i FORM :) {{forumTopicSubject}}
Ja Rikke og jeg skal til stævne den 29 august og ville så vidt muligt gerne have Rikke skal være i god form xD
Derfor tænkte jeg i HG måske ville prøve at lave et træningsprogram for en uge pr gang
Hvis i har lyst ville jeg meget gerne have at i følger disse karv xD
max en gang springning
Gerne med bidløs ridning
Mindst en gang tur ridning
må gerne være bomtræning
Der skal være en fridag og helst om fredagen!
Hesten er 18 år på ingen måder tyk
Kan hver anden dag ride en time og den anden dag ride en halv
Håber der er nogle der at lyst da det kunne være rigtig skægt at følge andres program o.s.v
Selvfølgelig er det lidt underligt xD
jan 2006
Følger: 91 Følgere: 138 Heste: 6 Emner: 400 Svar: 3.376
mandag: tur
tirsdag: springning
onsdag: longering
torsdag: dressur
fredag: fri
lørdag: bomtræning
søndag: dressur
mandag: tur
tirsdag: springning
onsdag: skridttur bidløs
torsdag: dressur
fredag: fri, pudses op osv.
lørdag: STÆVNE d:
nogenlunde sådan ville jeg gøre
mar 2008
Følger: 43 Følgere: 47 Heste: 7 Emner: 563 Svar: 1.588
jan 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 44 Svar: 2.059
men hvis det er spring så behøver den selvfølgelig ikke være i så god form som military heste skal være
vil foreslå dig fx at skridte en tur og ride op og ned af nogle bakker, et par gange om ugen, fx før eller efter du har sprunget eller redet dressur, sådan en tur kan du sagtens ride bidløst og så kan du fx tage ud og trave nogle gange om ugen også, og evt tag en tur på en mark hvor du laver temposkift i galop
mar 2008
Følger: 43 Følgere: 47 Heste: 7 Emner: 563 Svar: 1.588
OBS vi skal kun delatge i en klasse en LX så springenen er nok kun 50 - men efter vi har redet den første skal vi med det samme tage omspringning! og det tror jeg bliver et problem
jan 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 44 Svar: 2.059
Mandag: Skridter og traver jeg en tur, og rider i nogle bakker, skridt og trav er intervaltræning, eller det er det først på året, og når jeg så når det antal minutter man skal trave så gør jeg det
Tirsdag: varmer op med en tur ud i skridt og trav og så 1 kvart til 20 mins dressur.
Onsdag: springundervisning
Torsdag: dressurundervisning.
Fredag: Igen på tur, hvor jeg galoptræner. Laver temposkift osv.
Lørdag: skridter jeg en laaaang tur
Søndag: Fri
det kan selvfølgelig godt veksle lidt, hvis man bytter rundt på dagene osv. men sådan træner jeg typisk. og så har han selvfølgelig altid en fridag hver uge
i FORM :)