropos de 15 millioner der dør af sult hvert år; ud af disse 15 millioner dør der 13 millioner børn under fem år.
    Med denne tanke in mente er det skræmmende, at over halvdelen af verdens kornproduktion anvendes til opfedning af slagtedyr.
    Kilde: "The Vegetarian Society/London"

55% af amerikanernes indtag af gift i maden stammer fra kød, mens korn, frugt og grøntsager er nede på 1-6%
    (23% fra mejeriprodukter)
    Kilde: http://www.dyrenesret.dk/122.htm

Nedsatte amerikanerne deres kødforbrug med bare 10%, ville der frigives så meget vegetabilsk protein, som nu ædes af slagtedyr, at det kunne brødføde 60 millioner mennesker.
    Kilde: Ernæringsforsker Jan Meyer

97,5% af det Dioxin (kræftfremkaldende og hormonforstyrende kemikalie) som amerikanerne udsættes for stammer fra animalske produkter (34% mejeriprodukter, 32% oksekød, 11% hønskekød, 11% svinekød, 7% fisk og æg 3%)
    Jane Plant, dit liv i dine hænder

JEG synes det bedste argument for at spise vegetarisk er, at det ser helt vildt lækkert ud. Frugt og grøntsager har alle mulige farver og smager fantastisk! Efter min mening er det bare lidt mere fristende end et stykke dyrelig.

En kødspiser i Danmark belaster miljøet med i gennemsnit 12 ton CO2 om året, mens vegetaren bidrager med 0,6 ton.
    "Det kærlige køkken", Kirsten Skaarup

Har set den her video inde på youtube, tror den hedder go vegan eller noget der hen af - der fortælles, at hvis man kun spiser plantemad kan man lade vandhanen løbe hele dagen alle 365 dage om året, og man ville stadig spare mere vand end hvis man støtter kvægindustrien. Det er da lidt vildt.

Husdyrproduktion udgør 18% af den globale opvarmning (større end transportsektoren). Det er estimeret, at der slagtes 56 milliarder dyr årligt
    I år 2050 vil der være dobbelt så mange slagtedyr, dvs der vil blive slagtet over 100 milliarder årligt .
    Kilde: http://www.pubmedcentral.nih.gov/articlerender.fcgi?tool=pubmed&pubmedid=18470284

OVERKILDE = http://vegetarkontakt.dk/?-gode-argumenter-for-at-spise-vegetarisk=12061

• #6   13. okt 2009 Så næste gang i nyder jeres bøf, hvad så med at tænke på den faktisk er medskyldig i flere millioner børns død?

• #7   13. okt 2009 enig med cecilie gram.

• #9   13. okt 2009 Miss Perfect: Så det du siger er, at så længe du ikke tænker på at det er et dødt dyr der har lidt, så har du intet imod at tygge på det? Eller mener du, at så længe du ikke tænker på, at du er medskyldig i at flere millioner MENNESKER hvert år har det elendigt og sulter og sulter indtil de dør, så har ud intet imod at spise kød?

• #10   13. okt 2009 Michelle: Jeg kan finde kilder, der beviser at for hver person der bliver vegetar overlever flere dyr, mennesker og miljøet får det bedre ..

• #11   13. okt 2009 Er der ikke snart nok "Bliv vegetar" emner ?

• #12   13. okt 2009 Luk nu røven med alt det hellige lort.... jeg er så træt af alle jeres skide moraliserende lorte indlæg, som i insisterer på at oprette igen og igen og igen og igen.... Hold det for jer selv!!! Eller hold det til jeres egne grupper!

• #13   13. okt 2009 okay vil si a jeg enli ik har det pisse fedt med a sidder og æde lig men det smager satme god´r og tror næppe på a en person ka gøre en forskel (:
    + at hvis jeg bliver vegetar så ska vi til a lave 2 retter hjemme hos mig også udleder vi meget mere co2 såe, (:

• #14   13. okt 2009 ALLE JER DER SIGER I ER LIGEGLADE:

Jeg vil super gerne høre, hvordan i kan synes det er okay bare at ignorere et så stort problem?
    Virker som om i er enormt egoistiske, så hvis jeg nu fortæller om hvordan det rammer JER lytter i så?
    Ønsker i ikke at JERES børn og børnebørn har en klode at gå på med frisk luft?
    Ønsker i ikke at JERES børn, børnebørn, oldebørn osv. kan tage op og se på indlandsisen og nyde synet af frie isbjørne?
    Ønsker i ikke at I får nedsat risikoen for forskellige hjerte og blodsygdomme?

• #16   13. okt 2009 Den bidløse vegetar! -Hjemmesiden færdig! KIG smiley !: Luk nu!!!

• #18   13. okt 2009 jeg kan ikke lide kød mer, og det er jeg faktisk træt af..

• #19   13. okt 2009 Jeg tror sgu hellere at folk skulle overveje at tage cyklen istedet for at blive vegetar. Kød er kun en meget, meget lille del af verdens forurening, så det virker lidt som nogle ret så dårlige undskyldninger du kommer med. Det er specielt også irreterende, fordi du nok ved fra andre emner, at folk ikke stopper med at spise kød pga. af det.

• #20   13. okt 2009 Miss perfect:

Kunne ikke være mere enig!

• #21   13. okt 2009 Du mener måske også at jægere er "onde"..

• #22   13. okt 2009 Miss Perfect: du er skarp !(; eeenig.

• #23   13. okt 2009 Miss perfect 2 * Team TWH * - Den hellige !

OMG! Troede godt nok ikke der fandtes så ... uvidende .. mennesker!
    Hvad er det for noget fis at fyre af?!
    Mennesker DØR af SULT fordi de ikke kan få mad! Børn i U-lande DØR af SULT fordu der ikke er noget mad til dem!
    De kan ikke gøre noget ved det!

OKKER GOKKER GUMMIKLOKKER + ANNA F + CECILIE GRAM :
    Der er ET indlæg om dagen, hvilket der også godt må være. Vi har forhørt os med HA'er om dette.

TEAM SCREAM:
    En person kan sagtens gøre en forskel. En enkelt person kan have enormt indflydelse på andre og på den måde er det pludselig flere der tænker "rigtigt" og på den måde bliver flere vegetarer, og det er bare startet ved at en person begyndte ;o
    Desuden redder EN ENKELT vegetar ca. 85 dyr om året!!

• #24   13. okt 2009 Så tag dog cyklen og spar noget co2 på den måde.. lad dog for helvede vær at vær så hellig..
    jeg vil sgu stadig kunne æde mig en 200 g bøf med noget ordentlig brun sovs og kartofler. du får ikke mig til at sutte på en gulerod, og tænke 'nu har lille mgala fået sin mad i dag, fordi jeg har spist en gulerod og gjort verden til et MEGEt bedre sted at leve'

noway dudes

• #25   13. okt 2009 Miss perfect 2 * Team TWH * - Den hellige !

HOLD DA OP! Det er da ret ekstremt med dig.
    Du kan ikke engang argumentere for hvad du mener.
    Ret morsomt faktisk .. Du sidder bare og disser mig, men du kan ikke modargumentere hvad jeg skriver ..

• #27   13. okt 2009 Det var dog bizart at stille det op som om man dræber børn ved ikke at være vegetar.
    Og der er sgu da klart, at der overlever flere dyr, når en bliver vegetar, men hvor vil du hen med det? xD Jaaaaa, en masse hellige dyr, vi ikke kan bruge til noget?

• #28   13. okt 2009 MICHELLE:

Nej det gør de da ikke smiley
    Det er jo dyr, som så ikke bliver slagtet.
    For jo færre dyr der bliver spist destor færre dyr bliver der slagtet og det vil sige at man avler færre dyr for blot at blive slagtet.

• #29   13. okt 2009 fair nok (: men jeg ka ik klare tanken om at skulle undvære and juleaften (yeaps jeg er ego, lev med det)

men har da flere gange overvejet a bli vegetar og har da mine perioder hvor jeg ik rør kød, men det holder desværre bare ik for mig (:

• #30   13. okt 2009 CECILIE GRAM:

Nej for alle herinde idag er øjensynligt ekstremt egocentrerede.

• #31   13. okt 2009 De stærkeste overlever....

• #32   13. okt 2009 TEAM SCREAM:

Du behøver jo ikke starte med at cutte alt kød fra din kost smiley
    Hvis det lige præcist er anden du ikke kan undvære, så start med kødet i din hverdag - Allerede der vil du gøre en kæmpe forskel!

Miss perfect 2 * Team TWH * - Den hellige !
    Jeg kan sådan set ikke udtale mig om hvem "vi" har ondt af, men jeg mener det er forkert at spise kød både for dyrene og for menneskerne.

• #33   13. okt 2009 A & A .

Er du holdt op med at kunne lide kød pga vores emner?

• #35   13. okt 2009 Miss perfect 2 * Team TWH * - Den hellige !

Jeg kommer med en masse konkrete facts, som sådan set beviser hvad jeg skriver. Det morer mig at du bare siger jeg er latterlig istedet for at modargumentere.

• #36   13. okt 2009 Jeg kunne godt tænke mig at det med at være vegetar og veganer blev afmystificeret lidt. Altså, vi tror ikke, vi er mere hellige, end alle andre. Vi har ikke alle været i lære hos Buddha eller sådan noget i den stil. Vi er bare helt almindelige mennesker, der har valgt at leve vores liv, som vi føler er bedst for os, og giver os mening. Det kan der være så mange årsager til, de hyppigste er nok miljø og dyrevelfærd. Men derfor tror vi altså ikke, at i er bedre end alle andre. Men det er altså ikke noget der vender hele ens verden på hovedet. Det er faktsik relativt små ændringer i kosten, der skal til, for at blive vegetar, og så lidt mere for at blive veganer.

• #37   13. okt 2009 MICHELLE:

Måske i starten, men om en generation MAX to vil folk vælge andre erhverv, da de jo så vil indse at kødindustrien er dårlig for økonomien.

• #38   13. okt 2009 slet ikke, disse emner påvirker mig egentlig ikke..

jeg er holdt op med at kunne lide kød, fordi jeg ikke synes det smager godt? og det er jeg faktisk træt af, det er ret træls..

• #39   13. okt 2009 Miss perfect 2 * Team TWH * - Den hellige !

Hvorfor så ikke starte med dig selv? Det der var godt nok et latterligt argument.

KAMILLE B:

PRÆCIST!

