Ordentlig tone Ordentlig tone
Er jeg den eneste der er træt af at man ikke kan oprette et indlæg uden en sur eller nedladende kommentar, hvor man kan læse at de sidder og tænker "Daaarh er du fatsvag eller sådan noget?"
Eller om man er dum og skal have det skåret ud i pap. Hvad med at tale med en ordentlig tone, dumme spørgsmål er altid velkommende og man har ret til at spørge om hjælp hvis man godt ved at man er gal på den, det kan da ikke være rigtigt at man ikke kan spørge om hjælp uden at blive nedgjort.
Min opfattelse var at den for det meste var børn og unge teenagere, men der er sgu mange voksne mennesker som er ligeså flabede.
Altså vi er i et forum hvor der også findes børn, så mener at voksne på siden har et ansvar for at tale pænt og ordentligt for ligesom er være gode "forbilleder" hvis man kan sige det sådan..
Synes folk her på hg er så barnlige at jeg sommetider er ved at brække mig, og hver evig eneste dag sidder jeg og overvejer om jeg ikke bare skal slette min profil fordi man gang på gang bliver i dårligt humør af at være her Trist....
maj 2004
Følger: 53 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 70 Svar: 904
Synes også det er for meget at man ikke kan skrive stille og roligt herinde.
Vi har jo ret til at have hver vores menning. Ingen grund til at blive sur over det.
mar 2009
Følger: 150 Følgere: 170 Heste: 5 Emner: 410 Svar: 2.124
jan 2005
Følger: 63 Følgere: 51 Heste: 4 Emner: 95 Svar: 646
Nu har jeg lige læst den diskution du har haft med en herinde omkring roll kur og jeg kan da godt følge dig i at man skal kunne diskutere i en ordenlig tone..
MEN.... jeg synes det er mere træst at folk opretter et forumindlæg omkring hvor trætte de er af at folk snakker dårligt til hinanden, fordi de lige har sat og diskuteret.. Synes lidt det er det samme som og hænge andre folk ud for selv og få ret i stedet for og lade det ligge, være den voksne og være ligeglad.
Personligt kan jeg kun grine af alle dem der ikke kan snakke ordenligt til hinanden og jeg synes det er rigtig morsomt at folk er så store i munden fordi de sidder bag en computer skærm, men derfor synes jeg stadig det er forkert og lave dette indlæg du laver nu..
Håber du kan følge mig
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 461 Svar: 2.748
jan 2005
Følger: 63 Følgere: 51 Heste: 4 Emner: 95 Svar: 646
aug 2008
Pernica: Tror det er de færreste som læser forumemner som er 100 år gamle.. Du behøver slet ikke bruge din tid på at skrive sådan til mig :O)
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 53 Heste: 17 Emner: 357 Svar: 4.806
Men nu har jeg lagt mærke til dig i indlæg de sidste par dage, og hvis du jerge vil være med til at holde en godt tone, så skal du også kigge på dig selv, for du har taget flere ting de sidste par dage, og gjort det for personligt, selvom det ikke var det der var ment...
Jeg har selv gjort som du gør. og nu bruger jeg lige et ekstra gang på at læse indlæggene to gange inden jeg svarer, for at se om jeg har forstået hvad der stod, eller om jeg kom til at læse det for hurtigt, og ikke fik det hele med...
det er der mange der gør...
mar 2006
aug 2008
Og så har jeg i øvrigt heller ikke rigtig været i forummet de sidste par dage
mar 2006
og med de sidste par dage mente jeg de sidste par uger... og jeg har deltaget i et par forummer hvor du har ment du skulle forsvarer dig med angreb, på trods af flere gange modparten har understreget at i bare har forskellige holdninger... og for at kunne holde tonen må man jo aceptere at vi ikke alle har ens holdninger, med hvad der skal ske med ens eget dyr...
bl.a var der et indlæg om at brændemærkning var mishandling, kan ikke huske om det var dig eller en anden, men der er et godt eksempel deri, med en der "giver op" og siger, "okay, men det er ikke min holdning" men modparten ville ikke acceptere dette og blev fortsat ved med at argumentere. og det er lige det sidste skridt med accept mange mangler, for at få den helt gode tone...
jul 2005
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 7 Emner: 303 Svar: 4.410
Der er også bare de samme indlæg efter hinanden, og den typiske "er jeg gravid"....den er oppe dagligt. Selvfølgelig skal der være plads til alle, men hvordan skulle andre mennesker bag en skærm vide om en person er gravid eller ikke
Kan ikke lade være med at grine lidt for mig selv når jeg ser endnu et indlæg af slaksen
Simone T: Har det på præcis samme måde....men nogengange er det måske ment på en anden måde end den måde man lige opfanger det ang. provokation. Nogle mennesker har fx et sprogbrug som andre syns er yderst provokerend.....
aug 2008
Men når en anden person som dit eksempel giver sig og siger "okay det er bare min mening" så accepterer jeg den også altid, medmindre personen har været direkte flabet og bragt mit pis i kog, så kan jeg godt lige give en ekstra lille kommentar.
Men har de seneste måneder givet mig rigtig god tid til at tænke mig om og holde tonen pæn, og hvis jeg har talt direkte grimt, hvilket jeg ikke mindes, så har der altid været en meget god grund bag.
Er der et indlæg hvor der er en som fx skriver noget i stil med at hendes pony ikke stopper når hun hiver i tøjlerne, så hår jeg ikke ind ig dømmer hende til mishandler som rigtig mange gør, men prøver så vidtr muligt at skrive det pænt.
Og man kan godt skrive pænt uden det nødvendigvis er sødt´:O)
Håber virkelig at du har taget fejl eller husker mig fra debgabg jeg ikke var så sød, for har simpelthen gjort så meget for at ændre mit sprogbrug.. læser alle mulige bøger om ikke voldelig kommunakation, og det er netop herinde på hestegalleri at jeg prøver noget af det af :O) Ikke at jeg i min fritid taler grimt til andre, men man har vel alle prøvet det der med at sidde bag en skærm, så tør man lige pludselig lidt mere end man havde turde face to face
mar 2006
Jeg må huske dig fra dengang... men der er jo som sagt (elle r ikke sagt) lange veje til perfekthed... har da også selv været opfattet som én der tilsviner andre helt vild... jeg skriver nemlig altid min mening (og accepterer andres) og jeg er ELENDIG til at smide smileyer hele tiden, så ofte bliver mine intentioner misforstået fordi der ikke er en smiley bagefter eller fordi folk ikke kan læse mine ironiske ansigtstræk...
det er meget svært at forholde sig til den rigtige måde at kommunikere på da mennesket opfatter så stor en del af samtaler ved kropssproget, hvilket man ikke kan give med gennem skærmen...
det er bare at arbejde på det, og være stor nok til at indrømme at alting ikke er ment som det muligvis står skrevet..
aug 2008
Og ja du har helt ret i det med kommunikation, det er meget svært at opfatte gennem skærmen, men jeg har bare valgt at så sådan på det, at er der ingen smileyer og er emnet skrevet i en lidt alvorlig tone, så er det ikke noget de skal dømmes på, kun hvis folk decideret sidder og nedgør andre og bruger fx bandeord og kalder folk for grimme ting..
Ordentlig tone