{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
826 visninger | Oprettet:

velkomst/afvisning {{forumTopicSubject}}

Hej og undskyld, men jeg har fulgt med i hvordan folk/heste bliver modtaget her på hestegalleriet, og jeg forstår ikke helt hvad der sker. Jeg synes visse folk er meget krakilske i forhold til at afvise andre folks heste og det forstår jeg ikke. Hvorfor er det vigtigt at hesten har en stamtavle, for at være under en bestemt race? Hvorfor er det vigtigt at have en milliard knivskarpe billeder af sin hest? Det er måske ikke alle der er lige gode til at tage billeder, nogle ligner det er taget med et mobil-camera, men hva så? Det gør jo ikke at ejeren er mindre glad for sin hest. Det gør ikke at hesten er dårligere. Nogle gange kan man tydeligt se at ejeren ikke er mere end 8-10 år, og så bliver vedkommende haglet ned for ikke at skrive nok på sin hests profil, og hun skrev: ”Jamen, jeg er ikke god til at stave”. Undskyld, men det synes jeg ikke er særlig medmenneskeligt. Jeg forstår ikke hvorfor. Vil I forklare mig hvorfor bedømmelserne er så hårde?

Jeg nåede at få 42 afvise point, fordi jeg var kommet til at lægge et link ind på en hjemmeside, som jeg aldeles ikke får profit ud af at reklamere for, men bare er stedet hvor min hest står, og hvor der løbende kommer billeder af ham. Der var én der var så sød at skrive hvorfor han blev afvist, og så fik jeg selvfølgelig rettet op på det. Det jeg så ikke forstår er: hvorfor ikke sige: ”Velkommen, skøn hest. Du må dog ikke have links i din hests profil, men har alligevel budt dig velkommen”.

Jeg har så svært ved at sætte mig ind i den tankegang, der ligger bag at afvise. Jeg har en hund på hundegalleri: jeg tror det tog 10 min. at komme ind og det er meget sjældent man kan byde en hund velkommen fordi de bare bliver taget imod med åbne arme. Alle ved jo at folk elsker deres lille dyr højt, når de gider bruge 60 kr på det her forum og vise dem frem, og man ønsker jo bare at høre, at andre også kan se værdien i ens lille væsen. Det dør lidt ud når man sidder en dag og kan se pointene bølge frem og tilbage. Én så jeg i går har ventet siden starten af januar: come on.

Nogle skriver, at grunden til at de afviser er at det er et krav med 5 billeder, men under oprettelsen står der bare at det ”anbefales” at have 5. Og der står når man skal byde en hest velkommen/afvise den at ”Alle heste er velkomne, blot brugerne har tilknytning til dem”. Derfor vil jeg mene at hvis man kan ane antydningen af en hest på et billed eller to, og ejeren/den tilknyttede har skrevet dens navn, alder, og tre andre oplysninger eller lign., så skal den da ind. Det er kun hvis der er noget direkte forkert, at den skal afvises. Andet er… ikke særlig venligt og det er med en lidt tam smag i munden jeg nu er medlem af dette netværk, hvor så mange bare er ret strenge overfor andre medlemmer. Det her er jo et socialt netværk og et udstillingsvindue for dyreelskere og deres dyr, det er ikke en eller anden slagsmark, hvor nytilkomne bare skal slagtes. Samtidig synes jeg at det er et dejligt forum og det er skønt at møde ligesindede, der elsker hypper lige så meget som mig. Men tænk, hvis et link i min profil, havde gjort at jeg ikke kunne være her. Virker det ikke forkert?

Må jeg få nogle kommentarer, for jeg vil som sagt gerne høre bevæggrundende for at afvise så meget, for jeg tror der må være en grund til det.

Mange hilsner fra Maria

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  velkomst/afvisning
  • #1   24. feb 2009 der er godt nok mange af disse emner xP

• #2   24. feb 2009 Jeg kigger ikke på stamtavle og det, ved mindre jeg TYDELIGT kan se hesten er placeret forkert.
    Og hvis fx der er noget der ikke er realistisk til racen. Der var en der havde sat en shetlænder ind og skrevet den var 142 høj. JEg sagde dert til hende og up så rettede hun det til 130 ? Så høj kan en shetlænder jo ikke blive så noget må være galt.

Og jeg har også set folk der oprettede falske heste, de havde taget nogle billeder fra internettet af heste der lindede hinanden utrolig meget. Men man kunne jo aligvel set det ikke var den sammen, hvilket har gjort jeg blev mere opmærksom på hvem jeg bød velkommen.

Og folk hvis de vil kan de jo bare tage nogle billeder af en hest der ikke er deres og de ingen tilknytning har til, og så sætte den ind. Derfor er det vigtigt at man "Viser" man har tilknytning.

: )

• #4   24. feb 2009 Er det de her krav du snakker om, Michael?

