{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
517 visninger | Oprettet:

Jeres mening?(: sminkedukker? {{forumTopicSubject}}

Ja overskriften siger vist en hel del ^^
Der er så mange fordomme.. Fordomme om piger med ekstra meget make-up?!..
De fleste opfatter vel piger med meget make-up som billige sminkedukker som gemmer sig bag en facade, fordi de er død usikkre på sig selv?!.. Personlig synes jeg det er helt forkert, når piger på 10-12 år render rundt med hovedt fuld af flere lag foundation prøver sig frem med trutmund og er billige?!.. Nyd dog jeres barndom, så længe i kan!?..
-Piger der er ældre må vel selv tage ansvar for deres make-up forbrug og hvad andre tænker om dem?..
Jeg begyndte selv at gå med makeup i 7 klasse. Efter et år tog det overhånd med make-up'en, så jeg skar kraftig ned på det..og gik kun med mascara i en længere periode. Nu går jeg med begrænset make-up til hverdag, men til fester er det stadig den store samme mængde make-up. Mange vil vel opleve mig som en sminkedukke, men det er langt fra min egen mening.(:

Alle har hver deres mening.. dette er min mening.. hvad er jeres mening og opfattelse??(:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeres mening?(: sminkedukker?
  • #1   23. jul 2009 Jeg har, er eller bliver <i>aldrig</i> en sminkedukke!

Jeg har selv en søster der har skåret en tand for meget op for charmen hvad det angår, dog har hun taget lidt af det af igen, men jeg synes ikke det er pænt. Det flotteste man kan vise - efter min mening, er sit ægte ansigt.

• #2   23. jul 2009 helt enig

gør ikk selv med makeup i hverdagene kun hvis jeg skal noget smiley

men til fester så har jeg os masser på smiley

• #3   23. jul 2009 Det er folks eget valg - de bliver vel klogere.
    Synes dog det er uhyggeligt at de får lov af deres forældre i en alder af 10-12 år.

• #4   23. jul 2009 synes personligt man kan begynde med sminke i 7 da Men da jeg gik i 7 var alle 6. klasserne begyndt at bruge makestra lan-up. med sølv øjenskygge, ekstra lange øjenvipper, med brun-noget og kunne se kanten fra bleg til det brun noget.

Er ikke begyndt at bruge make-up endnu og skal til i 8. jeg tror ikke jeg begynder i 8. heller da min fritif alleigevel g¨r ude i stalden smiley

• #5   23. jul 2009 fatter ikke hvorfor forældre ikke gør noget ved det, når et barn på 12 år har make up i hele kryderen..
    jeg går med mascara ind i mellem, men langt fra hver dag..

til fester er det oftest også kun mascara og streg, simpelthen fordi jeg er for doven til at gøre noget xD
    Men har heller ikke ujævnheder osv, så det er nemt.

• #6   23. jul 2009 Kine
    Helt enig.
    Hvor er forældrene?.. Hvorfor er der ingen forældre der går ind i sådan en situation og stopper det!? jeg synes bare det er frygtligt ;s

• #7   23. jul 2009 Jeg kan hellere ikk tage de der sminkedukker. Synes det er grimt, at folk der ikk har en eneste bums, lægger vildt meget foundation på. Det bliver for meget! Lidt pudder til, at dække de væreste bumser og lidt mascare er pænt på alle, men så heller ikk mere!

• #8   23. jul 2009 jeg synes det er grimt at hælde make-up i hovedet, i den mængde. Naivt synes jeg også smiley

Tilgændgæld synes jeg det er hyle morsomt at en 13 årig, skriver at 12 årige skal være børn smiley

• #9   23. jul 2009 kathrine

tykke laf af foundation og andre makeupprodukter er med til at fremkalde bumser.

• #10   23. jul 2009 Synes ogs' selv at det er ulækkert i min alder (er selv 11), ikke fordi jeg slet ikke går op i mit udseende det er jo ikke det, men det er bare for klamt dem der går med alt det foundation og det i min alder! Seriøst kender nogen.... Jeg kan ikke forstå at de ikke bare er sig selv istedet for at prøve at være meget ældre. Jeg ville da ønske at jeg kunne blive ved med at være 11 hele mit liv næsten? (;

• #11   23. jul 2009 Ditte >>Team RD<< -
    Jeg er i hvertfald glad for at jeg ventede til 7 klasse..(:
    -Vent så lang tid du kan medd at begynde, du kommer til at føle og se underlig på dig selv ;s.

• #12   23. jul 2009 Jeg begyndte først at bruge mascara sådan rigtig i 8. klasse mener jeg, og bruger nu kun det og meget lidt i hovedet.

