392 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Mangel på værdsættelse. Mangel på værdsættelse.

heh som en typisk pædagog undre jeg mig meget over hvordan pokker det foregår i hjemmene?

Jeg er selv i en SFO, hvor børnene jo efterhånden er skide goe til at forklare sig. OG efterhånden som man kan komme mere ind på børnene tænker jeg da mere over hva samtalerne køre på. Det sidste lange stykke tid har vi snakket meget med dem, om at sætte pris på ting og ikk tro det hele bare kommer af sig selv.

F.eks. når de ska ha lavet nye værelser er det ikk det at der sker noget nyt, men det at de måske må få en nintend wii eller en ny Nintendo Ds. /: Hva med at få malet væggene i smarte farver, en ny god seng eller de der små ting.

Hvor kommer den mangel på værdsættelse fra? Er det virkelig helt tilbage fra forældrenes side der mangler nogle markeret grænser omkring penge og forbrug?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mangel på værdsættelse.
  • #1   10. mar 2009 Det er dm der har fået et hele foræret, og ikke er blevet opdraget til at sige tak, eller sætte pris på noget osm helst. Men på den anden side, hvis det er små børn, forstår de sig jo ikke på 'detaljer' eller som selvfølger, at man fx har en seng, men på det legetøj der bliver givet (:

• #2   10. mar 2009 mygind - det ska du ikk sige. De kan sætte pris på små hjemmelavet ting, og ved godt hvad at mor og far sætter pris på hjemmelavet gaver. Men kommer det til dem selv, er det ikk at de har en god søster eller mor og far, men de der hårde gaver.

• #3   10. mar 2009 Forældre er jo også ret gode til "bare" at give deres små børn en masse ting de gerne vil have for så tikker de ikke og så får de lidt mere fred for børnene.. Børn og karriere..

• #4   10. mar 2009 Men det er sådan jeg ser det- Min lillebror er 8 år nu, og hans venner og ham selv for den sags skyld, er selv sådan en. Men det er jo bare hvad der foregår oppe i deres hoveder. Eller på min lillebror ihvertfald. For ham er det jo et stykke legetøj. men han er ikke ligeglad med fx farven på hans værelse, eller seng osv. men de spillekonsoler, det er bare hvad han går op i.

• #5   10. mar 2009 Cawani - det kan vi sagtens blive enige om. Flere og flere børn ved os går ikk i SFO eller vil selv gå hjem af en simpel grund. /: Der kan de sidde foran spillekonsolen flere timer uden at blive afbrudt.
    Og en nem måde at opholde børn, mens man klare det huslige derhjemme.

• #6   10. mar 2009 mygind - det bare trist, at det er så meget for dem. Syntes da forældre burde give sig tid, lade børnene gå til forskellige former for sport. Da hellere betale 1000 kr. om mdr til sport end til nye spil og den strøm der bruges på det.

• #7   10. mar 2009 HELT ENIG! Men hvis de kan styre det, både med at få motion nok, også den spillemaskine ved siden af, ser jeg ikke så meget et problem i det (:

• #8   10. mar 2009 Nu vil jeg ikke sige jeg selv er sådan en.
    Min mor betaler for 1 ridetime om ugen, og jeg ved skam det er dyrt at gå til ridning og er rigtig glad for jeg må smiley Men da jeg jo gerne vil have to timer om ugen så jeg også kan springer har jeg valgt selv at sætte ind. Så nu arbejder jeg for at få det jeg gerne vil have (2 ridetimer)
    Jeg ber heller ikke om tøj smykke og diverse andre ting, men hvis jeg har brug for noget fx mine bukser er blevet for små mine sokker er blevet for slidt eller sådan noget så ber jeg da om det.

Og vær gang min far eller mor køre mig siger jeg da altid tak for turen.

Men jeg tro at det er børn der har fået tingene forærret på et sølvfad hele livet, og nærmest er vokset op med. Det at få ting fra andre, det er bare noget man gør, og det behøves man ikke takke for vær gang.
    Dog ved jeg det ikke, min fætter er selv det jeg vil kalde rimlig forkællet. Men han kan sagtens sige tak og give et knus for en gave (Skønt hans 16 år)
    Jeg vil sige at det med forældrenes indflydelse men også med menneskernes inflydelse er vigtig. : ) (Dette indlæg skulle helst ikke oplæge til diskution)

• #9   10. mar 2009 mygind - det er desværre sjældent begge dele går med et. /: Oplever vi ihvertfald

• #10   10. mar 2009 Mathilde - kom endelig med noget vi kan diskutere. Syntes det ville være dejligt med andres syn på tingene. (: Kan jo tænke over tingene.

• #11   10. mar 2009 Jeg er meget dårlig til at værdsætte ting, den følelse/tanke findes ikke så tit i mit hoved som medfølelse/glæde på andres vejne.

Men en ting jeg ved jeg værdsætter er når mine forældre giver mig ting, altså betaler for dem. Jeg ved de ikke har verdens bedste økonomi og jeg derfor har et job og betaler mine egne ting.
    Men når de så alligevel vil betale nyt ridetøj en gang i mellem eller andre ting, så værdsætter jeg det.
    Jeg værdsætter også at de giver kører mig de 8km over til Maja 2 - 4 gange om ugen, da jeg godt selv kunne cykle hvis det var.

• #12   10. mar 2009 Du glememr vidst, at børns hjerne SLET ikk er udviklet der.. så der er nogle ting de ikke hetl kan "sætte sammen" endnu...

• #13   10. mar 2009 Du må skal gerne sige din mening om hvad jeg har skrevet smiley
    Jeg vil bare ikke ende op i en eller anden hårrejsene diskution XP

• #14   10. mar 2009 Venus - jo det kan de sgu godt. Børn er sgu nogle gange mere kloge og snu end os voksne ! Kender beviser for sådan nogle situationer.

Krikken - jamen vis man er klar over det, kan man jo ogs' ændre på det. har ogs' selv været dårlig til det, men vi havde heller ikk playstation derhjemme. Heller ALDRIG ejet min egen hest, måtte da "nøjes" med rideskolehestene. smiley Men syntes jo selv det var helt i orden og satte pris på det.

• #15   10. mar 2009 Det er vel forældrenes måde at opdrage børn på smiley
    der er MANGE eksempler herinde, på hestegalleri!

• #16   10. mar 2009 Da jeg var lille synes jeg da jeg satte pris på alle mulige ting - faktisk synes jeg at det var for meget hvis jeg fik alle mulige store gaver xD

Min venindes søster (og lidt min veninde) er utrolig forkælet, bliver hurtigt sur og så har jeg aldrig hørt hende sige tak .. Hun skulle skamme sig.

Kommentér på:
Mangel på værdsættelse.

Annonce