{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
806 visninger | Oprettet:

Porto, kan man klage ? {{forumTopicSubject}}

Forleden sendte jeg et alm brev i en alm lille kurvert til 5,5 kr i frimørke, da det ikke vejde over det , det måtte. i dag ligger der så en bøde i min postkasse fra postdanmark på 55 kr !!! De skriver at det skulle være sendt som stor brev og derfor skulle der have været 6,5 kr i porto, ergo har jeg kommet en krone for lidt på. Det var en Milimeter for tyk. Men hvor dælen skulle jeg vide det fra ?? Der er jo ikke rigtig oplyst nogle steder hvor tykt det være, og jeg synes simpelhten at de skulle skamme sig så grot, over at forlange 55 kr i bøde. Det er simpelthen svineri og jeg er så rasende.

Kan man klage over mangle på oplysning, over at de feks valgte at sende mit brev videre, i stedet for at retunere det til mig, så jeg kan komme den ene krone mere på ? De anser det åbenbart for at være en kæmpe service at de sender brevet alligevel, trods mangel på porto. Jeg ser det som svineri, fordi de bagefter sender en så stor en regning. Så må de sku retunere det. Der var afsender på.

Ej hvor jeg jeg bare rasende over det. Synes det er så grotesk.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Porto, kan man klage ?
  • #1   23. jul 2009 Ja, jeg ville klage hvis jeg var dig! Som du selv siger er det fuldkommen er grotesk!

• #3   23. jul 2009 antihero, jeg tjekker også porto, men eftersom jeg ikke har nogen linial der kan måle tykkelsen, som de gør og eftersom der ikke står nogen steder hvornår det er et storbrev, og eftersom jeg ikke aner at der skal en krone mere på i storbrev, fordi det er et storbrev, det er jo stadig lille og vejer under det maxiamle for et alminelig brev.

På deres hjemmeside kan jeg også kun finde vægten. Sender dem en skriftelig klage. nægter simpelthen at betale 55 kr for det.

• #4   23. jul 2009 Det er helt vildt med de bøder post DK udskriver, det giver jeg dig ret i, men ligegyldigt om de sendte retur eller videre til modtager ville du nok komme til at betale, de har jo haft besværet med at håndtere det.
    Så tror det er spild af tid og klage

Har selv fået et par stykker af de der "dummebøder" og for det meste sker der ikke mere efter 2 rykkere smiley (hvis du har nerver til det)

Inde på www.post.dk kan du indtaste de helt præcise mål på din forsendelse og se hvilken type brev det er.

• #5   23. jul 2009 det er faktisk dårligt ..
    kiggede lige hurtigt på postdanmarks hjemmeside ..
    og der står IKKE, hvor tykt brevet må være, bare i et standardbrev ..
    arbejder nemli et sted, hvor jeg hver gang sender post ud af huset . og der har vi sådan et skema, fra postdk. der beskriver hvo langt og bredt de forskellige breve må være, og hvor tykt et standardbrev, må være. før det skal sendes som storbrev .. ;o) .
    eller kunne i hvert fald ikke lige hurtig se det på deres hjemmeside, og
    det er da helt sikkert for dårligt .. men tror faktisk man kan få /købe (i don't know) sådan et skema på posthuset, så man ikke risikerer at sende forkert porto .. det er i hvert fald TRÆLS !

• #6   23. jul 2009 Men igen, os lamindelige borger har jo ikke mulighed for at måle tykkelsen. Det kan man jo ikke med en almindelige linial, man kan umuligt måle så præcist. Tine k, jeg tror ikke det hjælper at få rykker, det er jo 100 kr pr gang.

• Lone A
    Lone A Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 215
    #8   23. jul 2009 På alle postkontorer og postbutikker kan du få et skema hvor der står præcis hvor store og tykke kuverterne må være. De bliver også postomdelt i hel DK så der er kun en der kan bebrejdes for ikke at vide hvor tyk den må være.

Hilsen Lone

• #9   23. jul 2009 Men hvor i er det rimlige at jeg skal betale 55 kr !! pga 1 kr, for lidt i porto ? Ydmer skal jeg betale 20 kr på posthuset for at betale regningen, ergo er vi opppe på 75 kr. Det er simpelthen det rene vanvid. Og nej jeg har ikke netbank.

• #10   23. jul 2009 Flytter sku snart til et andet land. Har ikke råd til at bo i Danmark. Det er kun for de rige. Måske man skulle prøve mamlø, skulle det ikke være billigt....

• Lone A
    Lone A Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 215
    #11   23. jul 2009 kan godt forstå det er surt og deres bøder er urimelige. Især fordi når de laver fejl får vi andre ingen godtgørelse.. Det er blevet voldsomt dyrt at leve i danmark og portoen er heller ikke blevet billigere ....

• #12   23. jul 2009 Man kan faktisk på post.dk's hjemmeside se målene for brevtyperne, den er dog meget besværlig at hitte:

Standardbrev (lidt større end C5)
    Længde: Maks. 23 cm
    Bredde: Maks. 17 cm
    Tykkelse: Maks. 0,5 cm
    Vægt: Maks. 50 g

Storbrev (lidt større end C4)
    Længde: Maks. 33 cm
    Bredde: Maks. 23 cm
    Tykkelse: Maks. 2 cm
    Vægt: Maks. 1.000 g

Maxibrev
    Længde: Maks. 60 cm
    Længde + bredde + tykkelse Maks. 90 cm
    Vægt: Maks. 2.000 g

Rulle eller stang*:
    Længde: Maks. 90 cm
    Længde + 2 x diameter/højde: Maks. 104 cm
    Vægt: Maks. 2.000 g

• #13   23. jul 2009 post.dk --> vælg fannebladet "Breve" --> "Priser" --> og i højreside vælges nu "Tilladte formater"

Kommentér på:
Porto, kan man klage ?

Annonce