Synes det ser SÅ dumt ud når man kan se de der sminkedukker lægger sådan et tykt lag foundation i hovedet og man så kan se kanten til halsen. Man kan da i det mindste bruge en farve som er magen til sin hud. Da jeg gik i folkeskolen 9. klasse, var alle dem var 5. og 6. allerede begyndt at gå med make-up, extensions og nedringede trøjer, og ikke mindst begyndt at drikke smiley det fik jeg sgu ikke lov til at i den alder !

• #14   23. jul 2009 µSvindel&Humbukµ ¤KIJOFREG JUNIOR¤
    Haha det er så en fejl. Jeg er 14 år, jeg ved bare ikke lige hvordan jeg skal få det rettet. xb

• #15   23. jul 2009 jannie, Anitamy prince!:D< 3

Tak, det var da en god oplysning, selvom jeg ikk bruger ret meget make-up

• #16   23. jul 2009 Sofie: Det gør den automatisk når du har fødselsdag, sååeee...

• #17   23. jul 2009 Emma D
    klamt ;s

• #18   23. jul 2009 Emma D.
    Det er skam ganske naturligt efterhånde (desværre) at piger og drenge ryger i 7 klasse ;/

• #19   23. jul 2009 Jeg er selv 15 år og ska i 9kl efter ferien. Jeg brugte først make-up da jeg gik i 7 kl

• #20   23. jul 2009 µSvindel&Humbukµ ¤KIJOFREG JUNIOR¤
    Ja det ved jeg.(: men jeg er skam 14 år..

• #21   23. jul 2009 Bonnie&Timon .
    Tak.!
    jeg har fundet ud af det nu(:
    Jeg er bare ikke lige så teknisk anlagt xD

• #22   23. jul 2009 Emma D
    Ja, men de fleste tænker bare: det sker da ikke for mig!?

• #23   23. jul 2009 BERING- HG's Ludo Swein!
    Præcis!.. det sku' skræmmende, at så små piger har den holdning.?!

• #24   23. jul 2009 Jeg forstår ikke at unge piger på 10-12 år, får lov af deres forældre!
    Forældrene må da kunne sætte en stopper for det. Det er jo ikke ligefrem pænt at gå med så meget makeup, at hvis man en dag ikke har noget på .. ikke bliver genkendt!? smiley
    Jeg synes det er skrækkeligt!

• #25   23. jul 2009 Camilla M
    Hver sin mening.(:
    Nu kender jeg en hel del af den slags typer, da de såkaldte 'sminkedukker'.. Ser mig som en af deres typer, så ganske naturligt kommer de til mig som en af deres veninder. Og mange af dem er ganske søde og venlige som alle andre.. tro det eller ej?!

• #26   23. jul 2009 Min lillebror skal i 4. klasse efter sommerferien, og han går i klasse med en som allerede går med mascara og på billeder laver hun trutmund ?? det simpelthen så GRIMT !!!

• #27   23. jul 2009 Kristina H
    Det tror jeg skam heller ikke at forældene giver lov til pigerne.. De kan vel skjule det de har gang i?(:

• #28   23. jul 2009 Tjae.. Det er efter min mening tøser med dårlig selvværd der gemmer sig bag make up og et ego trip de køre på facaden, de ser sådan ud fordi så får man opmærksomhed og især fra nogen drenge ( = mere selvværd/selvtilid ).

De udtaler at de bare er dem selv og ingen andre har deres stil - wrong, gå ned af gaden og man vil finde mindst 5 piger inden for en halv time der er klædt i henholdsvis D&G, G-star og Björkvin. Til halballer kan jeg ikke kende forskel på tøserne fordi de alle har det samme tøj på?!
    Man skiller sig ikke ud og er ikke ' sig selv' når man hurtigt på en kort gå tur i byen kan møde 10 andre iklædt de samme.

• #29   23. jul 2009 BERING- HG's Ludo Swein!
    hahah ja! Nu legede jeg godt nok ikke abe, men jeg har sq lavet en masse andet underligt! xD

• #30   23. jul 2009 jeg har personligt ik noget til overs for dem, men okay det os kun fordi a de altid ska råbe a mig og det så belastendne i længden --' nårh whatever men sys virkelig os det er så lamt a bruge så meget! oO de vil så gerne se helt naturlige ud HAHA flot, normalt er ens hud da skindene og har da også en gangimellem et par urenheder her og der og hva så? så kommer de der med deres matte brunshit og mener de ser naturligt ud HAHA, det li til a grine a xD
    min kusine er os sådan, hun ka ik tage ud til sin hest uden a skulle ha alt det der i fjæset xD

personligt bruger jeg kun lidt sort om øjnene nårh jeg ska til koncert osv, ellers sy jeg det er spild a penge,

