Suså Ridecenter LUKKET! {{forumTopicSubject}}
Niels Erik Larsen er af Danmarks Idræts-Forbund (DIF) idømt karantæne fra at arbejde med børn og unge i 15 år. Alligevel kunne TV2ØST i maj afsløre, at han stadig er træner i Suså Rideklub. Det tager forbundet nu konsekvensen af.
Som den bare anden klub nogensinde er Suså Rideklub blevet ekskluderet af forbundet.
- Klubben skal sikre, at Niels Erik Larsen, der er dømt for blufærdighedskrænkelse, ikke har samkvem med klubbens børn og unge. På baggrund af TV2ØST's indslag og de ting der fremgår af klubbens hjemmeside kan vi konstatere, at det har klubben ikke sikret. Derfor har vi ekskluderet klubben fra DIF, siger specialkonsulent Jan Darfeldt fra DIF til TV2ØST.
sommeren 2005 blev Niels Erik Larsen anklaget for at have tungekysset og gentagende gange krænket en 12-årig pige seksuelt på en ridelejr på hans hestesportscenter.
I 2006 blev han idømt 60 dages fængsel i sagen heraf 30 dages ubetinget. Han blev ikke fradømt retten til at arbejde med børn og unge, sådan som anklageren havde ønsket det. Men Danmarks Idræts Forbund udelukkede ham fra at undervise børn og unge i 15 år.
Kilde; TV2 Øst
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.121
nov 2007
Følger: 70 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 117 Svar: 278
aug 2007
Følger: 103 Følgere: 120 Heste: 2 Emner: 664 Svar: 3.105
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.280
- De bliver jo bare eksluderet, de lukker da ikke ?
feb 2008
Følger: 212 Følgere: 201 Heste: 5 Emner: 710 Svar: 3.897
Jeg kan kun sige Niels er en super rar mand, og der er mange og sande rygter om hvad der skete på den ridelejer.
Jeg er så sur nu, og bestyrelsen vil også tage det op. Er med i bestyrelsen.
jan 2008
Følger: 173 Følgere: 142 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 107
Jeg er træt af man bedømmer en mand UDEN at have kendskab til ham! Niels har jeg kendt siden jeg var 5 år gammel og han har været som en morfar for mig (min egen morfar døde da jeg ikke var så gammel).. Jeg har både været inde hos Niels, i hans "ejet hjem"! Og ALDRIG i mit liv har han gjort eller sagt noget, der minder om det!!! - Når man møder Niels er han den rare og venlige mand tager sit sted velkommen med åbne arme!! - Han har HJULPET SÅ MANGE der har haft det svært og har hjulpet dem med en arbejdsplads! - På dette tidspunkt dette var blevet skrevet, fik jeg undervisning af ham og JA MAN KAN IKKE UNDGÅ AT RETTE PÅ FOLK, hvis der er noget man ikke helt er med på! Jeg er selv underviser derud den dag i dag og som min far siger: "Man kan ikke bedømme en mand, før man har set det".
Hans rideskole er tidligere hans mors, som startede rideskolen sammen med hendes mand Otto. Mimi startede stedet og gik en tur ned i gennem stalden med sin hund HVER DAG og en morgen sov hun ind! - Det samme med Niels, han lever og ånder for hans mors og fars sted som han har overtaget! - Han går selv tur med sin hund om aftenen og siger godnat til HVER EN HEST, inden han går i seng!!
Jeg har KUN én ting at sige!! JEG ELSKER HANS STED OG DET VIL JEG GØRE LIGE TIL DEN DAG JEG DØR!! - NIELS ERIK LARSEN ER EN SKØN OG RAR MAND! - Tøsen blev jaloux over hun ikke måtte ride den skide hest!!! OG JEG HAR SNAKKET MED MIN VENINDE som var ALLERbedste veninder med hende!
- Tænk en lille tøs kan ødelægge en mands liv.... Ø..V..!!
Ps. Beklager mit sure opstød!
maj 2004
Følgere: 76 Heste: 19 Emner: 255 Svar: 2.024
Suså Ridecenter LUKKET!