Hvad gør man(hund løs) {{forumTopicSubject}}
Hej. Jeg håber der er en herinde, der kan hjælpe mig lidt her.
Det drejer sig om vores nabo's hund. Vi bor omkring 4 km fra byen, så der er et par hundrede meter til naboen. De har dog en hund af mellemstor størrelse, som render frit hele døgnet vil jeg tro, i hvert fald det meste af dagen. Den har ofte rendt ud og gøet vildt og længe af os, hvis vi for eksempel går en tur forbi på en offentlig grusvej lige udenfor deres hus. En af gangene var de ude og kaldte på den, men havde problemer med at få den til at tie og få den til sig. For omkring to år siden, cyklede jeg og en veninde også forbi huset, hvor den sprang ud mod os.
Problemet, er, at i dag ville jeg ride en tur efter træningen. Der går en vej ud fra vores hus, som fører ned til den offentlige vej, hvor deres hus ligger op til. Jeg var på vej ned af vores vej, men et stykke fra "den offentlige" dukkede hunden op nede for enden af vores vej. Den gøede vildt og voldsomt, så jeg simpelthen var nødt til at vende om. Min pony blev bange, og jeg ville simpelthen ikke risikere noget - og naboen vidste åbenbart ikke lige at den var rendt helt derover, da den fik øje på os. Da jeg vendte om, gøede den stadig, men kort efter luntede den tilbage.
Mit spørgsmål er, hvad man dog kan gøre i sådan en situation? Det er <i>virkelig</i> belastende at have sådan en hund rendende, som tror den ejer hele området! Og naboen ser jo ikke ud til at have styr på den hele tiden i hvert fald. Jeg ved ikke om vi kunne ringe til dem eller lignende, men ville lige søge hjælp herinde, hvis jeg kunne være så heldig at få svar.
BEKLAGER, at det blev lidt langt håber der er en venlig sjæl, som har taget sig tid og har lyst til at svare.
sep 2007
Følger: 124 Følgere: 112 Heste: 2 Emner: 100 Svar: 1.869
dec 2005
Følger: 75 Følgere: 80 Heste: 1 Emner: 200 Svar: 1.948
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Men naturligvis skal de holde den på egen grund kn de ikke, må de jo hegne den ind. I værste fald, kan man jo melde dem. Men ville jo være rarest, at man kunne finde en postiv løsning alle kan leve med. Uden folk ser ondt til hinanden. Hvis du ikke vil op til dem, så ring. Men mange føler sig mere angrebet gennem tlf, og ting blir misforstået. Meget bedre at stå ved folk og kunne se dem i øjene når man taler om sit problem. Tag evt. en anden med, der støtter dig op.
sep 2007
Følger: 124 Følgere: 112 Heste: 2 Emner: 100 Svar: 1.869
apr 2006
Følger: 63 Følgere: 89 Heste: 1 Emner: 88 Svar: 3.488
nov 2007
Følger: 198 Følgere: 167 Heste: 5 Emner: 886 Svar: 3.825
dec 2005
dec 2005
Franciska: Øv, hvor træls! Alligevel godt de flyttede, hvis de ikke engang ville tage sig af problemet.
Hvad gør man(hund løs)