ulykker {{forumTopicSubject}}
såe nu sys jeg a man tit høre om hvor godt ens hest gik og hvor dejlige de er osv, hvilket os er mega dejligt ^^
men nu ville jeg godt høre om jeres værste ulykker (eller bare en ulykke)xD
altså bare fortæl en, eller 100 jeg er li glad ;D
og put da et video link på hvis den ligger på hg xD
mit personlige værste styrt var dengang jeg faldt a en rideskole pony og landte på nakken, men satte mig og og red vidre (galoperede)
jeg fik en mindre hjernerystelse a det og brækkede 7. nakkervirvel oO jeg har været ekstremt heldig! normalt ville man være blevet lam eller død oO og havde jeg haft min gamle ridehjelm på (jeg red for første gang med den jeg har nu ;D) så havde den gået direkte ind og dræbt mig Ö ved a ramme 6. nakkevirvel og det kommer man ik levendne fra Ö
jeg lå på hospitalet i omkring 5 timer og ku ik lave noget de næste mange uger, samt måtte jeg ik ride før 9 uger efter --'
nårh men yea, fortæl jeres? ^^
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.676
det værste var, at jeg faldt af, og slog mig, avav ..
hehe :o) .. mere har jeg ikke være ude for, i mine 10 år på hesteryg xD
feb 2009
Følger: 43 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 26 Svar: 1.893
stine: AW ._.
nov 2006
Følger: 207 Følgere: 241 Heste: 7 Emner: 7 Svar: 2.350
jun 2009
Følger: 32 Følgere: 51 Heste: 8 Emner: 144 Svar: 1.170
Jeg havde en pony på prøve.. En dag i låne perioden skulle jeg ud og ride mens min underviser var her hjemme.. Under opsadling var det intet heller ikk at vi trak op på banen..
Men da jeg så kom på stejlede hun og kastede sig bag over mens jeg sad på hende..
Jeh har idag skæv hofte og en ødelagt korsbensknogle..det gør 75% af tiden smadder ondt og kan ikke bare hoppe rundt som mine klassekammarater gør..det hemmer mig meget hverdag.. Går til fys flere gange om måneden for at "glatte mig lidt ud"
Lige nu ligger min ulykke hos forsikringen..og venter på behandling/dom.
Men jeg rider stadig også om det gør ondt.. Og bedst af alt..mit humør er næsten altid godt og positivt.
feb 2008
Følger: 66 Følgere: 60 Heste: 1 Emner: 127 Svar: 2.048
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 53 Heste: 17 Emner: 357 Svar: 4.808
aug 2006
Følger: 70 Følgere: 69 Emner: 213 Svar: 3.007
Jeg skulle spring og glædede mig rigtig meget. Da jeg skulle til at stige op løb han, så jeg stoppede ham (stod jo stadig på jorden). Og så tænkte jeg at jeg bare skulle skynde mig op og få fat i ham (dumt tænkt og gjort). Jeg satte mig så op, og med det samme satte han i fuld firspring, jeg havde ikke engang fundet balacen, fået ordenligt fat på ham eller fået højre bøjle på. Jeg sad aligevel rimelig godt fast indtil han blev forskrækket og vendte på en 25-øre og jeg så ikke kom med rundt i vendingen. Jeg landte med albuen først ned i jorden hvilket resulterede i at jeg brækkede min arm godt og grundigt over, lige på midten (Mener det var åbent, men kan næsten ikke huske den del). Jeg blev derefter hentet af ambulance og måtte ikke ride i 10 uger.
aug 2006
Følger: 70 Følgere: 69 Emner: 213 Svar: 3.007
aug 2008
Følger: 33 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 71 Svar: 321
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 111 Heste: 5 Emner: 3 Svar: 471
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 125 Heste: 4 Emner: 144 Svar: 1.615
1) væltede forover med en hest og kom indunder den. Den smadrede min milt, det resulterede i at når jeg fryser og om vinteren får kramper i maven.
2) min hest stejlede bagover med mig og jeg slog hovedet voldsomt + ryggen. Kunne ikke komme op på hesten igen, af smerter + voldsomt ondt i ryg. Satte mig trods mange smerter op dagen efter og den lavede samme nummer, røg af igen og landte samme sted. Resulterede i voldsomme rygsmerter, stærke smertestillende når jeg skal ride. Og endnu et slag til hovedet.
3) blev sparket i hovedet, og mit øre blev revet af. Fik blackout, kan intet huske, kom på skadestuen og fik syet øret på igen med 60 sting. Fik voldsom hjernerystelse, betændelse overalt. Resulterede i varig hovedpine, ingen hukommelse.
4) væltede med hest og fik skulderskade.
5) blev kylet af en hest tværs igennem en barriere med hovedet først. Skete ikke noget, men en anelse bange for hest..
uheldig er ikke ordet..
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 111 Heste: 5 Emner: 3 Svar: 471
apr 2006
Følger: 36 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 250
Røg på hospitalet hvor de bare sagde at det var en mavepuster ( Selvom jeg kastede op, gik i kramper, besvimede, havde ondt i skuldrende og var hvid som et spøgelse ), så kom jeg på et andet hospital, fordi de lige ville holde øje med mig i løbet af natten, men det hospital jeg var på først, havde ikke børneafdelig ( THANK YOU GOD! ), og på det andede hospital fandt de så ud af at jeg havde flækket leveren næsten helt over og havde 3 liter blod rundt i maven. Så jeg røg på Rigshospitalet hvor jeg lå på intesiv ( staves? ) 1 uge, og var derefter igen på hospitalet i 2 uger, og måtte ikke ride, løbe eller noget anet fysisk i 2 måneder..
Men slap fra at blive opereret, og det kunne være meget værre (: Så jeg er bare glad for at jeg stadig lever (;
apr 2006
Følger: 36 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 250
aug 2007
Følger: 138 Følgere: 130 Heste: 9 Emner: 1 Svar: 37
1. red omkamp i et ridehus ..
Jeg havde halvpart på en 3er . vi red omkamp en dag vi havde redet ponygames men ponyen tager biden og jeg kan ikke stoppe det ender med den stopper brat op lige ved barrieren jeg flyver dirkekte ind i den med min venstre skulder jeg græder lidt men hopper op og skridter ponyen af og blir derefter hentet.
dagen efter tager vi til lægen han siger den bare er forstuvet.
dagen efter tager vi til læge igen denne gang er det en anden han sender os på skade stuen.
på skade stuen siger de den bare er forstuvet men de røngten fotografere den alligevel og det viser sig at knoglen i min skulder er knækket helt over så der ingen forbindelse er andet en sener i min arm,.
spark,
mig og min veninde skridtede en tur og så bakker hendes pony ind i min og derefter sparke hendes pony mig direkte lige under knæet.
det gjorde ikke speceilet ondt.
men det hævede vildt op og vi tog på skade stuen alligevel og det viste sig jeg havde sprunget en stor blod åre i mit ben så skulle ligge højt uden at bevæge mig i 24 timer
Fald.
Jeg red på en mark og så begynder min pony at bukke jeg falder direkte ned på nakken og der efter ryggen .
jeg trykker mine 6-7-8 ryg hvivler og en lille hjerne rystelse + et blåt øje pga det var på stub mark så jeg fik sådan en stup dirkete på øjn låget.
brækket arm = 9 uger uden ridning
Spark= 9 dage uden ridning
Fald m.ryd skade = 3 uger uden ridning og langsom genoptræning (skridt)
ulykker