• #40   13. okt 2009 De fattige vil ikke komme til at få mere mad fordi vi kvitter kødet. De har da stadig ikke råd til mad. Det er jo slet ikke der problemet ligger, det er i samfundet, i U-landene, der er ikke penge til at forandre, og man kan ikke forandre det bare lige sådan.
    Iøvrigt vil der blive udledt mere CO2, hvis I-landene går hen og bliver U-lande, hvad skal vi så gøre? smiley

• #41   13. okt 2009 A & A

Hvorfor ikke udnytte det og gøre noget godt for andre (dyr og mennesker) og kloden?

• #42   13. okt 2009 Miss perfect 2 * Team TWH * - Den hellige !: Ja, vi er for mange, men jo højere dødeligheden er, jo mere flere børn vælger folk at få. Så det hjælper desværre ikke noget. Ikke for noget, men det er også nemt at sidde her i vesten og sige, at det kun er godt, de dør. Det er jo ikke vores børn. Det betyder åbenbart noget andet, når de har anden kultur, hudfarve, nationalitet...?

• #43   13. okt 2009 tja, men der er de også meget jeg ville savne. desværre (:
    spiser dog ik ungt kød xD og længre kommer jeg nok ik xD

men så tænker jeg også li, altså kødædende dyr er jo enli en stor del af al kød spisning så dem får man jo trodsalt ik lii stoppet, så man ville alligevel ik redde alle de små neger børn, eller dyr for den sags skyld.

• #44   13. okt 2009 udnytte det? hva mener du?

• #46   13. okt 2009 A & A

Udnytte at du ikke bryder dig om kød ..

• #47   13. okt 2009 Det kaldes FØDEKÆDEN kære venner.......

• #48   13. okt 2009 forstår dig sgu ikke.. jeg synes ikke det er fedt ikke at ku lide kød, og udnytte det? kalde mig veganer og lave en masse emner om det ..?

• #49   13. okt 2009 MISS PERFECT:

Vil du omfulere det du lige skrev for forstod det ærlig talt ikke? ,O

A & A

Hold op med at synes det ikke er fedt. NYD DET!
    Nyd at du kan gøre noget godt for kloden, mennesker og dyr!

• #50   13. okt 2009 jeg synes ikke det er fedt .

• #51   13. okt 2009 Begyndt at synes det ?

• #52   13. okt 2009 Den måde det foregår på i dag har ikke noget med fødekæden at gøre..

• #53   13. okt 2009 Lykke: ENIG .

• #54   13. okt 2009 Det der forstod jeg godt!

Jeg mener det her:

Der det nu også dét?
    Du kan sige at det var en latterlig formulering, men selve argumentet er sådan set ikke helt hen i vejret.

• #56   13. okt 2009 Du er jo ikke kommet med noget argument? Det var ligesom de tjeg morede mig over ..

• #57   13. okt 2009 Miss Perfect: Fremstilling af animalske produkter er faktisk et MEGET større problem, end man vi anerkende. Det er bestemt ikke småting. Det påvirker vores miljø enormt meget, og hvis du spørger dyrene er det nok det største problem. Jeg tror meget af problemet er hele vores tankegang. Vi har gjort os selv til herskere af kloden og alle andre levende væsner. Det tror jeg er misforstået...

• #58   13. okt 2009 det er faktisk usundt at være vegetar, da dit tarmsystem vil forfalde på grund af mangel på noget at tærre i. Derudover så er mennesket faktisk KØDÆDERE ! Det er usundt kun at spise grønt da vores krop er bygget til kød. OG desuden-Uha uha, må man godt tænke på sin krop smiley
    Desuden er vegetarisme tit skyld i hjertekarsygdomme, og forhøjet kolesteroltal.

• #60   13. okt 2009 OKKER GOKKER GUMMIKLOKKER:

Øøøøh der er noget du har misforstået? Det er præcist OMVENDT!

• #61   13. okt 2009 det kød jeg ikke spiser, spiser min hund.....(hun er rå'fodret, så hun spiser rådt kød, da det er godt mod allergi) SKal hun så også blive vegetar?

• #62   13. okt 2009 Jeg tror vist du skal google lidt mere søde ven, ligesom du har gjort med alt det andet du har skrevet. Men jeg går ud af dette emne nu, for jeg syntes simplelthen det er blevet for latterligt.

• #63   13. okt 2009 OKKER GOKKER GUMMIKLOKKER:

SE HER FOR FAKTA http://www.forsoegsdyrenes-vaern.dk/text/veg.html

JULIA E:

Dejligt ;o
    Du skulle gerne kunne bestille det inde på anima.dk

Kan lige finde et direkte link tl dig

• #64   13. okt 2009 Haha hvor er I latterlige at høre på, kan ikke lade være med at grine af at i diskuterer sån,! ta jer da bare lidt sammen, men fair nok, noget skal man jo gå op i, smiley ? xD

• #65   13. okt 2009 Julia E: Dejligt med lidt positivt:D Inde på anima.dk kan du bestille starterkit, og også læse mere om det. Vil desuden anbefale dig vegetarkontakt.dk, hvor der altid er en masse kloge mennesker til rådighed:) Super godt initiativ, jeg er sikker på, du ville blive glad for det:) Hvis du har nogle spørgsmål, er du mere end velkommen til at skrive!:D

• #66   13. okt 2009
    VÆRSGO JULIA

(link fjernet)

• #67   13. okt 2009 Mmm kød kød kød... Hest, gris, ko, lam, rådyr, og små uskyldige fulge...

" citat "
    Okker gokker gummiklokker ;D
    det er faktisk usundt at være vegetar, da dit tarmsystem vil forfalde på grund af mangel på noget at tærre i. Derudover så er mennesket faktisk KØDÆDERE ! Det er usundt kun at spise grønt da vores krop er bygget til kød. OG desuden-Uha uha, må man godt tænke på sin krop smiley
    Desuden er vegetarisme tit skyld i hjertekarsygdomme, og forhøjet kolesterolta
    " citat slut"

Lige nøjagtig smiley Er ufattelig usundt at leve 100% vegansk, og folk der påstår andet er enten ufattelige naive eller ........

• #68   13. okt 2009 Kamilla Skovgaard R: Det var nogle fine ord, det lød meget kogt, og ret korrekt smiley smiley

• #69   13. okt 2009 Miss Perfect: Tror ikke det er helt så nemt at få folk til at indse det. Det handler om overlevelse; hvis der skal være nogle børn til at forsørge forældrene, når de bliver gamle, så er de nødt til at få så mange, at de kan overleve at fem af dem dør. Derfor hænger det sammen.

Kamilla: Mange eksperter mener, at en vegansk kost kan være sund. Se evt. heslekost. Det kød mange spiser i dag, og i de mængder, er i hvert fald ikke sundt!

• #70   13. okt 2009 KAMILLA:

Nu var det vegetarisk Okker udtalte sig om.

Personligt har jeg ikke særlig megen viden indenfor veganisme, men kan hurtigt finde flere kilder der beviser at det er langt sundere at være vegetar end kødspiser!

• #71   13. okt 2009 smager hest godt ?(: - nogen der har snagt det?

• #72   13. okt 2009 LOL.

• #73   13. okt 2009 Jeg lever vegansk, og føler mig sund og rask. Overvej hvor mange fejlernærede kødspisere der er;)

• #74   13. okt 2009 MISS PERFECT:

Din vens kone døde ikke af at være vegetar, men af fejlernæring. Beklager meget, men du kan ikke give vegetarismen skylden for, at nogen mennesker ikke forstår at ernære sig ordentligt.
    Hvis man skulle se på det sådan, er du så klar over hvor mange der hvert år dør "af" kød?

Vidste du at efter tobak og alkohol er kød en af de største dødsårsager i USA?

• #75   13. okt 2009 A & A . - Hest smager faktisk utrolig godt smiley Er meget sødt i kødet, så det er nok en smagssag smiley

Den bidløse vegetar! -Hjemmesiden færdig! KIG smiley ! -- Det er osse meget nemt at finde kilder der beviser det stik modsatte smiley Så den skal du længere ud på landet med. Har snakket med både læger og diætister som mener at det er direkte sundhedsskadelig, grundet mangel på diverse animalske bestanddele...

Mennesket ER alt æder, men dette forudsætter at man får føde fra alle dele af mad pyramiden! JA vi skal ha grønt, vi kan ikke leve uden vegetabilske produkter uden at få lidelser som skørbug, MEN vi SKAL også ha kød, uden kød risikerer vi bla. en nedsat levealder (kan deskuteres om det er godt eller skidt med vores overbefolket verden), underudvikling af muskelmasse, blod sygdomme osv.. Vælg selv! MEN LAD FOR GUDS SKYLD VÆRE MED AT SIDDE OG OPFORDRE SMÅ PIGER OG DRENGE TIL AT LEVE UDEN KØD! Havde kvalt den der havde opfordret min datter til det hvis hun kom hjem og sagde at hun ville være vegetar/veganer

• #76   13. okt 2009 Man kan ikke dø af at være vegetar, da det ikke er en sygdom!
    Hun har så øjensynligt været fejlernæret, hvilket ER en sygdom, men det er vegetarisme ikke!

• #77   13. okt 2009 Kamilla: det ku' være det skulle prøves smiley

jeg er så enig, så fuldstændig enig i det du skriver, det helt vildt!

• #78   13. okt 2009 Den bidløse vegetar! - Vidste du at antallet af døde pga. Hash rygning er = 0 ? Begynd du bare at opfordre folk til at ryge fede smiley

Tingene kan på ingen måde sammenlignes med mad, så hold det da ude af diskutionen

• #79   13. okt 2009 KAMILLA:

1) Kød kan erstattes af bønner, soja osv. så NEJ mennesket behøver ikke kød.
    Ved at spise bønner, soja eller andet istedet for kød sørge rman også for, at man kun få de vigtige ting der er i kød, og ikke alle de ting der giver en kræft, hjertesygdomme osv.

2) Så du ville ikke respektere din datters ønske og valg? Blot fordi hun tænker sig mere om end du?

• #80   13. okt 2009 bidløse vegetar blablabla: nu er du ved at bevæge dig meeeget laaangt ud.. x)

• #81   13. okt 2009 Kun hvis man ikke spiser ordentligt!
    Kødspisning kan også give sygdomme! Faktisk langt flere end vegetarisme!

• #82   13. okt 2009 A & A

Det er da Miss såkaldt Perfect der bevæger sig langt ud? Jeg holder mig indenfor emnet - Vegetarisme. Hun begynder at snakke om alkohol, busser osv.