5.4 Oprettelse af heste

Du skal have tilknytning til hesten.
    Alle billeder skal være tydelige og af selve hesten!
    Hesten må ikke oprettes som salgsannonce!
    Hesten må ikke være solgt ved oprettelsen!
    Der må ikke oprettes midlertidige billeder med tekst som f.eks. ”Billeder kommer snart”
    Der må ikke være skjulte reklamer for f.eks. hjemmesider på billederne

Selvfølgelig er mobil-billeder ikke optimale, men det gør jo ikke hesten dårligere, eller ønsket om at vise den frem og snakke med ligesindede mindre.

• #5   24. feb 2009 For at undgå fake heste, som har og stadig er et kæmpe problem

• #6   24. feb 2009 Tak for svarene, dejligt at høre lidt, for mit hjerte har gjort lidt ondt i dag på vegne af alle de nye der gerne vil ind.

Det kan også godt ske jeg bare er en værre pivskid: Jeg vil bare hellere påpege fejlene overfor ansøgeren på en sød og venlig måde, uden at afvise.

Men selvfølgelig er der krav der skal overholdes, og det tror jeg altså også de fleste prøver på! Men mange er jo nye indenfor dette univers, når de ansøger om at komme til og derfor ville jeg bare ønske der var en lidt venligere tone smiley

• #7   24. feb 2009 Vidste ikke det er et stort problem med fake-heste: Hvad får man ud af det?

• #8   24. feb 2009 Hm, det er da selvfølgelig træls at få afvist sin hest, det er jeg helt enig i. Men man skal huske at tænke på, at dette er et galleri, hvor man bliver bedømt på profiltekst, og billederne, ikke på kærligheden til hesten smiley
    Jeg skriver altid begrundelse på, hvis jeg afviser, og hvis det kun er nogle få detaljer der er i vejen, så skriver jeg hvad der er i vejen, hvad der kan rettes og hvorfor andre afviser, og så byder jeg velkommen.

At sætte hesten ind under den rigtige race er en regl, lige som god opførsel, det skal overholdes. Men hesten bliver jo ikke dårligere af at stå under anden særlig race, så forstår ikke hvorfor folk 'snyder'.
    Alle billeder skal være tydelige og af selve hesten: Dette er også et krav. Derfor er der mange der afviser, når der er 5, mørke hovedbilleder af hesten i en boks, den overholder ikke kravene. + Mange skriver at der komme flere billeder og mere tekst 'imorgen' eller noget, det er et krav at det er til stede under oprettelsen.

• #9   24. feb 2009 kunne ikke være mere enig med dig Maria Boel S..
    Ja, alle skal have lov til at være med ...

• #11   24. feb 2009
    Men der er så mange der ikke holder reglerne, de kunne tage sig lidt længere tid til at kigge på reglerne. Og det med, at man skal have et spejlreflekskamera for at kunne tage ordentlige billeder passer ikke helt - Kig på mine billeder på begge mine hestes profiler, alle mine billeder er blevet taget med et dårligt 2.0 mobil kamera, og de er da rimelige.

• #12   24. feb 2009 Sorry, Jamme jeg er ked af at det er et emne der har været oppe mange gange før, har prøvet at bladre igennem utallige sider i foraet for at finde et lignende emne men det kunne jeg ikke.

• #14   24. feb 2009 Cille: Ja, selvf. er de ikke perfekte, og ikke i den bedste opløsning, men jeg synes da ikke at de alle sammen er skide dårlige. Så man skal bare ud med kameraet, og man kan jo altid vente med at oprette hesten til man har nogle ordentlige billeder (!). Det er derfor der er så mange der afviser. Er billederne i god kvalitet, ændrer det rigtig meget af opfattelsen af hesten.

• #15   24. feb 2009 der er mange herinde, som''bare'' har mobil billeder, men som er ok alligevel
    slørede billeder, hvor man knap nok kan se forskel på hovede og halle, eller 5 næsten ens af hesten bundet op på stalgangen, er bare ikke nok.

maria dine billeder er jo gode nok, man kan se hele hesten, og der er lidt forskelligt.

begrunder aldrig når jeg afviser, da jeg har fået ALT for mange hævnkarakter på den konto, så det gider jeg ikke mere!

Der er er et stort problem med fake heste, og brugere der opretter alle elevhestene, alle venners heste osv
    Der er endda en der har ville oprette hendes plejesøsters rigtige mors kærestes pony, som hun aldrig havde set, er den tilknyutning virkelig god nok i dine øjne??
    Husk at hver hest herinde, sløver serveren en smule.

