Haha - greenpeace Jeanne :) {{forumTopicSubject}}
Yes yes - vi skulle aflevere den første dansk stil i dag
Dejligt...
Jeg skulle skrive om en situation, hvor jeg lærte noget - det har jeg gjort.
Hold da **** noget tågesnak
Bedøm selv
^^Jeg bliver helt sikkert kendt blandt lærerne som hende der "greenpeace/WSPA" osv.
Har I prøvet noget lignende?
Stilen:
1. Dengang jeg lærte noget
Bulgarien, sommeren 1997.
En lille dansk pigehånd stikker ud over altanens kant, i venstre hånd krammer hun en gammel og slidt pengeseddel. Hun åbner hånden forsigtigt. Lader den krøllede, gamle pengeseddel slippe hendes lette tag og dale langsomt ned gennem luften. Hun kigger op på kameraet. Smiler. Pigen er mig. Eller mere korrekt – pigen var mig.
Afsky. Jeg hader dette billede. Meget. Skyldfølelse kryber mig langt op ad nakken, når mine øjne passerer fotografiet. Vreden ophober sig i min krop, jeg smækker hårdt albummet sammen. Bang! Hvorfor skal dette fordømte foto være blandt alle mine andre trykte splitsekunder af virkeligheden? Der kan kun være en eneste grund til, at jeg ikke har flænset det i titusinde partikler. Dette fotografi skildrer en situation, som ellers ville være forsvundet i underbevidstheden. En hændelse jeg med vilje ville lade være glemt. I stedet er splitsekundet fastfrosset af kameraets linse, fremkaldt og dermed sikret. Dette foto strider imod mine holdninger som menneske. Strider imod min samvittighed og modsiger alt, hvad jeg går ind for.
Jeg er overbevist om, at dette foto har lært mig en masse. Situationen, som der skildres på billedet, er ikke af stor værdi for mig. Dog føler jeg, at fotografiets fulde værdi kommer til udtryk, når man kigger på min personlige udvikling. Hvordan mit livssyn har udviklet sig i forhold til mine meninger om, hvad der er etisk korrekt, og hvad der IKKE er!
Da dette billede blev taget, vidste jeg ikke, at bjørnen dansede på grund af smerte – Desuden var jeg overbevist om, at pengene ville gå til bjørnemad (hvad ellers?), og værst af alt, troede jeg, at bjørnen havde det godt. Naivitet. Jeg støttede noget, jeg troede var sandt. Nu tror jeg ikke længere - nu ved jeg. Heldigvis. For jeg vil aldrig mere støtte noget så barbarisk, noget så grumt. Aldrig mere!
Af dette foto har jeg lært, at ting ikke altid er, som de udgiver sig for at være. Jeg har lært, at folk snyder, lyver og udnytter. Nu ved jeg, at der også findes onde mennesker og vigtigst af alt ved jeg, at jeg ikke vil støtte dem. Om det så gælder dyremishandling, voldsmænd, eller udspekulerede bagmænd. Heldigvis har jeg også fundet ud af, at der findes gode folk – ordentlige mennesker. Mennesker, som også forsøger at skelne mellem det rigtige, det forkerte og det korrupte. Mennesker, som også vil gøre en forskel og vigtigst af alt: Mennesker, som forsøger at gøre det rigtige!
Den dag i Bulgarien, hvor jeg lod pengesedlen glide ud af min hånd, skete der noget mærkværdigt. Jeg husker, at jeg rakte hånden ud over altankanten. Gav slip. Lod pengene falde. Hvilket de også gjorde… ned på underboens altan! Tak skæbne. Jeg mener virkelig TAK SKÆBNE!
sep 2008
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 151 Svar: 3.194
okt 2007
Følger: 60 Følgere: 58 Heste: 2 Emner: 32 Svar: 424
feb 2008
Følger: 212 Følgere: 201 Heste: 5 Emner: 710 Svar: 3.897
okt 2007
Jeg har mange gange prøvet, at de ikke bryder sig om min måde at skrive på...
Men det er også lidt anderledes og mærkeligt xD
nov 2008
Følger: 63 Følgere: 58 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 343
.men anyways fedt skrevet, lyder jo som en skolebog ^_^
jan 2007
Følger: 152 Følgere: 150 Heste: 7 Emner: 687 Svar: 10.535
tja, det er okay ..
Synes det er lidt kedeligt skrevet - altså det fanger mig ikke så godt, som ejg kunne have ønsket, og nogle steder er der grammatikfejl som forstyrrer forståelsen lidt ( :
Det er fint du har et stort ordforråd, og budskabet er super.. Men skulle tvinge mig selv til at læse færdig ..
Synes i det hele taget bare, at den er for snirklet (: !
dec 2003
Følger: 31 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 94 Svar: 717
Budskabet er skam fint nok, og du skriver i et sprog, som de fleste ikke ville bruge, hvilket jo også er godt..
Men man kan ikke sige: "Situationen, som der skildres på billedet, er ikke af stor værdi for mig." Vælg om der skal stå som eller der.. Man kan ikke sætte to henførende stedord efter hinanden, det er talesprog. (:
okt 2007
Beck - jeg har det på samme måde
Det er en omgang tågesnak... og meget snørklet.
^^ingen har sagt, at det skulle være letlæseligt og ligetil
Måske er det pointen med hele stilen? At intet er særlig nemt at forstå?
okt 2007
Ikke hakke mere på min dårligt formulerede stil:)
Det jeg ville frem til var, om I har afleveret noget, som repræsenterer jer som menneske, men som I føler, ikke viser jeres rigtige side?
jan 2007
Men der præsenterede jeg så også kun mine gode sider - rigtig røvslikker stil
Og jeg fik self. 12 xD
okt 2007
jan 2007
sep 2008
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 151 Svar: 3.194
okt 2007