• #83   13. okt 2009 ja det sir du jo xD.. goooodnat min søøøde ven (:

• #84   13. okt 2009 <b>Den bidløse vegetar! -Hjemmesiden færdig! KIG smiley !</b>

Helt ærligt, du er 14 år. Hold nu op med at bryde din hjerne med at redde verden, og koncentrer dig om din skolegang i stedet. Efter alt at dømme har du vidst brug for den...

• #86   13. okt 2009 godt sagt michael xD

• #87   13. okt 2009 MICHAEL

Ja og du er 24 og kunne tydeligvis selv bruger noget læring om almindelig fornuft.

KATRINE D:

Der er enorm forskel på stenaldern, hvor mennesker var nødt til at spise kød, og nu hvor der er enormt mange alternativer.

• #88   13. okt 2009 Den bidløse vegetar! - Du vil aldrig nogensinde kunne opnå den samme protien sammensætning som der er i kød via. planter... Er fuldstændig umuligt.. Det samme gælder den sammensætning er er af aminosyrer smiley

Hov hov, se hvad jeg fandt her:
    http://www.dr.dk/Sundhed/dinsundhed/Brevkasse/20080326084854_2_1_1.htm
    http://netdoktor.dk/sygdomme/fakta/blodmangeljern.htm
    http://www.netdoktor.dk/vitaminer/vitaminb12.htm

Nej hun ville bestemt ikke få lov... Er da en ting der er helt sikkert!

• #89   13. okt 2009 Miss perfect 2 * Team TWH * - Den hellige !

Som jeg ser det så var der ingen dybere mening med dine sidste to indlæg?

• #91   13. okt 2009 Og puha, er det nu vi skal begynde med sprøjtemidlerne?? hvis der kom en markant stigning i antallet af vegetare/veganere ville produktionen af planter skulle stige helt ekstremt! for at den kan stige så markant er landmændende nød til at sprøjte mere for at få mere udbytte, da der med økologi er et større tab af høsten, da risikoen for ukrudt og insekter stiger. Dvs. at i takt med den større mængde sprøjtemidler vil blive brugt, vil der blive dræbt mange uskyldige insekter + at skov arealerne vil blive reduceret grundet manglende jord der skal bruges til den stadigt stigende efterspørgsel på vegetabiske fødekilder. Det vil så ende op med at dit "red verdenen pis" spolerer vores jord væsentlig meget mere end den livsstil vi fører nu!

Vil du ha verdenen til at leve på din måde skal du lige henrette størstedelen af jordens befolkning, hvem tager vi først? Eller udtømme vores planet for alle dens resurser

• #92   13. okt 2009 Miss perfect 2 * Team TWH * - Den hellige !

Hvis han mener jeg har brug for ekstra skolegang grundet hvad jeg har skrevet her, så må han da have behov for at lære om etik og fornuft.

KATRINE:

Jeg deler sådan set blot min viden med jer.

• #93   13. okt 2009 Kamilla Skovgaard R

Passer ikke for man kunne blot bruge al den plads/jord, som der lige nu gå kvæg og andre indsustri/slagte dyr på.

• #95   13. okt 2009 DIT FØRSTE INDLÆG KAMILLA:

Hvis du spiser varieret nok grønt får du alle de essentielle aminosyrer du skal bruge for at danne hele proteiner selv.
    Med kød har koen/grisen bare gjort det for dig .

• #97   13. okt 2009 MISS PERFECT:

Egentlig forstår jeg ikke hvorfor du på noget tidspunkt har indblandet din afdøde mor. I mine øjen er det enten et dårligt forsøg på at jeg får medlidenhed eller synes det er flov og derfor ikke tør svare?

• #98   13. okt 2009 <b>I kan ikke bruge jeres argument om, at så ville der være for mange dyr!
    Hvis nu 1000 mennesker holder op med at spise kød, er det jo logisk at man så slagter 1000 dyr mindre, og hvorfor avle dyr bare for at slagte dem? Nej vel, så der bliver avlet 1000 dyr mindre. På den måde risikerer man IKKE at der er for mange dyr, for de dyr "vi" spiser, er dyr der er avlet til at blive spist.</b>

• #99   13. okt 2009 Hvorfor bliver du VED OG VED med at komme med fakta osv. om alt andet end vegetarisme?

• #100   13. okt 2009 Jo det gør vi, men så må vi jo kæmpe for at gøre transporterne bedre.

• #102   14. okt 2009 Hvad taler du nu om?

Hvis du taler om at dyrene har det elendigt - Så må vi jo kæmpe for at gøre det bedre.

Taler du om co2 igen?
    Det argment er jo heller ikke særlig holdbart.
    Som det er nu bliver dyrene avlet her, sendt til udlandet for at blive slagtet (Rigtig mange bliver ikke slagtet i DK) så bliver de snedt videre for at blive lavet til f.eks. hamburgers og så bliver det sendt til butikker.
    Man kunne droppe det ved bare at avle det her, sende det til udlandet og så lade dem lege med det og ikke tage det tilbage til DK for at sælge det som hamburgers.

DESUDEN! HVIS nu alle danskere blev vegetarer ville der jo ingen farme med dyr til slagtning være ;o

• #104   14. okt 2009 Den bidløse vegetar! - Det er fysisk UMULIGT at få den sammen sammensætning via. vegetabiske fødekilder, som i kød.. Prøv at tage en rundspørge ved landets læger... selv de fleste diætister som siger at vegetarisme er sundt, siger at fisk er en uundværlig fødekilde.
    Kan se du er 14år, så er det disideret dumt at leve på den måde.. Din krop vokser stadig, og den får et enormt underskud på de ting den skal bruge for at udvikle sig ordenligt..

Hvor vil du gøre af alle dyrene?? skal de bare aflives og forbrændes?? hvad vil du gøre når du skal have livsnødvendigt medicin, som ikke kan produceres uden dyr??
    Har ingen respekt for dine holdninger før du melder dig som forsøgsperson på medicin der kan rede menneskeliv, men som ikke kan bruges før det er testet på over 10.000 forsøgs emner..

Folk der lever udelukkende af animalske produkter spiser generalt mere for at få de rigtige mængder næringsstoffer end folk der spiser kød.. Der er ca. 6 mia mennesker på jorden, og 149 mio km2 land areal, hvoraf der både er regnskove og ørkner. I 2030 vil der efter FN´s prognoser være over 9 milliarder mennesker på jorden.. Tror du at der er nok landbrugsjord til at bespise alle de mennesker?

• #105   14. okt 2009 KATRINE :

Det passer så ikke. Størstedelen af de dyr der bliver avlet bliver jo ikke lavet ved at man sætter to grise sammen og lader dem parre sig når det passer dem - vel? Man inseminerer dem og dermed tvinger dem til formere sig.

¨

PERFECT:
    Jeg går ikke ind for aborter, men det er en helt anden diskution, som du åbenbart meget hellere vil tage end vegetarisme, for du kan jo slet ikke find eud af at holde dig til emnet!!

• #107   14. okt 2009 KAMILLA:

Hvis de 9 millioner var vegetarer så JA!
    Se de kilder jeg linkede til før:

For de ressourcer det kræver at mætte en person med en bøf på 150 g, kunne man mætte 40-50 mennesker med et sundt vegetarisk måltid! Ikke så dårligt, når man tænker på at ca. 15 millioner dør af sult hvert år.

Nedsatte amerikanerne deres kødforbrug med bare 10%, ville der frigives så meget vegetabilsk protein, som nu ædes af slagtedyr, at det kunne brødføde 60 millioner mennesker.

OG DETTE:

1. Engelske kreaturers fødebehov svarer til hvad 250.000.000 mennesker kan leve af.

2. 20 vegetarer kan leve af den samme mængde vegetarmad som 1 kødæder.

3. Hvert 3. sekund dør et barn af sult.

4. Hvis amerikanerne reducerede deres kødforbrug med blot 10 % ville det betyde at 12.000.000 tons korn blev til overs – nok til at forsyne 60.000.000 mennesker med føde.

5. Hvis alle amerikanerne blev vegetarer ville det betyde et kornoverskud, stort nok til at forsyne 600.000.000 mennesker med føde.

6. Hvis man fortsætter med at rydde de amerikanske skove med samme hast som man gør det i dag, for at få plads til kvæg, vil der, om 50 år, ikke være nogle tilbage.

7. 1 acre (0,4ha) land kan give 165 pund kød eller 20.000 pund kartofler.

8. 80 % af den opdyrkede jord i England bruges til at forsyne kvæget med føde.

• #108   14. okt 2009 MISS PERFECT:

Du snakker om aborter fordi du mener jorden er overbefolket?

• #109   14. okt 2009 Miss perfect 2 * Team TWH * - Den hellige ! - tror at den bidløse vegetar er på sit bristepunkt... Hun har ikke undersøgt at kunne begrunde hendes påstande ordenligt indtil videre...

For mig, og sikkert mange andre, er det bare bla bla bla bla fra en lille sur pige der drømmer om at rette op på alle jordens problemer... hehe

• #110   14. okt 2009 Hold da op .. Det der var godt nok ret morsomt og lidt sørgeligt Kamilla ..
    Tænk at du synes du har så dårlige modargumenter, at du prøver at ramme mig som person istedet for mine holdninger? Haha!

• #112   14. okt 2009 Det er det da ihvertfald?

Einstein var forresten vegetar ;o

• #113   14. okt 2009 Så du går mere ind for mord af ufødte børn end for vegetarisme? OMG!

• #115   14. okt 2009 KATRINE: Øøøh og hvordan så det?

• #116   14. okt 2009 `MISS PERFECT: Jo jeg gjorde. Dyrene ville jo ikke blive avlet, hvis der ikke var behov for dem.

• #117   14. okt 2009 I LIGE MÅDE!

• #118   14. okt 2009 nU ER DET JO IKke sådan at hele jordens befolkning fra den ene dag til den anden holder op med at spise kød vel? Det er ulogiske argumenter du kommer med.

• #120   14. okt 2009 http://avisen.dk/koedaedere-sviner-dobbelt-saa-meget-som-vegetarer_5470.aspx

Stof til eftertanke..

Og hovsa... Du glemmer ET vigtigt element. Lige nu forskes der meget i biobrændsel. Bio brændsel bliver dyrket på marker, marker der derfor ikke kan bruges til fødevareprodukton

Hvordan bliver Jorden udnyttet?