• #31   23. jul 2009 Krikken ( the forbidden fruit taste the sweetest )
    Hmm.. Jeg tror drenge er 'skyld i' at MASSER af piger ser sådan ud idag.?! De tror vel at drengene synes det er flot.. og at man skal se sådan ud for at drenge synes man er lækker?
    Nu har jeg masser af drenge venner.. Og de griner sq af de piger der er render rundt i alt for småt tøj og er pisse billige.. Derimod synes de godt om piger, som kan være dem selv.. Det er vist forskelligt fra dreng til dreng, om de synes at Lidt eller meget make-up er pænt.. Så længe det ikke er billige!
    Bær' over med manglende komma'er og stavefejl.. Det gik lidt hurtigt;o

• #32   23. jul 2009 Kristina H
    Jep.. Skrækligt!
    Piger på 13 og derover må sq selv tage ansvar for det.(:

• #33   23. jul 2009 Yep - dem jeg kender syntes også virkelig de er eiw. Men okay, drenge de kigger på dem - uanset hvad fordi de ser sådan ud, enten fordi de syntes det er virkelig klamt eller fordi de bare har en meget nedringet trøje på - så kan de ikke lade være.

Begge mine eks kærester bad mig faktisk bruge mindst make up muligt, fordi de syntes det var kønnest - så nej make up er ikke ens betydende med kønnere.

• #34   23. jul 2009 *TEAM SCREAM* K
    Haha jeg kender det skam godt- ikke som en af dem der bliver råbt efter, men det sker skam tit overfor andre.(:
    USIKKER.DK prøv med det xD.. De har intet selværd, derfor går de rundt og nedgør andre;/ lorte måde at få opmærksomhed på, eller hva' de nu prøver på?(:

• #35   23. jul 2009 Krikken ( the forbidden fruit taste the sweetest ) .
    Ja, mange drenge synes det er pænt når piger er helt naturlige, andre synes lige det modsatte. wierd?(:

• #36   23. jul 2009 Malene M ; 3'ER PONY TILSALG .
    4 klasse er efter min mening ALT! for tidligt..

• #38   23. jul 2009 Lise Dalsgaard Hansen.
    Du er jo også 14 så vidt jeg kan se?..
    Jeg synes det er helt iorden når man har den alder, det er jo ens egen beslutning.(:
    Jeg Går også med meget make-up.. Jeg er bare ved at være godt træt af alle fordommene om os.. you know?.. billige, 'kolde i røven' :b, egoister blabla osv.. tsk!(:

• #39   23. jul 2009 Og her er der iøvrigt ingen forskel for mig om man er 12 eller 15 - det er lige frastødende, udstilling af sig selv og har efter mit syn ikke noget a gøre med at være sig selv og ha selvtillid.

• #40   23. jul 2009 Ja ALT for tidligt.. Men desværre begynder man nu i en tidlig alder, og det samme med rygning og spiritus.
    Forstår heller ikke lige for forældrene bliver af her.

• #41   23. jul 2009 Det er bare grimt.. Og det ligner bare plasticbarbie der kommer gående ned af gaden igen og igen og igen! Synes ofte at det er kønne piger der snasker sig selv til på den måde. Det er jo totalt at udstille sig selv, når tøjet bare er nedringet og lårkort og høje - selv til hverdag..Synes at makeup skal fremhæve ansigtets kønne træk, ikke fjerne de mindre kønne.. Hvis man nu er virkelig slemt angrebet af bumser, synes jeg at det er i orden at komme et tyndt lag foundation, pudder eller hvad man vil på, få at det ikke ses så tydeligt - men sgu ikke som 10-årig er det sgu over stregen.....

• #42   23. jul 2009 <b>Så skal i lige høre en sjov historie! xD<b>

Jeg har i denne uge haft min fætter fra Polen på besøg.
    Han er godt nok kun 13, men hvad angår piger så har han en del erfaring - hvis i forstår xD - ..
    Nå, men vi gik så rundt inde på strøget og talte og sådan, og pludselig siger han på polsk til mig "Hvad sker der for alle de danske piger?" jeg står sådan lidt og undrer mig, og spørge rham hvad han mener ..
    Han svarer så "De går alle sammen rundt næsten uden tøj på, og man kan jo ikke se deres ansigt for bare makeup .. Det er jo decideret ulækkert, at udstille sig selv på den måde!"
    SÅ GODT SAGT! xD

• #43   23. jul 2009 Generalt så har danske piger et eller andet flip med make up, for lidt tøj, exstentions og afbleget hår - tager man til Svergie eller London eks. så kan man ikke finde en eneste, jeg ledte længe i Sverige efter en dreng med bare en Björkvin trøje eller G-star bukser på, men der var bare nada smiley

De har heller ikke fået den sjove idé at bruge D&G's undertrøjer som tshirts eller andre af de mærker de fleste unge danskre går i - meega sjovt xD

• #44   23. jul 2009 SVINET: Skal jeg nok, men han er nu taget hjem morges xD Jeg flækkede også bare af grin, og fortalte ham han var for sej xD

• #45   23. jul 2009 POPTØSE SVINET: Ja han er så xD Men det biser jo lidt, at det ikke er alle drenge der finder det tiltrækkende at piger viser det hele til alle på gaden .. Hahahah xD

• #46   23. jul 2009 Kødelskeren var ledere! smiley
    Jeg var direkte chokeret!

