Endnu et kamphunde-indlæg {{forumTopicSubject}}
Ja eftersom folk ikke svarer på mit spørgsmål i det andet emne, så skriver jeg det her haha.
En ting er at en del ejere af muskelhunde er uansvarlige, men en helt anden side af sagen er at mange muskelhunde bliver mishandlet og brugt til kamp
Hvad skal vi gøre for at løse dette problem?
Personligt tror jeg ikke på den med "hundelience" for
1) En stor del af de muskelhunde som tvivlsomme typer har er IKKE registrede
2) Hvad sker der hvis politiet hiver fat i "Brian" som kommer gående med hans muskelhund med kuperede ører og hele molevitten og de spørger ham om han har hundeliecen? Så siger "Brian" neej for det er ikke min hund. Jeg passer den bare.
Synes bare folk danser let og elegant hen over den dyrevelfærdsmæssige side af denne sag.
Hvad siger I?
(Og I kan ikke sige at muskelhunde sjældent bliver brugt til kamp for jeg ser sgu vaske ægte kamphunde med mine egne øjne her på nørrebro)
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.338
Hvis du ikke har hundens licens på dig... Så får du en bøde og politiet tager hunden med. Så må du jo huske at få licens af ejeren hvis du skal passe hunden...
Du kan jo heller ikke forsvare at køre uden kørekort bare fordi du har lånt en bil.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Dvs. opfører hunden sig ikke ordentligt - ligemeget racen, bliver dette kørekort helt konfiskeret eller klippet i det, hvis det er en mindre ting.
Som det jo gælder med et alm. kørekort - er man ikke ansvarlig nok til at kørebil, jamen så går det sq udover en selv.
jul 2007
Følger: 162 Følgere: 183 Heste: 7 Emner: 168 Svar: 1.397
Men ja , man skulle kunne vise et gyldigt bevis , og hvis det bare er en hnd man "passer" så skal der snakkes med den rigtige ejer , Intet med at se over med det .
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
nov 2008
jul 2007
Men mange bruger bare betegnelsen kamphund om pitbull , amstaff , boxere og dobbermænd , jeg ved godt det er dem man ser flest af , men det er langt fra de eneste der bliver brugt til det .
nov 2008
jul 2007
Derudover vil jeg til nogle hundeejeres forsvar sige , at de kupere ørene hvis der er en fejl , hvilket har vist at være noget som tit har været med pitter og staffer .
Og nu ved jeg folk der bruger dobbermænd til udstilling putter bambus i hundens ører til de stritter , da de kan få problemer med ørene hvis de hænger , bla. til udstillinger osv bliver det gjort . Men jeg siger ikke det er i orden .
okt 2008
Følger: 34 Følgere: 33 Heste: 2 Emner: 333 Svar: 1.606
Nu er jeg tilfældigvis selv ejer af en Dobermann, så jeg ved hvad vi snakker om
Pernille Kristine: Grunden til at man faktisk kupere Dobermann'en og lignende racer er, at deres haler simpelthen er så tynde og "piske-agtige" at de smadrer dem når de logre, ved fx. at slå dem ind i ting.
Min har både fået kuperet hale og ører - Halen er for hendes eget bedste, ørene var kuperede da vi købte hende. Og nej, man kommer ikke bambuskæppe i ørene på dem Man binder dem op med en speciel slags tape i noget tid, til de står op af sig selv
Jeg ved ikke hvad i mener, men en såkaldt "kamphund" (bedre betegnet som muskelhund) ikke er generelt ondsindet! Det er simpelthen ejerenes syn på hundene der gør, at de får en agressiv og provokerende adfærd!
jan 2007
Følger: 47 Følgere: 36 Heste: 1 Emner: 405 Svar: 3.607
nov 2008
men hvis en hund er så overavlet at man er nødt til at skære hale og ører af den for at de kan leve et ok normalt liv.. ja så er det i min mening ved at være tid til at få noget nyt blod ind i racen og ændre på avls-målene..
jul 2007
Men Mysse & Dumbo , jeg ved bare folk sætter bambus ind og så taper dem sammen for at det skal holde ..
Men nu vil jeg ikke sige mere til det du skriver Signe , for ellers bliver jeg nok lidt grov i kæften
Men tak for snakken og diskutionen .
okt 2008
Følger: 34 Følgere: 33 Heste: 2 Emner: 333 Svar: 1.606
Endnu et kamphunde-indlæg