{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
446 visninger | Oprettet:

for jer med sværer forældre :) {{forumTopicSubject}}

Min mor hader heste og synes jeg bruger alt for meget tid på at ride har redet 2 gange + en weekends ridelejr siden den 1 juli! Så synes slet ikke det er meget. Dog har jeg ca været ude hver dag et kvarter til en halv time hver dage og det tager maks 2 sekunder om at komme derud.

Min far synes også jeg bruger for meget tid derude!

Jeg bliver slæbt med rundt på diverse slotte og hygger mig sammen med familien uden at virke sur og håber så på at jeg kan få måske 3 timer ude ved hestene! ( de sidste par gange når jeg har redet har jeg kun måtte bruge 2 timer -.-') Men selvfølgelig skal vi gøre rent dagen efter og så lige have klippet hæk. Og så er der jo slet ikke tid til noget derefter!

Seriøst i 3 uger har jeg ikke kunne ride fordi de ikke var hjemme, nu når de er hjemme kan jeg ikke ride fordi vi skal se de forbandede slotte som jeg bestemt synes skulle rives ned! Jeg hader det, jeg får aldrig rigtig hygget med Rikke som jeg gerne vil efter ridning og jeg begynder snart at se frem til skolen begynder så kan jeg snige mig derud inden de kommer hjem og så få lidt tæsk (overdrivelse fremmer forståelsen) smiley når jeg kommer hjem.

Lige lidt brokke indslag fra mig håber der er nogle der ville give sig tid til at læse det måske sige hvad jeg måske kunne gøre og jeres egen forældres mening og denne fantastiske hobby/sport vi har fundet

DET BLEV NOK LIDT LANGT smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  for jer med sværer forældre :)
  • #1   27. jul 2009 Hvorfor hopper du bare ikke op på cyklen og derud?
    Jeg ville blive utrolig reblesk over at få sat restrektioner på noget jeg elsker, prop regler ned over hovedet på mig og jeg gør tingene meget besværlige :D.

• #2   27. jul 2009 Har du spurgt hvorfor de har det sådan?

Så længe det ikke går ud over din skole osv, og hvis de ikke giver nogen grund, så ville jeg nok føle at det var lidt uretfærdigt..

Krikken

Puha ville aldrig turde trosse mine forældre på den måde (dengang jeg boede hjemme) så faldt der sgu brænde ned!!!

• #3   27. jul 2009 hestene går i min baghave( altså ikke min grund) Er også evd at blive sindsyg, men ved hvor skide sure de kan blive og så kan jeg ikke komme derud i en uge! endnu mere pinefuldt!

• #4   27. jul 2009 Merete L - Jeg har forældre der har holdningen at så længe jeg er ansvarlig så er der ingen restriktioner - derfor har jeg ikke det problem.
    Men i andre situationer hvor andre folk har proppet for mange regler ned over mig - så har jeg gjort modstand. For mange regler og jeg bliver et helvede, ingen regler og jeg er en engel ;).

Ditte >>Team RD<< - Spørg dem hvorfor du ikke må? Find grunden også se om du kan få nogen af dine rideveninders forældre til at snakke med dem hvis det er.

• #5   27. jul 2009 Jeg får skæld ud hvis jeg ikke netop går ud til mine heste oo'!
    Dahm mine forældre kunne dræbe mig nogengange oo'

• #6   27. jul 2009 god ide Krikken

Min mor gide rikke have at jeg går derud p.g.a skal hjælp med rengøringen og hun hader hesten fordi hun enagng blev bidt af en og faldet ud af en hestevogn.

Min far har ikk helt så meget i mod det må stadig ikke 50% af gange jeg spørg

• #7   27. jul 2009 At hun er bange for heste skal ikke forhindre dig i det - det er ikke din skyld hun er bange for dem. Det kan man desuden få behandling for hvis det er så sygeligt som det lyder til.

Udover det - så er det ikke dig der er husmor i huset, men din mor. Så længe dit værelse er pænt og rent så vil jeg ikke mene hun kan kræve så meget mere, udover hjælp måske en gang om ugen med eks. at støvsuge stuen som en pligt.

Aner dog intet om det, jeg har ikke pligter og mit værelser ser ud like hell - har nogen vældigt dejlige forældre der har fundet ud af at jeg ikke matcher med rengøring - men ved da hvad jeg selv ville finde mig i.

• #8   27. jul 2009 altså sygeligt og sygeligt det er ikke sådan at hun er angst for heste, hun er mere sådan som om jeg skulle bruge min tid på andet smiley

Så er jeg da ikke alene om min protest mod rengøingen herhjemme den sætning ville jeg prøev at rbgue xD

• #9   27. jul 2009 Krikken

Har også altid haft frihed under ansvar, men det betød også at når der endelig var nogle regler, så skulle de følges! Og det er jo egentlig meget fair..

• #10   27. jul 2009 Har hun noget hun går meget op i ? ( udover rengøring xD ).

• #11   27. jul 2009 Jeg får også nærmere skæld ud hvis jeg ikke går ud og passer min hest. Mine forældre har heldigvis den holdning at har man en hest, skal den også passes, og gør man ikke det, burde man ikke have hest.
    Nu er mine forældre heldigvis og heste-interesserede.

Men kan godt se du står i en svær situation med dine forældre. Men prøv og snak med dem, det er som skrevet ikke dit ansvar at gøre huset rent ?

• #12   27. jul 2009 hun træner oppe i et træningscenter hver anden dag og der skal jeg så nogle gange lave mad ! Hun bruger ca en time der oppe! smiley ellers ikke rigtig

• #13   27. jul 2009 Merete L - Kan faktisk ikke nævne nogen regler jeg har på støende fod, hmm hmm.. Så længe jeg bruger min fornuft så siger de intet. Der er intet du skal være hjemme klokken dit eller du må ikke gøre dat.

• #14   27. jul 2009 Ditte >>Team RD<< - - Så kan man jo sammenligne det med at hun blev nægtet at gå i træningscenter fordi din far eks. en gang var kommet til skade ved at løbe på løbebånd eller havde fået en vægt ned over foden og derfor mente det var for farligt :).

• #15   27. jul 2009 mine forældre er glad for jeg er der, altså ved min hest! de syntes det er skønt! og jeg kan være der så længe jeg vil? smiley

• #16   27. jul 2009 Krikken det er meget gode råd du kommer med, tror jeg ville snakke med dem og så få skåret rengøring ned, måske få lavet sådan den ene dag kan jeg være ude ved hestene 3 timer den næste halvanden og sådan smiley og så bruge nogle af de eksempler du og i andre har kommet med smiley

Kommentér på:
for jer med sværer forældre :)

Annonce