Charmaine måske aflivning!!! {{forumTopicSubject}}
Det hele startede med at hun i fredags havde et meget hævet bagben, jeg fik dyrlægen ud for at kigge på hende, han mente at hun var en smule halt men ellers ikke noget at se.
Hun fik noget smertestillende og blev samtidig vaccineret og Chippet.
Han sagde også at det kunne være en fiberspringning eller en årespringning, så han ville meget gerne ud og se til hende igen når hun havde fået sko på for at se om det kunne hjælpe.
Lørdag:
Smeden skulle komme men dukkede aldrig op, han ringede heller ikke afbud.. ( ML Smede )
Samme dag om morgnen stod hun og rystede helt vildt, hun kunne dårligt stå på sine ben og valgte at tilkalde dyrlægen igen, hun tog hendes temperatur og sagde at hun havde 39,8 i feber. hun gav mig noget flydende smertestillende som hun skal have i 5 dage.
Hun sagde at jeg skulle give hende bandager op og vaske og gå nogle hure med hende
Søndag:
Var der ikke noget at se på hende andet end at hun var en smule sløj.
Mandag:
Gik vi tur i skoven og der var overhovedet ikke noget at se på hende.
Idag:
Smeden kommer i aften.
Her til morgen var jeg ude for at fodre, Trækker hende ud af folden for at hun kan få sit foder i fred da hun ikke rigtig gider at spise. mens hun står og spriser piller jeg bandagen af, hun trækker benet helt op under sig og vil ikke støtte på det, jeg løfter hendes forben for at se om hun vil stå men hun vælger at stå på 2 ben, hun sætter ikke bagbenet ned men lader det hænge under maven.
Da hun havde spist op valgte jeg at gå en smuttur ud på vejen for at gå med hende. hun trak lidt på benet.
Da hun igen stod ved bænken da jeg skulle skylle hendes ben begyndte det bare at hæve helt vildt, der var flere knuder og hævelser end jeg nogen sinde før har set. Hendes ben er 3 gange så stort som normalt.
Jeg har givet hende bandager på igen og nu ligger hun ude på folden og nyder solen.
Smeden kommer i aften og giver hende sko på.
Så giver jeg hende 1 uge for at se tiden an. jeg har virkelig brugt mange penge som jeg ikke havde på dyrlæge regninger. ender det med at hun skal opereres, bliver jeg desværre nød til at sige farvel til hende. Jeg har ikke råd og kan heller ikke finde pengene til det nogle steder. Jeg ved desværre ikke hvad jeg skal gøre. Hun betyder alt for mig men kan desværre ikke gøre mere.
Gamle ejer har fået besked og vil meget gerne ned og sige hej hvis vi beslutter at det er slut. vi var begge enige om hvad der skulle ske.
Undskyld det blev så langt men havde bare brug for at det kom ud. jeg er virkelig så ked af det, jeg har haft hende i 1½ år og hun betyder bare alt for mig.
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Håber og føer med dig lige nu.
Tak fordi du deler med os andre, vi kan jo alle stå der en dag.
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.327
Min hoppe havde for et par måneders tid siden også problemer med det ene bagben, hun havde fået en rift - og et par dage senere var der betændelse i hele benet! Benet var meget hævet, hun havde feber og lagde sig hele tiden ned..
Hun fik en del antibiotika og en del smertestillende i nogle dage, og efter 1-1½ uge var hun rideklar igen.
Det kunne ikke være noget i samme stil med din? I så fald ville det måske hjælpe med antibiotika?
Puha, det må være forfærdentligt måske at blive nød til at aflive hende på grund af økonomien, men jeg forstår dig godt - hvis det ender med en operation er det jo vildt dyrt, jeg ville heller ikke kunne finde pengene på mit SU-budget, så forstår det godt... Du har hende ikke forsikret?
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 508 Svar: 4.079
mar 2006
Følger: 45 Følgere: 35 Heste: 3 Emner: 116 Svar: 645
Jeg troede kun hun var halt fordi hendes hove var slidt
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 48 Heste: 9 Emner: 65 Svar: 301
Dyrlægen kom igen idag.
Vi fandt frem til at hun havde noget i nogle kirtler i bagbenet. så der sev betændelse-væske-gult noget ud af huden på hende, hun har fået pencilin og anitbiotika til 5 dage og er det ikke blevet bedre bliver hun højst sandsygentligt aflivet fredag.
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.327
feb 2007
Følger: 274 Følgere: 254 Heste: 30 Emner: 173 Svar: 827
apr 2008
jan 2007
Følger: 61 Følgere: 75 Heste: 2 Emner: 5 Svar: 35
Der skal bare gøre det der er bedst for vores lille øjesten.
Husk at ring i morgen.
Knus
apr 2008
Jeg håber og beder for at Emil (dyrlæge) Giver mig love at tage en uge mere inden vi beslutter os, for hun har ikke haft bandager på idag og er slet ikke hævet, dog er der buler alle de steder hvor væsten løber ud hele vejen rundt om benet. Men har fået regningen idag og det hun har fået konstateret er.... LYMFANGITIS....
Skal nok ringe i morgen når jeg har snakket med Emil =o)
Sacha
jan 2007
Hm har jeg aldrig hørt om før
apr 2008
Men skal nok gøre alt hvad jeg kan og giver gerne alle mine penge væk i dyrlægeregninger. Hun betyder bare så meget!!!!
jan 2007
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 15 Heste: 1 Emner: 142 Svar: 889
apr 2008
Den stor beslutning bliver taget i morgen når dyrlægen kommer for at kigge til hende :S Skal nok skrive så snart jeg ved noget
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 15 Heste: 1 Emner: 142 Svar: 889
Charmaine måske aflivning!!!