{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
424 visninger | Oprettet:

Voldelig mor = Plejefamilie ? Hvordan? {{forumTopicSubject}}

Min veninde blev kom i mandags op, at skændes med sin mor ..
De har længe slet ikke kunnet sammen og det er især blevet rigtig slemt på det sidste.
Så i mandags skændtes de om aftenen.
Vil ikke komme ind på det, men de skændtes en hel del og da de så kørte hjem fra den park min veninde, hendes mor, og min venindes lillebror var i, ville min venindes mor ikke lukke hende ud af bilen, fordi hun liige skulle sige noget til hende.
Min veninde havde hele vejen i bilen på ve hjem fra parken forsøgt at få fat på sin taske med sine penge i, og blev ved med at råbe at hun ville sættes af.
Nå, men så kom moren hen og stilte sig i vejen i bildøren,
Min veninde forsøgte at mase sig ud, og det udviklede sig til at moren forsøgte at rive tasken ud af hånden på min veninde.
De "sloges" om tasken, og da moren holdt for hårdt fat i hende, begyndte min veninde, at banke moren i ryggen. Ikke specielt hårdt, men hun gik i panik.
Min veninde fik så en skulder lige op i hagen, og blev derefter hevet fat i og kylet ned i jorden, hvor hendes hånd på vejen ned ramte en plastickasse (De der med ledninger i, som står på vejene) så hendes hånd var helt hævet og hun har fået rifter på hånden ..
Det lykkedes hende, at stikke af fra moren og efter en del besvær komme hjem til sin far. (Hendes bror, hende og moren var på ferie hos farfar) ..

Nå, men mit spørgsmål er så nu, hvad er hendes muligheder for at komme væk hjemmefra?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Voldelig mor = Plejefamilie ? Hvordan?
  • #1   18. jul 2009 Ved godt det er dårligt formuleret, men har kun fået historien tudene fra hende ..

• #3   18. jul 2009 er forældrene skildt?

• #4   18. jul 2009 Årh, ved det ikke :s hvad med at ringe til politiet? kan hun ikke bo hos hendes far? eller det kan hun nok ikke, hvis hendes forældre ikke er skilt.

• #5   18. jul 2009 Hun kan henvænde sig til sin sagsbehandler på komunen. de kan hjælpe hende videre.

• #6   18. jul 2009 Puha... det lød ikke sjovt det der..
    Men selv følgelig er der mulighed for hun kan komme væk hjemme fra.
    Hun skal tage op på den kommune hun bor i (borgerservice) der skal hun be om evt at få lov og tale med en sagsbehandler, aller bare forklare i bogerservice hvad der er sket.
    Derud fra skal det de gå ind og hjælpe hende.

Må jeg spørge hvor gammel hun er?

• #7   18. jul 2009 Hjælper det i praktis det med sagsbehandleren, for synes jeg har hørt om rigtig mange som henvender sig, men aldrig kommer videre?
    Forældrene er IKKE skilt ..
    Hun elsker sin far meget højt, men føler ikke hun kan overleve med sin mor ..

Hun er 14 år, og fylder først 15 til næste år ..

• #8   18. jul 2009 Jeg ved godt man høre sådan noget tit. sådan er det, desværre også for tit smiley
    Men de SKAL hjælpe hende.
    Det bliver ikke nemt at skulle igennem alle de ting samtaler osv.. men de SKAL altså hjælpe hende.

• #9   18. jul 2009 Den eneste måde hun kan komme videre er ved hjælp fra sin sagsbehandler. det kan dog godt tage lang tid at komme i gennem systemes. (Mine forældre er pleje forældre, så jeg er en del af en plejefamilie, så jeg kender lidt til det)

• #10   18. jul 2009 Hun skal snakke med kommunen..

Men jeg tvivler på hun bliver fjernet efter det tilfælde, det lyder for mig til begge har handlet i afmagt..

• #11   18. jul 2009 TANJA:
    Nej det er jo det ..
    Det er aldrig gået SÅ slemt ..
    Hun og hendes bror er ofte blevet rusket HÅRDT i, men direkte slået nej ..
    "Håndlussinger" da de var mindre ..

Moren er - desværre - så forbandet inteligent at hun ved hvad hun kan gøre uden at risikere at få problemer ..

• #12   18. jul 2009 Hun skal gå direkte op på kommunen, og fortælle at hun nægter at tage hjem, og begrunde hvorfor.. Så sender de hende højst sansyndlig på døgn instution - Var samme måde jeg kom væk hjemmefra (var dog ikke så slemt med mine forældre, kunne bare ikke bo med dem under samme tag)
    Vil næsten håbe for hende at hun kommer på DC (døgncenter). Det kan virkelig være det fedeste hvis man giver det en chance

• #13   18. jul 2009 Skal siges at jeg blev anbragt samme dag som jeg tog på kommunen

• #14   18. jul 2009 Hvis man har en ordentlig sagsbehandler hjælper de...