Jordens overflade er 51,3 milliarder hektar. Heraf er 36,6 milliarder hektar hav og 14,7 milliarder hektar er land. 8,3 milliarder hektar af landoverfladen er biologisk produktiv, resten på 6,4 milliarder hektar er is, ørken eller gold jord.

Lidt over 10% af verdens landområder, 1,35 milliarder hektar, bruges som landbrug (3654 s.170, heriblandt næsten al den bedste landbrugsjord. 10 millioner hektar må opgives hvert år, fordi det bliver ødelagt. Med 6 milliarder mennesker på Jorden er der under 0,25 hektar landbrugsjord pr. person. Link Græsgange til bl.a. kvæg udgør 3,35 milliarder hektar, eller 0,6 hektar pr. person. Link Græsgange er meget mindre produktive jorde. Udvidelse af græsarealerne er hovedårsag til formindskelse af skov. Skove leverer tømmer, beskytter mod erosion, stabiliserer klimaet, beskytter vandets cirkulation og har betydning for biodiversiteten. Jorden har 3,44 milliarder hektar skov, dvs. 0,6 hektar pr. person.

De fleste skove findes nu på mindre produktive jorde. Høj landbrugsproduktion er ofte kun mulig med tab af grundvand eller tab af overfladejord samt brug af fossilt brændsel til produktion af gødning og landbrugskemikalier. Drivhuse er op til 10 gange mere effektive end landbrugsjord, men hvis deres energiforbrug medregnes er landbrugsjord 10-20 gange mere effektiv. Bebyggede landområder til veje og huse udgør ca. 0,03 hektar pr. person i verden.

De fleste bebyggelser ligger i verdens mest frugtbare områder, og ødelæggelsen af landbrugsland som følge af veje og bebyggelser er ofte irreversibel

Hvor stor en del af Danmarks areal optages af landbruget?

Dansk landbrug og dets tilknyttede aktiviteter lægger beslag på 2/3 af landets areal (3626 s.103). Landbruget udgør kun ca. 2% af økonomien, hvad angår den primære landbrugsproduktion (3626 s.103). , men den udgør 18% af eksporten (3626 s.103). Ved den klimaændring, man forventer i Danmark, vil denne eksport kunne øges (3626 s.105). Det vil dog i så fald kræve mere kvælstofgødning. (3626 s.105).

Lidt udklip der fortæller lidt.. Det jeg vil frem til er at dine fine tal om hvormeget kvægjord der kan bruges til dyrning af vegetabilske fødevarer ikke holder.. Dette siger lidt om at kvæg jord er langt mindre produktivt end såjord smiley

• #121   14. okt 2009 KATRINE: Men de vitaminer kan du få gennem så meget andet! Ved at få vitaminerne gennem andre ting undgår du også de ting i kød, som ikke er sunde for dig.,

• #124   14. okt 2009 Hvilke dyr mener du når du taler om tamme produktionsracer`?

Nej hele verden stopper sikkert ikke med at spise kød, men hver person er et stort fremskridt :o)

• #125   14. okt 2009 Ang. aborter... Prøv at tænke på alle de ulykkelige kvinder der vil sidde med børn der er kommet efter voldtægter, en p-pille der ikk har virket, et kondom der er sprunget osv! Puha der bliver lavet mange aborter hver dag, hvis de skulle forbydes ville jordens befolkning nok stige med 5-10% og så ville der slet ikke være nok jord til dine helte ideer

• #126   14. okt 2009 KAMILLA:

Gider ærlig talt ikke til at diskutere abort nu. En anden dag ;o

MISS PERFECT:

Som jeg ser det er det bedre at de uddør end, at de lider!

• #127   14. okt 2009 Fordi jeg mener det er forkert at spise noget de rhar været levende?

Men du har ret i, at det klart er bedre at spise dyr der har haft det godt end dem der har stået i en bås hele livet.
    Jeg er skam realistisk. ..

• #128   14. okt 2009 Den bidløse vegetar! - Du er utrolig dårlig til at se meningen i det folk skriver til dig smiley Alting er forbundet i jordens økosystem, så derfor kan du ikke udelukke den ene og kun snakke om det andet..
    Jamen hvis du syns at alle dyr der lever som produktionsdyr skal uddø, skal du nok gå ud og aflive din pony/hest... De bliver produceret både for kød og ridning.. begge dele slider dyret op - osse selvom du rider bidløs..
    Køer skal os bare ha lov at uddø for de hører jo alligevel ikk til en overbefolket verden, det samme gælder grise og mange andre dyr...

Undskyld jeg siger det, MEN HOLD DA KÆFT HVOR ER DU DOBBELMORALSK!

Eeeeeeeeelsker selv dyr, men forhindrer mig ikke i at leve af kød.. Syns din debat er for langt ude, og den hører ikke til på et forum som hestegalleri, men smut du ind på et kost forum og skrig din mening op...

Godnat til jer andre smiley Har en datter jeg skal kunne stå op til imorgen smiley

• #129   14. okt 2009 øØØHM NEJ Kamilla?

Der er jo ingen mening i at aflive en pony, som nyder livet og har det godt? En pony hvis liv helt sikkert ikke skal ende hos en slagter.

<b>Gad vide om nogle af jer tør og kan se denne film: http://www.youtube.com/watch?v=VIjanhKqVC4
    HVIS! I kan hold eud at se den fra start til slut UDEN at stoppe eller kigge herinde eller andet, SÅ vil jeg super gerne høre jeres argumenter for hvorfor i stadig spiser kød.
    Ser i ikke filmen pga en masse dårlige undskyldninger, eller stopper i halvvejs fordi den er så frastødende gider jeg ærlig talt ikke høre mere fra jer om, hvor latterlig det er at være vegetar, for denne film viser SÅ godt hvorfor jeg og mange andre er det.
    HELD OG LYKKE!

• #130   14. okt 2009 Miss perfect 2 * Team TWH * - Den hellige !
    '
    Det gør jeg ikke, eftersom det ville være imod hvad jeg mener.
    Jeg viser derimod folk, hvorfor det er forkert at gøre, hvad de gør og hvad et alternativ er.

Lille Lyn står i løsdrift og har et godt læskur med halm. Hvor vil du hen med det?

• #131   14. okt 2009 Du læser tydeligvis ikke mine svar.
    Hun står i løsdrift.

Og nej jeg er skam ikke naiv. Men morsomt at du ikke "gider" se filmen.
    Og jo! Sådan ser det netop ud RIGTIG mange steder i DK.
    Men udover det så ser det sådan ud i mange af de lande vi importerer kød fra.

• #132   14. okt 2009 Det gør det faktisk mindre naturligt, men det er ligemeget.

Jeg har pony fordi det er noget der betyder meget for mig. Det er en positiv ting i en ellers dum hverdag, hvilket du sikkert kender noget til, at dømme ud fra hvad du skrev før.
    Jeg gør tilgengæld mit bedste for at Lille Lyn, som min pony hedder, nyder at være hos mig, nyder at træne, nyder at lege, nyder at stå i løsdriften, nyder at have mig på ryggen osv. osv.
    Lille Lyn ville ikke have det bedre som vildhest det er helt sikkert.

• #133   14. okt 2009 Du kan umuligt have set filmen i et stræk.

Filmen varer 12 minutter og 28 sekunder.

01.11 skriver du at du ikke gider se filmen.
    01.18 skriver du du har set filmen.

Fra 01.11 til 01.18 er der så vidt jeg ved kun gået 7 minutter, så nej du har ikke set filmen.

• #134   14. okt 2009 Jeg tillader mig lige at genposte et af Kamilla'a indlæg, da jeg ikke tror du så det, eller måske bare valgte at springe ket og elegant henover det.
    JO der ER vitaminer som ikke findes i vegetabilske fødevarer!!
    Citat:

Kamilla Skovgaard R

VIP

Skrevet: 13-10-2009 23:37:29

Den bidløse vegetar! - Du vil aldrig nogensinde kunne opnå den samme protien sammensætning som der er i kød via. planter... Er fuldstændig umuligt.. Det samme gælder den sammensætning er er af aminosyrer smiley

Hov hov, se hvad jeg fandt her:
    http://www.dr.dk/Sundhed/dinsundhed/Brevkasse/20080326084854_2_1_1.htm
    http://netdoktor.dk/sygdomme/fakta/blodmangeljern.htm
    http://www.netdoktor.dk/vitaminer/vitaminb12.htm

Nej hun ville bestemt ikke få lov... Er da en ting der er helt sikkert!

• #135   14. okt 2009 Amen HERRE GUD da!!

Du får jo INTET ud af de her skræmmekampagner ud over at træde en masse folk over tærene så de bliver fornærmede .

Hvis du endelig vil bevise noget så LÆR hvordan man fører en kampagne på en måde så folk rent faktisk vil OVERVEJE det budskab du har.

Linette Christensen:
    Vi æder ikke levende skabninger, vi æder DØDE skabninger.

• #136   14. okt 2009 Åh ja.. Og så lige:

lqwegfjwhb098y3t4gurebh djksbhjwehjvfb 239ur89 æwl we oire o34y389 æfh 832 qelkrhkq jehr 89y4iu3hr ælo2222 q3ity3t487y

Bare for at være lige så useriøs og hjernedød som de her diskutioner som INGEN STEDET FØRER HEN.

• #137   14. okt 2009 Linette Christensen ©: Hvad tror du egentlig selv at din sadel og hovedtøj er lavet af??

• #138   14. okt 2009 JESUS en omgang altså! XS

Jeg er selv faglært landmand og har arbejdet på en del gårde og været på besøg på mange flere og ALDRIG har jeg set forhold, der bare minder en lille smule om de ting man ser i omtalte "bliv-vegatar"-film. Det er ikke en neutral producent, så filmen er produceret med det ene formål at chokere. Man ser aldrig realistiske billeder af dansk landbrug. Det eneste der bliver vist/fortalt om, er de enkelte brådne kar der er.

Og synes ærlig talt det er groft at vegetarerne og veganerne (nogle af jer i hvert fald) fortsat prøver at pådutte os andre jeres holdninger. Vi kan godt selv finde ud af hvad vi mener, tak :o)

<b>TIL KØDSPISERNE:</b>
    En anden gang disse oplæg oprettes, så ignorer da for pokker hele indlægget! Hvis trådstarter ingen svar får, kan han/hun debattere med sig selv og så går det nok hurtigt i sig selv igen... ;o)

• #139   14. okt 2009 Lige en kvik bemærkning.. Planter har et mere komplekst DNA end dyr (mennesker er osse et dyr), planter er osse levende organismer der trækker vejret og har brug for næring.. Planter er det der har været på jorden i længst til hvis man sætte planterne op mod dyrene.. Hvad gi'r dig så mere ret til at begå rovdrift på disse organismer end dyr??

