{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
805 visninger | Oprettet:

Hvad gør man(hund løs) {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg håber der er en herinde, der kan hjælpe mig lidt her. smiley
Det drejer sig om vores nabo's hund. Vi bor omkring 4 km fra byen, så der er et par hundrede meter til naboen. De har dog en hund af mellemstor størrelse, som render frit hele døgnet vil jeg tro, i hvert fald det meste af dagen. Den har ofte rendt ud og gøet vildt og længe af os, hvis vi for eksempel går en tur forbi på en offentlig grusvej lige udenfor deres hus. En af gangene var de ude og kaldte på den, men havde problemer med at få den til at tie og få den til sig. For omkring to år siden, cyklede jeg og en veninde også forbi huset, hvor den sprang ud mod os.

Problemet, er, at i dag ville jeg ride en tur efter træningen. Der går en vej ud fra vores hus, som fører ned til den offentlige vej, hvor deres hus ligger op til. Jeg var på vej ned af vores vej, men et stykke fra "den offentlige" dukkede hunden op nede for enden af vores vej. Den gøede vildt og voldsomt, så jeg simpelthen var nødt til at vende om. Min pony blev bange, og jeg ville simpelthen ikke risikere noget - og naboen vidste åbenbart ikke lige at den var rendt helt derover, da den fik øje på os. Da jeg vendte om, gøede den stadig, men kort efter luntede den tilbage.

Mit spørgsmål er, hvad man dog kan gøre i sådan en situation? smiley Det er <i>virkelig</i> belastende at have sådan en hund rendende, som tror den ejer hele området! Og naboen ser jo ikke ud til at have styr på den hele tiden i hvert fald. Jeg ved ikke om vi kunne ringe til dem eller lignende, men ville lige søge hjælp herinde, hvis jeg kunne være så heldig at få svar.

BEKLAGER, at det blev lidt langt smiley håber der er en venlig sjæl, som har taget sig tid og har lyst til at svare.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør man(hund løs)
  • #1   9. jul 2009 har i prøvet at snakke med dem? (:

• #2   9. jul 2009 Anne Carstensen: Nej, har vi faktisk ikke - endnu smiley Jeg håber min far kan få ringet til dem hurtigst muligt.

• #4   9. jul 2009 Ville tage en rolig snak med dem først, om at det virkelig er farligt og umuligt for jer at færdes til hest. Og hør dem ad, hvad de har af løsninger. Altid bedst at starte med at hører dem også. måske du bare skal sige skrub hjem til hunden og så stikker den af. Ved man ikke, medmindre man kender den.
    Men naturligvis skal de holde den på egen grund kn de ikke, må de jo hegne den ind. I værste fald, kan man jo melde dem. Men ville jo være rarest, at man kunne finde en postiv løsning alle kan leve med. Uden folk ser ondt til hinanden. Hvis du ikke vil op til dem, så ring. Men mange føler sig mere angrebet gennem tlf, og ting blir misforstået. Meget bedre at stå ved folk og kunne se dem i øjene når man taler om sit problem. Tag evt. en anden med, der støtter dig op.

• #5   9. jul 2009 ja, det ville jeg ihvertfald starte med at gøre (:

• #6   9. jul 2009 Det bedste er hvis I kan tale med dem, - Kan I ikke det - så må I have fat i politiet - som kan bede dem holde hunden på egen grund ...

• #7   9. jul 2009 to hunde har engang jagtet mig og min søster da vi red en stille tur, den ene bed min søsters hest i halen:( de kom tit gøende ud fra indkørslen, nu de flyttet.. vi ringede til ejeren, og det eneste de havde at sige var at de havde da os set at vi havde redet over hans mark, hvilket ikke var os, en fra byen længerer oppe, men de flyttede jo, så problemet var ovre

• #8   9. jul 2009 SBG: Puha, det lyder da heller ikke særlig rart smiley Men ellers tusind tak! Det må vi jo hellere prøve og så se, hvad de siger til det. Hvis bare de kunne få styr på den hund smiley

• #9   9. jul 2009 Tusind tak for jeres råd! Vil se om vi kan få fat i dem hurtigst muligt i hvert fald :o)

Franciska: Øv, hvor træls! Alligevel godt de flyttede, hvis de ikke engang ville tage sig af problemet.

Kommentér på:
Hvad gør man(hund løs)

Annonce