{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
596 visninger | Oprettet:

Kørsel med hestetrailer {{forumTopicSubject}}

Har langt om længe forstået reglerne og tænker....hvor må der være mange der kører ulovligt dels fordi servicestationerne som lejer trailere ud siger noget helt forkert når folk kun har b-kørekort.

Jeg fik at vide på vores servicestation at jeg måtte sætte en 2000 kg. (egenvægt 1000 kg) trailer efter min bil som kun har en egenvægt på 1025 og samtidig sætte min hest ind i den.....SIKKEN en bøde det kunne have givet mig.
Irriterende at de ikke sætter sig ordentligt ind i reglerne eller bruger sikkerhedsrådets hjemmeside og taster folk ind, så de er sikker på det de siger.

Andre der har prøvet det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørsel med hestetrailer
  • #1   14. mar 2009 Ja har lånet trailer ved en rideskole, sagde jeg gerne måtte køre med den.
    blev stoppet af politiet som sagde det måtte jeg ikke. De kunne heller ikke selv finde ud af reglerne det tog dem rimelig lang tid af finde ud af det faktisk! Men det blev altså til det måtte jeg ikke, heller ikke selv om h esten ikke var i traileren. så jeg fik en bøde øv øv

• #2   14. mar 2009 Det da rigtig øv, når man når at få en bøde.
    Reglerne er også kringlet, men jeg har nu fundet ud af dem. Skal desværre skifte bil for at køre med hestetrailer.

• #3   14. mar 2009 Ja, det er lidt øv. Især når man har forespurgt om man måtte kører med den, spurgte faktiskt også på vores autoværksted, sagde også jeg måtte kører med den.
    og utroligt at reglerne skal være så indviklet.

• #4   14. mar 2009 Hvis du altid overholder følgende, kommer du ikke i knibe.

Egenvægt på bilen + 50 kg. skal veje mere eller det samme som hestetrailerens totalvægt.

Du må samlet ikke veje over 3500 kg. (totalvægt af bil og trailer)

Så må du altid køre på alm. kørekort.

Hvad du må trække på krogen har ingen betydning med mindre du har B/E kørekort.

• #5   14. mar 2009 UPS. selvfølgelig skal trækket på krogen være det samme eller mere end egenvægten + 50kg. Den må selvfølgelig ikke være mindre.

Kommentér på:
Kørsel med hestetrailer

Annonce