• #140   14. okt 2009 MISS PERFECT

Det er jo så forskelligt fra hest til hest :o)
    Nogle heste nyder jo at arbejde .. De heste der siden de var føl har fået indlært, at arbejde kan være sjovt, de nyder da at arbejde.
    Lille Lyn nyder når hun kommer ud - De fleste dage - , men det er selvfølgelig også rigtigt at nogle dage gider hun ikke, og så får hun lov at stå.

• #141   14. okt 2009 Svarer gerne på alle jer andres kommenaterer, men er på vej ud af døren så det må blive i aften ;o

• #142   14. okt 2009 Den bidløse vegetar! - Syns du skulle tage at ta ud på et dansk landbrug... Kvæg i DK går i løsdrift (uha hvor har de det hårdt), så der er ikke en skid forskel på en dansk ko, og din lille pony... Grise er en helt anden sag, som jeg ikk ved så meget om... Har selv set videoen, og nej, sådan er det ikke i danmark..

Du svarede aldrig på det med medicin produceret af dyr og med hjælp fra dyr.. Endnu et bevis på at du ikke rigtig fatter hvad verden omkring dig går ud på... Vil gerne se dig sige nej til en livsnødvendig behandling for dig, din hest, eller dine fremtidige børn du..

Jeg er taknemmelig for hvad dyrene har givet os, og elsker som sagt alle dyr (har en ren zoo herhjemme) og nej, jeg bliver ikke en dårligere menneske af at spise kød... Hvis ikke vi havde spist kød til at starte med og haft våben til at dræbe dem med, var vi selv endnu et led i fødekæden, og så var der bare andre dyr der levede af os... Prøv at forklare tigeren at den skal spise en selleri bøf smiley

• #143   14. okt 2009
    Giver egentligt ikke en skid for vegetare da sådanset alle sammen har produkter der er lavet af dyr og disse dyr skal jo dø somehow for at man kan bruge skind, knogler osv. til forskellige ting.

Så at folk køber sadeler, trenser, medicin og jeg ved ikke hvor meget andet der har tilsætningsprodukter fra dyr, gør jo at man skal have dyrene var et eller andet sted og de skal slagtes alligevel, så er det da kompelt ressource spild at dræbe et dyr og kun bruge 10% af det.

Derfor, når vegetare smider deres læder sadeler og trenser ud, børster af hestehår, tjekker deres medicinskab osv. for dyre ting så kan vi begynde og snakke om at det nytter noget.

• #144   14. okt 2009 krikken: SÅDAN ! ;D

• #145   14. okt 2009 spiser du slik?

• Cille <3
    Cille <3 Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 50 Følgere: 50 Svar: 829
    #146   14. okt 2009 ej hvor er nogle folk bare fesne.. det er jo bare en opfordring.d:

• #147   14. okt 2009 'Cilløøøh **Team Lukøje** : Vi er bare mange der er rigtig trætte af den endeløse strøm af disse moraliserende opfordringer....

• #148   14. okt 2009 Kamilla Skovgaard R

Nu er det sjovt nok sådan, at det ER muligt at få vegansk medicin. Det koster indimellem lidt mere, og er sværere at få fat på, men det er muligt.

KRIKKEN

Hvis du spørger inde i vegetargruppen her på HG, ville du opdage at de fleste - næsten alle - rider bidløst, uden diverse hovedtøjer og sadler, men dem der gør rider SOM REGEL ikke med ægte læder eller har strigler med hestehår osv.

RIKKE LUND

Ja jeg spiser vegansk slik.

CILØØØH

Præcoist, det er lidt ekstremt at folk hidser sig sådan op :o)

ANNA F

Hvis du har et så voldsomt problem så lad vær at klikke på emnerne!
    Gå dog udenom, istedet for at brokke dig sådan!

• #149   14. okt 2009
    Det er nemlig derfor de fleste har billeder af trenser, sadeler mm. på deres profil - endda nogen af dem der er de store til at promovere vegatisme.

• #150   14. okt 2009 Cilløøøh - ingen opfordring, skræmmekampagne.

• #151   14. okt 2009 Det skal jeg ikke udtale mig om.
    Jeg kan ligesom ikke forklare hvad andre gør eller hvorfor de gør det.

• #152   14. okt 2009 ANNA F OG KAMILLA

Jo tak jeg har set det, men fik ikke lige besvaret det.

CITAT LEIF VARMARK:

Der er intet i kød, som ikke fås bedre og sundere i planter bortset fra B12- og D-vitamin. Kød mangler bl.a. de livsnødvendige kulhydrater, kostfibre, antioxidanter og C- og K-vitamin, og det animalske protein, det mættede fedt og kolesterolen bidrager til forhøjet blodtryk, åreforkalkning, blodpropper, hjerteanfald, tarmkræft, diabetes. Til gengæld indeholder grøntsager og frugt tusindvis af sunde fytokemikalier, som beskytter dit immunsystem, beskytter mod mange former for kræft, betændelsestilstande og aldring før tid bl.a.
    Læs »The China Study«.

Danmarks officielle hjemmeside om sund mad:
    (link fjernet) … orside.htm

• #153   14. okt 2009 Den bidløse vegetar - Så du vil gerne bruge medicin der er testet på flere tusinde forsøgsdyr smiley Er alt medicin du får idag, ellers må det ikke godkendes og sendes i handlen.. Det gælder alt fra vitaminer til aids medicin til smertestillende... Slut punktum.. Syns du at det er synd for en gris at den bliver slagtet? Det forgår ved at de bliver bedøvet af gas (kultveilte) og derefter hænger de dem op i fødderne og stikker dem i halsen med en slags støvsuger der suger dem tørre for blod...
    En forsøgs mus bliver først inficeret med en modbydelig sygedom der skal have lov til at udvikle sig, for at man derefter kan teste om det nye medicin virker - overdosismængder bliver testet ved at man giver dyret en større og større mængde medcin indtil den dør.. Uanset om forsøgsdyret bliver raskt eller ej, bliver det aflivet bagefter... Og så bruger du stadig medicin, men skælder os ud over vi spiser kød... Ak ak ak

• #154   14. okt 2009 Må jeg spørge hvorfor du fortæller mig, hvordan de ting foregår?`Det ved jeg skam udmærket godt.
    Alligevel utroligt at du "ved" så meget, men stadig spiser kød osv.

Der findes medicin der ikke er testet på dyr. ikke meget, men lidt.
    Desuden er det jo et helt andet problem, som naturligvis også skal bekæmpes, men en ting af gangen ;o

• #155   14. okt 2009 Udviklingen starter med dyreforsøg
    I den første spæde begyndelse afprøver man stoffet i rotter og mus i små skalaer. Stadig er målet at finde ud af, om lægemiddelkandidaten kan holde til den videre udvikling.

Så bevæger man sig ind i en tidlig udvikling, der tager omkring et år. Man tester stoffet på flere dyremodeller og undersøger dets bivirkninger. Før man tester på mennesker, tester man nemlig på dyr. Efterhånden prøver man stoffet på større dyr. I Danmark hunde og rotter. I USA også på aber.

Man undersøger også om stoffet er mutagent - påvirker generne. Hvis det gør, kasseres stoffet.

Disse forsøg er krævet af såvel de europæiske og amerikanske sundhedsmyndigheder, før man får lov at undersøge stoffets effekt i mennesker. Desuden undersøger man, hvordan stoffet er skruet sammen fysisk og kemisk. Kan det overhovedet fremstilles til noget, der engang kan blive til et færdigt præparat - en tablet for eksempel. Hvis ikke må kandidaten også opgives. Men hvis alle disse forsøg er tilfredsstillende, så går man ind i den fulde udvikling. En process der kan tage 6-8 år.

(link fjernet)

Min mand læser skam til laborant og derefter til biokemiker, så NEJ medicin der ikke er testet på dyr er ikke lovligt i Danmark..

Har skam set det slagteri min mand arbejde på i sin tid. Alt fra aflivning til svitsning til udskæring, og ja spiser med største fornøjelse kød

• #156   14. okt 2009 KAMILLA

Hvor vil du hen med alt det der?

• #157   14. okt 2009 at du ikke kan få IKKE DYRETESTET medicin i danmark..

• #158   14. okt 2009 A & A . - NEMLI!

Den bidløse vegetar! - sig mig er din intelligens bare for lav til at du kan se hvad folk skriver til dig? Det er faktisk meget relevant mod din idé om at man kan få medicin der ikke er testet på dyr

• #159   14. okt 2009 Min intelligens fejler skam intet.

Der er bare ingen dybere mening i, at du smider en lang smøre ind om, hvordan medicin bliver testet på dyr.

Som jeg skrev før så er det at gå væk fra emnet.
    Dyreforsøg er et problem, der skal kæmpes for at afskaffes, men lige pt er det vegetarisme vi diskterer og ikke dyreforsøg.

• #160   14. okt 2009 Hahahaha du har det simpelthen bare hårdt når du ikk kan få ret hva smiley

• #161   14. okt 2009 Det jeg vil frem til er at du sidder og reklamerer for en livsstil du ikke engang selv kan opfylde! Du siger at du er god ved dyrene, og vi andre er medvirkende til dyremishandling, men de vitaminer du er nød til at have kunstigt er lavet vha. dyreforsøg - De dyreforsøg er mindst lige så meget dyrmishandling som at spise kød - efter min mening er det endda værre end at opdrætte en ko til slagtning!
    Du er knaldhamrende dobbeltmoralsk, men nægter åbenbart at se det selv...
    Finder det utrolig morsomt at du ikke kan se sammenhængen mellem de forskellige ting, det viser bare at du ikke har undersøgt andet end at sidde og glo på diverse provoganda hjemmesider der bandlyser brug af dyr :s

HVIS jeg var vegetar, ville jeg virkelig blive stødt over at der sidder en lille 14årig pige og kaster en viden hun TROR hun har, ud til hele omverdenen... Tror der er mange flere der bliver stød og væmmes mere og mere ved tråde som omhandler vegetare/veganere, pga. de mange ting der bliver fyret af er hul i hovedet og grundløse...

• #163   14. okt 2009 Åh... endnu en ufattelig hellig vegetar!

