liecens til dyr!! {{forumTopicSubject}}
Ak og ve, dette er blot et brok indlæg Nogle gange synes jeg altså at man burde indføre "liecens" til dyr.. Altså gennemgå en test før man får lov til at få dyr. Urealistisk og overdrevet jaja det ved jeg. Kom bare til at tænke på det fordi:
1) Min gode ven har haft 2 hunde. Den første en huskey. Den blev aflivet fordi de dræbte et får på en mark. Den anden hund var en boxer. Den blev aflivet fordi kun min ven kunne styre den. Og nu vil han have en ny hund, helst af kamp/muskelhund typen.. Ak!!
2) På en gård hvor min kusine passer en pony er der en lille pige der ingen erfaring har og som havde fået en utilredet unghest af sine forældre. Hun kunne ikke styre den så den blev solgt. Nu kigger hun og forældrene på en 4 års pony der lige er blevet tilredet.. Ak!!
3) Min mors venindes datter havde en kanin. Den var meega sød og kælen og absolut ukompliceret. Den valgte de at få aflivet fordi de ikke gad have den mere.. Ak!
Er jeg den eneste der er ved at være godt træt af at folk tror at dyr er legetøj? Brok Brok Brok!
jun 2006
Følger: 76 Følgere: 73 Heste: 2 Emner: 219 Svar: 1.090
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 590 Svar: 5.099
Forstår ikk hvorfor folk ikk kan se det er levende dyr og ikk legetøj
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
nr 1) Sagde til min ven at han skulle købe en labrador eller lignende og ikke en af de svære hunde. Han sagde nej for det var da ikke hans skyld at de 2 andre hunde blev fucket. Øhh?
nr 2) Har sagt at de bør tænke sig godt om inden de køber en ny unghest til deres datter. Men tror de er ret ligeglade med hvad jeg siger
nr 3) Kendte dem ikke godt nok til at jeg selv kunne sige noget.. Og jeg har allerede 7 gnavere, hvor halvdelen er adopterede, men jeg kan bare ikke tage imod flere, da det så vil gå ud over deres pasning.
Synes bare det er irriterende at folk ikke tænker sig om!
Jeg har også en veninde der arbejder på et internat. Hun ved at jeg før har taget imod problemdyr som ingen vil have og derfor bliver hun ved med at fortælle mig om de nye problemdyr de får i håb om at jeg vil tage nogle af dem.
Og jeg får lige dårlig samvittighed hver gang jeg siger nej til et af de stakkels forsømte og mishandlede dyr hun fortæller om. Men jeg skulle jo nødig ende som en af de der tossede animal horders man ser på animal planet haha
mar 2007
Følger: 114 Følgere: 133 Heste: 5 Svar: 6.549
Jeg synes faktisk hverken at det er urealistisk eller overdrevet! Tænk på alt det mishandlning man ville undgå? Vi har faktisk snakket om det i min familie, at man burde gennemgå en test for at få lov til at holde dyr.
nov 2008
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.410
2: Hende ville jeg nok ikke turde sælge nogen hest til.. Krydser findre for den 4 årige er en meget rolig hest
3: Nu ved jeg ikke hvor gammel den er, men nogle gange er en aflivning bedre end at skifte hjem, da at skifte hjem kan være utrolig stressende for dyret..
nov 2008
Og angående kaninen. Man skal ikke købe en kanin hvis man ikke har planer om at have den til den dør af alderdom. Kaniner bliver gamle, op til 8 år er ikke ualmindeligt og man skal derfor passe enormt meget på at købe en kanin til sine børn, da de meget ofte mister interessen for dem når de bliver teenagere. Det er stort set umuligt at finde hjem til kaninerne på internaterne, da der i forvejen er alt alt for mange kaniner i omløb.
Så folk skal tænke sig om før de får et dyr for man køber altså ikke et dyr for at have det i et par år og så bagefter smide det ud som affald. !!
mar 2007
Følger: 114 Følgere: 133 Heste: 5 Svar: 6.549
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.410
Hunde kan også være psykisk syge
liecens til dyr!!