suk suk køb af hest {{forumTopicSubject}}
Ihhh altså, nu havde jeg ellers bestemt mig for at jeg ikke ville købe hest før jeg kom hjem fra efterskole næste år. Men landet ligger sådan at der lige er blevet sat en SUPER fin hest til salg i stalden og jeg er bare helt forelsket i den. Jeg kan på den til 18.000 kr. og nuværende rytter har selv givet 30.000 for ham. Det er en vallak på 8 år og 155 cm i stg. Han springer lc og går lb-la dressur. Super lækkert temprament, meget stille og rolig men stadig med lidt go i, bestemt ikke doven.
Min ridelære kommer hele tiden og siger til mig hvilken fantastisk hest jeg kunne få for meget få penge, og det kan jeg jo kun give hende ret i. Men altså jeg skal jo på efterskole og der er ingen mulighed for at få ham med mig, desværre. Så hvis jeg valgte at købe ham ville jeg enten være nød til at låne ham ud det år eller have ham gående i løsdrift med en part på. Efter efterskole skal jeg starte på HTX så der er jo vildt mange ting jeg skal nå.
Hvad ville i gøre, ville i glemme alt om det eller ville i købe mens han er så billig og så låne ham ud et års tid?
jul 2005
Følger: 49 Følgere: 58 Heste: 1 Emner: 655 Svar: 7.206
jan 2006
Følger: 91 Følgere: 138 Heste: 6 Emner: 400 Svar: 3.376
jun 2006
Følger: 68 Følgere: 88 Heste: 4 Emner: 66 Svar: 751
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.662
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
Mit råd er: Brug din mavefornemmelse. Føles dette som den helt rigtige hest, så køb den og lån den ud eller sæt den i løsdrift (eller gerne begge ting på en gang).
Hvis derimod du når du har tænkt over det kun har en kort "forelskelse" i denne hest, så lad være med at købe den. Der findes tusindevis af skønne heste i Danmark, også om et år
NB: I min mening bør du ikke tænke så meget over at den er "billig". Tænk mere på om det er en potentiel "soulmate" du har fundet i den hest.
suk suk køb af hest