<b>Camilla-
    der tror på at kosmisk stråling er skyld i den globale opvarmning...

• #164   14. okt 2009 Deschain . - Så er det ikke lovligt i EU eller US... Står i lovgivningen at medicin ikke kan godkendes til menneskeforsøg med mindre det først er testet på dyr, uden menneskeforsøg kan det ikk blive godkendt...

Det er da ikke en nødvendighed.. I kan da bare lade være med at spise vitaminer osv.. Så kan i se hvad der er nødvendigt og hvad der ikke er smiley
    I kan osse bare lade være med at blive behandlet for mellemørebetændelse smiley Det kan jo gå væk af sig selv efter 1 uge ca.. osv osv.. Mange former for medicin du får nede ved lægen er ikke livsnødvendige, men "hjælper" bare kroppen...

Tænk over det næste gang du er ved lægen

• #165   14. okt 2009 Uden kunstige vitaminer kan en vegetar/veganer ikke leve - Vitaminer er ikke nødvendige for at leve hvis man spiser sundt!

Dvs. Vegetarisme = Usundt
    Dvs. Vegetarisme = Unødvendigt

• #166   14. okt 2009 Okay, må indrømme at jeg ikke er helt ajourført i debatten;) Men længere oppe står der, at mennesket altid har spist kød over hele verden. Det er ikke helt sandt. Hvis man kigger på de gamle folkeslag i Asien, som faktsik blev utrolig gamle, og havde en god fysik, så var de alle vegetarer. Mennesker kan spise, hvad der er, og behøver ikke kød. Man kan historisk set sige, at de store folkeslag, der har klaret sig godt, har levet på en stivelsesbaseret kost (majs, ris, byg, hvede mm.)

• #167   14. okt 2009 KAMILLA SKOVGAARD:

Nej for jeg tager ingen tilskud eller andet?
    Så jo jeg opfylder den fint.

• #168   14. okt 2009 Den bidløse vegetar! - som du kan læse i diverse lægeskrifter vil du grundet vitamin mangel være udsat for at du ikke kan gendanne de røde blodlegmer - en MEGET dum ting når man vokser smiley

Og alt dette peger jo i den retning at du er langt mindre sund end kødspisere smiley

Hov der skød du dig selv i foden

• #169   14. okt 2009 Kamille B: Vrøvl... du finder ingen gamle kulturer hvor kød ikke var en bestanddel af kosten.

Deschain .: Der findes ingen lovlig medicin i DK der ikke først er testet på dyr. Det samme gælder alle de kemikalier der er brugt i sminke, rengøringsmidler, plastik, maling osv osv osv. Alle ting der indeholder kemikalier er blevet testet på dyr. Selv de sminke der ikke er testet på dyr, indeholder kemikalier der på et tidspunkt er blevet testet på dyr.
    S nej man kan ikke slippe uden om det, og forsøgsdyr kan og vil aldrig blive afskaffet. Ikke med alle de kemikalier vi mennesker kommer i kontakt med hver dag.

Den bidløse vegetar! -Hjemmesiden færdig! KIG smiley !: Du er fuldstændig blind for alt andet end den propaganda du er blevet fodret af Anima og co., og lige så snart der er nogen der kommer med sammenlignelige analogier lades du som om du ikke forstår hvad de mener eller siger at de viger fra emnet, fordi du ikke kan modargumentere for deres udsagn. Det er som at snakke med en pige der gik i min klasse i gymnasiet. Hun var super sød, meget naiv, jehovas vidne og mindst lige så hjernevasket som du er smiley

• #170   14. okt 2009 Den bidløse vegetar! -Hjemmesiden færdig! KIG smiley !: Hvis ikke du tager B12 og D vitamin tilskud så ender du med at få anæmi.

• #171   14. okt 2009 Anna F - Helt rigtigt... Og det er utrolig slemt ved folk der stadig vokser

• #172   14. okt 2009 Hun kommer sikkert med et eller andet: Grøntsager og frugt 4-ever redder mit liv- no need for meat!

Det gør hun altid.

• #173   14. okt 2009 Okker gokker gummiklokker - Hehe ja garanteret smiley

• #174   14. okt 2009 man må altså ikke spise en bøf mere?
    - jeg elsker kød, og vil altid spise det. - det er sundt og godt smiley

• #176   14. okt 2009 Deschain .: Jeg har rejst meget i østen, bl.a. thailand hvor de alle er buddhister og jeg er ked af at sige det, men kød er en stor del af deres mad.
    Jeg vil meget gerne have navnene på de medikamenter som du mener ikke er testet på dyr, for så vil jeg da lige slå dem op i min medicin.dk fra 2009 og se om de er godkendt i Danmark. Det er nemlig en overtrædelse af loven at udbyde medicin der ikke er godkendt af lægemiddelstyrelsen. Og de godkender ingen medicin med mindre der foreligger testresultater fra dyreforsøg.

Og selvom det bliver ulovligt at kosmetik på dyr, så er alle de kemikalier de er lavet af, stadig teste på dyr, så det kommer du desværre ikke udenom smiley

At veganere og vegetarer er sundere mennesker er noget vrøvl. Især hvis de ikke får dækket deres behov for B12 og D vitamin, da de så vil have tendens til anæmi, og derved være mere succibel til infektioner, hovedpine osv. Så det er noget vrøvl.

Mod tåber kæmper selv guderne forgæves smiley

• #177   14. okt 2009 Deschain .: Hvad med den stakkels ko der har måtte lade livet for at lave din western sadel??

• #178   14. okt 2009 Anna F - Hold da op, der var du sgu hurtigere end mig smiley Giver dig 110% ret..

http://www.hinduwebsite.com/buddhism/vegetarianism.asp

Buddhister må ikke selv tage liv, men bliver de tilbudt kød SKAL de spise det..

• #179   14. okt 2009 De må desuden gerne spise grise, køer, geder, får, fugle osv... De må ikke spise mennesker, heste, elefanter, hunde, slanger, løver, tigere, leoparder, bjørne, hyener og pandere...

LÆS FOR SULEN PÅ JERES STOF smiley

• #180   14. okt 2009 Hvad er det præcist der peger på at jeg er mindre sund end kødspiserne?
    Der findes utallige undersøgelser, der netop har bevist, at vegetarer lever længere og sundere end kødspisere, da de ikke får de unødvendige ting i kød, som bl.a. forårsager cancer, hjertesygdomme osv.

• #181   14. okt 2009 Den bidløse vegetar! - Kan orientere dig om at mangler din krop først røde blodlegmer står det rigtig skidt til, for så ryger din evne til at hele sår, og du er i meget større grad udsat for infektioner.
    Disse undersøgelser er lavet med de forbehold om at folk får de ekstra vitaminer osv. via. piller, og det skulle ikke undre mig hvis de også er baseret på at man spiser fisk 1-2 gange om ugen...

Med mangel på røde boldlegmer lever du langt kortere end os kødspisere

• #182   14. okt 2009 Den bidløse vegetar! -Hjemmesiden færdig! KIG smiley !: Du er mere usund fordi du ikke får dækket dit behov for B12 og D vitamin smiley

• #183   14. okt 2009 Kender selv to vegetater og på trods af at de begge spiser fisk, er de alligevel begge altid lidt anæmiske og må tage jernetilskud for at fungere nogenlunde normalt smiley

• Cille <3
    Cille <3 Tilmeldt:
    jan 2008

#184   14. okt 2009 moe: så kan man jo så selv vælge om man vil lade sig skræmme eller ej - og om man overhovedet vil læse videre.

• Cille <3
    Cille <3 Tilmeldt:
    jan 2008

#186   14. okt 2009 kathrine: det kan du da være ligeglad med? jeg mener, med mindre du selv er 100 % veganer behøver du da ikke blande dig i hvad hun bruger og ikke.

• #188   14. okt 2009 HØRT

• #190   14. okt 2009 Nemlig

• #191   14. okt 2009 KATRINE:

HVORDAN KAN DU Se jeg bruger makeup? Nu er jeg lidt forvirret?
    Men ja det gør jeg, og ja jeg køber makeup på veganske hjemmesider ;O

• #192   14. okt 2009 Den bidløse vegetar! -Hjemmesiden færdig! KIG smiley !: De kemikalier som er i din makeup er alligevel blevet testet på dyr på et tidspunkt smiley

• Cille <3
    Cille <3 Tilmeldt:
    jan 2008

#193   14. okt 2009 kathrine: med mindre du selv er 100 % ren veganer synes jeg ikke du kan blande dig i hvad andre går med, for du har da ikke rent mel i posen selv, så?

• #194   14. okt 2009 Den bidløse vegetar! -Hjemmesiden færdig! KIG smiley
    spiser du slik?

• #195   14. okt 2009 Det skal jeg ikke udtale mig om, men somcILØØØH SIGER, så er det lidt morsomt at i har så travlt med at hive bitte små fejl ud af bl.a. mig når i da helt sikkert selv gør langt værre ting mod planeten og dyrene.

• #196   14. okt 2009 RIKKE LUND

Det har jeg besvaret. Jeg spiser vegansk slik/chokolade.

• Cille <3
    Cille <3 Tilmeldt:
    jan 2008

#197   14. okt 2009 folkens lad nu være med at have så travlt med hinanden, det er en opfordring, tag den eller lad være, jeg tror nok trådstarter ved hvad hun snakker om, så i behøver ikke blande jer i hendes levemåde. kan i ikke lide, at der er lavet en simpel reklame, så hop ud af emnet, der er ingen der tvinger jer til at være her.:)

• #198   14. okt 2009 nå det havde jeg ikke set(:
    er dine forældre også vegeanere? ellers må det sku da være ret svært at købe ind og lave mad og sådan

• Cille <3
    Cille <3 Tilmeldt:
    jan 2008

#199   14. okt 2009 det er self. også i orden at spørge ind, hvis man er nysgerrig, men det lyder bare som om nogle gør det for at finde den mindste detalje at rakke ned på, istedet for bare at være nysgerrig.:)

• #200   14. okt 2009 Okay?

Jeg er vegetar. Jeg kan ikke lide at spise kød fordi jeg synes at det er ubehageligt at et dyrelig og jeg synes at det er forkert at opdrætte dyr for at de skal slagtes. Det er vel fair nok?

Jeg tager et tilskud af b12-vitamin til min aftensmad, fordi at jeg ikke mangler noget, som man ikke kan få fra vegetarisk kost. Fair nok?

