{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
561 visninger | Oprettet:

Børn, forældre & status? {{forumTopicSubject}}

Dette er et emne jeg har meget i tankerne da jeg selv er i en SFO, og nogle gange kan blive utrolig foraget ! /:

Jeg spekulere tit over hvordan det kan være nogle forældre lever med at købe og sælge deres børn? Jeg siger ikke alle gør, der findes absolute fantastiske forældre og det er størstedelen af Dk's forældre i mine øjne.

MEN, jeg bliver så foraget når børn klær og opføre sig som symboler for forældrenes status. Dyrt tøj, skal have det dyreste (måske ikk bedste) og det ikk er baseret på kærlighed men fokus på kernefamilien som har alt og ihvertfald intet mangler.

Hvorfor er det nogle forældre går mere om i materielle ting, frem for den kærlighed, støtte og tryghed børn mest af alt ønsker.

Jeg må konstatere at jeg syntes det trist at se børn der bliver klædt på smart, uden det er sundt eller et særlig godt signal. Der er da ingen grund til børn i 3 bære Bh..

Helt ærlig, lad dog børn være børn, og lad vær med at få dem bare fordi det står på "listen" til det perfekte liv.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Børn, forældre & status?
  • #1   3. okt 2009 Jeg er helt enig med dig, men kan desværre ikke svare dig på hvorfor forældre er sådan... smiley

Børn skal have lov at være børn!

• #2   3. okt 2009 ASSI - man har skam lov til at bære dyrt tøj, men jeg tænker at i en alder af 6,7 el. 8 år burde barnet simpelthen ikk styre forældrenes køb i et tilfælde som ender ud i 700 kr for en bluse ! Måske mig der er sart, men så der nogle forældre der ikk kan sige nej.

• #3   3. okt 2009 ASSI - hvorfor lader man barnet vælge mellem bukser til 100 el. 1000 kr? For mig er det fordi man egentlig selv mener dem til 1000 kr. er mere rigtige end de andre.

• #4   3. okt 2009 ASSI - har aldrig snakket om farven på kjolen og forstår egentlig ikk rigtig dit problem? Det var ikk om børnene vælger dyrt tøj eller ej, men om at nogle forældre køber og sælger deres børn i en tidlig alder.

• #5   3. okt 2009 PoseLeon - Præcis, nogle virker det som om der findes en "liste" og der skal krydses nogle punkter af for at have opfyldt den. Den vil jo så indebære børn, og vis man ikk ønsker dem kan det være nemt at købe og sælge dem. Og der snakker vi med materielle goder i stedet for kærlighed, tryghed og omsorg.

• #6   3. okt 2009 ASSI - det dyreste (ment materielle ting) såsom mobil, computere osv. ting som man ikk behøver ejer. Og sælge er ogs' at man klæder sit barn på som en voksen.. I mine øjne ska børn ikk klædes voksent !
    og en diskution er altid god, sjovt at det er unge der føler sig truffet for diskutionen har været oppe på babygalleri hvor folk syntes det var et spændende emne.

• #7   3. okt 2009 ASSI - det er så din opfattelse af ordet, derfor jeg forklarede hvad jeg mente med dyreste. Hvad du syntes er underligt, er sådan set mig lige meget. Har ikk sagt vi sku være enige !

• #8   3. okt 2009 ASSI - hvis jeg forstår det, så må man jo forklare vis folk undres eller er i tvivl om hvordan det skal forståes ! Der står igen steder beskrevet at vi alle ska mene det samme med et ord.

Kommentér på:
Børn, forældre & status?

Annonce