Nemlig! Eller de drenge, som selv vil ligne de tøser og derfor lægger foundation i hovedet xD

• #47   23. jul 2009 Det er det da xD

• #50   23. jul 2009 Lise Dalsgaard Hansen

(Udfra dine billeder)

Så hahahah xD
    Du går jo slet ikke med meget makeup ..

• #52   24. jul 2009 Lise Dalsgaard Hansen
    Nemlig! ^^
    Man kan fanderme ikke have lov til at være sig selv herinde!..Altså stor forbruger af make-up.. Istedet vil folk have at man skal være som alle andre helt uden make-up.. jeg kan altså bedre lide at skille mig ud, og så være 100% mig selv.(:

• #53   24. jul 2009 Det kan da ikke være positivt at bruge så megen make-up at man skiller sig ud, danske teebagere har i forvejen overdreven brug af make-up, men så meget at man skiller sig ud... Det lyder da voldsomt.

• #55   24. jul 2009 µSvindel&Humbukµ ¤KIJOFREG JUNIOR¤
    - Enig smiley Forstår heller ikke det der med at man for alt i verden skal skille sig ud.... Altså jeg synes at det er underligt at gøre noget fordi at man derpå skiller sig ud.. I stedet for at gøre noget, og så at det tilfældigvis skiller sig ud og er anderledes.. Synes det er weird at man bare VIL være anderledes :b

• #56   24. jul 2009 µSvindel&Humbukµ ¤KIJOFREG JUNIOR¤
    Skille sig ud fra mængden herinde på HG.. Ikke i Resten af Danmark..
    - Jeg kan altså også godt synes at nogle piger lige har fået lidt for meget make-up i hovedt ;o!
    Jeg er heller ikke afhæning af make-up.. Jeg har f.eks intet problem med at vise mig i offentligheden uden make-up, som sminkedukker ikke kan!(:

• #57   24. jul 2009 en i min kusines klasse (hun er 11 år og går i 5.) går med en masse sminke + at hun ryger..

• #58   24. jul 2009 Jeg synes det er meget skræmmende at forældrene tillader det. Startede selv med makeup, kun mascara, i 8., dog bruger jeg temmelig meget eyeliner, men det er kun, når jeg skal "ud" Gider ikke bruge det hver dag. smiley

• #59   24. jul 2009 jeg begyndte i slutningen af sjette..
    - tja, til hverdag er det bare lige et hurtig lag mascare og måske foundation eller pudder. (kan ik tåle øjenskygge, så det går jeg aldrig med) til fester og hvis jeg skal ud og møde andre end dem fra skolen, tager jeg mascare, foundatin + pudder & eyeliner. så må folk tro at jeg er sminkedukke og snob og alt muligt shit, jeg er ligeglad? for jeg er OVERHOVEDET IKKE sådan smiley
    men ja. når man ser 'små børn' rende rundt med flere lag foun. med kant og det hele, er jeg helt... sådan hold da op, youknow.. det jo sindssygt smiley

• #60   25. jul 2009 » Bakkelygård «
    ^^ præcis. Jeg går heller ikke med det store til hverdag, men til fest kommer der en del på;o
    Desværre kan man hurtig blive stemplet for at være sminkedukke, men det er jeg sq ik!.
    Jeg synes bare det er så frygtligt at se de små børn rende rundt og ligne 14-15 årige! öö

• #61   25. jul 2009 haha, jeg er kun 14 (blir 15 til november) folk tror jeg er ældre end min søster på 18, / at jeg er 16 år smiley haha. min søster gør så heller ik noget ud af sig selv, men alligevel :b
    dér bor en oppe i min by, som vi tit rider igennem. aner ik hvor gammel hun er. skyder på 10 ca. så en dag red vi igennem og så render hun rundt med mascare i hele hovedet og en totalt mørk foundation, med kant. jeg skyndte mig bare at kikke den anden vej, for har det med at grine af små børn der skal tro de er seje smiley

• #62   26. jul 2009 » Bakkelygård «
    Haha fuck det vil jeg gerne ha' set xb!

• #63   27. jul 2009 haha, det var sgu ogs dagens grin smiley
    og hun gik og prøvede at lave sådan et rigtig nexus smil, agtig xD

Kommentér på:
Jeres mening?(: sminkedukker?

Annonce