Skulder - fys.terapeut? Skulder - fys.terapeut?
Nu vil jeg gerne lige ud med noget, som jeg faktisk er ret frustreret og ked af og jeg vil gerne høre om der er nogle der har nogle gode råd.
Jeg ved egentlig ikke hvor længe det har stået på, men inden for det sidste ½ år ca. eller mindre, har jeg en tendens til når jeg rider, at jeg spænder op i højre skulder, så den er meget mere løftet end den anden. Det er ikke noget jeg selv ligger mæke til og har ikke ondt, så vidt jeg ved.. min underviser og min mor, mener at det kan være fordi min hest Aja, har været lidt stram og så har jeg spændt i højre arm og så er det bare blevet værre, fordi Aja er blevet meget mere stram i højre tøjle og det er hun slet ikke når andre rider hende.. så de mener det kan have en forbindelse med, at jeg har svært ved at få aja løsgjort i højre, fordi det er min skyld hun gør det, fordi jeg spænder i højre skuldrer og arm. Og det er altså noget der har gået mig rigtig meget på, fordi jeg ved det er min fejl, men jeg synes jeg har svært ved at rette op på det selv. Så har min ridelærer forslået en fys.terapeut fordi hun mener sådan en kan hjælpe med at rette op osv, og hun bruger det selv fordi hun gør lidt det samme, bare i venstre og hun siger det hjælper. Jeg skal helt klart have bestilt en tid hos sådan en, men nu kunne jeg også godt lige tænke mig at høre hvad i tror eller ved hjælper. og om I evt har oplevet noget lignende..?
På forhånd tak
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.675
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 247
Skulder - fys.terapeut?