Så det der med der står den er oprettet i januar, det er en fejl på HG, hvor der nogle gange kommer forkert dato på, der stod en derinde for 1 mdr siden, som hvis man kiggede på datoen, havde været der i 6 mdr, på trods af de fleste heste kommer ind eller ud i løbet af natten/morgenen

• #16   24. feb 2009 Jeg kan godt følge jer, I har gode argumenter, men jeg bliver nok aldrig én af dem der kommer til at granske folks ansøgninger i lang tid og tjekker op alt er i orden smiley og kommer nok aldrig til at trykke på "afvis" smiley

Jeg er rigtig glade for jeres kommentarer! Det hjalp lidt på humøret, for jeg var ved at tænke om hestegalleri.dk var det ondeste sted på jorden eller nærmere cyberspace smiley

• #17   24. feb 2009 Hehe, der findes nok ondere steder smiley

• #18   24. feb 2009 er totalt enig med marie

• #19   24. feb 2009 alle må komme ind, blot de har tilknytning.
    en hest hvor der er 3 utydelige billeder og hvor der står:
    pony, brun, sød, elsker ham..
    altså.. der fornemmer jeg ikk liiq så meget tilknytning..

jeg afviser ikke, da jeg sys de skal have lov til at rette op på deres fejl, så jeg skriver en kommentar, og så hvis der er rettet op på det, så byder jeg velkommen.

• #20   24. feb 2009 Ang. fake heste og tilknytning, så kan jeg da også sige at jeg fik mig en overraskelse, da jeg sad og søgte i går om der var andre heste herinde, der havde samme navn som min hest. Og der dukkede min hest op! Oprettet i december 2008, og her sad jeg og ventede på at min hyp skulle gå igennem, og jeg tænkte: "Er jeg blevet vanvittig? Har jeg oprettet ham og har glemt det igen?" Der gik virkelig nogle sekunder hvor jeg virkelig troede jeg var blevet skør. Det viser sig så at det er min kusine, hvor han står opstaldet, der har oprettet ham. Men det er selvfølgelig træls, hvis en lille put beslutter sig for at oprette en rideskoles 130 heste, det kan jeg da godt se smiley

• #21   24. feb 2009 DetLyserødeLyn: Se det synes jeg også er en rigtig god måde at gøre det på og vil nok selv fremover bruge samme taktik! Tror mange ny-tilkommere ville sætte pris på hvis alle gjorde sig den ulejlighed, istedet for at man pludselig bare blankt er afvist smiley

• #22   24. feb 2009 Maria Boel S
    jeg sys også det er en brat velkomst.. goddav.. din hest er grim! afvist.. jamen hej ?
    og velkommen til hestegalleri ;b hmm ;b
    derfor sys jeg de skal have en chance ;b

• #23   24. feb 2009 Helt enig!

Blev også så vred da der var en pige som forleden ville oprette sin hest son desværre var død og folk afviste hende, da hun kun "måtte" oprette den som et fotoalbum...

Forstår ikke hvad folk for ud i at dømme andre og deres heste/Ponyer
    Kan I ikke bare være ligeglade og blive lidt voksne og ikke så pige teenager onde!!!

• #24   24. feb 2009 Vanessa J
    der står også i reglerne at man skal eje hesten ved oprettelse.. det opfatter mange som om at det betyder: jamen en død hest.. den ejer man ikke .. jo teknisk set så gør man faktisk ;b
    så den er self. velkommen

• #25   24. feb 2009 Afviser aldrig, hvis det endelig er en man ikke synes om (af en eller anden mærkelig grund) så lad være med at stemme!

Har jeres mor aldrig fortalt jer "Hvis I ikke har noger pænt at sige, så lad være med at sige noget"

• #26   24. feb 2009 Jeg byder altid velkommen lige gyldig om det er 1 billede eller 20

hvis folk gerne vil have ders hest herind er det iorden med mig

• #27   24. feb 2009 Ja selvfølgelig.

Det ved man når man først har prøvet at miste ens hest, så ved man det altid vil være ens hest og man altid vil elske den....

• #28   24. feb 2009 Nogen gange kan man måske også kigge lidt på den individuelle situation og tage hensyn til det i stedet for at gå så meget op i regelrytteri. En død hest, som man gerne vil ære og mindes, synes jeg også skal ind og det kan være som salt i et sår, at blive afvist i sådan en situation.

Men kan se det er et emne, med splittede holdninger.

• #29   24. feb 2009 Godt at høre Løvgreen smiley

God stil

• #30   24. feb 2009 Ja man bliver nød til at være lidt "large" og tage hensyn til andre
    Det for vi alle brug for andre er en gang i mellem...

• #31   24. feb 2009 Kan godt lide dine betragtninger, Vanessa J. Håber alle ville tage lidt ved lære, så tonen er lidt rarere når man sidder der og venter på oprettelse, for man er jo helt prisgivet andre folks tilkendegivelser.

• #32   24. feb 2009 Tak smiley

• #33   24. feb 2009 holdningen: alle fortjener at komme ind, er ikke tilladt herinde.

der gives advarsler for det, og det kan også medføre frysning af bruger.

Det er blevet lagt ud til brugerne, at hjælpe med at godkende/afvise hestene der vil ind, hvis alle bare skulle ind, ville de jo bare automatisk komme ind, når man trykkede opret.

Der har f.eks. været mindst 1 bevist fake hest, der forsøgte at komme ind idag, men flere havde glædeligt bydt velkommen, fordi alle fortjener at komme ind. på trods af der ikke var 2 billeder af den samme hest

Kommentér på:
velkomst/afvisning

Annonce