Mig og min mor kunne absolut heller ikk sammen, jeg var ved at rykke dørens af hendes bil mens vi var ved sagsbehandleren...

Og vi fik at vide at jeg ikk måtte bo hjemme mere, så jeg ville få penge fra kommunen, så jeg kunne klare mig, da jeg kun var 16 og gik i skole...

Så jeg sys helt klart hun skal ta til sin sagsbehandler...

• #15   18. jul 2009 Kamilla - kommer godt nok an på kommunen.. Jeg prøvede i Haderslev at gå ned og sige min mor havde smidt mig ud (hvilket hun igså havde), men de sagde jeg bare skulle prøve at snakke md hende :S

Som om det ikke var forsøgt.. SÅ jeg måtte tage sagen i egenhånd og snyde systemet lidt, for jeg boede hos min far, men havde adresse et andet sted, da han ellers mistede noget af sin pension

• #18   18. jul 2009 ville være en god ide at snakke med en socialrådgiver med speciale inde for unge, de ville kunne hjælpe din veninde videre smiley - og de har tavshedspligt smiley

• #19   18. jul 2009 ellers burde din veninde snakke med sine forældre om at blive sendt væk hvis det virkelig er det hun vil,, det er jo ikke sjovt for nogle,-heller ikke moren når de slås

• #20   18. jul 2009 hmm, er det nu pigen der har ret?? du vil eller kan ikke fortælle hvad der er sket, så det kan jo være begge parter der laver rav i den, eller hvad?
    har moren måske en mistanke om stoffer eller lign, hvis hun har, havde jeg gjort det samme, håber det bedste for begge.

knus Anita W

• #21   18. jul 2009 ANITA W
    Det har hun slet ikke. Jeg ved hvad der er sket. 100 % .

• #22   18. jul 2009 De fleste familier har lidt problemer, og hvis pigen er trossig, kan jeg godt forstå moren.

Det er forældrenes jop, at sætte rammer og regler, for deres børn, man kan så diskutere om de er i orden, og rigtige, men det er jo op til den enkelte familie.

Er der ikke vold, misbrug eller andet slemt, kan jeg ikke se hvorfor hun skal sendes til en pleje familie.

Anita W

• #23   19. jul 2009 Hvis pigen virkelig ikke føler sig godt tilpas hjemme?
    Hvis hun virkelig har det elendigt og tuder over dte hver nat?
    Hvis hun aldrig rigtig har følt sig tilknyttet sin mor?
    Hvis hun ikke opfatter sin mor, som en mor pga de ting moren har gjort?
    Hvis hun er så træt af livet, at hun ønsker at stikke af?
    Hvis hun forsøgte selvmord som 10-årig og har tænkt på at prøve lige siden?
    Hvis hun er røget ud i noget crap, blot fordi hun manglede opmærksomhed, kærlighed og støtte fra moren?
    Hvis hun inderligt nærer et så stort had til sin mor, at hun faktisk er bange?
    Hvis hun er så bange, at hun ryster ved tanken om sin mor?

Hvad så?

• #24   19. jul 2009 Alle teenagepiger har det sådan med deres mor på et tidspunkt i deres liv. Tror bare hun har været en tand for hystrerisk og så har moren måtte handle i afmagt.
    Tror ikke du skal regne med at hun bliver fjernet fra sin familie fordi hun er lidt hormonforstyrret og skændes med sin mor. Det er rimelig normal teenage adfærd smiley
    Og selvom tingene løb rimelig meget løbsk i denne situation, så lyder det nu som om hun var lige god om det. Det var trods alt hende der startede med at banke løs på sin mor.

• #25   19. jul 2009 Anna F - Selvom pigen ikke er tæt på døden osv. Kan kommunen stadig vurdere at forholdet til hendes mor er så usundt at hun ikke kan bo hjemme.. Da jeg kom på instution var det ikke fordi der var vold i hjemmet eller noget, hverken mig eller mine forældre kunne bare ikke holde ud at bo under samme tag... Ganske enkelt...
    Skal siges at vi idag har det bedste forhold til hinanden, men tror ikke at vi havde haft det, hvis jeg var blevet boende hjemme smiley

• #26   19. jul 2009 KAMILLA SKOVGAARD:

Det er jo det ..
    Men det er ekstremt forskelligt fra kommune til kommune, for jeg talte med en i torsdags, som selv havde haft mange skænderier med sine forældre og virkelig havde haft det elendigt.
    Hun havde flere gange stået tudende på kommunen og råbt at hun ikke gikderfra hvis ikke de fjernede hende, for hun kunne ikke holde det ud ..
    Der skete aldrig noget og hun bor stadig hjemme ..

Kommentér på:
Voldelig mor = Plejefamilie ? Hvordan?

Annonce