Jeg er sund og rask og er så godt som aldrig syg. Fair?

Jeg har det godt med at vide at jeg er en opmærksom forbruger, der er opmærksom på dyrevelfærd og på hvad jeg spiser. Min hest har udstyr af læder og jeg har selv støvler af læder (dog købt brugt, så det ikke direkte støtter industrien). Jeg mener at man må ofre det man har lyst til, og jeg er ikke parat til at ofre alle animalske ting endnu. Fair nok?

Er jeg så godtroende, dum eller en tåbe?

• #201   14. okt 2009 CILØØØH: NEMLIG! Tak for hjælp ;o

RIKKE LUND: Nope xD Hahah de er også lidt trætte af mig til tider smiley
    Men alt andet end aftensmad og den slags nødvendige ting køber de, resten skal jeg jo selv købe = Altså er det "kun" problemer med, at købe aftensmad og ting til frokost, da jeg jo selv skal købe slik, alkohol, sodavand, kager, chokolade, og alt andet "pjat" xD

• #202   14. okt 2009 SÅDAN IDA&NATASJA! xD

• #203   14. okt 2009 nå okay(:
    fedt nok du gider(:

• #204   14. okt 2009 Ida&Natasja .

Du har min fulde respekt. Dig kunne trådsstarter godt lærer noget af. Ganske neutral tekst, men som stadig bærer præg af personlig mening, men bestemt uden at træde nogle over tærene og gøre dem fornærmede.
    Det er sådan nogle som dig folk får lyst til at høre på! smiley

• Cille <3
    Cille <3 Tilmeldt:
    jan 2008

#206   14. okt 2009 kathrine: i må skam også gerne spise jeres kød, det er der ingen der tvinger jer til, jeg spiser da også mit kød når jeg får det serveret, men derfor har jeg jo ikke et problem med, at nogle forsøger at lave et forum om vegetarer. et eller andet sted skader det dig jo ikke, jo, du risikerer at lære noget nyt, men det er jo stadig dit valg om du vil spise kød eller ej, det er der jo ingen der tvinger dig til at lade være med. smiley

• Cille <3
    Cille <3 Tilmeldt:
    jan 2008

#207   14. okt 2009 kathrine: grunden til at jeg skrev, at du burde blande dig uden om var, at det lød meget "forhør" agtigt, hvis du forstår hvad jeg mener?
    jeg mener, trådstarter starter jo heller ikke ud med at sige "nå for søren, hvor mange af jer har spist kød idag? hvor mange af jer har blablabla" med et snert af "fy fy skamme" i det hun siger. smiley
    faktum er, at hun bare har oprettet forummet for folk der måske er interesserede i at leve på en ny måde, ligeså vel som du også må oplyse folk om fordelene med kød. det er jo ikke fordi folk skal sige "fy skamme, det må du IKKE!", det er bare en opfordring, og derfor er der ikke grund til at sidde og rode i, om hvad personen selv har gjort. smiley du må self. godt sige, hvad du mener er fordele ved kød, men der er ingen grund til direkte at rode i om man overholder regler 100 %. smiley

• #208   14. okt 2009 hvad er forskellen på vegetare`og vegarener ? *staves*

• Cille <3
    Cille <3 Tilmeldt:
    jan 2008

#210   14. okt 2009 tina: vist noget med, at vegetarer ikke spiser kød, altså fx. en bøf, hvorimod veganere slet ikke indtager noget som helst fra et dyr, altså æg, mælk osv. smiley
    kathrine: ja self, alle skal respekteres for den måde de vælger at leve deres liv på. jeg tror dog dette emne mest er ment som en mulighed, hvorpå man kan spare på CO2'en, i realiteten kunne indlægget vel handle om at slukke for lyset.:)

• #211   14. okt 2009 Tina - vegetarer spiser ikke noget der kan få børn. Veganere spiser intet der kommer fra dyr.

• Cille <3
    Cille <3 Tilmeldt:
    jan 2008

#213   14. okt 2009 kathrine: sådan tror jeg ikke det skal forstås, men selvfølgelig, det kan kun trådstarter vide?:)

• #215   14. okt 2009 Indlægget var på intet tidspunkt ment som en "Nu skal i se hvor dumme i er!"
    Jeg beklager naturligvis, hvis nogen har opfattet det på den måde, men ud fra mit synspunkt så er det sådan set "jer" kødspisere, der startede med at angribe mig/vegetarer, hvorefter jeg modargumenterede.

Forstår dog helelr hvorfor i føler jer trådt over tæerne? Hvis i med jer selv er HELT overbeviste om at i intet gør, så kan i da ikke føle jer trådt over tæerne, for så er det jo "bare" en løgn. Måske der er en grund til i føler jer trådt på? smiley

• Cille <3
    Cille <3 Tilmeldt:
    jan 2008

#216   14. okt 2009 Den bidløse vegetar: tror bare tråden er blevet misforstået.:)

• #217   14. okt 2009 KATRINE: Okay dette er toalt OT, men forstår ikke hvordan i alverden du kan få det frem ud fra min profil xD Jeg har aldrig makeup på når jeg er hos hesten xD

• #219   15. okt 2009 Bemærk " ;o "

;o

• #221   15. okt 2009 Når ja okay, men så må man lade være med at tage det så hårdt ;o

• #223   15. okt 2009 Kritik er folks eget problem. Har intet imod modargumenter ;O

• #225   15. okt 2009 Øøh?

Jeg er kommet med nogle facts og kildehenvisninger, hvis folk finder det stødende er det da deres eget problem.

• #227   15. okt 2009 Hahaha! Kalder du mig egocentreret?! Det var alligevel ret morsomt ..

• #230   15. okt 2009 Tænker jeg kun åp mig selv? OMG! Hvis der er noget jeg ikke tænker på så er det godt nok mig selv!

Der blev du godt nok stødt hva! Hahah, lær at argumentere istedet for det der.
    Eller også indså du bare, at der måske er noget rigtigt ved det jeg skriver.

Og en ko eller gris er da ikke ligeglad. Desuden er grise ligeså kloge som hunde. Tror du en hund er ligeglad med om den står lænket til et hundehus hele sit liv`?

• #231   15. okt 2009 'Cilløøøh **Team Lukøje** : HVis ikke du synes dette er et "fy fy skamme indlæg" så synes jeg ærlig talt du skal starte fra toppen og læse alt. Det er lige præcis det det er, og det er sjovt nok ikke det første af slagsen. Vi er så evigt trætte af alle de åndsvage moraliserende indlæg fra små tøser der har siddet og lade sig hjernevaske inde på anima's hjemmeside, og som nu føler de skal ud og prædke for os andre.

Der er i forvejen masser af forums hvor hun kan snakke om vegetarisme. Der er indtil flere hjemmesider og forums kun til det formål, og der er også en stor bunke grupper herinde på hestegalleri til samme formål. Der er ingen grund til at blive ved med at komme med indlæg hvor folk der ikke er veganere/vegetarer bliver banket oven i hovedet med skræmme videoer fra Anima om pelsning, slagtning osv. Og nu selvfølgelig om at det er vores skyld at der er global opvarmning, Og at vi er direkte skyld i at små børn dør i Afrika fordi vi godt kan lide en god bøf.

Det er så langt ude, og vi er så trætte af det!!

• #232   15. okt 2009 <b>Anna F >></b>
    HØRT!

<b>Den bidløse vegetar! >></b>
    Jeg mener bestemt ikke at du er egocentreret, og det er flot at der er nogen der tænker på miljøet, men tonen i nogle af dine indlæg er altså en smule provokerende, uanset om det var ment sådan eller ej. Fx. teksten i allerførste indlæg. Det er jo lidt som om at du mener man ikke er god nok, hvis man ikke er vegetar. Kan du ikke gøre plads til, at vi er nogle som ikke mener det redder verden at holde op med at spise kød, men derimod passer på miljøet med andre midler? ;o)

Jeg kunne aldrig leve uden kød, men til gengæld sørger jeg for, at mit kød er kommet fra dyr der har haft det godt. Nægter fx at spise æg fra burhøns og spiser kun kød fra dansk opdrættede dyr, og hvis man kan få kød fra specielle steder, hvor man ved, at der er taget ekstra hensyn til dyrene, foretrækker jeg også det.

Desuden tager jeg cyklen når jeg kan, og bussen i stedet for bilen, når jeg ikke kan tage cyklen, netop for at spare på CO2'en. Faktisk har jeg i forbindelse med min uddannelse lige undersøgt udledningen af CO2 og den er faktisk også mega høj fra produktion af el. Så måske var det noget at spare på strømmen også...

Bare et par eksempler for at vise at vi skam også godt kan bekymre os om miljøet og gøre noget ved det, uden at blive vegetarer ;o)

• #233   15. okt 2009 Tanja * Team TWH * ~ Amatørfotograf ~: Lige netop. Jeg ser heller ikke noget problem i at spise kød, hvis man vælger det kød hvor dyrene har haft det godt. Økologisk og frilands, og øko æg frem for bur æg. Osv osv.
    Og selvfølgelig er der mange andre måder at "redde" miljøet på, end at holde op med at spise kød!!
    Og ja jeg giver dig helt ret i at trådstarters indlæg altid har en fordømmende og moraliserende undertone. Og jeg tror bestemt ikke at det er ubevidst, for så dum er hun ikke.

• #234   15. okt 2009 Forstår ikke hvorfor i føler jer trådt over tæerne? Hvis i med jer selv er HELT overbeviste om at i intet gør, så kan i da ikke føle jer trådt over tæerne, for så er det jo "bare" en løgn. Måske der er en grund til i føler jer trådt på? smiley

Tanja * Team TWH * ~ Amatørfotograf ~

Det er jo ogaå flot, og det rigtige at gøre når man absolt vil spise kød.
    Selvfølgelig kan man sagtens bekymre sig for kloden OG GØRE NOGET selvom man ikke er vegetar.
    Det at være vegetar, er jo blot endnu en ting man kan gøre, og SAMTIDIG gør man en masse andet godt som vegetar. (Som f.eks. ikke at støtte slagteindustrien, ´som i mange lande ER mishandling, som at hjælpe på madproblemet i U-landene og som at nedsætte Co2 udslippet på jorden.)

