Min hvalp kan ikke lide tremmer ? :s {{forumTopicSubject}}
hej hg
Jeg fik hundehvalpen Nornoki i søndags, og i nat skulle han så prøve at sove alene for første gang.
Hans "sovested" er vores kontor, men hans kurv og alle hans legesager og så har vi sat sådan en "tremme-låge" (dem man sætter i køkkendøren f.eks. når man har små børn) i, i stedet for døren. Men jeg putter Noki, sætter hans musik på, og går. Han følger selvfølgelig straks efter, men jeg lukker lågen og går ind til mig selv.
Han pev HELT VILDT! Der gik 30 minutter hvor han bare pev og pev mere og mere. Til sidst begyndte han at løbe IND I tremmerne med hovedet, og han blev bare ved og ved.
Til sidst var han så oppe at køre, at han var "farlig" for sig selv.. Min mor gik ind og hentede ham, og tog ham med ind i soveværelset (ja, meget dumt, men ellers tror jeg vi havde haft en hjernedød hund med hjernerystelse i dag)
Han holdt selvfølgelig straks op med at pive..
Jeg vågnede så kl. 8 ved at han skreg som en besat igen. Mine forældre var lige kørt, og havde jo derfor sat ham tilbage på kontoret. Jeg ville IKKE flytte ham fra stedet igen, fordi jeg synes det er vigtigt, at han finder ud af, hvor hans sovested er. I stedet tog jeg min dyne og pude og vandrede ind på kontoret og lagde mig til at sove på sovesofaen derinde. Så holdt han kæft (:
Ved 11-tiden ville jeg så have morgenmad, og jeg gik ud i køkkenet (lige ved siden af kontoret, så han kan høre mig hele tiden) - og hunden begyndte at klage igen!
Så kom jeg til at tænke på, at den første dag vi havde ham, var han alene i 1 ½ time bag lukkede døre, hvilket han havde klaret helt fint? Så måske det var tremmerne han ikke kunne lide??
Jeg tog min dyne, og lagde over tremme-lågen, så han ikke kan se ud af lågen osv. Så pev han to minutter, og så holdt han mund!
Jeg listede så på et tidspunkt derhen for at rose ham, men så lå han inden under dynen og småsov ! (:
iiih, jeg tror der er håb forude! Jeg håber, at det bare er tremmerne han ikke kunne lide, og at han får sovet alene derinde i nat (:
MIN HVALP ER SØD !
(hahahaha xD)
Andre, der har sære hunde ?? :b
Hvis ikke, hvad laver i så ?
jan 2007
Følger: 152 Følgere: 150 Heste: 7 Emner: 687 Svar: 10.535
jul 2007
Følger: 44 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 104 Svar: 909
jul 2007
okt 2007
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 2 Emner: 177 Svar: 2.059
Det gik ikke godt første nat, så allerede derfra kom han ovenpå og sove sammen med os andre.
VI fik så senere afvide at hunden bliver mere nervøs hvis man lader den sove alene.
jul 2007
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 432
Den bør generelt ikke være alene hjemme det første stykke tid, og skal vænnes roligt til det.
Selvfølgelig!!! kan den ikke lide tremmer, de betyder separation fra dem ( dens nye familie ), som er dem den er mest tryg ved lige nu. At den faldte i søvn da dynen kom over tremmerne, skyldes formentlig bare at den gik omkuld af træthed, ikke nødvendigvis at den bare synes at det var sagen...
Det er med andre ord ikke hvalpen der er mærkelig, men dens nye ejere der burde sætte sig lidt mere ind i hvordan man behandler sin nye hvalp..
jan 2007
Betina: Han kan være alene ALLE ANDRE STEDER end på kontoret hvor der er tremmer. og NEJ han var ikke spor træt da jeg lagde dynen over tremmerne. JEG har fået afvide, at vi skal træne seperationen med ham. At jeg engang imellem lige går 5 minutter så han er alene, og kommer tilbage igen.
Desuden kan han HØRE mig HELE TIDEN. Han kan endda høre, at jeg trækker vejret.
VI fik afvide, at han var vænnet til at sove alene, og at han derfor bare skulle sove inde hos mine forældre den første nat. - og derefter skulle sove selv, sammen med hans radio (han er meget glad for musik).
Men, det gik ikke. Jeg er godt klar over, at det ikke har været det rigtige for HAM - men det er jo individuelt fra hund til hund, så vi bliver jo nødt til at prøve os frem!
Prøv lige og hold igen med dine udtalelser en anden gang - du behøver ikke svine mig til, fordi jeg fortæller om en oplevelse jeg har haft med min hvalp!?
OG NEJ - MIN HVALP HAR IKKE HAFT SIN MOR VED SIN SIDE ALTID - HAN HAR VÆRET ADSKILT FRA HENDE OM NATTEN DEN SIDSTE UGE INDEN VI FIK HAM !!
jan 2007
Og fordi det skaber mere lys i rummet + han kan se kattene når han er alene hjemme (: OG JO - det er en god ide at kunne se kattene, for han ELSKER dem
maj 2007
Jeg fik opfatteklse af at han bare kom derind da i gik i seng, og igen at han var blevet sat derind om morgenen da dine forældre tog afsted, og at han derefter måtte opholde sig der det meste af tiden - undrede mig over at han ikke måtte komme med dig i køkkenet..
maj 2007
maj 2007
jan 2007
Han måtte ikke komme med i køkkenet fordi han skal lære at være væk fra os jo (:
Vi har besluttet at han skal sove inde hos mine forældre om natten, da vi jo også er meget væk om dagen når jeg starter i skole igen (:
Men - f.eks. i morgen, der tager mine forældre afsted ved 8 tiden, og så står jeg op ved 9 tiden ( medmindre han vækker mig før selvfølgelig :D)
så han lære ligeså stille at være alene jo.. Vi har besluttet at han IKKE kan hoppe ud at vores kattelem, så i morgen vil vi prøve at lade ham have adgang til badeværelse, gang, bryggers, køkken og kontoret imens han skal være alene - så kan ham og kattene også være i rum sammen osv, så føler han sig måske ikke så alene.. tjaa, jeg ved det ikke, vi må prøve os frem og se ad hvordan det går (:
- Jeg bliver også selv provokeret, hvis jeg føler, at folk ikke har forstand på deres dyr osv.
Men vi købte ham af en opdrætter, og det er familiens første hund, så vi lyttede self. i første omgang til hendes råd.
Vi har så i dag researchet lidt, og mener ikke hendes metoder er helt okay !
Så vi har ændret lidt på det hele (:
Min hvalp kan ikke lide tremmer ? :s