• #235   15. okt 2009 Den bidløse vegetar! - Man behøver skam ikke leve på en løgn bare fordi man efterhånden er træt af at få kastet i hovedet at man er dyremishandler og medvirkende til jordens undergang smiley

Jeg passer selv på jorden, cykler og tager busser/tog hvis jeg skal nogen steder hen, støtter op om at der skal letbaner i aalborg, slukker lyset i rum jeg ikke er i, smider ikke mine cigaret skoder i naturen, sprøjter ikke min have, sparer på vandet, køber økologisk hvis pengene er til det (der er så mange produkter jeg udelukkende køber fordi det er økologisk. f.eks min shampoo), køber gerne kød direkte fra små danske landmænd, og desuden har jeg fast hver måned i 2år betalt til WWF, osv...
    Den eneste "synd" jeg har på min samvittighed er mit el-forbrug, og det er udelukkende fordi mine reptiler (og pindsvin) fortjener en god levestandart..

• #236   15. okt 2009 KAMILLA:

Jeg mente det som, at i mente at alt hvad jeg skrev var løgn ;o

Det lyder også alt sammen ´meget fint, men spørger du mig er dit elforbrug ikke din enste ""synd"". (BEMÆRK ""!!)

• #237   15. okt 2009 Den bidløse vegetar! - Kan godt være at du ikke mener det er min eneste synd.. Men du er skam heller ikke synde fra smiley Må man hører hvad de andre synder er?

• #238   15. okt 2009 Må jeg høre hvad mine synder er? smiley

Jamen jeg mener jo, at det er helt forkert at spise kød når man har et andet valg ( ! ). Når man nu har muligheden for ikke, at støtte kødindustrien, for at deltage i at nedsætte Co2 udslippet, for at være med til at redde indlandsisen fra at smelte og for ikke at være delvist medskyldig i at mange børn og vokne hvert år dør af sult SÅ BØR MAN TAGE DEN!

• #239   15. okt 2009 Bør og bør - det er noget man selv bestemmer, og der er igen en af de udtalelser, der får os andre til at føle du mener vi er mindre værd/dårligere mennesker fordi vi ikke er enige med dig...

Og gider du godt holde med det der med at vi er medskyldige i at sulte folk til døde! Det er bare FOR langt ude. Du skrev selv, at hvis vi holdt op med at spise køs, så ville vi også stoppe med at producere dyr, så hvad er det lige de mister ved at vi spiser kød? Det har intet med dem at gøre...

• #240   15. okt 2009 Den bidløse vegetar! - Du støtter en industri der får små uskyldige gnaver til at lide med diverse sygedomme for at få testet det medicin du indtager, du støtter EU's landbrugsstøtte ved at købe varer der er produceret i EU, og det min kære ven, dræber! Landbrugsstøtten i EU er nemli det der gør at U-landende bliver fattigere og fattigere.. Sidste år var der endda en udsendelse med undersøgelser til op over begge ører om lige præcist det emne. Kan desværre ikke huske hvad den hed, men deri i så man at især de enorme grønsags producenter modtog ufattelig mange millioner i landbrugsstøtte, og det er skyld i at de fattige bonder ikke kan konkurrere med de store landbrug... Så hvem dræber mennesker? Ja det gør vi jo så begge 2.. Og du er ikke hellig bare fordi du køber økologisk, for de modtager den selv samme landbrugsstøtte

• #241   15. okt 2009 Tanja: Hvis du holdt op med at se så negativt på alt hvad jeg skriver ville du lægge mærke til ordende "JEG MENER" .
    Dette er MIN mening - Like it or not.

Og man ER delvist medskyldig!

Og apropos de 15 millioner der dør af sult hvert år; ud af disse 15 millioner dør der 13 millioner børn under fem år.
    Med denne tanke in mente er det skræmmende, at over halvdelen af verdens kornproduktion anvendes til opfedning af slagtedyr.
    Kilde: "The Vegetarian Society/London"

1. Engelske kreaturers fødebehov svarer til hvad 250.000.000 mennesker kan leve af.

2. 20 vegetarer kan leve af den samme mængde vegetarmad som 1 kødæder.

3. Hvert 3. sekund dør et barn af sult.

4. Hvis amerikanerne reducerede deres kødforbrug med blot 10 % ville det betyde at 12.000.000 tons korn blev til overs – nok til at forsyne 60.000.000 mennesker med føde.

7. 1 acre (0,4ha) land kan give 165 pund kød eller 20.000 pund kartofler.

8. 80 % af den opdyrkede jord i England bruges til at forsyne kvæget med føde. Denne jord kunne man bruge på at plante korn og grøntsager og lignende istedet.

• #242   15. okt 2009 Den eneste måde du undgår at støtte udsultning af mange mennesker er at dyrke ALLE dine fødevarer selv..

• #243   15. okt 2009 KAMILLA:

Nu er der nogle ting man bare ikke KAN undgå.
    Udover det så kommer mange af de grøntsager jeg spiser fra en privat gård, som IKKE modtager den støtte ;o
    Mht medicin, så indtager jeg kun medicin som en sidste udvej (Som Dechain). Jeg ligger hellere syg to uger, og ved at jeg ikke dræber dyr, end blive rask på et døgn og dræbe en masse dyr.

• #244   15. okt 2009 Ja kan godt være at DU gør det, men lad os nu "lege" at 10% eller mere, af jordens befolkning bliver vegetarer/veganere.

Prøv i det mindste at se at dette er realistisk

Der vil jo naturligvis komme et stigende udbud efter vegetabilske fødevarer, den stignig vil betyde at der skal dyrkes langt mere grønt end nu, for at det kan lade sig gøre skal der bruges flere sprøjte midler, der skal desuden findes mere jord der er egnet til at dyrkning for meget af det jord kvæg går på, kan ikke bruges til andet end brak eller kvæggræsning/korndyrkning (bemærk at mennesker ikke kan leve af korn), den øgende stigning i landbrugsjord kræver mere landbrugsstøtte, dvs. priserne for U-landende bliver mere presset, og derfor dør flere af sult.
    Udover det vil udvidelse af landbrugsjorden skulle gå ligeså meget ud over skove osv. som kvægjord gør nu.

Dette er ganske simpelt.. Du kan IKKE redde jorden ved at kun at spise vegetabilsk.. Var der noget der virkelig ville batte, var hvis man begyndte udelukkende at:
    Køre i miljø rigtige kørertøjer (Ved at der er lavet biler der kan køre på komprimeret luft)
    Bygge naturhuse istedet for kæmpe tårne af metal (og hvad der ellers bliver brugt)
    Bruge jordvarme og sol energi istedet for fjernvarme
    Der er sågar kommet en ny form for atom energi, vha. et stof der indeholder så lidt Uran at det er opløst uden at være radioaktivt i løbet af få år (går selv ind for fusions energi, desværre går der nok nogen år før de er færdige med det)
    Spise sundt og varieret (JO amerikanerne har et enormt overforbrug, men prøv at tjekke deres priser på junkfood, for der er jo nok en grund til at især fattige mennersker er så fede at de er ved at dø af det)
    Hæv skatten så vi alle betaler 5% mere, så staten har råd til at forske i mere miljø venlig energi

osv

• #245   15. okt 2009 Den bidløse vegetar:

Du har tydligvis IKKE styr på fakta smiley

jf ingeniøren.dk svarer gennemsnitdanskerens indtag af kød til ca. 4 t CO2... Og jeg må indrømme at jeg er mere modtagelig for en ongeniørs påstand end en vegetarisk kogekonge.

Og utroligt at der pludselig er 15 mio børn under 5 år der dør af sult årligt fordi det er vegetarerne der skriver. Hos UNICEF er tallene noget mindre(dog stadig skræmmende).
    jeg tror desværre ikke at det at vi frasiger os at spise kød kan hjælpe dem eller miljøet. For hvis ikke de skal spise kød og vi stadig skal bespise dem, så skal vi for alvor have gang i landbruget.
    For det første vil det blive lande som vores eget der skal stå for fremskaffelse af fx korn. Det kan lede til fældning af træer osv.

Jeg må indrømme, at ja, det er forfærdeligt at mange mennesker går sultne i seng.

Men at drage det ind i propagandaen for at stoppe med at spise kød, er for latterligt.

Jeg må indrømme at det jo ofte er de samme personer som sviner folk til der bruger bid, som gør som du har gjort.

Det er imø usmageligt og ikke vejen til at ændre på noget som helst(det skulle da lige være på den måde andre opfatter en!)

• Cille <3
    Cille <3 Tilmeldt:
    jan 2008

#246   15. okt 2009 Anna: hmm, jeg spiser selv kød, og som "kødspiser" åbner jeg emnet, læser det første indlæg og forholder mig til det. jeg gider personligt ikke læse 100 svar igennem.

og nej, jeg føler mig ikke trådt over tærerne, jeg føler mig ikke rakket ned, og jeg føler ikke at nogle her er "hjernevaskede" til trods for at jeg selv spiser kød.

• #249   16. okt 2009 Kathrine: Du siger de skal behandles godt, og at de bliver aflivet på en human måde? Det er de færreste steder, de bliver behandlet godt! Og aflivet på en human måde? Aktiv dødshjælp er da den eneste humane grund til at aflive folk! Slagtining er på ingen måde human! Det er mord i det hele taget ikke, hvor forsigtigt det så end gøres. Vil du mene at gasning af jøder var human, hvis de ikke led alt for meget? Det er da i hvert fald noget mere "humant" end moderne slagtning. Fatter slet ikke at man kan bruge to modsætninger som "human" og "slagtning" i samme sætning..

• #251   16. okt 2009 Jeg respekterer dit valg om at være vegetar, jeg kunne bare aldrig selv blive det. nogen jeg dog ikke forstår er veganerne, fks. med mælk: "uha lille ko, tog de din mælk?" lidt for langt ude til mig xD
    Det er et fint budskab du kommer med, du skal bare lære at formulere dig på en måde så folk ikke ser dine indlæg som stødende og lettere arrogante ;D

• #252   2. jan 2010 Bidløs vegetar:
    Ved godt det er 100 år siden du postede emnet..
    Sad og kiggede i Aimas forum og fandt linket.
    Har ikke tid til at læse hele tråden - men hvor er det sejt at du poster sådan et emne selvom der er så mange der siger dig imod.
    Respekt herfra (;

• #253   3. jan 2010 DreoHlada: Altid rart med opbakning smiley

Nu sidder jeg og skriver rapport om kødindustriens indvirkning på miljøet. Vil i se alt hvad jeg har fundet frem, for DER kan i få jeres klare beviser ;o

Kommentér på:
Vil du passe på jorden og vores miljø?

Annonce